שאלה די בעייתית

arriy80

New member
גם אם זו לא עבירה כרוב העבירות

מקווה הבנתי את כוונתך אודות הבעיה בהסברי. ובכן, בין אם זה איסור מהתורה (לרמב"ם) ובין אם זה מעשה מכוער, יש בזה חילול ה'. מדברי רבי אלעא לא משמע אם זוהי עבירה מדאורייתא או "רק" מעשה מכוער. בין כך ובין כך יש בזה חילול ה', ואת זה רבי עלעא מציע למנוע.
 

masorti

New member
על זה לא היה ויכוח מלכתחילה.

הרי הסכמתי שמדובר על מעשה שנתפש כשלילי ולא ראוי.
 

arriy80

New member
אלא?

הויכוח הוא האם ביאה דרך זנות היא עבירה? לרמב"ם ודאי שכן. יש פוסקים שסוברים שאם מיחדה לעצמו, והיא טובלת, היא הפילגש האמורה בתורה. וגם ביאה סתם היא לפחות עבירה דרבנן שלוקים עליה מכת מרדות. [שו"ע אה"ע כ"ו]
 
הסברתי לו כבר

אני לא מבין אותו או שהוא לא רוצה להבין או שהוא חושב שהוא יודע על מה הוא מדבר או שהוא נהנה להתווכח מסורתי אתה טועה חלאס
 

masorti

New member
נו, אם אמרת שאני טועה - אז הפור נפל.

זה לחלוטין לא משנה האם טענתך נכונה או שגויה.
 

masorti

New member
בוקר טוב אליהו...

ומה בדיוק עושים הפרשנים והפוסקים לדורותיהם?
 
אומרים מה שקיבלו מרביהם מדור לדור

עד משה (שוב אין לך הקדמות) פשוט שיש יוצאים מן הכלל ומ"מ החידושים שלהם באו לאחר לימוד גמרא ושאר חלקי התורה מחכם אמיתי לא כן אתה וזה פשוט חסל ויכוח
 

masorti

New member
ודאי ודאי...

אתה ודאי מתכוון למכירת חמץ והיתר עיסקא שכידוע היו נהוגים כבר בימי משה. דרך אגב, היות ובגמרא היו כמה דיעות כמעט לכל דבר - משמע שלפחות חלק מהחכמים טעו בכל נושא נתון. אז מה? אותו חכם שדעתו לא התקבלה לא למד את כל חלקי התורה מחכם אמיתי?
 

masorti

New member
חשבתי שאמרת שבת שלום.

אל תשכח להקדים לקום לסליחות, ובפרט לבקש סליחה על שפגעת בכבודם של משתתפים אחרים בפורום בכנותך את דבריהם "הנפצות".
 

טלי1960

New member
זה עובד הפוך.רק מה שאסור מפורשות ,

משמעותו שאין התר לגביו, האם יש לך הוכחה לאיסור כתוב? כי אם אין איסור מפורש, זה מותר. כאמור,בתנך אין איסור. בהלכה יש איסור קלוש או חלקי.
 
פשוט

קודם מתן תורה, היה אדם פוגע אישה בשוק--אם רצה הוא והיא--נותן לה שכרה, ובועל אותה על אם הדרך והולך לו; וזו היא הנקראת קדשה. משניתנה התורה, נאסרה הקדשה--שנאמר "לא תהיה קדשה, מבנות ישראל" (דברים כג,יח); לפיכך כל הבועל אישה לשם זנות, בלא קידושין--לוקה מן התורה, מפני שבעל קדשה. רמב"ם הייתי מביא ציטוט גם מהשלחן ערוך אבל כרגע הוא לא בהישג יד וירטואלי כללו של דבר לא להאמין למנפיצים הוירטואלים
 

טלי1960

New member
זה כאמור הרמבם.

והוא מדבר על זונה יהודיה בלבד.כאמור,חלק גדול מהזונות אינן יהודיות או שהלקוח לא חייב לברר את דת אימה. היכן האיסור מהתנך?
 
למעלה