שאלה למחשבה

לנשוי הנחמד !

תודה, תודה לך. אתה יכול לשלוח לי על גבי הפורום (לא צריך לזה אי-מייל או מסר). אם זה משהו חיובי, אז למה לא שכולם ייהנו ממה שאתה כותב. מירי. אגב - אתה גם נשוי וגם נחמד, זה נראה שילוב יפה. האם זה גם ריאלי ? מירי.
 
זה בילתי אפשרי

קודם כול השילוב הוא נהדר גם נשוי וגם נחמד........ דבר שני רציתי לשלוח לך את השיר רק הד קולך ולא ניתן כאן בפורום אז באיי מייל אין בעיה
 
מעולם לא נאמר כאן בפורום

שאין לשלוח שיר בודד בתוך הפורום. נאמר שאין להעלות ספר שירים שלם וגם לא להפנות בקישור לאתר המכיל פגיעה בזכויות יוצרים.
 
חוק זכויות יוצרים אינו מאפשר

להעלות הקלטה של שיר לפורום מבלי לשלם על כך לאקו"ם ולבעל הזכויות על ההקלטה.
 
ב"גדול, אני אכן חושב שה"עם" יכול

לשנות ריקוד לפי איך שנוח לרקוד, אם הדבר אינו משנה משהו יסודי בריקוד. שכן מה משמעות המושג "ריקודי עם" אם לא "מה שהעם רוקד". דוגמה: הכניסה למרכז המעגל ב"הורה מדורה". המקור - 4 צדי ריצה פנימה וארבעה החוצה וזה לא נוח ולכן שונה. אבל, המדריך (זה העובד היום, לא זה שיחיה בעוד 50 שנה) צריך לדעת את המקור ורצוי שיציין זאת בפני הרוקדים. הבעיה מתחילה כאשר השינויים בריקודים נעשים מתוך חוסר ידע (שלא לאמור בורות) של אלה האחראיים להעביר את הריקוד מ"דור לדור". אחת הסיבות לחוסר הידע הינה הכמות העצומה של שירים להם הדביקו צעדים. אף אדם אינו מסוגל לדעת כל כך הרבה ריקודים והלחץ של הרוקדים על המדריכים מביא ל"חיפוף" (כמו שבי כתבה). סיבה אחרת הינה הרצון העז של רוקדים חדשים ל"קיצורי דרך", ז"א הם רק התחילו וכבר רוצים לרקוד במקומות הכי "אין" וכדי להשתלב שם הם ריכים להעתיק כאשר אין להם את הבסיס המספיק לכך. דוגמה: איזה אחוז מהרוקדים יודעים להסתובב סיבוב "פיבוט" (סיבוב לחץ, בשפתנו)? רובם עושים סיבוב אחד ואז מסובבים את הבת תחת יד שמאל, או שמרימים אותה באוויר, או סתם צוחקים במבוכה. כמה מדריכים יודעים ללמד סיבוב כזה? וזו רק דוגמה אחת קטנה.
 
למירי החמודה. את צודקת.אני גם עקבתי

במשך השנים אחר השינויים בריקודים והשתדלתי להתאים את עצמי לשנויים.קרה לי כמה פעמים שבנות זוג שרקדו אתי כעסו עלי מאד שאני לא רוקד נכון כי אני לא מבצע את הריקוד כמו שהן למדו אותו נכון.הן יודעות לרקוד נכון ואני לא.רוב השינויים נעשים לטובת הרוקדים,כי אין חכם כבעל ניסיון.תארי לך למשל אם לא היו עושים שינויים בדגמים של המכוניות, אז היינו ממשיכים לסבול מן הליקויים הקודמים.ככה זה בכל התחומים בחיים.
 

יבנאי

New member
שינויי בריקוד

ישנם מספר סיבות לשינויים בין המקור ליוצר: במקרים מסויימים שהשינויי נוצר ע"י הרוקדים בגלל שלא מעתיקים מהבן אדם הנכון שגם הוא רוקד עם שגיעה, ובנוסף, גם שמעתיקים, מעתיקים לפעמים עם שגיאות. ברגע שהיוצר שחרר את הריקוד לשטח, הריקוד עבר לרגלי הרוקדים. אם היוצר החליט לשנות משהו - זכותו. לדעתי היוצר חייב לרקוד את הריקוד תמיד בצורה שחיבר אותו, ואז הרוקדים מתלחשים, הי, לא כמו שלמדנו. שינויים גם נוצרים בגלל שהמדריך בחוג לא מלמד את הריקוד נכון. כמו שלמד מהיוצר. ייתכן שהצילום בוידאו אינו ברור.
 
