שאלה לגבי צהרונית

walla star

New member
שאלה לגבי צהרונית

האם הייתם רושמים את ילדכם לצהרונית שמתפעל אותה גבר? הצהרונית מיועדת לילדי גן חובה עד כיתות ג - כולל עזרה בהכנת שעורי בית.
 

תּמר

New member
לא נראה לי. נשמע לי חשוד מידי

במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר במסגרת ללא ביקוח וללא איש צוות נוסף. זה אולי נשמע נורא ולא PC, אבל מבחינה סטטיסטית רוב הפוגעים (מינית בעיקר) בילדים הם גברים, והגברים הכי חשודים הם אלו שמחפשים לעבוד במסגרת עם ילדים. כמובן יש צדיקים בסדום - אך אני מעדיפה לא לעשות את הניסוי על ילדי.
 
WOW!!!

לא יודעת לגבי המשפט הראשון שאמרת (פיקוח? איש צוות נוסף?), אבל עיני לא מאמינות למה שהן קראו לאחר מכן... אין לי מושג לגבי הסטטיסטיקות (שקשה לראות את האמיתיות, כי הן לא במרכזי הסיוע ובטח שלא במשטרה), אבל "הגברים הכי חשודים הם אלו שמחפשים לעבוד במסגרת עם ילדים"?!?! גבר שרוצה לעבוד עם ילדים אוטומטית חשוד בפדופיליה למעט "צדיקים בסדום"?!?! מורים בבי"ס, רופאי ילדים, פסיכולוגים, מדריכים בשלל חוגים - כולם בחזקת "הכי חשודים"?! לפי סטטיסטיקה שראיתי לא מזמן, כל אחד מאלה, בנפרד, חשוד פחות מהגורם למשהו כמו 40% (לא זוכרת את המספר המדוייק) לתקיפות הנעשות ע"י מכר - קרובי משפחה.
 

תּמר

New member
לפי החוק (שלא נאכף)

כל גבר שעובד עם ילדים צריך להביא תעודת יושר מהמשטרה. אנשים שבאים במגע עם ילדים מתחלקים לא תמיד עובדים רק עם ילדים: רופאים, ופסיכולוגים - תמיד נמצאים עם ההורה. מורים בבית ספר, כמו שאמרתי - אמורים להביא תעודת יושר. אבל גם הם לא נמצאים עם קבוצה קטנה, ונמצאים בפיקוח של צוות בית הספר. צהרון, שיעור בבית כנסת וחוג שהינו יוזמה פרטית - הינם מקומות שבהם האדם נמצא עם קבוצה קטנה ללא פיקוחף וע"כ חשוד יותר בעיני. וה"מכר - קרוב משפחה" שדיברת עליו כולל גם מדריך בחוג וכדומה - שהוא אדם קרוב שההורה בד"כ נותן בו אמון וכך גם הילד. לכן הסיכון לפיתוי גדול יותר. מדריכים בתנועת נוער לא הייתי מכלילה, לפחות לא בתנועות הנוער שאני מכירה. בסביבה שלי חצי מהנערים והנערות בגילאי תיכון משמשים כמדריכים בתנועת נוער. משום כך נראה לי שהדחף לעשות זאת הוא לא חריג אלא דווקא נובע מלחץ חברתי כל שהוא (גם אם מוסתר על ידי אידיאלים).
 

תּמר

New member
לשון החוק

גאן: {הלינק|http://www.police.gov.il/sherut_umeyda/hanchayot_utfasim/xxobd_hanch.asp|סלינק|
 
וכרגיל אותו טמטום

"החוק אינו חל על קטין שביצע עבירת מין, על בגיר שביצע עבירת מין בהיותו קטין ועל אישה." פסיכולוגים, אגב, בהחלט נמצאים לבד עם הילדים, כאשר הם בטיפול אצלם.
 
בכל מקרה, מה שהפריע לי בדבריך

לא היה זה שאין פיקוח (אין לי מושג איך זה עם צהרונים), אלא ה"הכי חשודים" וה"צדיקים מסדום".
 

תּמר

New member
הייתי רוצה לחשוב שזה לא כך

אבל העובדות אומרות אחרת, לצערי הרב.
 

ganooov

New member
ואני לתומי חשבתי,

שפתיחת עיתון בבוקר אמורה לספק את כל העובדות. (לא שהחוק לא קצת עקום כאן..)
 

ganooov

New member
לא בדיוק.

אני פשוט חושב שבהתחשב בעובדות המצערות - לדוגמה שיש שברירי אחוזים של נשים מבין המורשעים בעבירות מין - אני מסוגל להבין חוק שמתייחס לגבר כאל חשוד מיידי ואל נשים כשיות תמימות.
 
למרבה הצער,

מבין כלל עברייני המין רק שבריר מורשעים (אישה, אגב, לא יכולה להיות מורשעת באונס, או ביחסי מין אסורים בהסכמה עם קטין). אני חוששת שאחוז העברייניות הלא מורשעות ביחס לאלה שכן, גדול מאחוז הלא מורשעים ביחס לאלה שכן.
 

Tנקר בל

New member
לא מדוייק

אשה יכולה להיות מורשעת באונס, אבל לא של גבר אלא של אשה אחרת (החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לאיבר המין של אשה). כנ"ל לגבי יחסי מין אסורים בהסכמה - עם קטינה בלבד (אין הגנה על קטין
). הסיבה לחסר הזה היא נדירותה של העבירה של אונס של גבר בידי אשה.
 
אני לא חושבת שהנדירות באמת

עד כדי כך קיצונית, אלא שאחוז הלא מורשעות ביחס לכן מורשעות קטנה לעומת הגברים, ובדיוק מהסיבה האמיתית שבגללה אין חוק כזה.
 

תּמר

New member
לא ממש קשור לנושא, אבל...

הסיבה שאין חוק כזה, הוא בגלל שמאוד קשה להוכיח מעשה אונס שנעשה ע"י אישה. אונס ע"י גבר ניתן להוכחה בעזרת בדיקות גופניות. וכן - בגלל השוני הפיזיולוגי בין גברים לנשים שממש לא ניתן להתלם ממנו - מספר האנסים הגברים גדול לאין שיעור ממספר הנשים האונסות.
 

Tנקר בל

New member
הסיבה היא לא הוכחתית

יש עבירות פליליות למכביר שיש להן קושי הוכחתי, בכללן עבירות מין רבות - מעשה מגונה, מעשה סדום (בפה) ועוד. זה המקרה היותר שכיח, ולא מקרה בו ניתן לספק הוכחה באמצעות בדיקה גופנית.
 

תּמר

New member
דווקא קראתי עכשיו משהו על אינוס

ע"י אישה - אם היא מכריחה קטין לקיים איתה יחסי מין. אני לא זוכרת בדיוק את לשון החוק.
 
למעלה