רוצה לספר משהו שקרה לי היום (הזמנת אוכל)

כי כאילו העלבנו אותו

שלא נתנו לו טיפ

איזו עוד סיבה יש לו להגיד דבר כזה?
 
את לא צריכה לקבל ייסורי מצפון...

גם לא מהתנהגות שכזו, וגם כי אף אחד לא מחייב אותך לתת טיפ.
 

eveik

New member
אם את מרגישה כל כך בגלל זה הסיפור..

תתקשרי למקום שממנו הזמנתם ותספרי. אם הייתי מנהל שם - הייתי שולח אותו הביתה באותו הרגע.
 

straw berry1

New member
הרצחת וגם ירשת?

גם קיבלה כדבריה "מעט אוכל מה קרה כולה מטר מהבית", גם לא נתנה לו טיפ וגם קיבלה את השקל בחזרה, וגם להתלונן על השליח המסכן?? איזה חוצפה של אנשים רעים, אבל רעים רעים.. שהקארמה תחזור אליכם.
 

eveik

New member
השליח לעולם, אבל לעולם

לא אמור להגיד לי משפט "אני לא לוקח שקל טיפ זה עלבון".
לא אכפת לי מה הוא חושב, שיסתום את הפה ומצידי יזרוק את זה לפח בנסיעה חזרה - אני לא אומר לשמוע משהו כזה.

בדיוק כמו שבמסעדה אם מלצר משתגע מלקוח - הוא לא יבוא ויגיד לו את זה בפנים.

אני נזכר שפעם אחת הזמנו פיצה, הבאנו לשליח 100 שקל, אז הוא התחיל לחפש עודף ושאל - 'כמה כסף להשאיר טיפ?' או משהו בסגנון. מיותר לציין שהוא לא קיבל אגורה.
 

straw berry1

New member
עדיף לחפש מגזר אחר להתנכל לו

השליחים הם קודם כל בני אדם, בני נוער- בני 20 שאין אגורה בכיסם, נלחמים במלחמת הישרדות של החיים, ולא צריכים גם הלשנה לבוסים על חלילה וחס פגיעה בכבוד הלקוח.
אכן הלקוח הוא יותר טוב מהשליח? הלקוח אף פעם לא טועה? ההיררכיה לא מקובלת עלי.
יש משפט עם סוויץ- אמנם הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא לקוח. ואת ההוכחה למוטו הזה.
אז אמר מה שאמר, ובצדק, להבא אל תתני שקל זה באמת מעליב, במיוחד אם את מצפה להוקרת תודה כאילו זרקת עליהם מי גשם רבים מהשמים.


מבלי להכירך ולפגוע בך אישית, אני מתייחסת לדוגמה שעלתה בעניין השקל והפגיעה באגו של הלקוח עד כדי שהוא יתנקם בו בדמות הלשנה לבוס שיפטר אותו ובמיידי, כי זה פגיעה קשה באגו עד כדי דימום וחוסר הבלגה על כך כי "מעולם אבל מעולם לא ידברו אלי ככה", איך הוא מעיז, הוא רק שליח, אראה לו מה זה, את גיבורה על חלשים תגידי לי?יש מגזרים אחרים שאפשר להתנכל להם, באמת.
 

eveik

New member
טוב, בוא נעשה סדר

אני לרוב לא מתנכל לאנשים (אם בכלל?), אולי קצת הגזמתי בתגובה שלי. אני לא באמת חושב שהיא צריכה להתקשר ולפטר את הבחור. מה שכן - אם באמת הייתי בעל העסק - לא הייתי רוצה שהשליחים יעשו ריגשי לאנשים, וזה בדיוק מה שהוא עשה לה. שימי לב שהיא לא צפתה לשום הוקרת תודה ממנו, היא בסך הכל נעלבה מהדרמה שהוא עשה.

זה בעיניי לא נעים ומיותר. הרי תאכלס..הוא לא יכל פשוט לקחת את הכסף ולשים בצד? אפילו לזרוק 5 מטר אחרי שהסתובב? אבל האגו שלו לא נתן לו - הוא היה חייב לבוא ולעשות מזה סיפור. עם כל הכבוד לזה שהוא בן 20 ואין לו אגורה - זה לא מצדיק את זה בעיניי.

לגבי הלקוח תמיד צודק..אומנם לא עבדתי במלצרות אבל עבדתי בשירות לקוחות, והייתי צריך להתמודד עם אנשים לא פשוטים. אנשים שהיו צורחים עליי בטלפון ברמה יומית (לא בגללי, בגלל שלא יכלו לקבל שירות מסויים) - וכן, הלקוח לא טועה. לא יכלתי לנתק להם בפנים, לא יכלתי לצרוח עליהם בחזרה, הייתי צריך לקבל את זה ולהתמודד עם זה.
 

noanr

New member
אתם אנשים חסרי לב!

אלו נערים שחלקם אפילו בצבא או סטודנטים שחיים מהטיפים שאתם נותנים להם
באמת בושה שאת הזמנת משלוח ולא הכנת טיפ בצד!!
הוא צודק וכל שליח אחר היה עושה אותו דבר........ עכשיו שמרי את הבושה לעצמך
ואל תפתחי על זה פה נושא בפני כולם
כולה לתת מטבע של 5 או 10 שקל ואת והוא הייתם מאושרים
חכי, שיהיה לך ילדים..... ובעזרת השם אחד מהם יעבוד בתור שליח
תפחדי כל שניה שהוא על הכביש..... ואז נראה שתזמיני משלוח כמה טיפ תתני לשליח
 

choco2602

New member
גם אני סטודנטית! זה פוטר אותי מטיפים?

