ראיה לאמיתות התורה מדבש דבורים.

Governor

New member
שי בירנבוים אידיוט שכמוך!

"רק מופרשים לשם אינזימים המפרק את מולקולות צוף הפרחים, והופכים אותו לדבש חד-סוכרי. ואחר שהפך האנזים את הצוף לדבש, מתפרק האינזים עד שלא נותר ממנו דבר" הרי הוכח שיש אנזימים בדבש הנאכל. אפילו דלעת1000 ור' דב מאיר שטיין אינם מכחישים זאת עוד. אידיוט, אידיוט, אידיוט, אידיוט מדוע לא נועצו הורי אביך והורי אמך ב- "דור ישרים"(*) ומנעו את השדוך ואת פרי הבאושים שלו? (*) דור ישרים: עקב "אהבת ישראל" היתרה השוררת בין הפלגים השונים בעולם החרדי, אין הפלגים מתחתנים אלא בתוך עצמם, דבר הגורם למומים גנטיים בשעור גבוה בהרבה מן השכיח באוכלוסיה הכללית. כדי להקטין את שעור המומים עקב הכלאה בתוך הפלגים בלבד, נלקחות דגימות DNA מכל תלמידות הסמינרים, והדגימות מנותחות ונשמרות ב- database של ארגון "דור ישרים". כאשר עולה על הפרק שדוך, נלקחת דגימת DNA גם מן החתן המיועד, ומנותחת מול זו של הכלה המיועדת. אם התוצאות מראות על סכון גבוה למום גנטי, ייעץ הארגון להמנע משדוך עוד לפני שהענינים מגיעם לכדי "תנאים". 972357O34IO2F
 

Igra Rama

New member
Especialy notice

The following passage from that article. " The hydrogen peroxide produced by enzymes in honey is the main active ingredient, although the manuka variety from New Zealand and the jellybush from Australia contain other useful phytochemicals. "
 

Governor

New member
"השאלה היא על מה סמך כותב התורה בעת

שהתיר דבש? לא היה לו ידע מדעי כדי לקבוע בודאות שאין נותן טעם" אין כאן בדיעבד בעית כשרות, שכן חרף היות האנזימים הפרשות חרק טמא - הם בטלים בששים, וגם הוצגה לנו דוגמא לשמוש מותר בפפסין מקיבת עגל נבלה, לצורך גיבון חלב. מה חשבו חז"ל ועל סמך מה התירו? נתן להעלות שתי השערות: (א) חז"ל נתחו מקרוב את פעולות הדבורה והסיקו מדעתם (ב) חז"ל קבלו מידע מדעי במסירה ממעמד הר-סיני אפשרות (ב) אינה ניתנת להוכחה, כיוון שלא ברור כלל האם היינו במצרים, האם יצאנו משם, והאם קבלנו את התורה משמים במעמד הר-סיני. כל שלוש טענות אלה מופיעות במקור יחיד, ללא אשוש עצמאי (המקור היחיד הוא המעשיות שבספורי המיתולוגיה היהודית) בנוסף, אפשרות (ב) מגמדת, משפילה ומבזה את חז"ל בשללה מהם כשר חשיבה אנליטית עצמאית וביחסה את כל "חכמתם" ל"פתקים" (שליפים) מכביכול מעמד הר-סיני. אפשרות (א) נדחית כיוון שאנו רואים בברור שהמפרשים טועים. גם הכתוב טועה, אם נפרש את המלה "ממצות" כפרוק מזון לקראת עכולו. הצוף כן מפורק בגוף הדבורה, והפרוק מכשיר אותו למאכל הרימות, פו הדב, ואדם. 972357O34IO2D
 