בוקר טוב לך יבנאי.

רק אתמול, ציינתי את שמך, ברשימת חברים, שנעלמו קצת מהפורום. טוב לראות שחזרת, ולקרוא את תגובותיך. שיהיה לך יום יפה. יום טוב.
 
חברשל..מקבלי ההחלטות

כבר מזמן כתבתי (ראה ארכיון) שיש לקבוע קריטריונים לחבור רקוד ולאישורו בקרב ה"הנהלה" או ה"אגודה" או איך שתקראו לזה. הגיע הזמן שיהיה ארגון גג שיעשה סדר בענינים. ומה תגידו על מרקידים שמחברים רקודים שרק אצלם בחוג רוקדים אותם? מי קובע? מי נותן אישור? איך ריקוד מתקבל? ה"חפריות" חוגגת כמו בכל תחום במדינתנו הלוהטת והכי מרגיז את הרוקדים זו מלחמת גוג ומגוג בין המרקידים היוצרים וכו´.. ומי שסובל זה הרוקדים
 
שוגי, אני חושב שהקצנת לכת.

בוקר טוב לך . אי אפשר לכפות על מרקידים וועדה, או כל גוף אחר, שתאמר להם, אל תחברו ריקודים. בדיוק כפי שלא ניתן לכפות, על זמר לא לשיר, על מלחין, לא להלחין, ועל תמלילן, לא לכתוב, אנחנו במדינה דמוקרטית, שחופש הפעולה, והביטוי, הוא מיסודותיה. ואיש באמונתו יחיה. אירגון המדריכים, מרכז בידיו את השתלמויות, הריקודים החדשים, ולפני צאתם,לקהל הרוקדים, הם מצולמים, עוברים וועדת ביקורת ורפרטואר, לא כל הריקודים, עוברים את הוועדה. האירגון עושה נאמנה, את המקסימום להביא, לרוקדים את הריקודים, הכי שפויים שמגיעים אליו. מאיתנו המדריכים, הארגון מבקש לא ללמד בחוגים, ריקודים שלא עברו השתלמות, ובכך הוא מנסה, לצמצם את תופעת ה "חפרים". לפעמים די בהצלחה. אבל לכפות, על אלה שמחברים ריקודים, ומלמדים אותם, רק בחוגים שלהם? הם לא יכולים. בקשר למלחמת גוג ומגוג בין היוצרים, למדריכים, כפי שכתבת, את יכולה לפרט יותר? שיהיה לך יום יפה. יום טוב.
 
הריקודים הם כמו אוכל לציפורים.

הריקודים לדעתי זה כמו אוכל לציפורים (במערכון של דן בן אמוץ) : "ירצו יאכלו - לא ירצו לא יאכלו". הבט יום טוב, אי אפשר ואין צורך למנוע מיוצרים ליצור, מכותבים לכתוב, ממשוררים לשורר, ממלחינים להלחין וכו´. מעניין מה דעתך על התופעה הקיימת בחוגים השונים : לדוגמא : ביקרתי אמש בחוג של שמעון עשור בראשל"צ, חוג מצויין ללא ספק, בכל פעם שאני מבקרת אצלו, עשור לא שוכח לשים את הריקוד שלו "סתיו ישראלי", להזכירנו גם אני יוצר ויצרתי פעם משהו. שלום עמר שם כמעט כל שבוע את הריקוד שלו "אלף נשיקות" (ריקוד מעצבן) או ריקוד אחר שלו שנזכור שהוא היה פעם גם יוצר. הרשימה ארוכה של מרקידים-יוצרים מסוג זה שתמיד תמיד ישימו ובכל ערב את הריקודים שלהם. ברשימה זו גם יענקל´ה זיו, ויקטור גבאי, ישראל שיקר ועוד. מגדיל לעשות מכולם המרקיד אבי פרץ שמפרגן באופן סוחף וגורף לריקודים של אבי פרץ, והופך את ההרקדות שלו ל"ערב ריקודי אבי פרץ". דוגמא הפוכה וחיובית אפשר ללמוד משמעון דוד, כשביקשתי ממנו פעם לשים את ריקודו היפה "נדם כל עוף", אמר לי - "אני לא רוצה שיגידו עלי שאני מעדיף את הריקודים שלי", אך היות וביקשתי, שם את ריקודו חד פעמי. מה דעתכם חברי ? מירי.
 
למירי. יפה נאמת בתי.

