רי-דראפט 2003-2005 - טופ 3

שתי הערות -

1. בעוד 5 שנים כנראה שלברון יהיה עוד יותר חזק פיזית ולא הרבה פחות מהיר וקופצני. רק עם הנתונים הפיזיים שלו יש לו עוד כמה שנים טובות לסחוב. מה גם שיכול להיות שכשהיתרונות הפיזיים שלו לא יבואו עוד לידי ביטוי, אז אז נראה את שאר המעלות שלו. הדוגמא הטובה ביותר היא ג'ורדן שאחרי הפרישה לג'ורדן של שנות ה-80. שני שחקנים שונים לחלוטין, ויחד עם זאת שני שחקנים בלתי ניתנים לעצירה. 2. מבחינה סטטיסטית לברון באמת לא עושה מסביבו שחקנים לטובים יותר, למרות שכמו שהראית בוודאי לא יתכן שכולם אפסים או גמורים. אבל עם כל הכבוד שיש ליוז, גודן, ביג-בן או כל אחד אחר, אני חושב שעדין ברור שלקליבלנד לא היה בשנים האחרונות חומר שחקנים שיכלת להתחרות בבוסטון, בספרס ובשאר קבוצות הצמרת. ובכל זאת לברון באופן עקבי מצעיד אותה להישגים. אז בשורה התחתונה הוא כן מביא את קליבלנד למקסימום, שזו המשמעות של "לא רק משחק טוב אלא גם עושה את אלו שמסביבו טובים יותר" לדעתי. אני מקווה שאתה לא כועס שאני מצטרף בסוף השירשור.
 

King LBJ

New member
הדוגמא הטובה ביותר לטענה 1 שלך

הוא דווקא ד"ר ג'יי. ששיחק כל הקריירה שלו על האתלטיות והעצמה המדהימה ולקראת סוף הקריירה שעבר לשחק בעיקר SG פיתח קליעה טובה, שליטה טובה בכדור וראיית משחק ששיפרה את החברים שלו לקבוצה.
 

the mnm factor

New member
כועס? לא... אם כבר אז משועמם.

1. לג'ורדן היו יסודות המשחק, ג'ורדן ידע לעשות הגנה, למרות שג'ורדן היה סוליסט הוא ידע לשפר את חבריו לקבוצה וג'ורדן כבר היה MVP בגיל 24 ושחקן ההגנה של השנה. ההשוואה בין השניים האלה מגוחכת וכך גם העובדה שבחרת לתת אותו כדוגמה. כי ג'ורדן היה בין היחידים שהצליח לבטל לגמרי את משמעות האתלטיות שלו... הוא היה לא פחות טוב בין 32 מכשהוא היה בן 23. וכמעט אין אף שחקן שאפשר להגיד עליו את זה. אז כרגע ההשוואה בין לברון לבין כריס פול הגיונית הרבה יותר (אם כי לא עושה חסד להבנת המשחק של פול). 2. לא רק מבחינה סטיסטית הוא לא משפר את חבריו לקבוצה אלא בעיקר מבחינת יכולות על המגרש. אם אתה חושב שאני מתבסס רק על סטיסטיקה אתה טועה טעות מרה- אני כל כך סולד מההייפ סביב לברון שאני צפיתי בו יותר מכל שחקן אחר מאז נכנס לליגה. ראיתי לדעתי מספר תלת ספרתי של משחקים שלו ואת הדברים שלי ביססתי על מהלכים ספציפים שהוא עושה. זו לא רק סטיסטיקה, אלה הוכחות בשטח. תסלח לי אבל על אילו "הישגים" אתה מדבר? אני מכיר הישג אחד, פרט אליו קליבלנד לא הגיעה לגמר המזרח. וכל זאת כשללברון יש סגל טוב מאוד. השנה קליבלנד הייתה הקבוצה היחידה שיכלה להגיד שיש לה 4 גבוהים לגיטימיים בסגל, ובנוסף לכך עוד שלושה גארדים מוכשרים ולברון ג'יימס אחד. ובכל זאת הם לא עברו סיבוב שני בפלייאוף מול הצל של בוסטון. אני לא טוען שהם היו אמורים לעבור אבל זה בטח לא הישג. זה בערך מה שהם היו אמורים לעשות. בשנה שעברה הם הפתיעו בסדרה אחת מול דטרויט. פרט לזה הם לא עברו קבוצות חזקות ועפו באחד הסוויפים הכי חד צדדים בתולדות הליגה מול הספרס. זה ההישג היחיד שנזקף לזכות הקאבס ובעיקר לזכות לברון. וכל זה במזרח הסופר חלש שעד השנה לא הצליח להוציא מעצמו שתי קבוצות טובות כל עונה.
 