דוד1000

New member
עִכֵּל;תִּמְצֵת. מיתוך מילון מורפיק

לא צריך להרחיק לכת לספרים נדירים. הרי לנו מילון אבן שושן בו רשום: "עשב"- - - - שם כולל לצמחים חד שנתיים ורב שנתיים ירקים ובלתי מעצים הגדלים בר ומשמשים בד"כ למרעה ולגבי "דשא עשב" רשום שם שם כולל לצמחים למיניהם היינו בעל כורחם של דברים גם פרחים. יצויין שדבורים אוספות את חומר הגלם ליצירת הדבש לא רק מפרחים. מה גם שהציטטה ענינה העיקרי אינו לפרט את מקורות התזונה של הדבורה אלא את מנגנון יצירת הדבש. נראה שמדובר בפלפול שולל נואל. תצפיות על דבורים בתקופת התורה, בלי הידע המטבולי הקשור לפעילותן והידוע היום לא היתה מאפשרת לקבוע שהדבורים מקיאות את הצוף ואינן ממצות אותו מגופן. היה יותר סביר שאבותינו יגידו איננו יודעים. חז"ל ידעו שהדבורה אינה מעכלת את הדבש (אינה ממצה אותו). פרוש המשפט: "ואין ממצות אותו מגופן". ואין מעכלות אותו בגופן. דבר זה לא היה ניתן לדעת . בלי מידע על טבעי digest verb, עִכֵּל;תִּמְצֵת. מיתוך מילון מורפיקס.
 

דוד1000

New member
הדבש

"אין כאן בדיעבד בעית כשרות, שכן חרף היות האנזימים הפרשות חרק טמא - הם בטלים..." ת. תקון – הסיבה לכך שהדבש כשר למרות היותו מעורב עם היוצא מן הטמא, אינו משום שהוא בטל בששים, משום שדבר בטל בששים אם אינו נותן טעם או/ו השפעה מיוחדת. הסיבה שהדבש כשר הינה העובדה שהאנזימים המופרשים לתוך הדבש והממוצים בפועל מגוף הדבורה אינם חומרי מאכל לכשעצמם, אלא נחשבים לפרש בעלמא כלומר הפרשה חסרת משמעות כמו שתן וכיו"ב. כך זה גם לגב הרנין המצוי בקיבת עגלים יונקים כשהחומר הפעיל המגבן הינו הפפסין. גם במקרה זה למרות שייתכן שהקיבה היתה של עגל נבלה, עם כל זאת הגיבון הנעשה על ידי ההפרשה מן הטמא (נבלה) מותר באשר הוא נחשב לפרש בעלמא ולא מחמת שהוא בטל בששים. " ללא אשוש עצמאי" ת. שוב מיודענו מתעלם מן המקורות התומכים בהיות אבותינו במצרים. הוא סומך דעתו על ארכיאולוגים מבני אמונתו האפיקורסית המסרבים כמותו לקבל כל אישוש העשוי להביא לתמיכה באמונה היהודית. בכך הוא מצטרף למכחישי ההיסטוריה היהודית לדורותיהם אשר גם פעלו בפועל מאז ומעולם למחוק ולהשמיד כל זכר של פסיק של היסטוריה יהודית. כך עשו הרומאים בהעבידם רבבות עבדים כדי לנתץ כל זכר ושארית לימי בית שני עד כדי בניית מסגרת לשפיכת אלפי טונות עפר בהר הבית כדי לכסות כל שם ושארית וכך עושים עד היום הערבים המחטטים בקרבי הר הבית כדי לסלק כל הוכחה להיות ההר של עם ישראל. ומתעלם מהממצאים שהובאו לתשומת לב הקוראים. " ל"פתקים" (שליפים) " ת. לקבל פתקים שליפים מהר סיני זו חכמה שאין בילתה. "שהמפרשים טועים." אכן נכון, ייתכן מאוד שהמפרשים לדורותיהם, שעסקו בענין , טעו, טעותם מחזקת את ההשערה שהתגליות שבדורות האחרונים המאששות את כשרות הדבש על בסיס בדיקות של כימיה אורגנית וביולוגיה מולקולרית מקורו אינו בידע פרי מחקר שלא היה אפשרי אז. ומכאן קצרה הדרך למסקנה הלא נוחה למיודענו שמדובר בידע טרנצנדטי.
 

