שאלה לאלון בנוגע לתשלום בדייט

innocence

New member
אני תמיד מסרבת.

כאילו, לא היו לי יותר מדי הזדמנויות (כי לא ממש יצאתי לדייטים מעולם), אבל אני לא אוהבת שמשלמים עליי באופן כללי.
 

xcalibur

New member
יום אחד תיפול בידי טלפיה של גולדיגרית

ותשכח כהרף עין - ותסלח לי שאני אומר את זה - מערימת השטויות שרשמת כאן עכשיו. לא חסרות הבחורות שיוצאות קודם עם הארנק של הגבר ואז איתו אם בכלל.
 
נניח, לצורך העניין, תסריט פנטסטי כזה יקרה

הוא כמובן לא יקרה, כי אני לא מטומטם. האם זה יאמר שמה שאני טוען כאן שגוי? לא, זה רק יאמר שאני עושה שטויות
 
קצת הגזמת לא?

יש הבדל אם אתה מתיישב לפגישה בבית קפה וקונה לה קפוצ'ינו או שאתה הולך למסעדת פאר והיא מתחילה להזמין את כל המנות היקרות ואוכלת מכל הבא ליד.מה קרה עם קצת להיות לארג',לפנק ולא ללכת על פי היגיון קר, מערכות יחסים לא עובדות ככה.כמובן שאתה לא צריך לתת לה לנצל אותך ולקנות לה כל דבר אבל מה רע בלפנק בקטנה ,במידה הנכונה? למה לקחת את זה לקיצוניות?
 
דין פרוטה כדין מאה

שלא לדבר על זה שמדובר בהיתממות. רוב הבחורות מצפות שהבחור ישלם עליהן מהתחלה ועד הסוף, וטוענות אחרת רק כשהן רוצות להרגיש טוב עם עצמן.
 
זה תלוי

יצא שיצאתי עם בנות ושילמתי עליהם עד דייט רביעי ואח"כ הצעתי שנתחלק פעם אני ופעם היא ולא היה להם שום בעייה כי עשיתי עליהם רושם טוב שאני בחור רציני.זה לא אומר שאתה לא יכול לחשוף את הצד הפגיע שבך או להתחלק בכסף אבל חשוב שתעשה את זה אחרי שצברתם חוויות ביחד שהוכיחו לה שאתה גבר אחראי עם ביטחון שניתן לסמוך עליו.אם היא ממשיכה לחלוב אותך לאורך זמן זה סימן שהיא באמת נצלנית ואז אין לך מה לחפש איתה.
 

elcool

New member
פה אני לא מסכים איתך

במסעדה עם מנות והכל (או אפילו טוסט ב-50 שקל בבית קפה פלצני) אני הייתי מתחלק. בבית קפה, בדייט ראשון, אני לא רואה סיבה לא לפנק אותה בכוס קפה נחמדה. ואל תביא את הטיעון slippery slope. אני יודע בדיוק ששילמתי על קפה, ולא יותר מזה. זה לא אומר שגם פעם הבאה אני חייב לשלם, ובכל מחיר.
 

innocence

New member
האם תעשה את זה לכל אחת?

גם אם אתה יוצא, לצורך העניין, ל20 דייטים בחודש? אני יכולה להבין את ה"זה כולה כוס קפה", אבל מעבר לעמדה העקרונית (שאני מאמינה שעל זה אלום מדבר), בשלב מסוים זה הופך לנטל כלכלי, בעיקר למי שכישורי השיחה שלו חלשים ו"נאלץ" לצאת להרבה דייטים עד שהוא מוצא את "האחת".
 

elcool

New member
אם אני יוצא ל-20 דייטים בחודש...

אז יש לי בעיות חמורות הרבה יותר מלשלם על כוס קפה. אבל באמת. אני מדבר פה על מצב "נורמאלי". תמיד אפשר לקחת דעה, להלשיך אותה על מצב קיצוני ולראות שהיא לא עובדת. "להרוג ילדים זה רע בכל מצב!" "באמת? ואם היית יכול לחזור בזמן ולהרוג את היטלר בילדותו, לא היית עושה את זה?!?!!?" "..."
 

innocence

New member
לקחתי את המקרה הקיצוני..

זה פחות רלוונטי במספר המדויק, אני חושבת שהבנת את הנקודה שלי בכל מקרה:) אין לי ספק שלעיתים ניתן לכופף עקרונות ואולי אף צריך (אם כי השאלה שהצגת על היטלר היא *הרבה* יותר עמוקה ומסובכת ממה שאתה מנסה לגרום לה להישמע), אבל אני לא אומרת שזה חובה לשלם רק כי אתה הבחור. אם יצאת לדייט, וזורם לכם נחמד, ואתה ממש מרגיש שאתה רוצה להביע כלפיה איזו חיבה (שבשלב הזה לא יכול הלהתבטא למשל במגע פיזי..), אתה מציע לשלם לה על כוס הקפה, אבל זה ממש לא הלך רוח אוטומאטי שאמור להיות לא לבחור ולא לבחורה. לדעתי, לפחות.
 

innocence

New member
לא אמרתי שזה פסול באופן כללי,

אמרתי שזה פסול לקחת את זה כברור מאליו.
 

elcool

New member
אז... הגענו להסכמה?

שמידי פעם, אנחנו נפעיל שיקול דעת אישי, נבחן את הסיטואציה שמולנו, וללא הכללות מיותרות, נחליט בעצמינו כמו בני אדם בוגרים אם לשלם על הקפה או לא? אני בעד.
 

elcool

New member
איך נפלו גיבורים...

אני מוריד את הכובע, וגם את הכובע שמתחתיו.
 
למעלה