רוכב נהרג בתאונת פגע וברח על כביש 4 הבוקר.

shiri 80

New member
יש לך הרבה מתנדבים, אבל זה לא העניין

אני יודעת שההודעה הזו שלי תקומם אותך אני יודעת שאתה תגיב בצורה כזו או אחרת , לשאלתך כן עדיין לא הקמתי מרוץ, עדיין לא עשיתי כלום אני יודעת שאמרתי לעצמי כבר אחהצ שירי עזבי אל תגיבי ויחד עם זאת אני לא יכולה , מה לעשות. יש דברים שאתה כרוכב שטח לא תבין אותם, כי אתה לא חי את הכביש , וההתממות שלך כחבר איגוד עוד יותר מקוממת (ושלא יובן אחרת , כפי שאמרתי בפעמים קודמות עבודתך באיגוד מבורכת אבל כמו שצדי אומר זה לא מספיק אני חוזרת עכשיו משיחה עם שותפיי לרכיבה ולהגיד לך את האמת ? יש בי פחד. החוסר יכולת הזו לבחור את העתיד לבוא היא בלתי נתפסת, וזה לא שבשטח אי אפשר להיפצע, וזה לא שלא היו רוכבים שיצאו לשטח ולא חיו וברור שבכל ספורט יש את הסיכון ויחד עם זאת הידיעה שאתה יוצא לרכב בשבת ולא בטוח שתגיע שוב לשולחן העבודה ביום ראשון עליי, מקשה את החזרה לשגרה (ואני משערת שעוד יום יומיים התחושה תעלם לאט לאט עד שבת) ולמה אני אומרת את כל זה כי אתה כבר תקופה ארוכה חושב שהשיפור יגיע מהמתנדבים יש לי פלאש ניוז, העוד עשרה מתנדבים לא יביאו לך את המודעות של הנהג בישראל שליחת מכתבים לכל חברות האוטובוסים, המוניות, חברות תעשיות שעושות שימוש נרחב במשאיות, מורי נהיגה ופניה לציבור הרחב היא הפתרון. זה לא קשור לעוד מתנדבים. זה קשור גם לתקציביםוגם את זה המתנדבים לא יביאו מהבית . תקציבים שלא מגיעים למקום הראוי להם , תקציבים שאמורים להיות כלפי העממיים ואלוהים יודע לאן הם הולכים אז עכשיו תגיד לי את לא חברת איגוד (שזה לטעם אחד מאנשי האיגוד סיבה מספיק טובה לא לענות לי אבל נדלג על זה) אז מאיפה יהיה תקציב . מה לעשות. אמרתי לך בעבר והאמת זה כבר די שוחק האיגוד חייב לעשות בדק בית ולא כל פעם שבאים בתלונות להגיד אתם לא תורמים מעצמכם צריך לעשות צעד ולהוביל את הרוכבים העממיים אל האיגוד דיוויד הציע לעזור, אני בזמנו (וגם עכשיו ) אמרתי לך מוכנה לתרום אבל זה הרי בכלל לא קשור לנו , אנחנו פשוט התירוץ כי זה קל לבוא ולהגיד "אתם מתעוררים רק כשקורה משהו ואחכ לא עושים כלום" החתמתם עצומה והיא נותרה כעמוד אינטרנט (ן אני יודעת שיש לה שימוש נרחב בכל מיני חדרי לוביסטים וחברי כנסת שמחר כבר לא יהיו בשלטון והחלטותיהם תהיינה כמו ניר טואלט) אמרתם יוצאים בקמפין נרחב , ביקשתם תקציביים וכלום לא יצא לפועל . איפה הקמפיי הטלויזיוני ן? איפה התקציב לקמפיין? למה לא להפנות אותו למקום אחר? משרד התחבורה עושה פרסומות עכשיו של "כדי להמשיך את החיים, האטי לפני מעבר חציה" . למה אין כזה של האט רוכב אופניים ? כי אין מתנדב שיתמלל את הטקסט ? תאמין לי שכל רוכבי האופניים ובעיקר אלו היוצאים לכביש, רוצים לחזור למשפחותיהם שלמים ובטוחים איש מאיתנו לא רוצה לסיים את חייו כפי שקיפחו אותם כבר כמה וכמה רוכבים השנה או חלילה להגיע למצבים רפואיים שבהם החיים הם לא חיים . לי זה לא יקרה לא תופס במקרים האלה וזה בסופו של יום יגיע לסביבה הקרובה של כל אחד ואחד מאיתנו יש איגוד אופניים הגיע הזמן שהוא יתחיל לפעול כאיגוד שמטרתו לחבר את כל הרכובים ולפעול למענם ! האיגוד צריך להיות בשביל הרוכבים ולא הרוכבים צריכים להיות התירוץ של האיגוד ללמה זה לא קורה. נ.ב תגובות פוגעות /מכוונת לפגוע תחסוך ממני ומעצמך ובעיקר מהכבוד של השרשור הזה
 

