רעיונות לקמפיין נגדי לעמותת אפרת

efroch99

New member
מחשבות על הנושא הזה

אני מסכימה שצריך לחשוב היטב מיהו קהל היעד, על מנת להבין איך להיות אפקטיביים ביחס לאותה קבוצה. יש בעייה אחת מרכזית - הפלה זה נושא טעון רגשית מאוד. רוב האוכלוסיה סולדת מהפלות. אין כל מכנה משותף שניתן להישען עליו על מנת למצוא צידוק רגשי להפלה שידבר לקהל הרחב. (המכנה המשותף הרחב נמצא בידי אפרת בקרב הזה...
) אני לא חושבת שאנחנו רוצים להיכנס לפולמוס - עד מתי הפלה היא לא רצח וכו. זאת זווית שאפרת משחקת עליה הרבה. ויש עוד בעיה, בעצם הקמפיין הזה אנחנו כופרים בכמה פרות קדושות של הקונצנזוס - שילדים זה טוב, שאין דבר כזה להתחרט על ילדים. עוד נקודה לזכות אפרת. אולי צריך ללכת לכיוון של - החיים לא צריכים להיהרס בגלל טעות אחת. מותר לעשות טעויות, ולא חייבים לשלם עליהם לכל החיים. אולי צריך להדגים את הנזקים של הורות מוקדמת מדי, או הורות לא רצויה. ועכשיו עלה לי רעיון - אולי משהו בסגנון "דלתות מסתובבות" - להציג שתי אופציות, נגיד של אשה צעירה שממשיכה את ההריון, ואיזה השלכות יש לזה על החיים שלה, ושל אותה אשה שמבצעת הפלה וממשיכה את החיים שלה במסלול שהיא תכננה. אולי יש נתונים לדוגמא - מה אחוז ההשכלה הגבוהה בקרב נשים שילדו לפני גיל 22 (למשל) - אך כמובן שנתון כזה הוא לא חד משמעי, שכן זה לא בהכרח תוצאה של ההורות בגיל צעיר, אלא אולי מעמד סוציו אקונומי נמוך שמביא במקביל להשכלה נמוכה וגם להורות בגיל צעיר.
 

herouth

New member
בדיוק חשבתי על העניין הזה של דלתות מסתובבות.

לגבי קהל היעד, די ברור מה קהל היעד של הקמפיין של "אפרת" - כתוב על החוברת שלהן "מיועד לצעירות מעל גיל 15", והתמונה היא של נערות, שלהערכתי אף אחת מהן לא מעל גיל 20. עוד דבר - אין לנו מה לעשות קמפיין שהפואנטה שלו היא זכות ההחלטה, כיוון שזוהי בדיוק הסיסמה של "אפרת" בקמפיין הזה: "להחליט מתוך ידיעה - זו זכותה האמיתית של כל אשה". הבעיה שלנו היא להוכיח שזו לא החלטה מתוך ידיעה. ציטוט מהחוברת: "אגודת 'אפרת' אינה מחליטה עבור האשה. היא רק מעניקה לה מידע ומשאירה את ההחלטה בידיה." כמה עמודים לפני כן מופיע סיפורו של העובר "האומלל וחסר האונים" שמצולם בגיל 12 שבועות ומעלה אך מוצג כאילו הוא בן 10 שבועות, שצועק "אני רוצה לחיות!"... כך שכן, "אפרת" ממש מספקת "מידע".
 

efroch99

New member
אוי ווי

נכנסתי עכשיו לאתר שלהם. איזה מכונה שיווקית מושקעת ומשומנת היטב! כמה סרטונים, הסברה, דברים שנלקחו מהעיתנוות, ראיונות, ומה לא.... אין ספק שהושקעה פה המון מחשבה וכסף. http://www.efrat.org.il/page_sub.asp?topic2_id=490&topic_id=288 ציטוט: נקודה פיקנטית נוספת: הקמפיין ממומן בתרומה של יהודי מארצות הברית שהתגורר בעבר בישראל, ואשתו עמדה לבצע הפלה בשל מצוקה כלכלית. בסיוע אגודת "אפרת" חזרו בהם בני הזוג מכוונתם להפסיק את חייו של הילד, ונולד להם תינוק בריא ונחמד. כעבור שנים , לאחר שירד לארה"ב, התהפך מזלו והפך לאדם מבוסס כלכלית. כיום הוא הביע את רצונו להרים תרומה נכבדה עבור קמפיין פרסומי לאגודת "אפרת", שלטענתו היא זו שהביאה לו את המזל הטוב בחיים ושינתה את כל מהלך חייו, עם הצלת חייו של בנו.
 

herouth

New member
אפרת תורמת לירידה מהארץ!

