ריקודים שנמאסים- רק לממלאי כרטיס בב

ליבניאל - הוא באמת נכס צאן ברזל אצל

מישאל ברזילי, כעת אני מבינה מדוע לפני מס´ שבועות לימד מישאל ברזילי את הריקוד הזה את החוג הראשון אצלו. אני מקווה שסוף סוף יורידו אותו והנה מלמדים אותו שוב. נו טוב אם זה היה הריקוד היחיד של אותו דניאל אבנר אז שיהיה, נוכל לפרגן לו למרות שבאמת באמת הוא יצא לי מן האף והיוצר לא אשם המדריכים ממאיסים אותו עלי בכל החוגים. אם היו מדי פעם משמיעים אותו הוא לא היה נמאס, אך כשהופכים ריקוד לשבלונה - הוא הופך מן הסתם לריקוד מאוס. ותודה על התשובה - אבל שאלה לי אליך: איך זה שאתה פעם מן הפורום (ממלאי הכרטיסים) ופעם כאורח איך זה יתכן? במחשב אצלי בבית איני יכולה ל"התחפש" אני מופיעה באופן אוטומטי כאשר אני כותבת כ"עדה המקורית" האם יש לך שניי מחשבים שונים?
 
אמרו לי לשאול את יום טוב מדוע הוא

מדוע יום טוב מלמד את הריקוד "הורה גשר" - גשר ביילי?
 
מושיק - אני לא חושב כמוך

אשמח לשמוע דעתך בכל נושא שעולה בפורום. כל אחד יכתוב לפי מזגו ואופיו. היופי של הפורום בגיוון ההבעה והדעות. אינני חושב - כמוך - שעדה לא מוסיפה כאן לדיונים. על הצורה כבר הגבנו כולנו, אבל התוכן - ע ש ר . עלינו לשמור עליה, שתמשיך אתנו. מאחל לה יישר כוח. - למרות חילוקי הדעות ביננו.
 
לעדה

הפעם החלטתי להיות לצידו של יבנאי. היות והריקוד הפך להיות לנכס צאן ברזל על כל המרקידים ללמדו ולהפיצו, אני בטוח שמישאל עשה זאת בגלל הריקוד המצויין ולא מכל סיבה אחרת - אם הבנתי אותך נכון. לריקוד כזה, לא צריך קשרים מיוחדים בכדי ללמדו. אולי תשאלי את חברייך בפורום (יום-טוב) למה הוא מלמד את הריקוד?
 
ריקודים שנמאסים- רק לממלאי כרטיס בב

אני מעוניינת לקבל תגובות אך ורק ממלאי כרטיסים שמוכנים להיות "גברים" ולא "שפנים" שמסתתרים בכל מיני שמות ולי נדמה הרבה פעמים שהם גם אותם האורחים... מדוע המדריכים מתעקשים להמאיס עלינו את הריקודים. אתן מספר מועט של דוגמאות, בכל החוגים בלי יוצא מן הכלל - תמיד עולים הריקודים" "זוהי ארצי", "גשר ביילי", "ירדנה" "זיקוקי דינור" - מה יש לכם המדריכים עם ריקודים אלה? למה דווקא ריקודים אלה נכנסים לרפרטואר מאד קבוע ושבלוני וריקודים אחרים שהם לא פחות יפים אינם נכנסים? מדוע הם מועברים אלינו באפן תמידי כמו "מזון" שאי אפשר בלעדיו? יש דוגמאות נוספות לריקודים שבלוניים אך אלה ממש חוזרים וחוזרים בכל החוגים.. האם יש חוג אחד שלא משמיע ריקודים אלו? לא מאמינה, אני מבקרת ומנסה לראות ולהבין מה המניע? כדאי להכניס ריקודים שבלוניים שכולם יודעים אך מדי פעם להוריד ולהכניס אחרים במקומם אך הריקודים הנ"ל לא יורדים מהרפרטואר זה שנים מספר! לתשומת לבכם (ולא חלילה שאני לא אוהבת ריקודים אלו - עלי פשוט הם נמאסו שהפסקתי לרקוד אותם). אשמח לקבל תגובות - אבל לא נאצות. כפי שאתם רואים עברתי לנושא הבא...
 
