שאלה לבנות

בועz

New member
לפני זמן מה

היתה כאן בחורה שגלשה לכאן המון, ווהיא היתה באותו המצב שאת נמצאת בו. בלי לפגוע!! טענה שעצם העובדה שהיא גולשת לעולם הווירטואלי ו..לא צריך להרתיע אף אחד.. כי מימילא 'אף אחד לא יידע' - ושבנות 'יודעות' לשמור על עצמן ובנים לא.. ועוד אמרה, שהיא לא תיקח בחור שהיה בעולם הווירטואלי!! רגע... הבחורה היתה אבל היא רוצה בחור צדיק!! אז מסקנה, בנאדם יקבל את זיווגו שראוי לא ולא יותר ולא פחות...ב ה צ ל ח ה !!
 

2ת Wל ר2

New member
ברור לי שזה מה שאקבל. לצערי.

:'( אני מתפללת בשבילו כמו שאני מתפללת בשבילי, ואפילו הרבה יותר..
 

מכבי32

New member
אני לא מסכים

תפקידה של האישה זה לא לפרנס. אני ממש לא מבין איך ייתכן שהאשה היא המפרנסת העיקרית בבית.... זה התפקיד של האיש! על הגבר ללמוד תורה ולפרנס, ועל האשה להיות האחראית על הבית ועל הילדים! אין טוב לילדים כמו אשה עקרת בית!!!!!!
 

2ת Wל ר2

New member
תפקיד הגבר? לידיעתך-

בזעת אפך תאכל לחם, זו קללה. לא רוצה שבעלי יהיה מקולל ואם בידי למנוע זאת. למה לא??
 

מכבי32

New member
זה לא קללה

אלא עונש, מי שאומר עונש, משמעותו תיקון. ולכן אין תיקון האשה בזעת אפך תאכל לחם! בכל אופן: אין לי אישה אלא בית. כל העניין הזה שהאשה מפרנסת זה כ"כ לא יהודי!
 

2ת Wל ר2

New member
עונש?? תפתח את חומש בראשית ותראה שזו קללה!!

אני מחליטה לפרנס את ביתי כי אני רוצה שבעלי ישב וילמד בראש שקט. ללא הפרעת הפרנסה. אני חושבת שזה יעודי וזה מה שאעשה בעז"ה. ותבדוק טוב בבראשית ותראה שזו קללה. לא עונש.
 

מכבי32

New member
בדקתי

ובשום מקום בבראשית מופיע את המושג של קללה. ולמה ה' יקלל את אדם וזרעיו? ברור שזה עונש ותיקון (וגם ככה מתייחסים גדולי הדורות, כמו הארי ז"ל). ועוד פעם הרעיון שהאשה תצא לעבוד, זה משהו בכלל לא יהודי. האשה אצל חז"ל זה הבית, זה החלק המרכזי בחינוך הילדים. לאיש יש שני דברים העבודה ולימוד התורה, ואין סוד, אדם צריך לדעת למעט בשינה ואחרים כדי לקחת על עצמו עול התורה וללמוד. כל הרעיון הזה של ישיבה כל הזמן, זה רעיו די חדש הנובע מההשכלה.
 

2ת Wל ר2

New member
על עניין הקללה או העונש אני לא מתווכחת.

תסתכל במפרשים. על עניין העבודה- כל אדם יעשה מה שמתאים לו. אני לא אמרתי שבחור שיוצא לעבודה- פסול. יש גדולי עולם שגם עבדו (אך עבודתם לא הייתה קבע אלא ארעי) וגם למדו תורה. הלימוד היה אצלם העיקר. והדרך הזו נכונה. אך אני אישית- מוכנה לצאת לעבוד וגם לגדל את הילדים בצורה הטובה ביותר, העיקר שבעלי יהיה רובו ככולו בעולם התורה.
 