צהריים טובים. כן חמדתי. אני מכיר את התופעה, שמדריכים " מפרגנים לעצמם". אני מבקר בהרבה חוגים, ורואה זאת כמעט בכל חוג. אני מטבעי ביישן, ונבוך בקלות,( באמת, באמת), אז אני ממעט לשים את ריקודיי, בחוגים שלי, ובוודאי הס מלהזכיר שהם שלי. יכולים לחלוף שבועות, מבלי לשים ריקוד שלי. אבל, בלפרגן לאחרים, ולריקודיהם, אני ענק. אומרים שזה אופייני, לבני מזל בתולה. ואני אכן בתול. אני מכיר את שמעון דוד. בחור צנוע. לא מתבלט, עושה עבודה נהדרת, ונוהג כאחד העם. לגבי אבי פרץ, לא פעם אחת דיברתי אתו, על הנושא הזה, את תגובתו, לא אביא פה. עליו בהחלט אפשר, להלביש את המשפט שכתבת: " ירצו יאכלו- לא ירצו לא יאכלו" הוא בשלו ממשיך, כך הוא מאמין. והחוגים שלו, יפים ומלאים ברוקדים. סביר להניח שהרוקדים, אוכלים את מה שהוא נותן, וזה טעים להם. עובדה שהחוגים שלו עדיין מלאים, ובימים בהם הוא מרקיד, ובסביבה בה הוא מרקיד, יש חוגים למכביר, שלא תגידי שאין אלטרנטיבה לאנשים, יש. ועוד איך שיש. בל נשכח לרגע, את ריקודיו היפים של אבי,( תיכף אצבעוני יגיב לי.) במעגלים, ובזוגות, שהם חלק קבוע ברפרטואר, של כל הרקדה. עוד דוגמא: אבנר נעימ למשל,לא מרבה לשים את, ריקודיו בחוגים שלו. ואם הוא שם כמה, הוא אינו טורח להגיד שזה שלו, דעתי את שואלת?? אני חושב, שאם דברים נעשים בפרופורציה, זה נחמד. וכשזה לא, זה יכול רק להזיק, בעיקר ליוצר. מקווה שעניתי אוביקטיבי, ולא החטאתי. שיהיה לך יום כייפי. יום טוב.
 
אטרנטיבה ביום חמישי !!

ליום טוב ! אתה כותב : "לגבי אבי פרץ - לא פעם אחת דיברתי איתו על הנושא הזה, את תגובתו לא אביא פה. עליו בהחלט אפשר להלביש את המשפט ירצו יאכלו - לא ירצו לא יאכלו, הוא בשלו ממשיך, כך הוא מאמין, והחוגים שלו יפים ומלאים ברוקדים" עוד אתה כותב : "בסביבה שהוא מרקיד יש חוגים למכביר, שלא תגידי שאין אלטרנטיבה לאנשים". תגובתי : א. התגובה של אבי פרץ דווקא מאד מעניינת, ואנא אזור אומץ וכתוב אותה, זה אולי יעניין את חברי הפורום. ב. אולי אינך יודע - יש ירידה מידי יום חמישי במספר הרוקדים ב"הדר יוסף". ג. גם אימפריות גדולות (כמו של שיקר) קרסו בעבר שנהגו בדיוק כמו אבי פרץ. ד. אין מספיק אלטרנטיבות ליום חמישי בערב במרכז הארץ. גם אם הסוס של קליגולה יפתח חוג באולם ממוזג, החוג יתמלא עקב חוסר האלטרנטיבה. ה. איחלתי לבתיה קרוננברג הרבה הצלחה : א. כי מגיע לה הצלחה ו-ב´ כדי לתת לנו במרכז הארץ עוד אלטרנטיבות ליום חמישי בערב. ו. הריקודים של אבי פרץ רובם באמת יפים. יום טוב לך. מירי.
 

א י י ב י

New member
אבי פרץ מנקודת מבט אישית

רקדתי אצל אבי פרץ במשך מספר שנים עד לפני כשנה. בתקופה האחרונה אצלו הרגשתי כשפן נסיונות. על כל 5-6 ריקודים שלו שהוא לימד אחד הצליח והתקבל בשאר החוגים ואילו שאר הריקודים נשארו רק בחוגים שלו. היו ערבים שבהם הוא הביא ריקוד ובשבוע שלאחר מכן הוא הביא אותו שנית עם שינויים. ריקודים מצליחים של גדי ביטון הוא לא לימד בהרקדותיו אלא לאחר הפצרות רבות של הרוקדים. את הריקודים היפים והמוצלחים של אבי פרץ אני מוצא בשאר החוגים וגם אצל גדי ביטון.
 
ומה עשית אייבי ?

ומה עשית אייבי, כדי להפסיק להיות שפן הנסיונות של אבי פרץ ? מירי.
 
למעלה