רוכב נהרג בתאונת פגע וברח על כביש 4 הבוקר.

ItsikH

Member
האם אתה מודע לחלוקת הקשב שלך כשאתה באימון? כמה מהזמן אתה מקדיש לשעונים, לרגליים, להילוכים, לתנוחה הרכיבה? וכמה לתנועה? וזה כשאתה לבד - בקבוצה אתה חייב להוסיף שינויי כיוון תכופים, סטיות, וריכוז מירבי - בגלגל שלפניך. רכיבת אימון חייבת להתבצע בסביבה שקטה ככל האפשר. ברכיבה מנהלתית, או אפילו ברכיבת נפח קלה אם בכל זאת מדובר באימון, אתה יכול לשמור על עירנות, לשמור על הימין, ולשים לב לתנועה מאחוריך.
 

avihersh

New member
איציק עזוב. אפשר להתפלפל עד מחר.יש עובדות...

כביש מספר 4 מסוכן רצח (תרתי וטריפל משמע). אפשר לדבר על אימון, טורינג, חלוקת קשב ושאר הדברים הנחמדים. זה לא קשור. מדוע? מכיוון שבסוף מגיע נהג מסומם ודורס רוכב, מבלי לברר אם הוא היה באימון, ובאיזה שלב או שזה סתם היה קטע מנהלתי או רכיבת טורינג.
 

ItsikH

Member
נגד הנהג שאתה מדבר עליו הרוכב לא יכול לעשות דבר כמובן, וזה נכון בכל מקום (להזכיר שתאונות מהסוג הזה מתרחשות בכל מקום כל הזמן, ולרוב לא רוכבי אופנים נפגעים, זה נושא לענישה מחמירה כפי שדיברו עליה כאן). אבל אם תעבור על היסטורית התאנות בכביש 4 תמצא לא מעט שבהן יש יסוד סביר להניח שאילו היו הרוכבים מקפידים על הכללים הפשוטים שאנחנו מזכירים כאן שוב ושוב התאונות היו נמנעות: לרכב הרחק ככל האפשר מהפס הצהוב, לחצות צמתים בזהירות - אפילו בהליכה, ולהשגיח על התנועה מאחור, בפרט לפני עקיפת מכשולים. כל אלו דברים שבזמן אימון קשה מאוד לעשות.
 

avihersh

New member
איציק , לא מסכים עם הבחנתך בין אימון לטורינג.

...מבחינת כביש 4 - שניהם מסוכנים מאוד לרכיבה.
 

ItsikH

Member
שכחת אופנים ככלי תחבורה ולא רק לעובדים זרים. כביש 4 הוא היחיד המשרת את ישובי השרון.
 
גרמניה - לא מה שאתה חושב ...

על פי נתוני לשכת הסטטיסטיקה הפדראלית של גרמניה : a total of 5,361 persons were killed in accidents on German roads and streets in 2005, . Nonetheless, 15 persons died every day on German roads and streets in 2005. On the whole, cyclists were at much greater risk of being involved in an accident in 2005 compared to 2004. A total of 78,434 persons met with an accident on their bicycles in 2005, which was a rise of 6.5% on a year earlier. The number of persons who died with their bicycles being involved in accidents increased by 100 or one fifth last year to 575.
 
אני רכבתי שם היום

עברתי איזה צומת אחרי רופין ואנשים צעקו לי שנפגע רוכב אופניים עצרתי ושאלתי וראיתי את הרכב הפוגע המשפחה אחד הילדים שלה צילם את הרכב אני הוצאתי פלאפון רשמתי את מספר הרכב הגיע רכב נוסף לצומת ואמר לי שהגיע ניידת למקום התאונה ובדרך אמבולנס הרכבים התפזרו משם ופתאום בעל הרכב הפוגע נתן גז ונעלם מזל שרשמתי את מספר הרכב המשכתי לרכוב ואז ראיתי ניידת משטרה ונתתילה אתכל הפרטים מספר רכב סוג צבע ותיאור של הבן אדם כתבו ב ynet שבעלהרכב הפוגע נעצר עצוב מאוד איךשאנשים מתנהגים פה דורסים וגם בורחים ביזיון צריך לשלוח אותו ל25 שנים לכלא לפחות
 

abeegilat

New member
מישהו כבר יודע מי הרוכב? יום עצוב לכולנו ../images/Emo7.gif

שלום לכל העמיתים קודם כל תנחומי למשפחה ושלא תדעו עוד צער. איזו אבדה? לצאת בבוקר לאימון ולא לחזור. פשוט מזעזע. תשמרו על עצמכם שם בכביש. בברכה
 

bike3

New member
כל הכבוד על היוזמה!!