Eyal Hershtik

New member
את ממש לא מדייקת

הייתה עצומה , העלתה את המודעות אצל רבים , בסביבות ה- 100 פרסומים שונים בכלי התקשורת וגם גרמה לכך שמשרד התחבורה ישקיע 50 מליון ש"ח בתשתיות אופניים (שתכף חלקם מתחילים להיות מבוצעים בשביל אופניים נתניה- תל אביב) להגיד שהיא לא עשתה כלום זה לא לדעת ולא להכיר את העובדות. איגוד האופניים אינו קיים בשביל להתעסק כל היום בעינייני תחבורה ובטיחות בדרכים , זה לא תפקידנו ואין לנו תקציב לזה. תפקידנו הוא כן במידה מסוימת לעזור לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בכך שהיא תתגייס ותפעל למען רוכבי האופניים. זה קורה לאחרונה יותר ויותר אך עדיין ממש לא מספיק. איגוד האופניים קיים פה קודם כל בשביל יותר תחרויות, אירועים , חינוך אופניים לילדים וכו' ותני לי לגלות לך משהו: יש לנו מתנדב בשם ניר שכבר מתנדב מספר שנים , בן אדם מדהים ,כל מה שאת רואה שנעשה עד כה למען רוכבי אופניים בכבישים (שילוט , תיאומים , שביל נתניה תל אביב ועוד) גרם אותו בחור. 10 מתנדבים רציניים שיעשו דברים ,בדרך פעולה אינטנסיבית לאורך זמן, יתחילו להניע הרבה פעילויות שיחסכו פה בחיי אדם. ודרך אגב למי שאינו יודע - הסטטיסטיקה אומרת שיש שיפור מתמיד בנוגע לתאונות של רוכבי האופניים בשנים האחרונות. בכל שנה ושנה מספר התאונות והנפגעים יורד.
 

RaZ132

New member
אז אולי במקום תחרויות ,וארועים

וחינוך אופנים לילדים- קודם כל!!!! תדאגו כן להתעסק " כל היום "בעינייני תחבורה,ובטיחות בדרכים+שבילי אופניים לצידי הכביש- ואז בטוח יותר ילדים ירכבו על אופנים,יותר רוכבים יתחרו,ויהיו יותר משתתפים בארועים.
 