זה אומר שחייבים לחלק לי טיפים במקום העבודה כי אני עושה כלום כסף ועובדת בשירות לקוחות? לא.
די להגזים!
היא צודקת וטיפ אמור להיות אקסטרה על שירות טוב, לא מובן מאליו.
 

kagome10

New member
אני בעצמי עכשיו בצבא

ויצא לי למלצר. ושמחתי לטיפים, אבל היה ברור לי שאף אחד לא חייב לתת לי טיפ.

והתרבות בה טיפ זה חובה היא תרבות רעה. בדיוק בגלל הנורמה של נתינת טיפים יש מעסיקים שמרשים לעצמם לא לשלם את השכר שהם חייבים לשלם לפי החוק.

לדעתי מי שצריכה להתבייש היא מי שחושבת על הטווח הקצר ולא על הטווח הארוך, ומתלוננת על ההשלכות לטווח הארוך של המעשים שלה-עצמה.
 

eveik

New member
הם לא יכולים לחיות מהטיפים

הם יכולים להרוויח יותר מהטיפים, אבל הם אמורים לקבל שכר מינימום מהמעסיק שלהם. אני לא אמור לדאוג למשכורת של השליח.

זה הדבר שהכי מעצבן אותי בכל העסק הזה, הטיפים יכולים לפעמים 'רק' לכסות את השכר מינימום של השליח, ואז במקום שהמעסיק ישלם לו שכר מינימום - אני למעשה משלם אותו. אם הטיפים תמיד (!) היו בונוס לשכר המינימום שהמעסיק משלם ממילא - הייתי מרגיש יותר בנוח לתת טיפ.

אני לא נגד לתת טיפים, אני נגד להפוך את זה למשהו קדוש שאסור לחרוג ממנו, וזה בדיוק איך שאת מציגה את זה כרגע.
 

choco2602

New member


 

TheSecretWithin

New member
איזה דרמה קויין אלוהים...

כשלי יהיה ילד יהיה לו נימוס מינימלי, ביחוד למישהו שהוא אמור לתת לו שירות.
אם את אמא שמפחדת שהילד יהיה על הכביש אל תעזרי לו למצוא עבודה אחרת שלא כוללת סיכון שכזה.
טיפ מגיע למי שנותן שירות טוב. נקודה. לא נתת שירות טוב, תשתפר להבא.
 
זה לא בהכרח נכון

בבאר שבו עבדתי,
המנהל אמר לנו במפורש - לא לתת יחס טוב ללקוחות שלא משאירים טיפ
ובמיוחד אם הם חברים של הבעלים ושותים בחינם ושמים פס על הצוות

זה מנהל שלא רוצה לשלם השלמות

זה מנהל שאם הייתי שופכת ללקוח בירה על הראש היה צוחק
אבל סופר אם במשמרת שלי יש יותר או פחות טיפים

פעם אני ועוד מלצרית עבדנו בערב די רגוע, אבל עם עוד ברמן וברמנית יצא לנו סה"כ 100 שקל לשעה, לכל אחד.
כל הצוות של המקום קיבל באותו לילה אסמס על זה.

הכל תלוי במקום...
אני רואה תגובות של אנשים שלא כלכך מבינים איך תעשיית השירות עובדת כאן, ובוחרת להוציא את כל העצבים על העובד הפשוט

הדג מסריח מהראש, זוכרים את המשפט הזה?
 
ואוסיף גם ש

לאחרונה גיליתי שאם מדברים לנציג שירות לא יפה, כמו לקרוא לו מטומטם, או לרמוז על כך -
- ברגע של תסכול עמוק בשיחה עם נציגה - אמרתי שהיא נותנת לי תשובות של מטומטמת. בחיי שלא התכוונתי אליה אישית, אבל... נו, אתם מכירים את התסכול העמוק הזה כשחברה מסרבת להודות בטעות שלה, דרך נציגים שחוזרים על אותה תשובה שוב ושוב, ללא כל קשר לטענות שהועלו בפניהם -
אז מותר להם לנתקאת השיחה (!!!) -
אז היא הודיעה לי שצורת הדיבור שלי אינה נעימה לה ולכן היא מסיימת בזאת את השיחה עמי. מילים אלה בדיוק וניתוק.
מצד אחד התעצבנתי. מצד שני, למדתי לקח חשוב וזה באמת גרם לי לחשוב על מה שאמרתי, והייתי מאוד גאה בחברה שדואגת כך לעובדיה.
 

Hawkgirl

New member
כתבתי בתגובה אחרת...


שכנראה הטיפים נחשבים לבונוסים של אותן משרות.
כפי שיש במשרות אחרות(אין לי ספק שתכנות נכלל בהן) בונוסים על עמידה ביעדים, מכירות, וכו'...
בלי הטיפ, העובד יקבל את שכר המינימום שמגיע לו(או שלא, לא חסר גם כאלו בארץ..)
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
שהמעביד יכלול במחיר של המוצר את הבונוס לעובד

זה לא צריך לקרות מיוזמתו של הצרכן.
 

Hawkgirl

New member
אז מה שאתה אומר..


שהלקוח בכל זאת ישלם את הטיפ, אבל פשוט לא יהיה מודע לזה...?

בדרך כזו או אחרת, הבונוס מגיע לעובד מהכיס של הלקוח.
 
למעלה