כשאני אומר הישג

אני מתכוון לכך שקליבלנד הגיעה למקום הרחוק ביותר אליו יכלה בהתחשב בחומר השחקנים שלה. היא נעצרה על ידי האלופה שנתיים ברציפות. לא נראה לי ריאלי לדבר על קליבלנד כעל קונטנדרית כרגע, ולתקוף את לברון כשהציפיות לא מתממשות. קח את השחקן השני והשלישי בבכירותו בקליבלנד ותשווה את זה לבוסטון, לסן אנטוניו, ללייקרס. אין מה להשוות.
 

the mnm factor

New member
אבל זה לא ממש פייר לעשות השוואה כזו

תבין, כשדרו גודן הגיע לקליבלנד הוא היה בין הגבוהים המוכשרים ביותר בNBA- דיברו עליו כשחקן שדי דומה לראשיד וואלאס וציפו שהוא י-ת-פ-ת-ח ליד לברון להיות שחקן ברמה של אותו ראשיד. אבל זה לא קרה והרבה בגלל לברון. לארי יוז הגיע לקליבלנד כשהוא נותן ממוצעים שדומים לאלה של מייקל רד, ריי אלן ושאר סטארים ברמה הכי גבוהה או ברמה השניה הכי גבוהה. ציפו שגם הוא יתפתח ליד לברון להיות שחקן ברמה גבוהה אבל זה לא קרה והרבה בגלל לברון. אז לטעון עכשיו, אחרי שללברון יש חלק גדול בהרס חבריו לקבוצה, שיש לידו שחקנים בינונים זה לא פייר. הרי השחקנים האלה ילכו לבצע פרוגרסיה או רגרסיה וליד לברון רב השחקנים מבצעים רגרסיה. פשוט מאוד. תראה את וולי של השנה.
 

L y c a n

New member
חבל שאתה היחיד שחושב ככה..

אני אוסיף ואגיד שבשל כל העובדות האלה, אני נוטה לא לראות את משחקיה של קליבלנד.. הרי זה משעמם. כולם יודעים מה יקרה ומתי. אז בינתיים עושה רושם שכמה קבוצות מצליחות לעצור אותו.. ואין סיבה שעוד קבוצות לא יצליחו. אני חושב שאם הוא לא יעשה שינוי, הקאבס רק ירדו וירדו.
 

King LBJ

New member
אתה מסתכל על חצי הכוס הריקה

תסתכל על חצי הכוס המלאה של לברון. שהיא בעצמה גדולה מ"כוס שלמה" של וייד ופול. יש כמה דברים שאני מסכים איתם שאמרת אבל הם מתגמדים לעומת הכישרון העצום שיש בבנאדם הזה. אני גם חולק עלייך בכמה דברים, אבל אין לי כרגע זמן לפרט, אולי אני יפרט יותר מאוחר...
 

the mnm factor

New member
אין ספק שמדובר בכשרון עצום

וגם שחקן שיכול להתפתח לSF הגדול בכל הזמנים. אבל כרגע כריס פול שחקן שלם ממנו, מפותח ממנו ובוגר ממנו ולוויד יש על האצבע טבעת וMVP של סדרת הגמר.
 

הכפפה

New member
כגודל הציפיות גודל האכזבה במקרה שלך?

אני באמת מכיר את דעתך כלפי לברון, והיו לנו דיונים בנושא בעבר. 1. בכל אופן, מקריאה של דבריך אפשר להבין שאתה מצפה להרבה מאוד מלברון. אם נוסיף ליכולת הנוכחית שלו, אפילו חלק מנקודות החולשה שציינת כאן, נקבל שחקן מושלם, נקודה. 2. הבעיה בלראות כל כך הרבה משחקים של לברון כפי שאתה מעיד היא שמן הסתם אתה גם חשוף להרבה שגיאות שלו. אם תראה הרבה מאוד משחקים של קובי, נניח, לא תראה כמות דומה של שגיאות ובעיות תפקודיות? זה טיבו של משחק כדורסל, עליות וירידות. אל נא תזכור רק את הירידות. 3. האמירה "משפר את מי שמסביבו" בעייתית, כי מצד אחד אתה מעיד שאין טוב כמו מראה עיניים, ומצד שני אין לך (וגם לי, לצורך העניין) אני חושב שום דרך להשוות את הקריטריון הזה בין לברון לכוכבי עבר. אתה יכול להסתמך רק על עדויות ונתונים אקראיים. נדמה שלפחות על מג'יק, בירד ומייקל יש קונזנצוס שהם שיפרו את שותפיהם; אך באיזו מידה אתה בוחן זאת בהשוואה ללברון? איך אתה יכול לקבוע נחרצות ש"לברון משפר את חבריו פחות טוב ממג'יק ג'ונסון", נניח? בנוסף, יש הרבה מאוד שחקנים גדולים בזכות עצמם לכאורה גם בלי שיפור חבריהם. לא שהם לא מסוגלים לכך, פשוט זה לא מאפיין בולט שלהם. וכאן כבר אני חוזר לסעיף 1.... אל תיקח כמובן שום אמירה כאן באופן אישי - אתה לא אוהב את לברון, אבל מה לעשות שאני כן
 

