רק 4.3% מהעולים מרוסיה מאז 2012 יהודים לפי ההלכה

157cm

New member
מיותר להתווכח איתו

אני חושבת שהוא מקבל כסף מהסוכנות היהודית על הפצת אהבה ואהדה לישראל ובניית תדמיתה, כי אם הוא עושה זאת בלי כסף כנראה שהוא קצת לא בסדר, בלי להעליב.
 

beatman

Member


 

Astroo

New member
מה הקשר, אנחנו היינו הרבה יותר מסכנים

גם אנחנו עלינו למדינה היחידה שהיתה מוכנה לקבל אותנו (לפחות הורי חשבו כך, אם היו עושים בירור מעמיק יותר היו מגלים שגרמניה מתחילה בתכנית הגירה ליהודים עוד מעט, וגם שלא חייבים להמשיך לישראל אחרי תחנת מעבר בפינלנד).
עלינו בלי שום מידע ועם 200 דולר בכיס. זה לא הפריע לי ולהורי להצביע בכל מערכות הבחירות מאז 1992 (טוב, אני התחלתי להצביע ב-1993 אחרי שהגעתי לגיל 18).
 

SupermanZW

Well-known member
אולי זה סימן טוב

אולי הציבור מתחיל להתפכח, עם זאת, גם אם זה נכון, קשה להאמין שבסופו של דבר רוב הציבור יראה את המציאות כפי שהיא ויבין שאין באמת דבר כזה "עליה", יש רק הגירה, אך המניעים יכולים להיות מגוונים מאוד ולכל תקופה המאפיינים והמניעים האופייניים לה, בהתאם למתרחש בה.
 
אין באמת בדר כזה "עליה" עכשיו, יש רק הגירה

אבל דבר כזה היה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20? כאילו לשיטתך עולה מודרני שרואה את עצמו כעולה ולא כמהגר משול לדון קישוט שראה את עצמו כאביר בתקופה שכבר לא היה דבר כזה אבירים?
 
אנחנו יכולים להחזיק בכל דעה שנרצה לגבי עצמינו,

אבל אנחנו חייבים להודות שדעה השולטת בנושא ברקב הצברים היא בערך הדיעה שלו. הם רואים את הישראליות כאתנוס, המתאפיין במאפיינים גופניים וביוגרפיים שאין לאדם שליטה עליהם, כגון המבטא, שפת האם (שפת אם של ממש, "ברמת שפת אם" לא כביל גם אם אתה דובר עברית יותר טוב מאבשלום קור), ארץ לידה ואיפה ובאיזה חוג חברתי בילית את הילדות. ויש בזה גם השלכות מעשיות על היומיום. למשל, אם אדם כמונו יקרא לעצמו "ישראלי" הוא יזכה ליחס פטרוני, מזלזל ולא רציני, כי הוא יראה בעיניהם כמו סיני המכרי על עצמו שהוא צרפתי. לכל הפחות, אדם עם מוזרויות, שרוט כמעה, סוג של דון קישוט.
 
ואני די בטוח שמה ששימש להתפתחות והתפשטות הדעה הזאת לגבי

מושג העליה בקרב הצברים כמחמצת שאור לבצק זו הכמות האדירה של מהגרים זרים שנחשבים עולים באופן רשמי אבל הלכה למעשה בעלי זהות זרה איתנה ללא רצון להיפתח לזהות ישראלית, שהמנטליות והשקפות העולם שלהם נוגדים את האתוס הישראלי הציוני במובהק. לא כולם, כמובן, אבל אנחנו בדברים במאסות ומגמות סטטיסטיות. החברה הוותיקה פשוט נכנסה למגננה והשתבללה בוך עצמה, תוך הכרה בכריסת ההגמוניה שלה שבכך היא מאשימה את רבבות העולים. בעצם, העליה הרוסית הגדולה זה מה שגמר על ישראל כפי שהיא נוסדה והוקמה, אבל בגלל הסכנה הדמוגרפית, לא הייה לה ברירה, היא הייתה טובעת בים הערבי.

