רק 4.3% מהעולים מרוסיה מאז 2012 יהודים לפי ההלכה

157cm

New member
לא הבנתי את הקשר

אם אתה רומז על מראה חיצוני, אין לי מבנה פנים סלאבי כלל, ופרט לעיניים כחולות אין בי שום רמז למשהו מערבי. זה גם לא משנה כל כך, כי העובדה נשארת עובדה, מדובר בחבורה של אנשים שמחפשים את הרע במיעוטו. אין לי בעיה עם כך, הגירה מבורכת, הבעיה העיקרית היא שישראל נאלצת בגלל כל מיני מחפשי הזדמנויות להעלות מחירים בייחוד על קרקעות, מה שגורם להעלאת מחירי הדירות. ישראל מדינה קטנה, לכן זה מסוכן.
 

157cm

New member
שזה אומר שיש להפסיק לייבא לכאן "עולים"

עד שיפתרו את בעיית היצע (לא יקרה בעתיד הקרוב). ישראל צריכה קודם לדאוג לי ולאזרחים שנמצאים בגבולות שלה ומתקשים לרכוש/לשכור דירה. לא ייתכן שהביקוש יגדל והמחירים בגלל אותם מחפשי הזדמנויות יעלה, כל עוד אין פתרון. לא מקובל עליי ולא אמור להיות מקובל על אף אזרח שפוי שלא עוסק במזוכיזם.
 
גם אני סבור שחוק השבות כבר מזמן מיצה את עצמו,

כמו גם את מאגרי היהודים בגולה המוכנים לבוא לכאן, ויש לבטלו לאלתר בהתאם למציאות העכשיוית הקיימת.
 

beatman

Member
ביטול טוטאלי ?

ידע לך שיש הרי יהודים בגולה, ויש בהחלט סיכוי, גם אם לא היום שהם ירצו לשוב הביתה.
 

157cm

New member
אף אדם נורמלי לא רוצה לבוא לכאן

הצרפתים באים לפה, רוכשים דירות ולא מוותרים על האזרחות שלהם. אף אחד לא קורא להם בוגדן. לא מזמן הייתה כתבה על הבחירות בבריטניה והקהילה היהודית, איש מהם לא מוכן לבוא לכאן בגלל חזון או אהבה יתרה לישראל. הם קראו לזה "אילוץ" אם יבואו לכאן במידה ולא בוריס יזכה בבחירות. אבל הוא זכה ועכשיו כולם רגועים.
 

SupermanZW

Well-known member
היה קל לרמות אנשים שחיו מאחורי מסך הברזל

ולגרום להם להאמין שחובה עליהם לוותר על אזרחותם הסובייטית כדי לקבל אזרחות ישראלית למרות שמעולם לא היה חוק כזה. הצרפתים לא חיו מאחורי מסך ברזל ולכן הוחלט שחבל על המאמץ כי עליהם זה לא יעבוד.

אגב, בטח התכוונת ל"בוגד" ולא ל"בוגדן" (למרות שבשני המקרים זה לא רלוונטי) כי מה בין בוגדן (חמלניצקי) לבין אזרחות צרפתית או בריטית (אא"כ התכוונת לבוגדן אחר, אך חוץ מחמלניצקי קשה לחשוב על בוגדן אחר שיעלה בהקשר ולו מרוחק כמו זה)?
 
ככל הידוע לי מי ששללה את אזרחותה מכל העוזבים אותה

הייתה דווקא ברה"מ, לישראל מעולם לא הייתה בעיה שעולים ישמרו על אזרחות ארץ המוצא. וגם אוקראינה ה"עצמאית" המשיכה במסורת הקלוקלת הזו. רוסיה הפוסט-סובייטית, לעומת זאת, עברה לקיצוניות אחרת, היא לא רק שלא שוללת את האזרחות מהעוזבים אותה, אלא מערימה קשיים על אנשים שרוצים לוותר עליה, לוותר על אזרחות רוסית זה המון טרחה ובירוקרטיה רוסית וגם לא מעט כסף, ככה שרוב רובם של העולים שהיגיעו לא מברה"מ אלא מרוסיה (גופא) ממשיכים להחזיק באזרחותה.

נ.ב. המשמעות של השם בוגדן היא נתנאל.
 

beatman

Member
אתה בטוח ?

אנשים שעלו מאוקראינה לא ויתרו על האזרחות.
אני מכיר כאלה שעלו בשנת 1995, אולי זה היה לפני ?
&nbsp
גם לבטל אזרחות אוקראינית זה כאב ראש, היה כאן פעם אזרח אוקראינה ששאל לגבי זה.
 

beatman

Member
אתה בטוח ששללו ממכם את האזרחות ?

ביררתי עם חבר, הוא טוען שלוקחים את תעודת הזהות למי שעוזב לגור בחו"ל (כפי שעושים בארץ).
אבל את הדרכון משאירים, והאזרחות נשמרת.
 

TaL53

New member
אוק' לא מאפשרת אזרחות שנייה

בפועל תהליך ויתור האזרחות הוא ארוך ומסורבל ולכן רוב העולים פשוט לא עושים אותו. בדר"כ העולים מאוק' פשוט לא מדווחים לרשויות שקיבלו אזרחות ישראלית וכשהם מגיעים לביקור שם הם נכנסים עם הדרכון הישראלי.
 

beatman

Member
הם מצביעים בבחירות האוקראיניות

ונכנסים לאוקראינה עם הדרכון האוקראיני.
 

SupermanZW

Well-known member
נכון

אוקראינה מאפשרת אזרחות כפולה (ואפילו מרובה), אך מכירה רק באזרחות האוקראינית של כל אזרח אוקראיני בין אם יש לו אזרחויות נוספות בין אם לאו.

אוקראינה אינה כופה על איש לוותר על אזרחותו האוקראינית במידה והוא משיג אזרחות של מדינה/ות נוספת/ות.
 

TaL53

New member
איך זה סותר את מה שכתבתי?

החוק האוק' היבש לא מאפשר אזרחות כפולה אבל אין אכיפה בעניין.
 

beatman

Member
לא סותר, אלא תוספת

יש כאלה שנכנסים עם הדרכון האוקראיני.
למשל חבר שלי ומשפחתו נכנסים ככה, הוא אומר שלפי החוק אזרח צריך להיכנס ולצאת ממדינתו עם הדרכון של אותה המדינה, והם מציגים דרכון אוקראיני למקרה שפקחי הגבולות יבדקו אם במקרה יש להם אזרחות אוקראינית במידה ויציגו את הישראלי.
 
לא אני ולא ההורים שלי מעולם לא הצבענו בבחירות אוקראיניות

(קרובי המשפחה שעלו מרוסיה דווקא הצביעו תמיד וממשיכים להצביע בבחירות הרוסיות), ובפעם היחידה שההורים עשו ביקור שורשים הם נכנסו עם דרכון ישראלי.
 
למעלה