אני לא רוצה להאשים באופן אוטומטי את הנהג מבלי לדעת מה קרה שם ומה היו נסיבות התאונה, אבל אין ספק שלברוח מאחריות (ומהמקום) זו פעולה נבזית של אדם חסר חוט שדרה מוסרית (אפילו שהפחד והלחץ של משמעות העובדה שהרגת אדם אחר על הכביש הוא לא קל). אני שמח שתפסו אותו בזכותך ומקווה שנוכל לדעת במהירות מה קרה שם. רכבו (ונהגו) בזהירות. לדעתי האישית רכיבות אימון (ורכיבות בכלל) על כביש 4 צריכות להיות מינימליות, נכון שזו זכותנו כרוכבים (בחלקים מהכביש) אבל שיקול דעת זו חובתנו למשפחות שלנו. משתתף בצער המשפחה שעולמה חרב עליה הבוקר.
 
תפסו את הנהג.. אבל אני לא מאשים אותו

המדינה שלנו היא הדפוקה... כל שנה נהרגים עשרות נמצאים מאות ומי שהגיב על גרמניה קצת לא מבין הייתי בברלין שבוע לא היה סמטה ללא שביל אופניים ורוב האזרחים לא ברכבים אלא על אופניים תראה לי אחד שעובד בת"א ומבטיחים שכל הדרך מהבית ועד מקום עבודתו הוא על מסלול אופניים נראה אם יעדיף לנסוע באוטו ואם כל הכבוד גרמניה גם מבחינת וגם גודל האוכולסיה אולי פי 50 ותושבים אפילו יותר אז..... שלא יעבדו עליכם הכל מתחיל מלמעלה הייתי מעדיף לנסוע לכל חור עם אופניים אני גר באזור ואם אני יוצא מהבית יש לי כיוון לבית דגן או צומת חולון ומה הפלא שני הצמתים מסוכנים טילים
 

אילון22

New member
הנהג לא אשם... המדינה אשמה?

...גדל לנו דור של "מאשימים": אנשים נכנסים לים סוער וטובעים... המדינה אשמה נהגים חוצים צמתים באור אדום והורגים הולכי רגל... המדינה אשמה נוהגים בפראות וגורמים לתאונות דרכים... המדינה אשמה מלחמת לבנון: מפקדים שלא דבקים במטרה וחיילות גרועה ...המדינה אשמה נער רוצח עורכת דין צעירה על פתח ביתה.. המדינה אשמה זה לא אני- זה המדינה- אמר הנהג השיכור/מסומם/עייף/צעיר/מנייאק... שהרג את רוכב האופניים הבוקר בצומת רופין
 

bike3

New member
בוא לא נתייחס למקרה הספציפי של הבוקר

אלא אם כן אתה יודע בוודאות מה קרה שם, אין טעם להוציא דיבה על אף אחד, גם לא על הנהג, למרות האינסטינקט (גם שלי) להאשים אותו. מבלי להתייחס למקרה הספציפי של הבוקר, אני רואה בכל רכיבה רוכבי כביש שמזגזגים על השולים ועל הכביש, עוברים באדום בצמתים עמוסים, נוסעים נגד כיוון התנועה (מה הקטע האידיוטי הזה??!, גם רוכבי שטח עושים את זה!) ובאופן כללי מרגישים בעלי הבית של הכביש ושוכחים שהם והחתולים הם בערך היצורים הכי פגיעים על הכביש. גם כנהג אני נתקל לפעמים ברוכבים שמסכנים אותי באמצעות הרכיבה הלא זהירה שלהם. אני לחלוטין בעד רוכבי כביש ורכיבה בכלל, אבל לצד הזכויות יש גם חובות על הכביש, חלק מפאת החוק וחלק מפאת שיקול דעת. בכל מפגש עם רכב - לא משנה של מי האשמה - אנחנו נפסיד (גם אם הנהג אשם ויענש). אני תמיד ממליץ לרכב עם מראה, אך כמות הרוכבים שרוכבת עם מראה היא בכ"ז לא גדולה.
 

אילון22

New member
קרא את הידיעה הבאה... ותבכה

פרטים נוספים על התאונה של הבוקר.... מרבית הרוכבים שאני פוגש מצייתים לחוק ונוסעים כשורה חוסר השוויון שבין נוהג ברכב לבין רוכב האופניים מחייב קודם כל את הנהג גם אופניים הם כלי רכב שצריך להתחשב בו
 

bike3

New member
צודק, אכן איום ונורא.

לא שזה מוריד מאיתנו את האחריות לשמור על עצמנו כמידת האפשר.
 
לא רוצה לחנך נהגים!!! לא רוצה מודעות הציבור.

אנחנו משקיעים מאות שעות רכיבה על כבישים מהירים. זה נראה טבעי לרכב על השוליים, וכאשר קורה מה שקרה היום אנחנו צועקים שהנהגים לא סופרים אותנו, שהציבור הישראלי לא מחונך וכו וכו... כל זה נכון... אבל לא רלוונטי, כל הבעיות האלא יפתרו אם היו בארצינו מקומות בטוחים לרכיבה...וזה הכיון שבו צריך להשקיע אנרגיה, ולא בקומפיינים כמו " יש חיים בשוליים ", הם (החיים ) לא צריכים להית שם !!!!! אני משתדל כמה שפחות לרכב על כבישים מהירים, ולעשות את האימונים רק במושבים וכן זה אימונים פחות איכותיים אך יש יותר סיכויים לחזור מהם הביתה...לנו יש אחריות לא לרכב איפה שאפשר למות, גם אם זה המקום אכי טוב לרכיבה שיכול להיות. תמצאו מקומות בטוחים!!! כל הנהגים האלימים ,העייפים, המסוממים והשיכורים תמיד היו ותמיד היהו וכל עוד אנחנו נשתמש באותם הכבישים מקרים כמה הים ימשכו.
 

