רנין מפרגנת לסרבנים בגלל פשעי מלחמה

redflower1

New member
לדעתי רנין גזענית לא קטנה

ששונאת את ישראל והיהודים, כל ההתנהגות שלה צבועה שתלך לגור בלונדון ושלא נראה אותה פה.
 

BEAUTY האחת

New member
טוענת שהחיילים הם פושעי מלחמה

חיילים מחרפים נפשם כדי שתחיה פה ברווחה בבית המפואר שלה פשוט בושה שאנו מאפשרים לקרקס הזה ךהתקיים מעל מרקע הטלויזיה
 

א ו ח נ ה

New member
מי בכלל שם על מה שהיא אומרת?

מה שמעצבן זה שהיא לא איזה פליטה מעזה, אלא ערביה ישראלית שניראית יותר ישראלית מערביה.
 

ordiki

New member
כי זו מדינה דמוקרטית

ולכל אחד יכולה להיות דיעה. מה הפחד? אם יש לך דיעה משלך מה איכפת לך מה היא אומרת? זה לא שהם יכולים לקבל החלטות על גורל המדינה בחדר הזה.
 

א ו ח נ ה

New member
איתי מסכים עם כל אחד בכל נושא

וש"צ מן הסתם מחזיקים בדיעה דומה (כשצבר אולי נגד הסרבנות אבל בטח בעד פינוי כל יו"ש-גולן-חצי מירושלים)
 

א ו ח נ ה

New member
כל כך קשה לנחש?

שיפרה = אנטי דתית, ליברלית בכל הנושאים, מה שאומר שהסיכוי שהיא ימנית נמוך מאוד צבר = דיבר לא אחת על מורשת רבין, וכולנו יודעים מה זה אומר.
 

blur2

New member
למה ששיפרה וצבר יסכימו?

שיפרה הייתה במג"ב וצבר אמר שהסיבה היחידה שנושא רבין מגיע אליו היא שזו הפעם הראשונה שהוא ראה את אבא שלו בוכה.
 

blur2

New member
כתבו פה שרנין אמרה שכל החיילים הם פושעי מלחמה

אז למה ששיפרה תסכים עם דעה כזאת? ואגב, אני לא שמעתי את מה שרנין אמרה, אני מסתמך על מה שנכתב בפורום.
 

ordiki

New member
לא חושב שמישהו מסכים לזה

אלה דעות ששייכות לסיקסטיז אז האמינו בעולם ללא צבאות ולעשות אהבה ולא מלחמה. היום זה כבר לא כזה תמים וכולם יודעים שזה חלום לא מציאותי.
 

דינה128

New member
חבל שצבר לא שמע את זה-רנין היתה נמחקת אצלו

אם האמירה של אשר על רבין עשתה מה שעשתה לצבר, תחשבו מה האמירה של רנין , על החיילים, היתה עושה לו.
 

d a n 6

New member
רנין דוחה אותי

אני תוהה האם היא הייתה נוקפת אצבע למען יהודים כי הרי היא כל כך מתגאה בזה שהיא פעילה באירגונים הומנטירים אבל היא פועלת רק למען ערבים לעולם היא לא תפעל למשל למען תושבי שדרות וכאן שוב נכנס הקטע של הצביעות שלה כשהיא מדברת על שיתוף אבל עוזרת רק לצד שלה.
 

Yaki J

New member
מי מתייחס למטומטמת הזאת בכלל? לערביי

ישראל יש נטיה להעלים עין מפשעים של מוסלמים אחרים (מדארפור ועד למדינות השכנות שלנו) כלפי מוסלמים. היא הרי לא תגיד כלום על ההתנכלות לערבים נוצרים בשטחים או לבריחה המאסיבית של ערבים נוצרים בלבנון בעקבות התנכלות מצד החיזבאללה. שתלך להקיא קצת בשירותים ותסתום.
 

מרמריסה

New member
רנין הזאת קצת מוזרה לי...../images/Emo4.gif

יש לנו חברים טובים מאוד, ערבים ישראלים נוצרים. הם מספרים לנו שהם שונאים את המוסלמים שנאת-מוות ושזה הדדי. הם אומרים שאנחנו, היהודים, מטומטמים ולא יודעים להתנהג עם המוסלמים, ולכן הם "יפתחו לנו את הת*ת" (ציטוט), ושבלעדינו המוסלמים כבר ממזמן היו גומרים אותם. גם לפי הקוראן הנוצרים נחשבים לכופרים יותר מאשר היהודים. לטענתם, רוב הערבים הנוצרים שונאים את הערבים המוסלמים ו/או מפחדים מהם, וכל ערבי נוצרי שאומר שהם "אחים שלו" פשוט משקר (משיקולים פוליטיים או אחרים) או שהוא "דפוק בראש" (שוב ציטוט). אז מה אתם חושבים? רנין באמת מאמינה בשטויות הנאיביות שהיא אומרת על "אחיה הפלסטינאים" או שמשחקת פה משחק כדי למצוא חן בעיני הערבים ו/או השמאלנים - ובכך להשיג עוד SMSים בעת דחק?
 
