דיירקטלימיס
New member
למה לגרור סחר באיברים לתוך זה?
זו חרב פיפיות טיעונית. מצד אחד, רב השונה על הדומה: 1. מי שמוכן למכור כליה (במקום שבו זה חוקי והמהלך נעשה תחת פיקוח קפדני מטעם המדינה), ומצבו הגופני והנפשי תקין, לא שונה בהרבה ממי שעוסק בעבודה פיזית קשה ומפרכת (סבלים למשל). הוא משתמש בגופו על מנת להשתכר. השימוש בגוף לא כרוך במעבר לסגנון חיים קשה ומבזה, תוך חשש מאלימות מתמדת, ולפיכך סכנה גדולה ביותר להתמכרות מסוכנת לבריאות. 2. מכירת כליה היא מהלך חד פעמי לחלוטין. 3. מכירת כליה דומה מבחינות מסויימות לתרומת דם. בשני המקרים נלקח חומר מגוף אחד לגוף אחר. אם היה אפשר להשתכר תמורת תרומת דם (במגבלות רפואיות על כמות התרומות), זה גם היה פסול? אני לא חושבת. 4. תוצאתה של מכירת כליה היא הצלת חיים של אדם. 5. תרומת כליה בין בני משפחה מותרת גם בישראל. מה שמותר בין קרובי משפחה, צריך להיות מותר גם בין מי שאינם קרובי משפחה. את הרווח הרגשי (שיש להורה הנהנה מהצלת חיי ילדו, למשל) צריך לאפשר לתרגם לרווח כלכלי עבור אלו שזקוקים לכך ולא שפר עליהם גורלם ואין להם בני משפחה שיכולים לתרום להם. לכן, ההקבלה בין זנות ובין סחר (חוקי!) באיברים יוצרת כאן טיעון דחלילי שקל לתקוף. אם ההקבלה נכונה, זה מחזק את עמדתם של התומכים בזנות (בא לי להקיא כשאני רואה את ההגנה על הזנות בשל ה"צורך" של גברים ביחסי מין, ולשם בדיוק לוקחת ההשוואה הזאת). מכיוון שאני מתנגדת בהחלט לזנות, אני חושבת שעדיף לוותר על ההקבלה לסחר באיברים. עם שאר דבריך, אני מסכימה מאוד.
זו חרב פיפיות טיעונית. מצד אחד, רב השונה על הדומה: 1. מי שמוכן למכור כליה (במקום שבו זה חוקי והמהלך נעשה תחת פיקוח קפדני מטעם המדינה), ומצבו הגופני והנפשי תקין, לא שונה בהרבה ממי שעוסק בעבודה פיזית קשה ומפרכת (סבלים למשל). הוא משתמש בגופו על מנת להשתכר. השימוש בגוף לא כרוך במעבר לסגנון חיים קשה ומבזה, תוך חשש מאלימות מתמדת, ולפיכך סכנה גדולה ביותר להתמכרות מסוכנת לבריאות. 2. מכירת כליה היא מהלך חד פעמי לחלוטין. 3. מכירת כליה דומה מבחינות מסויימות לתרומת דם. בשני המקרים נלקח חומר מגוף אחד לגוף אחר. אם היה אפשר להשתכר תמורת תרומת דם (במגבלות רפואיות על כמות התרומות), זה גם היה פסול? אני לא חושבת. 4. תוצאתה של מכירת כליה היא הצלת חיים של אדם. 5. תרומת כליה בין בני משפחה מותרת גם בישראל. מה שמותר בין קרובי משפחה, צריך להיות מותר גם בין מי שאינם קרובי משפחה. את הרווח הרגשי (שיש להורה הנהנה מהצלת חיי ילדו, למשל) צריך לאפשר לתרגם לרווח כלכלי עבור אלו שזקוקים לכך ולא שפר עליהם גורלם ואין להם בני משפחה שיכולים לתרום להם. לכן, ההקבלה בין זנות ובין סחר (חוקי!) באיברים יוצרת כאן טיעון דחלילי שקל לתקוף. אם ההקבלה נכונה, זה מחזק את עמדתם של התומכים בזנות (בא לי להקיא כשאני רואה את ההגנה על הזנות בשל ה"צורך" של גברים ביחסי מין, ולשם בדיוק לוקחת ההשוואה הזאת). מכיוון שאני מתנגדת בהחלט לזנות, אני חושבת שעדיף לוותר על ההקבלה לסחר באיברים. עם שאר דבריך, אני מסכימה מאוד.