ItsikH

Member
קהילת הרוכבים מונה הרבה יותר מקומץ מתחרים הפתרון שאתה מדבר עליו רחוק מלתת מענה לכלל קהילת הרוכבים - יוממים, מטיילים וגם ספורטאים לא תמיד יכולים להגיע לאותם כבישים שאתה מציע להם. אפילו בחזון אחרית הימים שבו יהיו מסלולי אימונים ונתיבי אופנים בשפע עדיין ישארו מקומות רבים בהם לא ניתן יהיה לשמור על הפרדה פיזית בין הרוכבים לבין המכוניות, ולכן חינוך והדרכה (לשני הצדדים) נחוצים ללא תלות בפתרונות האחרים, מה גם שהדרכה לנהגים תעלה הרבה פחות.
 

forester404

New member
עם כל ההדרכה והחינוך בעולם

נהגים הם רק בני אדם במקרה הטוב, או בהמות כמו במקרה הנוכחי, והרבה אחרים. בני אדם עושים שגיאות, ותמיד הם יעשו, גם כשהכוונות שלהם טובות והם מודרכים ומחונכים. כל עוד אופניים ורכבים יסעו על אותו כביש מהיר עם תנועה כבדה, רוכבים יהרגו. צריך גם לחשוב מה האפקטיביות של חינוך והדרכה יכולה להיות - רוב מוחלט של הנהגים מודע לנוכחות של רוכבי אופניים, ולמשמעות של תאונה בין רכב לאופניים. עדיין בני אדם ימשיכו תמיד לעשות טעויות אנוש. ומי שנוהג בצורה אלימה וביריונית - שום קמפיין מודעות לא ישנה את זה, זה עיניין הרבה יותר עמוק.
 

ItsikH

Member
גם וגם רוב הנהגים דווקא לא מודעים לרוכבי האופנים - במובן שאין להם מושג מה הם אמורים לעשות כשהם רואים רוכב, או שבכלל יש צורך בפעולה מיוחדת. והם לא יכולים להיות מודעים אם מי שמלמד אותם לנהוג גם לא מודע לצורך הזה, וגם הוא לא אשם כיוון שמי שמדריך את אותו מורה וכו'. הדרכה וחינוך אינם תחליף להפרדה הפיזית, אבל גם כשתהיה הפרדה כזו היא לעולם לא תהיה מלאה או אפילו קרוב לזה, ולכן צריך לפעול בשתי החזיתות במקביל.
 
אחלה !!!! אבל לא הבנתי מה אתה מציעה ...

מה השורה התחתונה של מה שאתה אומר ? אפשר לחנך את כל הציבור , אבל תמיד, תמיד היה מתוך המיליונים שמקשיבים ומצייתים לחוק מישהו מסומם או שיכור שפעם אחד ישחק לו המזל ובשבת בשש בבוקר והשמשה שלו תתפרק מאיזה רוכב אופניים ששמר על כל הכללי בטיחות.... אני יודעה שכרגע אין פתרון מיידי... אבל הפתרון היחיד שיכול להתקבל על הדעת הוא מערכת שבילים לאופניים בלבד...
 

ItsikH

Member
בכל החזיתות ראשית - מה שאתה אומר נכון, אנחנו יכולים וצריכים להשתדל להקטין את הסיכון בטווח הזמן המיידי על ידי המנעות עד כמה שניתן מהכבישים המסוכנים יותר (דגש על "יותר" כיוון שאין כבישים "בטוחים"). בפרט זה נכון לגבי אימונים - ברכיבת אימון הרוכב מרוכז באימון עצמו וקשה לו עוד יותר לשים לב לתנועה. אם כבר רוכבים בכביש ראשי, חשוב להתרחק עד כמה שניתן מהתנועה לתוך השוליים ולשים לב היטב לתנועה מאחור, להזהר בצמתים וכו', כבר דנו בכך. כל זה לא סותר את הדרישה לקידום שתי הפעולות הנדרשות - האחת, יצירת הפרדה פיזית עד כמה שניתן בין הרוכבים למכוניות (אם על ידי סלילת מסלולי אימונים ייעודיים ואם על ידי סלילת נתיבי אופניים), והשניה, הדרכה והסברה לנהגים בנושא אופניים. כמובן, כל אלו לא יימנעו בסופו של דבר תאונה שבה הנהג הפוגע מתרשל לפי כל קנה מידה כפי שתארת, אבל המטרה היא להכיל את הסיכון ולהקטין אותו עד כמה שניתן.
 
למעלה