נושא טעון .

אני חייב להדגיש ולומר בפתיחת דבריי שלא ראיתי את השיחה המדוברת ולכן אני מביע את דעתי הכללית ולא הספציפית ביחס למה שנאמר שם בשיחה . בתור תושב הארץ שעשה שירות סדיר ואח"כ המשיך ( וממשיך ) לעשות מילואים בשטחים יצא לי לראות ולבחון מספר דברים מקרוב . כרגיל , המציאות בשטח יותר מורכבת מססמא כזו או אחרת . והמון דברים נמצאים בתחום האפור ולא כפי שכל אחד מהצדדים מנסה להציג את זה כלפיי חוץ . אני יכול רק לומר שהשירות בצבא יכול להעמיד אותך לעיתים בקונפליקטים מוסריים מול עצמך . ושירות בשטחים גרם לי לריאליטי צ'ק מול הדברים שלפניי זה ראיתי רק דרך הטלבזיה ( על פי רוב בדיווחים סובייקטיבים לכאן או לכאן תלוי במדווח ). לפעמים גם קרה שחשתי בושה בדרך בה ה-"צד שלי " התנהל בדברים מסויימים . בואו לא נשכח שרוב הצבא מושתת על חיילים צעירים בשנות ה-20 שלהם שלעיתים לא מסוגלים להבין מציאות מורכבת ויש להם נטיה להתפתות לנצל שררה וכח . גם הדינמיקה של מספר בחורים מלאי טסטוסטרון שמחפשים אחר אקשן וריגושים היא לא חיובית בחלק גדול מהסיטואציות הרגישות היומיומיות . באופן טבעי כאשר מתקיימת סיטואציה של כיבוש או שליטה על עם אחר שלא מתוך הסכמה הדברים לא יעשו רק בדרכי נועם . ובאופן טבעי בסיטואציות מורכבות אין גם צד "צודק" או " טוב " וצד שהוא " טועה " ו " רע " . מדובר בסופו של דבר ב2 כוחות שפועלים אחד כנגד השני ולכל אחד מהם יש הצדקות לפעולה שלו . כמי שהספיק להכיר את האוירה בארץ לפני ובזמן האינתיפאדה הראשונה גם לצד השני יש טיעונים מוצדקים . זה לא שתושבי השטחים זכו כאן לזכויות שוות או שלא היו אנשים שניצלו את המצב שלהם ככח עבודה זול נטול זכויות . מספיק ביקור קצר לאורך רצועת המואסי בעזה ( רצועת החוף ) ולראות משפחות שחיות בפחונים בעוני מחפיר על מנת להבין הרבה דברים . איפה שיש עוני יש תחושות של תסכול ומימור וקרקע פוריה לפונדמנטליסטיות . תוסיפו לזה תחושה של כבוד לאומי שנרמס ועתיד עגום ותקבלו חבית חומר נפץ שכולנו יושבים בתוכה . ומצד שני אין בכל מה שאמרתי שום דבר שמצדיק פיגועי התאבדות . לצער כולנו זה הגיע לידי כך שזו המחאה של הצד השני ולא שיש לכך הצדקה אבל אי אפשר לטעון שזה בא משום מקום ורק בשל ה-"רוע" של הצד השני . בסך הכל סביר להניח שאם לא היתה מתקיימת אינתיפאדה לא היו מתקיימות שיחות שלום . זה שיאסר ערפאת לא היה בן דמות של מהטמה גנדי זה לא בשליטתינו ומצד שני אנחנו זה לא כמו הבריטים שהיו מוכנים לתת עצמאות לפלשתינאים כך סתם ( וגם כיום יש מחלוקת בעניין ) . אני הבאתי דווקא את גנדי כדוגמא בשל היותו היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל . בסופו של דבר כל אומה שרצתה לקבל עצמאות נאלצה להלחם למען העצמאות הזו . כך גם אנחנו וכנראה שכך גם הפלשתינאים ( והטיעון שיש המון מדינות ערביות ושילכו לשם לא תופס בעיניי כי יש הבדלים בין פלשתינאים לבין עירקים לדוגמא או לובים . זה שכולם ערבים לא עושה את כולם לאותו הדבר גם בעינהם , בדיוק כמו שיש הבדל בין אוסטרים לשוויצרים או צרפתים או בין אירים לאנגלים ). ויש גם חלק בקירבנו שחושב שצריך לתת לפלשתינאים עצמאות ולהפסיק את הכיבוש . בלי להיכנס לויכוח של נכון או לא נכון . אני תומך בזכותם לחשוב כך ומבין את הסתירה בין לחשוב כך , לבין לשרת בצבא ( בזמן שמתקיים הקונפליקט הישראלי פלשתינאי ) לאור המציאות הקיימת . אני לא נכנס כאן לשאלת הביצה והתרנגולת ומי התחיל בכל הסיכסוך ואיך הגענו עד למצב הזה , אני מתייחס למציאות כפי שהיא כיום . ויש אנשים שלא רוצים לקחת חלק במה שמוגדר ככיבוש של ישראל על הפלשתינאים . אני בעצמי גם לא בעד הכיבוש והשלכותיו אבל אני גם יודע שיש מציאות קיימת וצריך לתת זמן לתהליכים להבשיל וניתן להשפיע עליהם גם בדרכים אחרות ( בחירות לכנסת וכו ' ) אבל זו דעתי ויש אנשים שרשאים לחשוב ולהחליט אחרת בנוגע לעצמם ולמחאתם . ולכן אני בחרתי כן ללכת לשרת בצבא ( למרות הקושי המוסרי לעיתים ) . מצד שני אני מכיר אנשים שלא הלכו לשרת בצבא מטעמי מצפון ומתוך התנגדות גורפת לכיבוש כאידאלוגיה ולמה שצה"ל עושה בשטחים ( על פי ראייתם ) . ואני מכבד אותם על דעתם בדיוק כפי שאני רוצה שיכבדו את דעותיי . עצם זה שאנשים פועלים על פי הבנתם ומצפונם לא אמור לגרור שאלות כמו : " במה בדיוק הם תורמים למדינה??????" אני לא חושב שהתרומה למדינה נמדדת רק על פי התרומה לצבא . באופן אישי אני מעריך יותר כאלה שלא שירתו בצבא מטעמי מצפון מאשר כאלה שלא שירתו בצבא מטעמים אגואיסטים כמו קריירה או סתם מתוך רצון לעשות לביתם ( מישהו יודע האם לאון עשה צבא ? ) . או כאלה שעושים דברים רק בגלל שכולם עושים או כי זה מה שאומרים להם לעשות ומבלי אדיאלוגיה משל עצמם . עבורי המחאה של הסרבנים זאת מחאה לגיטימית של אנשים שלא רוצים לקחת חלק במשהו עקרוני שמתקיים במדינה . עבורם זה שווה ערך כמו להכריח אדם צמחוני לעבוד בבית מטבחיים ( אני לא נכנס לשאלה האם ההשוואה הזו נכונה , אלא מבהיר את דרך החשיבה ) . לגבי השאלה " מעניין האם במדינה ערבית היו נותנים ליהודיה להשתתף בתוכנית דומה ?" התשובה נמצאת בשאלה האם במדינה ערבית היו צריכים לתת ליהודי להשתתף בתוכנית דומה ? ולפי דעתי אפשר לשאול את זה באותה המידה בדרך הבאה : האם במדינה צריכים לתת למיעוטים להשתתף בתוכנית דומה ? האם בארה"ב היו צריכים לתת למשתתף יהודי או להבדיל למשתתף מוסלמי להשתתף בתוכנית דומה ? לטעמי התשובה היא כן . אם במדינות ערב כן היו נותנים או לא נותנים לא אמור להשפיע כהוא זה על ההחלטה שלנו ! אם אנחנו מגיעים למצב שבו אנו מקבלים החלטות רק על פי האחרים אז אין ממש טעם ביכולת חשיבה עצמאית משל עצמנו או בסולם ערכי משלנו . ולסיום . הנסיון המעניין של הקמת השוק האירופי המשותף הוא סוג של תוצר של המחשבה הזו משנות ה-60 . באירופה מתקיים נסיון של הפיכת היבשת בצורה הדרגתית להומוגנית תוך שמירה על סממנים של לאום אבל ויתור על סממנים מילטנטיים . זה הפציפיזם בהתגלמותו בשילוב הפלורליזם . זה תהליך שרק החל ואנחנו עדים לו ולכן אי אפשר לשפוט אותו כרגע . מי יודע ? אולי אם זה יתקיים ביבשת בה נעשו הפשעים הכי נוראיים כנגד האנושות זה יהיה אפשרי בעוד מקומות ? כשאיפה , זה לא דבר רע לשאוף אליו . ולגבי הטענה שרנין צבועה " כי הרי היא כל כך מתגאה בזה שהיא פעילה באירגונים הומנטירים אבל היא פועלת רק למען ערבים " היא לא צבועה . היא פועלת איפה שהיא חושבת שהיא הכי יכולה לעזור לפי הבנתה ואיפה שהכי נוח לה והכי קרוב לליבה ( בסופו של דבר גם היא פלשתינאית וכפי שמצפים מיהודים לעזור ליהודים אז זה קיים בעוד עמים הנושא הזה של העזרה ההדדית ) . לבוא בטענות כלפיי מי שכן עושה משהו , זה הדבר הכי קל . ואם נניח X עושה רק למען הילדים בשדרות זה אומר שהוא נגד הילדים בעזה ? או שאם מישהו עושה אז הוא חייב לעשות את זה בצורה שווה כלפיי 2 הצדדים ? ואם לא , אז שלא יעשה כלום . זה עדיף בעינך ? אני מכיר אנשים שמתנדבים למען עמותה של עיוורים . הם לא מתנדבים במקביל לעמותה של האילמים . זה אומר שיש להם משהו כנגד האילמים ?
 
למעלה