לאצבעוני ולעדה-תגובה

שבת שלום לכם. הריקוד בנוי יפה,קצבי,ממריץ ועושה המון שמח במעגלים. הריקוד קיים כבר כ-20 שנה וממשיך להוביל בכל הרקדה אם בארץ,או מחוצה לה. וזה אומר דרשני? אני מלמד את הריקוד בכל חוג של בינוניים, ויש לו משמעות בעיני בדיוק כמו: "לא אהבתי די" "וצדיק כתמר" בחוג למתחילים. אבל אני מסכים עם עדה, שצריך לתת קצת להתגעגע אליו, וכך יחזיק עוד 20 שנה.יש מספיק רקודים ישנים וטובים שיכולים להחליפו עד ששוב נתגעגע אליו. שבת שלום לכם מיום טוב.
 
הורה גשר

עדה קבלה על כך שמלמדים את הריקוד, היא לא הבינה למה, השאלה על הפרק אם ללמד או לא. ולא כמה מרקידים אותו.
 
אצבעוני???

אהלן. תקרא שוב את תגובתי. כי התשובה לשאלות? למה ללמד? ואם ללמד? נמצאת בשורה הראשונה, מיד בתחילתה. אם עדיין לא הבנת? תחזור אלי ואסביר שוב. (אולי בגלל החום אני לא מתנסח ברור.) ערב טוב לך.
 

עוז 2002

New member
על שפנים ושפנות

עדה, גם אני חש כמוך, וכששאלתי מרקיד מסוים מה גורם לו להתמכרות הבלתי מובנת הזו הוא טען באוזני שאנשים מבקשים את זה... אחד אפילו היה מוכן להישבע שהוא לא נותן את אותו ריקוד רצוף שבוע אחר שבוע (להוציא חדשים). אז אני לא כל כך מאמין, וחושב שזה נועד לתת גם למתחילים אפשרות להשתלב עם ריקודים ידועים ומוכרים. ועוד הערה בהקשר לפתיח שלך. חשבתי שהתכסחויות וחופש ביטוי יעלה את הרייטינג של הפורום - וזה אומנם קרה - אבל לא חשבתי שזה יוריד כל כך את הרמה. עם זאת אני חושב שיש דברים שאנשים יעדיפו לא לומר בגילוי שם, וניתן להביע דעה בעילום שם, אבל אנחנו צריכים לאמץ את העיקרון שרק תגובה על רמה תזכה בהתיחסות. ז"א לא הזדהות של הכותב אלא רמת כתיבתו. אבל זה כבר דיון אחר...
 
לעוז - תגובה

אני בהחלט מסכימה שמה שעומד בפני המדריך/מרקיד הוא לשלב את המתחילים, אבל ריבונו של עולם? רק אלה שצייתי קיימים? יש אלפי ריקודים למתחילים שניתן לשלב בהם את המתחילים... לגבי תגובה על רמה שהיא רק היא תזכה בהתייחסות - האם שמת לב שאני בדר"כ לא עונה כזה מתחת לרמה? אני גם משתדלת להתנער מ"אורחים" שכן לעניות דעתי הם על פי רוב אותם "אורחים" רק משנים פה ושם את ה"אדרת"... המשך לכתוב לפחות יש לי הזדהות עם רעיונות כשלך!
 
לעלי מחו"ל - כאן המקום להגיב!

בבקשה - שלחת לי מסר אישי המתייחס לעניין שבנדון, אנא כתוב את דעתך כדי שכולם יוכלו להתרשם - מדוע אם כבר יש לכם דיעות חיוביות הן לא נאמרות לפני כל המשתתפים בפורום? מה הפחד? אם העלתי נושא הראוי לתשומת לב ודיון אל תחשוש - אל תחששו - אין ממי לפחוד...
 
