שאלה ל'מסורתי',
הרמב"ם המהולל כתב כך: "ישראל הבא על הגויה בין קטנה בת שלש שנים ויום אחד בין גדולה בין פנויה בין אשת איש ואפילו היה קטן בן 9 שנים ויום אחד כיון שבא על הגויה בזדון הרי זו נהרגת מפני שבא לישראל תקלה על ידיה כבהמה" (רמב"ם, הלכות איסורי ביאה, פ"יב ה" י ), כלומר,הרמב"ם אומר,שאם יהודי אנס ילדה בת 3 שאינה יהודיה,יש להרוג את הילדה כי היא הביאה את היהודי לידי עברה. לדעתו,מעמדה של הילדה הוא כמעמד של בהמה. ועכשיו אני שואלת אותך, נניח שיהודי אנס ילדה בת 3 והרג אותה לאחר מכן,(בדיוק כפי שפסק הרמבם),האם אלוהים יעניש את הרוצח? האם אלוהים יראה במעשי היהודי פשע נורא? והרי הרמב"ם פסק והיהודי רק ביצע את המצווה עליו על ידי "גדול הדור" של אותם ימים. האם אלוהים ישפוט את הרוצח לפי זמנינו/לפי זמנו של הרמבם/לפי המקום/ לפי פיסקי ההלכה של הרמבם/ לפי בית משפט מערבי ? ומה מקומו של האנס-רוצח הזה בעולם הבא? אתה מצפה מאלוהים שיעשה איפה ואיפה בין יהודי שרוצח ילדה קטנה כיום , לבין זה שרוצח ילדה קטנה בתקופת הרמב"ם? אתה מבין שגם פשעים נוראיים כאונס ורצח הם יחסיים לזמן ולמקום ? לעומת שאת, האם אתה(כאדם), היית שופט את היהודי הזה לחומרה? היית רואה במעשי היהודי "מעשה רע"? אתה חושב שאונס ורצח של ילדה ראויים לעונש? אתה מבין שנקודת מבטך שונה בתכלית מראייה אלוהית אוניברסלית. זו שלך מוגבלת לזמן ולמקום בעוד זו של האל אינה שופטת כלל מאחר שהזמן והמקום משתנים ללא הרף וכך גם המושגים של "רע" ו"טוב" ולכן הם הופכים להיות חסרי משמעות ברמה האלוהית.
הרמב"ם המהולל כתב כך: "ישראל הבא על הגויה בין קטנה בת שלש שנים ויום אחד בין גדולה בין פנויה בין אשת איש ואפילו היה קטן בן 9 שנים ויום אחד כיון שבא על הגויה בזדון הרי זו נהרגת מפני שבא לישראל תקלה על ידיה כבהמה" (רמב"ם, הלכות איסורי ביאה, פ"יב ה" י ), כלומר,הרמב"ם אומר,שאם יהודי אנס ילדה בת 3 שאינה יהודיה,יש להרוג את הילדה כי היא הביאה את היהודי לידי עברה. לדעתו,מעמדה של הילדה הוא כמעמד של בהמה. ועכשיו אני שואלת אותך, נניח שיהודי אנס ילדה בת 3 והרג אותה לאחר מכן,(בדיוק כפי שפסק הרמבם),האם אלוהים יעניש את הרוצח? האם אלוהים יראה במעשי היהודי פשע נורא? והרי הרמב"ם פסק והיהודי רק ביצע את המצווה עליו על ידי "גדול הדור" של אותם ימים. האם אלוהים ישפוט את הרוצח לפי זמנינו/לפי זמנו של הרמבם/לפי המקום/ לפי פיסקי ההלכה של הרמבם/ לפי בית משפט מערבי ? ומה מקומו של האנס-רוצח הזה בעולם הבא? אתה מצפה מאלוהים שיעשה איפה ואיפה בין יהודי שרוצח ילדה קטנה כיום , לבין זה שרוצח ילדה קטנה בתקופת הרמב"ם? אתה מבין שגם פשעים נוראיים כאונס ורצח הם יחסיים לזמן ולמקום ? לעומת שאת, האם אתה(כאדם), היית שופט את היהודי הזה לחומרה? היית רואה במעשי היהודי "מעשה רע"? אתה חושב שאונס ורצח של ילדה ראויים לעונש? אתה מבין שנקודת מבטך שונה בתכלית מראייה אלוהית אוניברסלית. זו שלך מוגבלת לזמן ולמקום בעוד זו של האל אינה שופטת כלל מאחר שהזמן והמקום משתנים ללא הרף וכך גם המושגים של "רע" ו"טוב" ולכן הם הופכים להיות חסרי משמעות ברמה האלוהית.