מצאנו משהו שמנוגד לקונסנזוס! אגב, אם נדגיש את המניעים הדתיים שלהם, יש לנו סוג של קלף ששייך לקונסנזוס עדיין.
 

efroch99

New member
מכיוון שלא קיבלתי את "החוברת"

את יכולה לראות אם זה נמצא באתר שלהם כאחד הפרסומים?
 

herouth

New member
מה נמצא? החוברת עצמה? (לא צפיתי בתקליטור)

בעיקרון זה נמצא תחת "סרטים והסברה" תחת "פרוספקטים" - לינק ל"פרפרים בבטן". החוברת שבאה עם התקליטור היא בעיצוב קצת שונה ויש שינויי נוסח קלים, אבל זה פחות או יותר אותו דבר.
 

herouth

New member
ועוד איך.

נדמה לנו לפעמים שהדת חובקת את כל המדינה, אבל זה לא ממש נכון. הרבה אנשים - כולל השכבות "חסרות המושג" שונאים "את הדתיים". לא סתם היתה תמיכה כל כך גדולה ל"שינוי" בזמנה (ותהיה ליאיר לפיד אם וכאשר הוא יחליט). הדת מאוסה על הרבה אנשים (אף על פי שהם מתחתנים ברבנות ועושים ברית מילה) - שלא מוכנים שמישהו יגיד להם איך להתלבש ואם לנסוע בשבת ומה לאכול.
 
אז כנראה שיש לנו הגדרה שונה למושג "קונצנזוס"

בעיניי זה משהו שמשותף לרוב הגדול של האוכלוסיה. כמה גדול, לא ברור לי. אבל מכיוון שלחלק גדול מהאוכלוסיה יש זיקה לדת לא הייתי מגדירה התנגדות לדת או ל"דתיים" כמשהו בקונצנזוס, למרות שהיא מקיפה חלק משמעותי מהאוכלוסיה. לשינוי היו 15 מנדטים - זה בסה"כ שמינית מהמצביעים. ההתנגדות והמיאוס הנפוצים במדינה הם בעיקר לחרדים ולכל מיני דברים שהם מייצגים. זה עדיין שונה מאוד מהתנגדות לצביון דתי. אנשי אפרת אינם חרדים - לצערנו.
 

קריסטה

New member
*תזכורת לעצמי לקרוא הכל לפני שאני כותבת*

זה בדיוק הרעיון שעלה לי כשקראתי את הרעיון של סורן - השוואה בין שתי נשים. להוסיף לכל אחת מהן כותרת בשביל טאץ' אישי: שם, גיל, עיסוק. לא חייבים תמונה של ממש - מספיק רקע מטושטש, לכל סיפור את מה שמתאים לו.
 
אהבתי את הנושא של דלתות מסתובבות

את הרעיון להשתמש בסטטיסטיקה אני פחות אוהבת. אני חושבת שזה עלול ליצור תחושה של התנשאות ואנטגוניזם, במיוחד אצל מי שבאה מסביבה שבה אין הרבה נשים עם השכלה פורמלית. אנחנו הרי לא תומכים בהפלה בכדי שנשים ילכו לאוניברסיטה או יפתחו קריירה, אלא בכדי שיהיה להן חופש לבחור בדרך שמתאימה להן.
 

אשכר

New member
יש אתר, דרוש רעיון לשם דומיין (כתובת)

מזל טוב לי, ואולי גם לעולם. עשיתי אתר שתכליתו לעודד נשים (וגם גברים) להכיר את ההשלכות של הריון, להכיר את הלחצים, להחליט האם הן מוכרות את גופן בעבור כסף, ואולי גם גלריית תמונות של תינוקים חמודים מגואלים בקקי, וכו'. אני מחפש כתובת לאתר (כרגע אני חושב על "atsmait" אבל זה לא קליט בשיט), וגם אם מישהו רוצה להיות אמיץ - לאחסן את האתר אצלו/ה או לשלם עבור אכסון (זול: כ-20$ לשנה, טוב ומהיר: 60$ לשנה, וכו'). אם אף אחד לא תיהיה אמיץ/ה ו/או לא י/תסכים לשתף איתי פעולה (ובצדק מסויים), אני אסתדר בעצמי אבל לאט יותר.
 