shiri 80

New member
ברור שאני לא מדייקת

לגביי העצומה, מה אגיד לך , לתומי חשבתי שהרעיון של העצומה , כמו גם הסטיקרים הוא לעלות את המודעות . לא להוביל את ארדן לחוקק חוק חבישת קסדה ולא לסלול שביל אופניים בין נתניה לתל אביב. תבוא ותגיד לי אבל שביל אופניים יציל חיי אדם . אני לא בטוחה . רוכבי הכביש הם רבים ויוצאים לרכיבות נפח. לא תוכל להציב אותם על המסלול בין נתניה לתל אביב שבנייתו תסתיים בעוד שנתיים שלוש כולם כאחד. הם עדיין ימשיכו לצאת לשוליים, כי מה לעשות שם המקום הטבעי. ראש ציפור הוא יופי של אלטרנטיבה אבל אחזקתו הלקויה ובתוספת הילדים ששורצים שם בשעת אחה"צ מעקרת את הרעיון. כך גם לגביי גבעת המופעים מבחינה מסויימת. עיריית תל אביב יצאה והכריזה כי הינה סוללת קילומטרים של שבילים ברחבי תל אביב , בפועל מדובר בשבילים שפזורים ברחוב אבן גבירול המתחדש ובהמשך של שדרות רוקח לכיוון צומת הפיל . מיותר לציין כי גם שבילים אלו כוללים במרכזם עמודי חשמל, פחי זבל ותחנות אוטובוס. אם נציב את רוכבי הכביש על הנתיבים הללו נקבל קטסטרופה עוד יותר גדולה. או במילם אחרות מיטב רוכבי ישראל יהיו חשופים לפגיעות ותביעות צד ג'. אני לא יודעת מה יותר נורא, שרכב יכנס בך או שחלילה תגרום נזק לצד שלישי עליה תשלם נפשית וכלכלית כל ימי חייך. אז יופי. יש שבילים. יש רוכבים. יש הרוגים. העובדה שהיה לנו קצת שקט היא רק אשליה. הנה רק אתמול קראתי שמישהו בפורום ריצה וטריאתלון סיפר על שכנו שנהרג שבוע שעבר באיזור געש. יכול להיות שהמקום שלנו הוא לא על שולי הכביש. משאין אלטרנטיבה אחרת הברירה הנותרת בידינו היא להיות או לחדול. כמו בכל פעם בו מישהו מקפח את חייו בסוף השבוע , הדילמה הזו ניצבת בפני גם היום. איגוד האופניים פה בשביל תחרוויות? אירועים? חינוך אופניים? יכול להיות . בינתיים באירועים שהייתי בהם תהיתי על מה ולמה הולך הכסף. אולי זו גם התשובה למה אין יותר נרשמים לאיגד ולמה המספרים לא עולים כלפי מעלה (וזה לא בגלל שהמחיר העממי עלה מ-50 ל-100) . ביצה או תרנגולת? אנחנו צריכים לחנך את הנהגים, אנחנו צריכים לחנך את עצמנו . אז כל אחד יכול לעשות בדק בית בתוך קבוצתו ולצרוח על מי שבורח מהשוליים ועדיין לא תזיק פעילות מאורגנת.מ ש מ ע ו ת י ת . המשוואה שלך של מתנדבים = חיי אדם לא מקובלת עלי. משטרת ישראל החליטה לאסוף את העובדים הזרים ולתת להם הדרכה על רכיבה בטוחה בשולי הכביש , חילקו להם אפודים זוהרים והסבירו להם כללי רכיבה בטוחה. מתי בפעם האחרונה האיגוד נרתם לפעילות שכזו? אפילו באתר האיגוד אין קובץ PDF עם הנחיות /המלצות לרוכב. אז תבוא תגיד לי מה את רוצה, עד לאן אפשר להגיע. אבל מה לעשות, במדינת ישראל בה איגוד האופניים הוא האיגוד היחידי האחראי לתחום ומתוקצב לכך (וזה לא משנה מה הסכום) הפטרנליסטיות צריכה לחול עליו. ואם לכל זה האיגוד לא מצליח להענות אז אולי באמת הגיע הזמן לאסוף מתנדבים. ולהקים איגוד אלטרנטיבי , שבראש ובראשונה ירכז את הרוכבים סביבו וישאף לשלמותם. נ.ב בתגובתך נעדרה התייחסות לעניין הפרסומת שהייתה אמורה לעלות בטלויזיה. אשמח לדעת איפה זה נפל .
 

Eyal Hershtik

New member
ושוב חוסר הבנה ...

"אבל מה לעשות, במדינת ישראל בה איגוד האופניים הוא האיגוד היחידי האחראי לתחום ומתוקצב לכך (וזה לא משנה מה הסכום) הפטרנליסטיות צריכה לחול עליו" . שירי, בואי נגדיר משהו טוב? איגוד האופניים אינו אחראי על תחום הבטיחות של רוכבי האופניים , עד לפה בסדר? איגוד האופניים אינו מתוקצב ולו בשקל אחד למטרת הגברת בטיחות הרוכבים , עדיין איתי? מי שאחראי על הבטיחות של רוכבי הכביש הן רשויות המדינה כגון : משרד התחבורה , והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והחברה הלאומית לדרכים הנהלת איגוד האופניים החליטה לפני מספר שנים כן לעשות פעילות בנוגע להגברת בטיחות הרוכבים במטרה להניע את הגופים שאחראים על כך לבצע זאת. פעילות זו נעשתה ועדיין נעשית בעזרת מתנדבים שהם אנשי הנהלת האיגוד שנרתמים די הרבה לטובת העניין. לסיכום המשוואה בנוגע לפעילות בטיחות היא כזאת : יותר פעילים מתנדבים = יותר פעילות ויותר שיתופי פעולה מצד משרד התחבורה , החברה הלאומית לדרכים והרשות לבטיחות בדרכים.
 

