רוכב נהרג בתאונת פגע וברח על כביש 4 הבוקר.

forester404

New member
אבל רק

במקרים בהם הוכחה התנהגות אלימה\ביריונית\חסרת אחריות באופן לא סביר
 

ItsikH

Member
נהג שחורג מהפס הצהוב מה דינו? כמה שנים בפנים? רוב הנהגים עושים זאת. זה לא חוקי. שתי בעיות - האחת, חלקם הגדול לא מודעים לכך שהם חורגים (הכשרה לקויה) והשניה, חלקם הגדול לא מודעים לכך שזה לא חוקי (הוראה לקויה). בשני המקרים, בחינה מדוקדקת של מיומנות הנהג וידיעותיו היתה פוסלת אותו מלנהוג, וזו הבעיה השלישית - בחינה לקויה. אבל כל אלו לא ייתכנו כל עוד המורים והבוחנים בעצמם סובלים מאותם סימפטומים. מה תועיל כאן ענישה? לא יותר פשוט להכשיר את הנהג ולבחון אותו כראוי? נמאסה עלי הגזענות הזו שמניחה שהיהודון פשוט לא מסוגל לנהוג כראוי אלא אם כן יאיימו עליו בענישה, וזאת בניגוד לגרמני, הצרפתי, הספרדי והבלגי שהם תרבותיים ונאורים. הם פשוט לומדים מה שצריך. רק אחרי שהדרכת את הנהגים ובחנת אותם כראוי, תוכל להפעיל את הסנקציות על אלו שהוכיחו שליטה ברכב ובחוק ועדיין מתעקשים לנהוג באופן מסוכן. אולי הגיע הזמן שנפגעי ת"ד יפעלו ויגישו תביעה ייצוגית כנגד רשות הרישוי כאחראית למצב הנהיגה. מודעות וחינוך נרכשים אך ורק באמצעות הדרכה. ענישה לא יוצרת חינוך או מודעות, את עבריינים ה"כבדים" היא ממילא לא מרתיעה, חשיבותה השולית היא בעיקר בשמירה על הסדר הציבורי, אבל זה חב את קיומו למודעות הציבורית ולרצון הטוב של האזרחים. לא ניתן לכפות על האזרחים לנהוג כראוי באמצעות ענישה אם הם לא מאמינים שזו הדרך הנכונה. מחשבה לסיום: נניח קנס מיידי 100000 על רמזור אדום. נניח שאדם חסר עכבות מוסריות - עבריין לצורך ענייננו, אחד שלא עושה מילואים ולא משלם מס אמת ומרמה בפוקר - נתפס. מה ימנע ממנו להציע לשוטר 50000 במזומן על מנת למחוק את הדו"ח? ומה ימנע מהשוטר לקחת את השוחד? או לאיים על השוטר, לשלוח לו "ידידים" הביתה ללוות את הבת הקטנה שלו מהגן? ענישה חמורה פועלת בדרך של ברירה טבעית שלילית - היא מציפה את החרא האמיתי למעלה ונותנת לו כח.
 
הגישה שלך פרווה ומנציחה את המצב העגום

בתקווה שביום אחד מן הימים יהיה טוב יותר. אני סבור שעם פשע באשר הוא על הכביש או בזנות וסחר נשים צריך להלחם מלחמת חורמה רציפה חסרת פשרות חסרת רחמים עד לעקירתו בכוח מהשורש.
 