דוד1000

New member
"אין כאן בדיעבד בעית כשרות

"אין כאן בדיעבד בעית כשרות, שכן חרף היות האנזימים הפרשות חרק טמא - הם בטלים..." ת. תקון – הסיבה לכך שהדבש כשר למרות היותו מעורב עם היוצא מן הטמא, אינו משום שהוא בטל בששים, משום שדבר בטל בששים אם אינו נותן טעם או/ו השפעה מיוחדת. הסיבה שהדבש כשר הינה העובדה שהאנזימים המופרשים לתוך הדבש והממוצים בפועל מגוף הדבורה אינם חומרי מאכל לכשעצמם, אלא נחשבים לפרש בעלמא כלומר הפרשה חסרת משמעות כמו שתן וכיו"ב. כך זה גם לגב הרנין המצוי בקיבת עגלים יונקים כשהחומר הפעיל המגבן הינו הפפסין. גם במקרה זה למרות שייתכן שהקיבה היתה של עגל נבלה, עם כל זאת הגיבון הנעשה על ידי ההפרשה מן הטמא (נבלה) מותר באשר הוא נחשב לפרש בעלמא ולא מחמת שהוא בטל בששים. " ללא אשוש עצמאי" ת. שוב מיודענו מתעלם מן המקורות התומכים בהיות אבותינו במצרים. הוא סומך דעתו על ארכיאולוגים מבני אמונתו האפיקורסית המסרבים כמותו לקבל כל אישוש העשוי להביא לתמיכה באמונה היהודית. בכך הוא מצטרף למכחישי ההיסטוריה היהודית לדורותיהם אשר גם פעלו בפועל מאז ומעולם למחוק ולהשמיד כל זכר של פסיק של היסטוריה יהודית. כך עשו הרומאים בהעבידם רבבות עבדים כדי לנתץ כל זכר ושארית לימי בית שני עד כדי בניית מסגרת לשפיכת אלפי טונות עפר בהר הבית כדי לכסות כל שם ושארית וכך עושים עד היום הערבים המחטטים בקרבי הר הבית כדי לסלק כל הוכחה להיות ההר של עם ישראל. ומתעלם מהממצאים שהובאו לתשומת לב הקוראים. " ל"פתקים" (שליפים) " ת. לקבל פתקים שליפים מהר סיני זו חכמה שאין בילתה. "שהמפרשים טועים." אכן נכון, ייתכן מאוד שהמפרשים לדורותיהם, שעסקו בענין , טעו, טעותם מחזקת את ההשערה שהתגליות שבדורות האחרונים המאששות את כשרות הדבש על בסיס בדיקות של כימיה אורגנית וביולוגיה מולקולרית מקורו אינו בידע פרי מחקר שלא היה אפשרי אז. ומכאן קצרה הדרך למסקנה הלא נוחה למיודענו שמדובר בידע טרנצנדטי.
 

דוד1000

New member
digest verb, עִכֵּל;תִּמְצֵת.

בס"ד "ואין ממצות אותו מגופן" (אין שום תערובת של מיצוי חומרים מגוף הדבורה, והוא יוצא כאשר הוא מכיל את החומר שנכנס בלבד)." טעות. אין ממצות פרושו אין מעכלות. הדבורה לא מעכלת את הצוף. פרוש המשפט: "ואין ממצות אותו מגופן". ואין מעכלות אותו בגופן. דבר זה לא היה ניתן לדעת . בלי מידע על טבעי digest verb, עִכֵּל;תִּמְצֵת. מתוך מילון מורפיקס. http://img.tapuz.co.il/forums/17318933.doc התהליך בו המזון שנבלע מתפרק במערכת העיכול עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. קרא שוב עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. http://www.infomed.co.il/glossary/g_2876.htm
 
למעלה