the mnm factor

New member
בוודאי שיש לי ציפיות ממנו

מעולם לא נכנס שחקן כל כך מוכשר לNBA בגיל כה צעיר. מה גם שלברון הראה ניצוצות של אדם בוגר (אגב, גם חלק זה בלברון מראה איתותים של רגרסיה). 1. האם שלך הוא אם גדול מאוד- כדורסל מורכב ממשחק התקפה והגנה ולברון לוקה בחסר באחד מן השניים. זה אם ע-נ-ק! מעבר לזה הוא לוקה בדבר הכי חשוב לאלוף כדורסל- שיפור חבריו לקבוצה. הרי סקוטי פיפן לא הגיע ככוכב לשיקאגו, מאנו וטוני פארקר לא הגיעו ככוכבים לספרס. הם התפתחו ליד הכוכב והרבה בזכותו. אז החסרונות האלה שיש ללברון אלה לא דברים קטנים... ללברון יש עוד המון חסרונות קטנים- יש לו בעיה מהעונשין, יש לו בעיה של מנהיגות ויש לו בעיה של תנועה בלי כדור... אבל אלה ישתפרו לדעתי ועדיף גם לא להתעכב עליהם. 2. ברור שאני לא רואה רק את הדברים הרעים. אבל אני לא מוצא סיבה להתעכב על הדברים הטובים- כולם רואים אותם. לפני לברון קליבלנד הייתה מהקבוצות המגוחכות בליגה ולברון בהחלט הביא אותה לטופ של הכדרוסל. זה בהחלט לברון הביא ואתה ולא אף שחקן אחר. אבל- לטעמי אם היה מקדיש קצת זמן בלהבין את חבריו לקבוצה הוא היה יכול להיות אלוף היום, בייחוד במזרח החלש. 3. זה נורא מצחיק, האמת, שדווקא ממקום סקפטי יצא לי לראות את לברון כל כך הרבה. למעשה ראיתי רק שני שחקנים יותר ממה שראיתי את לבורן- וזה מייקל ג'ורדן והאקים אלאג'ואן. לגביי שניהם בקלות ניתן לקבוע שרק הנוכחות שלהם שיפרה שחקנים. את שיפור השחקנים ניתן לשלב בד בבד ביכולת לשחק בכל מיני הרכבים. נתעכב שניה על האקים: הדבר שהיה הכי יפה בהאקים הוא העובדה שהוא ידע לשלב את כולם בצורת המשחק של הקבוצה שלו. והוא עשה את זה באופן שבו כולם יהיו יעילים. סטיסטית רואים את זה הכי טוב אצל רוברט הורי. תאמין לי שהסיבה הכי גדולה לכך שאני סולד מהורי היא שאני יודע שהוא מוכשר ואני ראיתי אותו מתאמץ ליד האקים. ממש מתאמץ- לוקח ריבאונד התקפה, עושה הגנה. וזה גם התבטא סטיסטית. איך שהוא עבר הסטיסטיקה שלו צנחה וכך גם החיבה שלי כלפיו. גם סם קאסל וורנון מאקסוול השתפרו הדרגתית ליד האקים והרבה בזכותו. באליפות הראשונה אף אחד לא היה כוכב ליד האקים- כמו ללברון הייתה לו חבורה של פועלים (הרבה קלעי שלוש). ההבדל הוא שהוא ידע לעשות מהם אלופים. אבל עזוב רגע כוכבי עבר. קח את שאקיל- למרות שלדעתי הוא עצלן ויכל להיות גדול הרבה יותר הרבה מהשיפור של קובי וויד הוא בזכותו. וזה לא כי הוא ניסה- אלא הוא פשוט ידע לשחק איתם והם ידעו להתפתח לצידו. ליד לברון לא התפתתח שום כוכב למרות שהיו כוכבים בפוטנציה וזה גם מאשמתם אבל בעיקר באשמתו. הוא הכוכב והוא היה צריך לקחת את זה על עצמו... הנה תראה איך מתפתח ליד כריס פול סופרסטאר ענק שלדעתי כבר עומד בזכות עצמו.
 

tristan79

New member
ווייד

והוא היה צריך כבר לעוף קודם - אני דורש הקמת וועדת חקירה!!!
 

הכפפה

New member
דוויין לבית ווייד

אם כי אני חושב שקצת החמירו איתו כאן... חברים, אנשים נפצעו כבר בעבר והתאוששו!
 

NeZeD

New member
וויד

אם וויד מצליח לשרוד גם את הסיבוב זה אז זה כבר ממש מוגזם
 
למעלה