ItsikH

Member
יש הרבה מה לעשות לפני הענישה הענישה היא הסייג האחרון בדרך לכאוס - לא הראשון. חברה שמבוססת על כוח היא חברה שנועדה לכליון. בכדי שמערכת ענישה כזו תוכל למלא את ייעודה, גם השוטרים וגם רוב האזרחים צריכים לשתף פעולה. בהעדר מודעות - לענישה אין ערך. במצב הקיים היום, אני אומר - ומי ישמור על השומר? לא הייתי נותן בידי המושחתים שמנהלים את המדינה כזה כח. אני לא אמרתי - לא לעשות. אני אמרתי - לעשות, והרבה, רק שאפשר להשהות את כריתת הידיים. תסביר לי אתה - למה להעניש נהג שלא ראוי לנהוג? לטובתו ולטובת כולם, בלי התלהמות ויצרים, מורידים אותו בשקט מהכביש. זה לא עונש בכלל. לא כל אחד מתאים לנהוג. תכשיר נהגים כראוי, גם מיומנות, גם מודעות וגם מידע, תבחן אותם כראוי, תרענן את ידיעותיהם כראוי, אולי אפילו תבחן באופן מדגמי שוב ושוב, והעיקר - מי שלא ראוי, שלא ינהג. ועוד הערה - אני לא רואה את השוטרים שהכשרתם (שוב הכשרה...) תאפשר להם לזהות נהגי ם מסוכנים. יש עבירות "סטנדרטיות", המטבע מתחת לפנס, שעליהן קל לגבות קנסות, סטיה לשוליים כדוגמא היא לא אחת מהן. לפני שנה רכבנו, טל ואני, בגליל, חלפנו בכמה כבישים שבהם היו עשרות נהגים פרועים, וסיימנו בצומת גולני, שם עמדו שוטרים וחיפשו נהגים שלא אותתו כראוי בפניה שמאלה ברמזור. שאלנו אותם - כמה ק"מ צפונה מכאן יש לכם "קליינטים" כבדים הרבה יותר - נענינו במבוכה מסוימת. הפונים האלו בצומת גולני הם אותם הלפלפים שאליהם כיוונתי - אלו שטעו, אולי ירטנו אבל יודו בטעותם וישלמו את מחירה, מפני שהם מאמינים בחוק ובמערכת שמשרתת אותו. העבריינים האמיתיים ידרסו את השוטר (כבר קרה), או יאיימו עליו (ודאי שקרה) או סתם יצפצפו עליו. הקנסות האלו לא מועילים לבטיחות בשום צורה, רק לקופה של הירשזון ואולמרט.
 

ItsikH

Member
תסביר מה הטעם בענישה אם מראש יש לרשות הרישוי סמכות לקחת רשיון בדיוק כפי שיש לה הסמכות לתת אותו - לפי קריטריונים שהיא קובעת. אם תחייב נהג ב-100 שעות לימוד ומעלה, כולל לימודי תאוריה מקיפים, מבחנים מקיפים ולא רק טסט קצר וכמה שאלות אמריקאיות, השתלמויות ומבחנים חוזרים בכל מהלך הקריירה שלך כנהג, תקבל אוכלוסיית נהגים כשירים הרבה יותר. את אלו כבר תוכל להעניש, זה יהיה אפקטיבי, כשכולם (נהגים, שוטרים ושופטים) יודעים כל מה שצריך לדעת וגם יודעים שגם הנהג המדובר יודע. ד"א אם כבר מזכירים שופטים - את החינוך שלי לגבי האמון ברשויות קיבלתי בגיל 20 כשראיתי שופט תעבורה נוהג במהירות בלתי חוקית בעליל. אני לא סומך לא על השוטרים ולא על השופטים שיקיימו את האג'נדה שלך.
 
איציק כנס רגע

איציק אתה בן אדם חיובי. אני קורא אותך הרבה ובחפץ לב בדרך כלל, ועוד לא רכבנו ביחד מחוץ לוירטואליה, ובכל זאת אני מוצא לנכון להעיר לך שאתה תם. בדוק בכל מחקר ורציני תראה שלעולם בלי מקל אין גזר. לא רק בחינוך, בעיקר בחינוך. החכמה לדעתי היא למנן נכון בין השניים.
 

ItsikH

Member
ודאי, אבל אין ערך לענישה אלא *לאחר* ההדרכה ואני טוען שאין בדל ושמץ של הכשרה לנהג, ואין שמץ ובדל נסיון להוריד נהגים לא ראויים (אפילו לא אמרתי "עבריינים" - אני מתייחס ליכולת אפילו לפני שיפוט מוסרי) מהכביש - ומה הפלא, אם אין כלל כלים לזהות נהגים כאלו? בתנאים כאלו, ענישה לא תועיל אלא לכיסיהם התפוחים של גובי מיסי הדרכים.
 