shiri 80

New member
אתה חוזר להצחיק אותי

אנשי הנהלת האיגוד = מתנדבים אה- הה גם אני מייצגת כל היום בחינם ... איגוד האופניים כמרכז ופועל למען הרוכבים בארץ צריך לחרוט לו לדגל לדאוג לבטיחות הרוכבים אחרת לא יהיה לך למי לדאוג בוא נפתור שאלה סטטיסטית רוכבת בת 28 (וחצי) שיוצאת לרכיבה פעם עד פעמיים בשבוע רוכבת בממוצע 100 קמ ברכיבה יוצאת מוקדם בבוקר כדי לחסוך עומס תנועה ולעיתים מרחיקה עד לטרון כדי לחסוך עוד יותר משתדלת להתרחק מכביש 4 אבל מגיעה גם אליו נגיד אחת ל4 -5 שבועות את צור הדסה רוצים לסגור לה כאופציית רכיבה (ככה שבעתיד אולי בית אורן יידרש יותר = כביש 4) מתי אתה אומר זה יקרה ? 2009? 2010? 2011 ? תגיד לי שאני אדע מתי להגדיל את הביטוח חיים ... מכאן תמשיך לבד לעשות מה שבא לך כי אם יש דבר שעוצר שאני שונאת זה שמנסים לסבן אותי וצר לי שזו הדרך שבה בחרת עכשיו חוזרים חזרה להדממה
 

Eyal Hershtik

New member
אולי כדאי באמת הדממה

כי אנשי הנהלת איגוד האופניים המתנדבים לטובת הענף עושים זאת מזמנם החופשי ומשקיעים בזה רבות לאורך השנים. יותר טוב אולי שתהיה הדממה מאשר סתם לאמר דברים לא נכונים או לפגוע באנשים שכן עושים משהו לטובת רוכבים שכמותך . אייל
 

shiri 80

New member
אולי כדאי באמת שתהיו אמיתיים עם עצמכם

ולא רגישים וספונטניים באיגוד האנשים מקבלים שכר(שוב הגענו לזה) אז אל תציג את זה כאילו הם מתנדבים גם אתה מקבל מהם תלוש לטובתי לא עשיתם כלום וגם אל תעשו כלום אמרתי לך בעבר, גם לא נר...
 

אהד6

New member
סטטיסטיקה

זא אחד הבלופים הכי גדולים. אפשר להוכיח בסטטיסטיקה מה שרוצים. לדוגמה: אם רוכב אופניים נפצע קל, נהג לא יהיה נהג חדש, תאונה בכביש ישר ולא בגלל צומת וכו' אז זה לא יופיע בסטטיסטיקה. רק אם הרוכב יהרג או יפצע קשה, פגע וברח ו"לא בטוח שיש רכב" אז זה לא יהיה בסטטיסטיקה.
 

Eyal Hershtik

New member
סטטיסטיקה

עד לפני 3 שנים, ממוצע ההרוגים מקרב רוכבי האופניים היה כ-20 הרוגים לשנה !!! בשנה שעברה הוא עמד על 7 הרוגים ! את זה הסטטיסטיקה אומרת בוודאות .לא שמצבנו על מי מנוחות , אבל בראי הסטטיסטיקה מצבנו משתפר והסיבה הכנראה עיקרית לכך היא העלאת המודעות אצל הנהגים והעלאת המודעות אצל הרוכבים. ושלא ישמע כאילו אני חושב שמצבנו טוב , מצבנו גרוע ביותר ויש צורך בלעשות פעילויות רבות לאורך זמן.
 
