שאלה די בעייתית

שירן86

New member
שאלה די בעייתית

יש לי שאלה שיושבת על ליבי זה זמן מה. אני אינני בחורה דתייה אך אני שומעת ונמצאת בקרבתם של דתיים. ממה שידוע לי שלגבר אסור לשפוך את זרעו לשווא, עליו להמתין לאישה בימי הנידה שלה... ממה ששמעתי ישנם גברים רבים שאינם מסוגלים לחכות את שבועיים הימים הללו, ופונים לאלטרנטיבות שכולנו יכולים להעלות בראשנו. השאלה היא אם הגבר משתמש באמצעי מניעה עם "האישה התחליפית" או שמא לא כיוון שאסור לשפוך את זרעך לשווא? במידה ולא משתמשים יש פה מן הלקיחת סיכון לגבי אשתו. אולי כל השמועות הללו אינן נכונות כלל. זוהי באמת שאלה רצינית בה אנו עוסקים זה זמן מה. אני אשמח אם תענה לי תשובה כנה. תודה רבה, שירן
 

אופירA

New member
מנהל
שאלה שצריך לשאול את העבריינים....

אם מעניין אותך מה עולה בראשם של העבריינים, המתירים לעצמם משום מה לפנות לאשה אחרת כאשר הם אינם ניגשים לאשה שבבית, וללמוד את סדרי העדיפויות המעוותים שלהם - את צריכה לשאול אותם לסברות העקומות שלהם, ולא את היהדות. היהדות לא התירה מעולם לגבר לפנות לאשה אחרת או לאיזו אלטרנטיבה פרט לאשה אליה הוא נשוי. אם הוא לא נשוי - אין לו לפנות לשום אשה. עליו לחפש אשה כדי להינשא לה. נקודה. שמעת שיש גברים שלא מסוגלים לחכות. אז שמעת. יש גברים ששכנעו את עצמם בכל מיני שכנועים, ועושים דברים על דעת עצמם ללא שום היתר. יש גם הרבה חילוניים שאינם מקיימים את מצוות התורה. מה היהדות יכולה לעשות כנגד העבריינים, היום, כשאין בית מקדש וסנהדרין ועונשי בית דין? כלום. יעשה כל אחד את חשבון נפשו, אותו ייתן כלפי שמים ביום הדין.
 

טלי1960

New member
בפורום "תנך" שאלתי שאלה דומה,

האם יש איסור על הליכה לזונה. התשובה היתה לאורך שרשור ארוך ארוך אך בעיקרון הבנתי כך: אין איסור מהתנך! יש איסור בהלכה, אבל גם האיסור הזה אינו מוחלט, מותר ללכת לזונה שאינה באותה עיר ובתנאי שהגבר לובש בגדים שחורים. לגבי הקונדום יש בעיה, לפני כמה שנים התנדבתי בעמותת על"ם(מטפלת בנוער בסיכון),חלק לא מבוטל מנערים ונערות אלה מתפרנסים מזנות. הם ספרו כי החרדים מהווים את החלק הארי של הלקוחות.הם גם ספרו על סרובם להשתמש באמצעי מניעה בצורת קונדום. הם בהחלט מסתכנים בשל ההלכה בעניין זה ובכל זאת באים בהמוניהם.
 
תשובה מונפצת אינה תשובה

מי שאומר שמותר (או משהו בסגנון )תבקשי ממנו ראיה = ציטוט מספר קדמון עד אז ... התשובה היא בגדר הנפצה בעלמא.. בקיצור אם האיסור אינו מוחלט לדברייך (או מי שאמר לך) אני (ואת) רוצים ציטוט מספר ד"ש ביי
 

masorti

New member
הנה לך ספר קדמון...