לא עלינו בת שנהגה ברכב בו נהרגו הוריה

בגלל סולר על הכביש. רחמנות עליה, אף אחד לא יאשים אותה כנראה ברצח. במקרה הכי גרוע בעיה של הפעלת שיקול דעת, אולי אפילו לא זה והיא תלך הביתה לחיי סבל נוראיים על תוצאות ההחלקה שבה קיפחו את חייהם הוריה, שניהם יחד, ולעולם היא לא תדע אם היא אשמה.. אפילו קצת. ודאי שאין כאן ולו שמץ של התנהגות פלילית. בעבר השני, התנהגות פלילית ברורה, מאסר עולם חובה, ללא ניכוי שליש, ללא חופשות והקלות, לכל מי שהרג אדם כשהוא נוהג ברכב מנועי תחת השפעת סמים או אלכוהול. כמו כן מי שנתפס נוהג תחת השפעה של סמים או אלכוהול, גם אם לא גרם נזק לאחר - ילקח ממנו רשיונו. לעבירת אלכוהול ראשונה ללא נפגעים - שלילת אזהרה ל-6 חודשים. עבירה שניה, שלילה לצמיתות או עד להוכחה ללא עוררין של גמילה. לעבירת סמים - שלילה מיידית לצמיתות ללא כל אזהרה או עד שיוכח ללא עוררין גמילה. כל הנחה או שיטה מקלה אחרת הורגת.
 

shiri 80

New member
תגובה מרשימה בהחלט ../images/Emo91.gif

ברור לי שהאג'נדה הכלל ארצית שלכם צריכהלהיות הרוכבים בערים, ולכן פעולות למען והתפתחות של שבילי אופניים בתוך הערים משרתות אתכם נאמנה ואת "קהל היעד" שלכם נאמנה. אולם כרגע אני חלק מקהל יעד אחר, קהל יעד שאמור למצוא את ה"תקווה" באיגוד האופניים. זו האג'נדה שלהם. יחד עם זאת אני מעריכה רבות את עבודתכם, מי יודע אולי ביום מן הימיםן נתחיל לרכב לעבודה באופניים &quot
. ובנימה קצת יותר אישית, חייבת הלגיד לך שהתגובה שלך היא בדיוק מסוג התגובות הרצויות בענף , הצלחת לשפוך הרבה אור על מאמציכם ולתת תחושה שיש גב לרוכבי האופניים. אשמח לקבל מידע נוסף בדבר הצטרפות בהצלחה ותודה על תגובתך המכובדת
 

ItsikH

Member
רק להסב את תשומת הלב ליוממים הבין עירוניים יש נטיה להניח שרוכבי הכביש הבין עירוניים הם בהרכח רוכבים ספורטיביים שמתאמנים שם, וזה מפני שהיוממים הם ממש שקופים. בתור רוכב כזה אני פוגש לא פעם יוממים בכבישים בין עירוניים, והם לאו דווקא עובדים זרים כפי שנוטים לחשוב. אני בהחלט רואה מקום לעידוד הרכיבה לצורך תחבורה בכבישים הבין עירוניים (אפשר לחשוב שכפר סבא ממש רחוקה מתל אביב - זה מרחק עירוני לכל דבר), וזה לא ניתן לעשות על הכבישים הקיימים מסיבות בטיחותיות.
 
צודק רק ש

כאמור הרוכבים לאורך כבישים בין עירוניים הם מיעוט. הרוכבים לאורך כבישים בין עירוניים למטרת תחבורה (יוממות) הם מיעוט שבמיעוט. אני מסכימה איתך בהחלט, 10 ק"מ של רכיבה בכביש הם "בקטנה" לגמרי. יחד עם זאת קיים מחסום ה 7. הרוב המוחלט של הרוכבים יבחרו באמצעי תחבורה אחר למרחקים הגדולים מ 7 ק"מ. אני מניחה שאילו היו ממשיכים את שביל האופניים מחוף תל ברוך להרצליה, היו רוכבים נוספים הבוחרים לרכב לעבודה ובחזרה. הצלחנו להגיע עם עיריית תל אביב עד לקצה הגבול המונציפאלי של העיר, אנחנו עובדים במרץ מול עיריית הרצליה כדי להשלים את החסר. כך אנו עושים עם רשויות שכנות נוספות. אוטוטו יתקיים מפגש שני של רשויות מקומיות בגוש דן קדי לקדם רשת מטרופולינית אופטימיות זהירה, זה כל הסיפור :) לימור ישראל בשביל אופניים [email protected]
 