הפחד מוצדק

כביש 4 הוא כביש מסוכן עם סטיסטיקה מפחידה של מעל 44 ת.ד בהן מעורבים רוכבים בין השנים 2003-2007. נכון, למרות שע"פ הנתונים, הרוכבים לאורך כבישים בין עירוניים הם מיעוט ביחס לרוכבים בעיר, רוב תאונות הדרכים הקטלניות הן בכבישים הבין עירוניים. רכיבה ספורטיבית היא לא באג'נדה של ישראל בשביל אופניים, יחד עם זאת נציגינו בועדות ההיגוי והתכנון של פרויקט שבילי האופניים של תל אביב התעקשו שמתקציב שבילי האופניים של תל אביב המיועד לקידום תחבורת אופניים יושקע הסכום הנדרש לאיספולט הטבעת בפארק הירקון המשרתת כבישונים רבים. אני מאמינה שבך תרמנו לבטיחות הרוכבים במרכז. שירי, הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים עברה בסוף יולי בקריאה ראשונה, אחרי שנה של עבודה מאומצת הכוללת עשרות פגישות בירושלים עם נציגי משרדי ממשלה רלוונטים ומאות (!) פגישות עם חברי כנסת לפני ואחרי הדיון בהצבעה טרומית, לפני ואחרי ישיבת ועדת שרים לחקיקה, לפני ואחרי הדיונים בועדות הפנים והגנת הסביבה להעביר את הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים בזכות פעילות של רוכבים. אתם, הרוכבים הם משאב העיקרי שלנו ופגישות של רוכבים חרדים עם חברי כנסת חרדים, רוכבות עם חברות כנסת וכו, עשו את העבודה. לידעתך, מאחר והצעת החוק עברה בקריאה ראשונה יחול עליה עקרון הרציפות וגם במידה והכנסת באמת תתפזר, הצעת החוק תישאר איתנו, לכנסת הבאה. עד להעברתה. אנחנו נעשה הכל כדי שהיא תעבור בקריאה שלישית עוד לפני תום שנת 2008. אני יודעת, הפסימיות אוכלת כל חלקה טובה. אמרו לנו שלהצעת החוק אין סיכוי והיא כבר עברה ברוב עצום שתי הצבעות בכנסת, אמרו לנו העלות התקציבית של הצעת החוק שלכם עצומה, 100 מליון ש"ח ומשרד האוצר יתנגד (וצדקו), יוביל להתנגדות ממשלה (שוב צדקו) ויחייב אותכם להשיג רוב הכולל לפחות 50 חברי כנסת - ולכן השגנו רוב של 66 חברי כנסת. בשנה האחרונה פנו אלינו מעל 100 רשויות מקומיות המעוניינות לקדם את נושא האופניים אנחנו שותפים היום לתוכניות לפרויקטים רבים (ברעננה, הרצליה, חולון, כפר סבא, ירושלים, תל אביב, קרית שמונה רמת גן, ראשון, מודיעין והרשימה ארוכה) חברות היטק רבות מצטרפות לפרויקט 'אופניים בשביל העבודה' ובתי ספר לפרויקט 'שבילים בטוחים לבתי ספר' במספר רשויות מקומיות. כזכור, בתחילת השנה פתח שר התחבורה את הכנס השנתי שלנו והודיע על תמיכתו בנושא תחבורת אופנים ועל התחייבותו לתקציב קבוע, שנתי, של משרד התחבורה בגובה 50 מליון ש"ח לקידום תחבורת אופניים בקיצור אנחנו מחזקות אותך וקוראות לך להמשיך ולהזהר אבל לא להתייאש, וכן, ההצטרפות שלך לאיגוד האופניים / לישראל בשביל אופניים/ גם וגם - עוזרת לנו לעזור לך. השנה החברות בישראל בשביל אופניים אינה כרוכה בתשלום (אם כי את כמובן מוזמנת לתרום) אך מוכיחה למקבלי ההחלטות שקיים ציבור גדול התומך בקידום שבילי אופניים בטוחים. השנה, על רקע ההצבעות בכנסת שעוד בדרך ולקראת הבחירות המקומיות (הקמפיין המרכזי שלנו השנה, חוץ מהחוק לעידוד תחבורת אופניים הוא 'בוחרים אופניים' - ב 11 בנובמבר יבחרו ראשי ערים המחויבים לקידום תחבורת אופניים) ההצטרפות שלך חשובה מתמיד.אנחנו מאמינים שעד סוף השנה נגדל מ 18,000 ל 25000 (ביולי הצטרפו 2360 חברות וחברים חדשים לעמותה!) לסיכום מאחר וכאמור רכיבת כביש ספורטיבית היא פחות באג'נדה שלנו, מאחר וגם אני מכירה את התחזוקה הלקויה של נקיון השוליים לאורך הכבישים הבין עירוניים ומאחר ואני ספקטית לגבי ההתכנות של תקציב של מליונים רבים הנדרש להסדרת שבילים בטוחים בין עירוניים (כולל שביל האופניים מת"א לנתניה) אנחנו משאירים את הבמה לאיגוד האופניים ומתמקדים בהסדרת תנועה בטוחה של רוכבים בערים ובישובים עצמם ("שבילים בין עירוניים" אותם אנחנו מקדמים נוצרים מחיבורים של שבילים עירוניים ברשויות מקומיות סמוכות דוגמת רעננה וכפר-סבא, ר"ג ותל אביב וכו' ) את מוזמנת להצטרף שיהיו לנו רק בשורות טובות לימור פורת ישראל בשביל אופניים [email protected]
 