מסכת מועד קטן דף יז/א מסכת קידושין דף מ/א, מסכת חגיגה דף טז/א). "ר' אילעאי אומר אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורים ויתעטף שחורים ויעשה מה שלבו חפץ ואל יחלל שם שמים בפרהסיא" (בבלי, מסכת מועד קטן, דף י"ז, א') "אמר רבי אלעאי הזקן אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה כמו שלבו חפץ ואל יחלל שם שמים בפרהסיא" (בבלי, קידושין, דף מ', א') "והאמר ר' אלעא הזקן אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורין ויתעטף שחורין ויעשה מה שלבו חפץ ואל יחלל שם שמים בפרהסיא" (בבלי, חגיגה, דף ט"ז, א')
 
אתה לא רציני

זה לא ראיה זה לא פסיקת הלכה זה הצגת דעות לא פוסקים הלכה מן הגמרא (ישנה שם דעה שמותר לאכול עוף עם חלב - אז מה - ראית מישהו עושה את זה?) העינין עדיין בגדר של הנפצה ותו לא ראיה אמיתית היא מספר הלכה(למעשה) וזה פשוט
 

masorti

New member
כנראה שאינך מתמצא בדיני עוף בחלב...

מה שיש בגמרא הוא לא דעה על כך, אלא קביעה שביישובו של רבי יוסי הגלילי אכלו עוף בחלב. מה שאומר שבאותה תקופה (של רבי יוסי הגלילי) לא היה איסור גורף ומוסכם על איסור אכילת עוף בחלב. ולענין לבישת השחורים... אילו היה מדובר באיסור גמור, לא היה מעז אף אחד מהחכמים לקבוע שניתן לעשות זאת בעיר אחרת בבגדים שחורים.
 
אני לא אכנס לקרבות

לא כתוב שם היתר לבעילה אלא שאם כבר החליט לעבור עבירה שלא יעבור 2 ר"ל גם חילול השם (שרק המוות מכפר על עבירה זו כידוע לבעלי הנפש) לעינין עוף בחלב --> העברתי מסר שלא כל מה שכתוב בגמרא הוא הלכה למעשה (אלא סברא של אותו חכם)
 

masorti

New member
גם אני לא אכנס לקרבות...

בשום מקום אחר לא מצינו שאם החליט לעבור עבירה ממליצים איך יחטא בלי לעבור עוד עבירה. איסור הוא איסור הוא איסור. משמע מדובר על מעשה שאינו ראוי אך אינו עבירה מוחלטת. ומי הם בעלי הנפש? אלה שלא מנפיצים?
 
מחילה מכבודו

אין לך שמץ פתיחת אשה שאתה לא נשוי לה היא עבירה (עבירות אם נדייק) לכל הדעות גם בדור התנאים (וידוע המקרה מהגמרא על התלמיד-חכם שהתאבד כאשר הנפיצו עלי שמועה (שהייתה שיקרית) שהוא השתמש בשרותיה של זוXY) להזכירך הוא נכנס לשירותים ושם את התפילין בחוץ זונה גנבה אותם והלכה לישיבה שלו ואמרה : ראו מה נתן לי בשכרי הוא שמע את זה וקפץ מהגג
 

masorti

New member
לך אין שמץ...

הוא לא התאבד בגלל שלכאורה עבר עבירה אלא בגלל סעיף "התנהגות שאינה הולמת". הוא פשוט לא היה יכול לעמוד בבושה שכל עמיתיו יחשבו שתלמיד-חכם כמוהו נהג בצורה כה ראויה לגנאי.
 
בקיצור

אתה טוען (בניגוד לדברי הרמב"ם שהבאתי) שהיה מותר ללכת לזונה תביא ציטוט ואם אתה חושב שמותר גם היום תביא ציטוט מספר הלכה לילה טוב
 

masorti

New member
מי מדבר על היום?

הדיון היה על האיסור בתנ"ך ועל דעת הגמרא. הרמב"ם פסק מה שפסק כ-1000 שנה אח"כ, והוא ידוע כפוסק המחמיר ביותר בענין זה.
 
זה לא יאומן##################################

שאני מתווכח איתך שאסור ליהודי לבעול אשה שהיא לא שלו והלא בגמרא כתוב "טפח באשה ערווה" אפילו להסתכל על אשה שאינה שלך אסור עוד כתוב כל המעביר מעות מידו לידה כדי להסתכל בה "יד ליד לא ינקה מדינה של גהינם" חסל ווכוח חסל הנפצות שבת שלום לכל עם ישראל
 

masorti

New member
"אפילו להסתכל אסור"??

אולי בנטורי קרתא. או שאולי לדעתך כל הציונות הדתית למשל אינה שומרת את ההלכה? הרי שום דתי מודרני לא יסובב את ראשו כדי להימנע מלראות אישה.
 
למעלה