JacB

New member
אני כזה - מיעוט שבמיעוט (יומם)

ואני צריך לעבור כברת דרך בכביש 4 מידי בוקר בדרכי לעבודה. החדשות הנוראיות בקשר לתאונות בכביש זה גורמות לי לשקול לחדול מרכיבת כביש (לפחות כביש 4 ), ובני משפחתי רואים גם הם את החדשות... אז אולי עוד מישהו יחדל להיות "יומם" ויצטרף לזרם המאזדות? מצד שני, אני בטוח כי עם מסלולים יעודיים לאופניים גם מחוץ להרים, יצטרפו עוד "יוממים" למועדון. לא פעם שואל אותי מישהו על מסלול מומלץ להגיע לעבודה על אופניים מאחד הישובים שבפריפריה. מתוך מידה של אחריות אני עונה:" אין מסלול בטוח, הכל מסוכן. לא ממליץ". וכך עוד רוכב פוטנציאלי נשאר בגדר "פוטנציאלי".
 

JacB

New member
התכוונתי "מחוץ לערים", לא "להרים" ../images/Emo52.gif

 

jekyll1

New member
כדי לשים דברים במקום

לפני כשנה נהג שיכור חצה צומת באדום באיזור לוד התנגש ברכב חוצה והרג 5 נהגי אוטובוס ואת אחיו. כנראה שהיה מסומם+ שיכור . שילוב מנצח. חוץ מלצקצק בלשון + כמה קלישאות אף אחד לא חשב לקום מהכורסא ולהפגין. גם כאן כלום לא יקרה , כנראה וחבל. עצות בפורום, רעיונות הסברים מלומדים יש בשפע. את אלו שמוכנים לעשות ניתן לספור על יד אחת. לפני הדיון בכנסת על הקצבת 100 מליון לטובת האופנים יצא קול קורא בפורום לבוא לכנסת כדי להפגין נוכחות לנסות לשכנע . לא קשה 20 ש"ח באוטובוס מהשפלה,המזגן בכנסת נהדר והאוכל במזנון טוב וזול, כמה הגיעו? כאמור ניתן להניח שרוב הקיטור יצא על המקלדת . הלוואי שלא.
 

ItsikH

Member
כשיהיו נתיבים - יהיו רוכבים הרוכבים שכבר קיימים, בצרוף אלו שעד כה פחדו (בצדק).
 

agaziel

New member
כל הכבוד

זו הדרך היחידה. הגברת הנגישות לאופניים לכל אדם, בסופו של יום, תגביר את מספר הרוכבים התחרותיים, המקצועיים וכל השאר. מי שחושב שאיגוד יצילנו, נו שוין. אין אף תאגיד ממשלתי, בשום מקום בעולם, שדואג לאופניים ככלי תחבורה וכענף ספורט חובבני. מתי כבר יבינו את זה? מתי?
 

natibergman

New member
שתחזור מדנמרק...../images/Emo8.gif

הקשר בין רוכבים תחרותיים ויוממים שולי מאד. הדבר היחידי שמחבר זה ששניהם מצריכים תשתיות טובות שעונות להגדרה הרחבה "תרבות רכיבה". קשה לי לראות את גברת זליבנסקי עולה על אופנים לעבודה מנתניה לת"א חמישה ימים בשבוע וביום שבת עושה השלמות ונפח כפי שמאמנה דארן טיס המליץ. אלא אם כן תיקח מנה הגונה של חומר טוב שישבש את דעתה... צא מזה.
 

ItsikH

Member
נתי, יש הרבה יוממים שאתה לא סופר הם שם. יש גם בין הכותבים כאן שהם יוממים בארון ואני מכיר כמה מהם ../images/Emo8.gif כשיהיו נתיבים - יהיו רוכבים נוספים שישתמשו בהם, אלו שעד כה חששו ובצדק.
 
למעלה