מכבי32

New member
:)

המפרשים יותר מפרשים על עניין על עונש (תסתכלי ברד"ק, רמב"ן, אור החיים), ואפילו למי שמסביר קללה, זה ברור שהעניין עונש. זה ברור שכל אחד עושה מה שמתאים לו. מה שאני רוצה להגיד, זה שאישה שעובדת זה פגם לתא המשפחה, זה פגם גדול ביחסים זכר-נקבה במערכת המפשחתית. וזה גם לא מתאים לאשה. זה ברור שבדורנו זה יותר קשה להסתדר כלכלי, והרבה פעמים האשה מוכחרת לצאת לעבוד אבל אני רואה את זה כעזר אלא ברור שלא כמקור עיקרי של פרנסה. ואני גם נגד שכר של אברכים כי כשלומים תורה זה לא מקצוע אלא לה' ברוטו נטו (אבל זה ברור שעם הבן אדם מתכוון לעבוד בתחום הרבני זה משהו אחר ועל זה אני לא מתווכח). מה שאני נגד זה לחשוב שבן תורה זה הזה שלומד כל היום. אני דווקא חושב ההפך. מי שלומד כל היום (וזה ברור שבשלבים בחיים צריכים לעבור דרך זה, לפחות על גיל 20), הוא בן ישיבה. אבל בן תורה, הוא יותר מזה, הוא תורה בעצמו, תורת חיים, והתורה לא רק נלמדת אלא גם חיים אותה! וחלק מזה זה לעבוד, להיות בחברה ם אנשים אחרים, ולהראות מה זה אור התורה! אני שמעתי על ראשי ישביה (כמו הרב גץ) שקיבל בישיבתו רק בחורים שעובדים. וזה ברור שעם רצון אפשר גם לעבוד וגם ללמוד תורה. צריכים לקום מוקדם לשון מעט, וגם בשבתות (דומא אישי, בשבת אני קם ב4 בבקר, לומד כל הבקר, וחלק נכבד של הצהריים). ועל זה נאמר לפום צערא אגרא.
 

2ת Wל ר2

New member
תלוי

תלוי באיזו עבודה האישה עובדת. אני לא חושבת שזה פוגע ביחס זכר-נקבה. היום מקובל, גם במגזר שאינו שומר תומ"צ שהנשים יוצאות לעבוד. בן תורה זה בהחלט לא זה שלומד יום שלם. לא אמרתי את זה.. יש שלומדים יום שלם אך התנהגותם מביישת את התורה ולומדיה. זה לא קשור לרצון או לא. אני אישית *לא רוצה* שבעלי יעבוד.. אלא רק ישב וילמד. גם אם אצטרך לחיות בצמצום..
 

מכבי32

New member
כנראה שזה עניין של השקפה

טוב, כנראה שזה עניין של השקפה. אני לא מסכים איתך על שני דברים: אני לא חושב שראוי שהאשה עובדת... יש תקופות שיש אילוצים, שאין מה לעשות האשה צריכה לעזור לפרנסת הבית, אבל אני לא חושב שלסמוך באופן קבוע זה משהו טוב, לפי דעתי אשרי האיש שזכה באשה עקרת בית, לילדים, לבית זה הכי טוב. וגם שאצל החילונים או אפילו הגוים מקובל שהאשה עובדת, זה לא הופך לזה למקובל: מקובל שחילונים עוברים על עבירות וזה לא הופך אותן למותר. והנקודה השניה שבה אני חולק עלייך, זה שאני חושב שאברך זה להפוך את התורה לדבר פרטי: בן אדם לומד כי הוא לומד. כאילו לימוד התורה הוא המטרה. לפי דעתי המטרה היא התרה! ובן אדם שנמצא כל חייו בעולם הסגור של הישיבה לא יכול להפיץ את התורה כמו בן אדם שנמצא בסביבה פחות דתית - קריא בעיקר עולם העבודה. דוגמא הייתי בצבא כמה חודשים אחרי שלמדתי בישיבה, ומן הסתם הצלחתי להעביר תורה לאנשים מאוד רחוקים ממנה, וזאת היתה הרגשה מיוחדת בחיים... כנראה שלעולם לא נסכים על הנושא הזה! טוב לא נצא לשידוך ביחד :)
 

maccabist 1

New member
בימינו אין דבר כזה לומד חצי יום...

אולי יחידי סגולה... זאת הגדרה של בחורות בשידוכים שרוצות בית עם יותר רווחה כלכלית אך זה ישמע גרוע להגיד שהיא רוצה בעל שעובד יום שלם,יגידו שהיא `פרחה`, אז היא מגדירה את זה כך. כן יש דבר כזה- `לקבוע עיתים לתורה` . ובמאמר המוסגר,לבחורות שרוצות בית של תורה אך מפחדות מהעתיד הכלכלי שיתמקדו בדרישה של לימוד תורה בשנים הראשונות.
 
למעלה