לקואליציה של עדה -עוז

מצא מין את מינו. שניכם עשויים מחומר קשיח. חכמים ונבונים. אבל אנחנו מלחכי פינכה. אנחנו טיפשים , חלשים בהבנת הנקרא. שפנים , מפחדים להגיד מה אנו חושבים. למה , ממי מפחדים, מה יעשו לנו אם נחשוב אחרת מכם. יעמידו אותנו בפינה. נימה כזו , משני עמודי התווך של הפורום - פוגעת בכולנו. בחיים למדתי , ששכל לא קונים בששוק, ולא כל מי שמכריז על סחורתו , בראש גלי - אכן סחורתו משובחת. אתם שמעתם את הביטוי : שופוני יא נאס. בעברית : אני, אני, אני. לא מתאים לי. והרי נאמר : אסתירא בלגינא קיש קיש קריא. - מטבע בקופסה ריקה משמיע רעש גדול. איש חכם וגדוש בשכל .לא משמיע רעש. אל תעלבו. אבל המחמאות ההדדיות שלכם מדאיגות אותי. עדה , את מזכירה לי את דוד המלך (להבדיל) שלקח אליו "כל איש צר ומצוק" כדי להכניע את שאול. את - כשמופיע לך איזה "סנשו פנשו" - שמתאים למזג שלך , מעלה אותו מיד על העגלה וצועקת : דייו ! ניצחתי. אני לא מזלזל בך ובחבריך - רק נסי לראות גם את הצד השני של המטבע. איך זה נראה מחוץ לבועה שלך. אני בטוח שהבנת את הנקרא.
 
תוספת לקואליציה

עדה יש לי הצעה . אולי תפתחי חוג לפי רוחך , ותנסי להרקיד קבוצה ברפרטואר החביב עליך. לחילופין - שבי בבית בשקט וברוגע - והרכיבי רשימה של ריקודים, שזמן רב לא נרקדו, תני אותה למדריך , ותבקשי ממנו לשלבם בהרקדה. לא על הלוח בלחץ הרוקדים האחרים, אלא בדף נייר, שהמדריך יוכל להכין את עצמו לטעם שלך. נראה לך ?
 
בעקבות קריאת מכתבך לקמן

אל תגידי לא. פה מותר לך ליצור קבוצה של חברים, שחושבים כמוך, ושוב ושוב לבוא אל המדריך ולבקש, לשלב ריקודים נוספים - אחרים. לעיתים , המדריכים חוששים , להורדת מספר המשתתפים בחוגיהם, בגלל הריפרטואר. צריך להסביר להם, שדוקא זה (רשימה כמו שלך ) - מירשם בטוח להצלחה פה אני מוכרח לציין את ירון כרמל. אני בטוח , שמרקיד כזה - הוא לרוחך. הדפיסי מכתב זה ועוד מכתבים של חברים בפורום, ותני למדריך לקרוא ולחוש את הדופק של הרוקדים בשטח.
 
שלוב שני המכתבים

לעדה - אני נשבעו חבר של כולם ו√ לרשימת ריקודים שהצעת אני מצדיע. אם היית אתי בהרקדה - הייתי מצטרף אליך ולוחץ על המדריך - לשלבם בהרקדה. בכמה הרקדות שבקרתי , רקדו חלק מהרשימה שלך. אבל גיליתי שבזה אני אתך בראש אחד. האם ראית את רשימת הריקודים, שאהובה עלי? (ועל בת שבע - זוגתי) אם לגיוון כזה גדי לא הסכים, אני מתפלא עליו. הוא צמח על ברכי ריקודים אלה. יש לנו גם משהו משותף
 
לחבר של כולם-אני מאד אוהב לשמוע את

תגובותיך אבל דע לך שדוד מעולם לא רצה להכניע את שאול.דוד רצה רק להגן על חיו מפני שאול שרדף אחריו וניסה להרוג אותו.הוא אפילו בכה עליו לאחר שמת. הוא לקח אליו כל איש צר ומצוק כי גם אותם שאול רצה לתפוס כי הם עשו עברות וכולה.רק הם ה-600 העיזו להצטרף לדוד הבורח.
 
למעלה