הזמן הקצר בה רבבות רבות של דוברי רוסית מילאו את רחבי הארץ בשנת 1990 היוותה עבורינו שעת החצות של סינדרלה, לנו כבר לא היה שום סיכוי להשתלב כמו שהשתלבו עולים של פעם, אדרבה, האפשרות הזאת נשללה בדיעבד גם מעולי שנות ה-70 שבין רגע הפכו בחזרה לרוסים.
 

beatman

Member
אני חושב שזאת אחת הסיבות

הנסיגה מהציונות ומהיהדות הבסיסית שעוד היתה ומעט ממנה קיים החלה עוד לפני ברמה האישית של הצבר החילוני הממוצע, אבל היה לחץ חברתי מסוים בעיקר מצד הממסד, דרך התקשורת/תרבות/חינוך.
בשנות ה-90 החלו גם תהליכים ראשוניים של פוסט מודרניזם שכללו בעיקר דעות פוסט לאומיות וקוסמופוליטיות, פתאום נהיה לגיטימי לדבר על ירידה מהארץ ונישואים עם לא יהודים.
במקביל גם התחילה להגיע העלייה שלנו שבלי תיאום וכוונה תדלקה את האווירה הזאת.
&nbsp
אני לא הייתי מאשים את העליה שלנו שהם גרמו לקריסת החברה הישראלית.
הגורם המרכזי הוא חוסר עמוד השדרה שלה מאז היווסדה.
היסודות האלה היו רעועים וזו היתה שאלה של זמן עד שתתרחש קריסה.
 
אמת לאמיתה. בהחלט, העליה שלנו היא לא הסיבה היחידה,

היא רק בול עץ הגון מאוד שאתרע מזלו ותרם רבות לאש הזו בנופלו אליה מבלי משים.
 
היסודות הרעועים הם תוצאה מבניית בזק חפוזה.

הרבה מאוד מאנשי דור מקימי המדינה, השתוקקו להביא את המדינה ניבנית למצבן המדושן והנעים של מערב ארופה עוד בימי חייהם. מאיפה אתה חושב אמירות מוזרות כגון "אני חייתי נער וגם המדינה הייתה צעירה, אני זקנתי וגם המדינה התבגרה איתי" וכל מיני דומיהן שאפשר לפעמים לשמוע ברדיו בסביבות ימי עצמאות. רצו לעבור בכמה עשרות שנים דרך שלמדינות מערב ארופה לקח כאלף שנים לעבור אותה.
 

beatman

Member
לאו דווקא

אם נתרכז בקריסה הרוחנית, אז הניתוק הרב מדי מחוקי ועקרונות היהדות תוך אימוץ תרבויות ואידיאולוגיות זרות כמו הסוציאליזם של מפא"י לדוגמא הם היסודות הרעועים ביותר.
&nbsp
כי לבנות חברה שהמניע לקיומה הוא "ברחנו מאנטישמיות" לא מחזיק זמן רב.
 

beatman

Member
אמת, אך הנקודה היא שיש באמת עולים אידיאולוגיים

הם מעטים מאוד, אך קיימים, אי אפשר להגיד שלא.
 
אפשר לומר שבתור תופעה עליה אידאולוגית,

או עליה במובן הישן, כבר לא קיימת. יש פה ושם עולים אידאולוגיים שממשים את החלום הציוני שלהם לבדם בתור יחידים, לבד בעולמינו הקר והלא מעודד, שמתייחס לחלום שלהם כאל שגיון אישי, ואף מובן פחות מקוספליי, למשל.
 

157cm

New member
זה לא מפתיע כלל

אני טענתי לפני כן שכמות היהודים על פי ההלכה היא קטנה מאוד עד לא קיימת בין עולים ב-10 השנים האחרונות. לא צריך אפילו להציץ בסקרים. מי שגר בערים כמו: חיפה, פתח תקווה, ראשון לציון, בת ים ולאחרונה גם באר שבע נכנסה לתמונה, יכול להביט באותם העולים. מדובר בסלאבים לפי מראה והיהדות שלהם כנראה אינה קשורה לדור האם או האב. הרוב המוחלט עלו ארצה, כי הוכיחו סיכוי קלוש שסבא שלהם מצד האב היה יהודי על פי האם בלבד. בקשר לצרפתים, בנתניה בכל מקרה מדובר בצרפתים חובשי כיפה, לא יכולה להעיד על מקומות אחרים כי לא פגשתי בהם בכזו כמות כמו שם.
 
למעלה