ראיה לאמיתות התורה מדבש דבורים.

דוד1000

New member
ראיה לאמיתות התורה מדבש דבורים.

דבש דבורים מה שיוצא מטמא טמא. יש הבדל בין נאנקה לבין הדבורה. הדבורה לא ממצא את הדבש מגופה אלא משק נפרד מהקיבה. דבורים נחשבות לשיקוץ, כמו החרקים האחרים, ואינן כשרות. אולם הדבורה יוצאת דופן: היא אמנם אסורה באכילה, אך הדבש שלה כשר, להבדיל מתוצריהן הגופניים של בהמות לא כשרות. מה שנלקח מגוף טמא נחשב לטמא על פי ההלכה היהודית, אך הדבורה אינה מעכלת את הדבש. למרבה הפלא", בתורה שבעל פה קיבלו חז"ל ואבותיהם מאבותיהם, עד משה רבינו ע"ה, את המשפט הקצר והנמרץ הבא המופיע בתלמוד (בכורות ז, ב:). כך כתוב: "דבש דבורים, מותר. מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן". מי יכול היה לדעת לפני אלפי שנים סוד טבע זה הנוגד את ההגיון הפשוט ואת הדמיון המוחלט לחלב, ואף לומר זאת בביטחון גמור עם השלכה הלכתית משמעותית, אם לא שבורא העולם הוא אשר גילה זאת לצורך ידיעת ההלכה?? להלן דבריו של הרב דב שטיין. מזונותיה של הנאקה הופכים לחלב לאחר שהפכו לחלק מגופה בפועל. לא כך הדבורה. לדבורה יש שק דבש לתוכו מופרשים אנזימים שהם עצמם אינם אסורים לאכילה באשר הם לא ראויים לאכילה. הם משפיעים בדרך אנזימטית על הצוף להפכו לדבש. נא לראות בקישור. דף ז,ב http://www.mechon-mamre.org/b/l/l5401.htm
 

דוד1000

New member
פספסת את העיקר

אקדים ואומר שיתכן ודבש אסור מדין "שרץ העוף", אך התורה התירה אותו כמו שכתוב "ארץ זבת חלב ודבש". וכן מצאנו שהתורה התירה לאכול ארבה למרות היותו שרץ העוף. עיקר הטיעון: העובדה שיש בדבש חומרים אסורים וחז"ל לא ידעו את זה, אינה חשובה כל כך. עיקר הטיעון הוא, שכנראה דבש כן מותר למרות היותו אסור לכאורה מדין " שרץ העוף". לכאורה כותב התורה ידע משהו מדעי שספק אם היה ניתן לעמוד עליו בזמנו. במקון למצוא טעויות זניחות בתלמוד כדאי לדון בכותב התורה בעצמו. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=16048894
 
דוד התורה לא דיברה על דבש דבורים

"ארץ זבת חלב ודבש" שמופיע הרבה פעמים בתורה מדבר על "דבש תמרים" ולא דבש דבורים.
 

יאטמץ

New member
מי דיבר על התורה?

מה שאתה אומר רק מחזק את דבריו, הוא דיבר על כך שחז"ל הסבירו למה דבש דבורים מותר. הוא לא התייחס לדברי התורה ערב טוב
 

דוד1000

New member
מה זה קשור לראיה. אני הראתי שבגמרא

ידעו שדבש דבורים כשר למרות שהיה צריך להיות טמא כי הוא יוצא מדבורה שהיא טמאה.
 

פלסטיק

New member
אני מאשר קבלת החוזר המשוכפל שלך

סלח לי אם לא אשלח לך את מכתב התשובה המשוכפל, אנא עשה חיפוש בפורום בשירשורים האחרונים בעצמך יום טוב
 

יאטמץ

New member
מה הביג דיל?

אולי חז"ל ראו את הדבורים (על ידי צפיה פשוטה) מקיאות את הדבש מפיהן ולא בדרך של צואה ולכן הסיקו שהדבורים לא מעכלות את הדבש? לא נכנסתי לשאלה האם הדבורים באמת מעכלות את הדבש או לא, טענתי היא מה הראיה הגדולה לגדולתם של חז"ל אם אפשר לראות זאת על ידי צפיה פשוטה בדבורים?
 

דוד1000

New member
קבל תשובה מהרב דב שטיין.