הפתרון לבעיית ההרג

1.החרמה וחילוט כלי הרכב גם אם לא שייך לנהג העובר עבירה חמורה 2.קנסות של אלפי שקלים על כל עבירת תנועה 3.מעצר מינהלי מיידי של הנהג עד לתשלום הקנס 4.פגיעה ברוכב אופניים מכל סיבה שהיא תשלח את הנהג הפוגע ל-10 שנים לפחות לכלא. ועד שזה לא יקרה...נמשיך לברבר בדיונים וזיוני שכל אינסופיים ונקבור למחרת את ההרוג הבא. ומי יהיה ההרוג הבא? אולי זה אתה שקורא כרגע...אז חביבי,כדאי שיהיה לך ביטוח חיים משמעותי כי אף אחד מהכותבים כאן לא יפרנס את היתומים שתשאיר אחריך. יורם
 

רוכב242

New member
לשירי וליורם,עד שיתגשמו הפנטזות שלכם

על שבילים,חינוך,פרסומות בטלביזיה ועונשים חמורים לנהגים(נהג מסומם ו/או שיכור לא ירתע משום עונש מכיוון שהוא ממילא לא בהכרה!) ושלא תהיה אי הבנה אני בעד הכל .והכי פשוט ,להתחיל בפרסום בטלביזיה על מודעות לרוכבי האופניים! אבל עד שזה יקרה בארצנו הבירוקרטית ואם אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו בשרשור נרות בפורום זה,עלינו להפסיק לרכב בכבישים קטלניים דוגמאת כביש 4. ואני חוזר בשלישית על מה שכתבתי בתגובות אחרות-הסיכוי לפגוש נהג מסומם ו/או שיכור בכביש 4 גדול לעין ערוך מהסיכוי לפגוש אותו בעמק האלה! אז שומר נפשו ירחק מכבישים אלו. רכיבות מהנות ובטוחות לכולנו
 