אשכר

New member
הייתי רוצה לעשות גם סרטון,

אבל אני לא רוצה לסכן אף אחד אחר/ת בשביל לקדם את הרעיונות שלי, אז אני חושב על רעיונות פשוטים(!) שאפשר ליצור מהם משהו ויזואלי בוידאו / או אנימציה. חוץ מזה שאני לא עומד להשקיע בזה הרבה זמן (כסף$$) אז חשבתי לקחת ראיונות קיימים (של אגודת אפרת למשל) ופשוט לדובב אותם מחדש.
 

herouth

New member
../images/Emo243.gifreality check

רעיונות זה דבר יפה, אבל האם יש לנו האמצעים ליישם אותם? הפניתי את השאלה לגבי הקמפיין של "אפרת" גם לפורום הפנימי של עמותת "חופש". התשובה שקיבלתי (בינתיים) היתה, שקל לכתוב משהו, אבל הבעיה האמיתית היא תקציב לעותקים ולהפצה. קל וחומר כשמדובר בהפקות וידאו, דוגמניות, וכל הרעיונות היפים שעולים פה. אז אולי קודם יגידו כל אחד ואחת מה הוא רוצה ויכול להשקיע בקמפיין הזה - מבחינת כסף ושווה כסף. שווה כסף, מה הכוונה? למשל, מי שיש לו הציוד הנדרש לעריכת וידאו ויכול לתרום X שעות עבודה על הציוד הזה. או מי שמוכנה לדגמן, ונראית מתאימה לקהל היעד (צעירה מספיק, קונפורמיסטית מספיק). או מי שיודעת איך לערוך תחקיר, למצוא קורבנות של "אפרת" ולדובב אותן - ומוכנה להשקיע בכך X שעות. רק אז אנחנו נדע בכלל באיזו מסגרת תקציבית אנחנו פועלים. אחרת נראה לי שאנחנו צריכים להסתפק בפעולה המינימלית שהצעתי בעבר: לכתוב מסמך בן דף אחד, להפיץ אותו בצורת PDF, ושכל מי שזה חשוב לו/לה ידפיס כמה שהוא יכול במדפסת הביתית/משרדית ויחלק את זה באותם מקומות ש"אפרת" חילקה.
 

קריסטה

New member
אפשר פשוט ליצור "עלון" ולהפיץ אותו באינטרנט.

זה לא עולה כסף. צריך רק מישהו מוכשר שיודע לעבוד עם פוטושופ ותוכנות מתאימות אחרות ואנשים שישתפו פעולה בהפצה של זה.
 

efroch99

New member
פרקטיקה

אני חושבת שכדי להיות אפקטיביים, בשלב הבא צריך ליצור קבוצת משימה בנושא, שבאמת תהיה מורכבת מאותם אנשים שיש להם יכולות ורצון לתרום. כרגע זה שלב של העלאת רעיונות שזה מעולה וחשוב, אבל נראה לי שזו מסגרת רחבה מדי להיות אפקטיביים. ואני מניחה שהשלב הבא זה להיפגש ולהתחיל להתכנס על הכיוון, משאבים, לוחות זמנים וכו. דווקא מבחינת מהפצה לא צריך משאבים אם אנחנו נלך לפי המודל הויראלי.
 

herouth

New member
אני לא בטוחה שהפצה ויראלית זה רעיון טוב.

ראשית, אני אישית זורקת כל דבר ששולחים לי כחלק מ"תפוצה" ולא כעניין אישי אלי. שנית, מה הסיכוי שהרשת החברתית שלנו תהיה חופפת לזו של בנות ה־15-16-17? שלישית, כדי שמשהו יצליח ויראלית, צריך להיות בו איזשהו גימיק. אני לא רואה איך הנושא הזה משתלב עם גימיקים.
 
כמוני כמוך

זורקת, חוסמת, ומבקשת בפירוש להסיר אותי מכל רשימות התפוצה באשר הן. אבל רוב האוכלוסיה לא נוהגת כמונו, ויש אפילו כאלה שנהנים מכל העניין (בעיקר צעירים ופנסיונרים). הרשת החברתית שלנו לא צריכה להיות חופפת לזו של בנות העשרה. מספיק שהיא תכלול מספר קטן של בנות עשרה שיעבירו את המסר לרשת החברתית שלהן (בהנחה כמובן שזה מסר מספיק אטרקטיבי). חוץ מזה, אפרת לא פונה רק לבנות עשרה. היא מטפלת בלא מעט נשים נשואות ואמהות בגילאים שונים שלא מעוניינות להביא ילד מסיבות כלכליות.
 
למעלה