האמת שלא רציתי להיכנס לויכוח על הנושא הזה
בסך הכל מדובר בנושא שאנשים יכולים להתווכח עליו שעות, אבל המקורות הקדומים ההיסטוריים של היהדות לא נהירים לנו מספיק. כמובן שברור גם מתוך הטקסט המקראי עצמו שבני ישראל היו בעיקרם פגאנים - על זה מלינים הרי רוב הנביאים ממש עד הגלות. לצד האל העברי (שמופיע בשני שמות שונים במקרא, וגם זה נתון כמובן לכל מיני תיאוריות), מופיעים אלים איזוריים פופולריים (כנענים, בבלים ומצריים), ובמיוחד הבעל. המפורסם. אבל האם עצם העובדה ש"אלוהים" הוא ברבים קשור לריבוי אלוהיות? אני לא לגמרי יודע. בכתובות הכנעניות שאני קראתי, נראה ש"אלוהים" (לפעמים גם "אלונים") היא התייחסות לרבים ולא ליחיד. אבל שם העצם הזה מתייחס לכלל הקבוצה של כל הפנתיאון הכנעני. יכול להיות שהדת העברית שאלה את השם הזה בתור התייחסות לאל שלהם כ"כל הפנתיאון בפני עצמו", יכול להיות שמדובר בכבוד ויכול להיות שמדובר בשריד אחר שקשור לעבר פוליתיאסטי. כך או כך, העובדה היחידה שאי אפשר להתווכח עליה כאן היא לשונית: מבחינה מורפולוגית (= מבחינת ההטייה), אלוהים זאת צורת רבים, ולכן אנחנו לא צריכים להתפלא כשהפעלים שבאים איתה נוטים לעיתים ברבים.