אם כי מצד שני לא ברור כיצד ידעו חז"ל כיצד הדבורה מפיקה את הדבש מגופה. גם אם הם ראו שהדבש יוצא מפיה דווקא הרי ברור הוא שהדבש שונה מן הצוף, ולכן היה להם מקום לסבור שאמנם זה יוצא מן הפה אבל מנין להם שזו קיבת דבש? היה להם מקום טוב לסבור שהדבש מוקא מפי הדבורה כפי שהזרע יוצא מפי האמה. היינו למרות שהוא יוצא מאותו פתח כמו השתן הרי יש לו צינור פנימי נפרד שמזרים את הזרע עד למוצא המשוף. יש כך גם בעלי חיים שמפרישים את הפרש המוצק והנוזל שלהם מאותו הפתח. דב
 

יאטמץ

New member
וזו ה"ראיה לאמיתות התורה"?

למה לטעון שלחז"ל היה איזה ידע לא טבעי פשוט שהיתה כאן הסתכלות פשוטה או ניתוח דבורים פשוט שנעשה על ידי חכמי היהודים או חכמי הגויים. טענתך שזה ראיה לאמיתות התורה קצת מוגזמת לענ"ד ודאי שיש שוני בין הדבש לצוף אבל אין סיבה הגיונית לראות בזה "צוף מעוכל". לסיכומו של ענין אני לא רואה כאן "מופת" שמוכיח את גדולתם של חז"ל (וודאי שלא "ראיה לאמיתות התורה") ישנן דרכים אחרות להוכיח את אמיתות התורה, לכן בהן.
 

דוד1000

New member
קבל תשובה מהרב דב שטיין.

קבל תשובה מהרב דב שטיין. אכן ניתן לנתח חרק. אבל באמצעים שלהם אז לא היתה שום יכולת לדעת עם שק הדבש מתמצה מגוף הדבורה כמו החלב בעטינים או שהוא סתם מצטבר שם.
 

Governor

New member
"אבל באמצעים שלהם אז לא היתה שום

יכולת לדעת עם שק הדבש מתמצה מגוף הדבורה כמו החלב בעטינים או שהוא סתם מצטבר שם" הנה תשובה שנמסרה מפי הרמ"ג (ר' מוישל גובערנור): אפילו ר' דב מאיר שטיין סובר לתומו שהצוף סתם נאגר שם, ושוכח שהצוף מפורק כבר אצל הדבורה ע"י אנזימים בדומה למזון המפורק אצל יונקים בתהליך שתחילתו כבר בפה, שכן הרוק מכיל אנזימים המתחילים לפרק עמילנים ולהמירם לסוכרים. ובכן, הסביר מכל הוא שחז"ל, ממש כמו ר' דב מאיר שטיין, סברו שמדובר בלקוט _בלבד_, ללא ערבוב עם הפרשות מגוף הדבורה, ומכיוון שכך חשבו - התירו את הדבש. וראוי שוב להדגיש. החלב מופרש מבלוטות. האנזימים נפרשים מבלוטות. אלה בלוטות, ואלה בלוטות. אלה ואלה הן חלק מן המערכת הפיסיולוגית של בע"ח. 972357O34IO38
 

Governor

New member
"גם אם הם ראו שהדבש יוצא מפיה דווקא

הרי ברור הוא שהדבש שונה מן הצוף" לא כתוב בשום מקום שידעו שהדבש אינו הצוף "לכן היה להם מקום לסבור שאמנם זה יוצא מן הפה אבל מנין להם שזו קיבת דבש?" היכן נזכרת קיבת דבש במשנה? בגמרא? "היה להם מקום טוב לסבור שהדבש מוקא מפי הדבורה..." קשקוש אומלל שנועד להסיח דעתנו... 972357O34IO29
 
ידעות חז"ל

מוכיחות על ידע שלא היה ידוע בתקופתם. כיוון וחז"ל לא היו מדענים הרי שיש לשאול מניין הידע. שאלה: איך מפיקים דבש מדבורה שהרי היא טמאה? תשובה: למרות הכלל ש"היוצא מן הטמא- טמא", ואסור לאכול ביצים או חלב של בהמות טמאות, התירה תורה דבש דבורים כי "מכניסות אותן לגופן ואין ממצות אותו מגופן". דהיינו: אין בדבש כלום מגוף הדבורה הטמאה. ודבר זה גילו רק לאחרונה, שלדבורה יש שתי קיבות, קיבת העיכול שם מפרישה מיצים מגופה, ובקיבת הדבש שם אין מיצי עיכול, רק מופרשים לשם אינזימים המפרק את מולקולות צוף הפרחים, והופכים אותו לדבש חד-סוכרי. ואחר שהפך האנזים את הצוף לדבש, מתפרק האינזים עד שלא נותר ממנו דבר, וזהו הדבש הנאכל!
 

Igra Rama

New member
Nonsense of a 6 years old schoolboy

Where did the enzymes come from ? Mono-sacharide honey, ha-ha-ha. Do you know what a mono-sacharide molecule looks like ? Idiot, idiot, idiot. Idiot.
 
למעלה