zentner1

New member
אין כבישים שקטים,יש כבישים ללא רוכבים

בהמשך להצעות שהועלו פה כבישים שקטים זו אשליה,ברגע שיהיה בהם כמות רוכבים גדולה ועוד בכבישים עם שוליים צרים הצרות יגיעו.הנה דוגמא ליומן ארועים אישי מהשבועיים האחרונים:רכיבה עם C.C.C דרום כביש שקט בין שדרות לבית קמה(כביש פנימי שוליים רחבים)רכיבה בשני טורים בתוך השוליים הכביש פנוי לגמרי רכב עובר פעם ב5 דקות,ירנין המאמן רוכב לצידי אנחנו מדברים על דברים חשובים(אולריך, סמים,אולימפידה)רכב מתקרב אלינו מאחור,לפתע פיצוץ כמו "בק פייר",ירנין מחזיק את הירך,הרכב פגע בו עם מראת הצד,לדעתי הרכב התקרב בכוונה להפחיד,החברה מהדרום מספרים גם על הרבה ארועים של בקבוקי מים (1.5 ליטר)אשר נשלפים מהרכב ופוגעים ברוכבים.כבישים שקטים.... הלאה,ארוע של כמעט דריסה מטרקטור אשר מתפרץ לכביש בפארדיס,שבת רכיבה של אשכולות,בעוספיה צעירים מקומיים מזגזגים את הרכב מנתיב אחד לשני "ושוברים הגה" ברגע האחרון.עד כאן יחסינו עם הבני דודים וקרוביהם, היום בבוקר בתוך זכרון יעקב בירידה המזרחית כאשר אנו רוכבים בירידה,טיולית של חברת ש.ה.ב חוצה פס הפרדה לבן בסיבוב בעליה! וכמעט פוגעת בי.ויש עוד..... האמת הרצף האחרון חריג ולא מאפיין אבל זה מה שקרה. למרות המציאות שנראית שחורה יש תחושה על הכביש שהמודעות של הנהגים עולה,אבל אין מה לעשות יש המון נהגים גרועים והראיה כמות התאונות העצומות על הכבישים,אנחנו חלק "משרשרת המזון". אין פתרון גורף ותמיד יהיו תאונות,העניין הוא למזער אותם,מודעות,ענישה חריפה "אלו המפתחות".שבילי אופניים כמו בת"א פתרון גרוע,כמו בלונדון(חלק מהכביש סוג של שוליים) פתרון טוב לדעתי
 
צודק,כי אתה חי והוא קבור עמוק באדמה

אתה את חייך ממשיך והם המשפחה,ההורים,אשתו, נמצאים אי שם רחוק מעיניך. הבעיות והכאב שלהם הרי לא מזיזים לך וגם לא תתעניין לגורלם מעבר ללהג המילים בשרשור הזה ומחר אתה לא זוכר אותם. אני מניח שאם המצב היה הפוך ואתה היית קבור במקומו ומן הסתם לו היה ניתן לך לזעוק מתוך האדמה לתוך השרשור הזה היינו שומעים ממך מילים אחרות. תקן אותי אם אני טועה ביחס אליך. יורם
 

forester404

New member
טועה לגמרי

בגרמניה ילדה בת 18 שרק קיבלה את הרישיון איבדה שליטה והרגה 2 רוכבות מנבחרת אוסטרליה שלרוע המזל התאמנו שם בדיוק. מיותר לציין שהיא נכנסה להלם עמוק, ואני די בטוח שהיא אף פעם לא תצא ממנו. לזרוק אותה ל-10 שנים לכלא ? זה הפתרון ההומני שלך ? מה בדיוק זה פותר ? אתה חושב שלך או למישהו יקר לך זה לא יכול לקרות - להיות בצד של הנהג ?
 
ואווו

לקחת שתי רוכבות אוסטרליות אל הקבר "במכה אחת" - מגיע לה פרס. שאל את הורי האוסטרליות מה דעתן. לגבי שאלתך האחרונה: כל מי שלוקח הגה לידיים צריך להבין את ערך החיים ואת מחיר קטילת חיים. פתרון הומני? מוות והומניות לא הולכים בכפיפה אחת ידידי. יורם
 

ItsikH

Member
ענישה היא שיטה כושלת לשינוי הדרך הנכונה היא הדרכה ובחינה ראויה של יכולת. מי שלא יכול לנהוג - שלא ינהג. למה זה כל כך מסובך? למה רואים בזכות לנהוג מזכויות האדם והאזרח הבסיסיות כמו הזכות לנשום? כל מושג ה"רשיון" מרמז על סמכות (ואחריות) הרשות לקבוע מי רשאי לנהוג ומי לא. לתת רשיון רק למי שהודרך כראוי (בעיה מס' 1) ונבחן כראוי (בעיה מס' 2) ולקחת אותו ממי שנכשל בטסט של החיים על הכביש (בעיה מס' 3). קנסות כבדים, מאסר ממושך, הלקאה פומבית וכריתת איברים - מיותרים לחלוטין. כל הורה ומורה מתחיל יספרו לך, שענישה כשיטה היא פושטת רגל.
 
למעלה