שאלה ל'מסורתי',

שקר?

דת אינה יהודית בלבד, קיימות שלל דתות או אמונות. דבר שני, אורתודוכסיה קיימת גםבנצרות ורק העובדה שראית ישר לנגד עיניך כי מונחים אלו מתייחסים ליהדות בלבד מראה על תפיסה צרת אופקים.
 
גם למשה רבינו

הדברים נכתבו מ"דיבור" עם ה', מה שונה כאן בדיוק? אוהבים לשכוח דברים ולהגזים בתגובות שוללות כל עניין ומלאות טענות סרק. תתבגרו, לא יזיק.
 

masorti

New member
שום דבר לא שונה, חוץ מהעובדה הפצפונת...

שב- 2300 השנים האחרונות האל לא דיבר עם אף אדם. אז דווקא עם הפסיכי האומלל הזה הוא דיבר? במה זכה וולש שלא זכו גדולים ונכבדים ממנו?
 
פסיכי או לא

לכל אדם ישנה יכולת לפתח קשר עם האל, בין אם זה דרך השגה רוחנית ובין אם זו מציאות המתרקמת כך שהאדם רואה מה נמצא מאחוריה. אם הוא חש שזה היה רצון האלוהים שבו מי אנו שנשפוט.....? משה היה גם בן אדם סך הכל.....הוא התחיל מאפס ולא תמיד היה בעל השגה רוחנית, מתוך השגתו הרוחנית כתב את דבריו, כמובן שזו הייתה נשמה מיוחדת אך כולם מתחילים מאפס, לא לחשוב אחרת ובטח שלא לחשוב שאדם כיום אינו מסוגל לפתח קשר של "דיבור עם הבורא"- זוהי מדרגה רוחנית גבוהה מאוד בחוכמת הקבלה, מקובלים משיגים אותה ועל כל העולם מוטלת חובת התיקון ואין לזלזל, כי גם אם אדם רוצה בקרבתו של האל הרי זה מבורך.
 

masorti

New member
את לא כה טיפשה כפי שאת עושה את עצמך...

גם בימי הרמב"ם לא היתה נורמה לשכב עם ילדות בנות שלוש, ולכן ברור שהשימוש בגיל זה נועד לצורך ההדגשה שהפסיקה חלה על כל גיל. נא לא לערבב את דין האל לגבי הרוצח או האנס עצמו, ובין דין האל לגבי מי שמילא פסק הלכה לגבי האנס והנאנסת. בית דין של מטה מחויב לפסוק לפי ההלכה של אותו זמן, ולכן לא ניתן לבוא בטענות למי שהוציא להורג נאנסת בזמן שזה היה הדין. בלי שום קשר, בית דין של מעלה יפסוק עונש חמור לאנס מעבר למה שנפסק לו ע"י בני האדם. הרלוונטיות היחידה של בית משפט מערבי לענייננו הוא מילוי הציווי "דינא דמלכותא דינא".
 

טלי1960

New member
אני שאלתי לגבי עונשו של רוצח הילדה

בין אם הרצח בוצע על ידי האנס עצמו או בידי בית הדין. התוצאה היא אותה תוצאה.הילדה בת ה-3 מוצאת להורג!!! על לא עוול בכפה. יש מבין?
 

masorti

New member
התשובה פשוטה...

אם האנס רצח את הילדה - הוא ייענש ע"י האל כרוצח. (וגם בית הדין ישפוט אותו כרוצח) אם בית הדין יוציא להורג את הילדה, הוא פטור ככל הנראה מדין שמיים משום שנהג כפי שנפסק בימיו בתום לב. זה לחלוטין לא אומר שהוצאת הילדה להורג אינה רעה. זה רק אומר שבית הדין מוגן מעונש על פי כתב הסמכות שקיבל מהאל, כי אחרת בית הדין לא יוכל לפעול. בדיוק כפי שרופא מוגן מתביעות על שגיאה בטיפול, כל זמן שלא יחרוג ממה שרופא סביר היה עושה במצבו. קאפיש?
 

טלי1960

New member
אני הרבה יותר צנועה ממך,

אני יודעת הרבה פחות מה האלוהים יחליט לגבי הרוצחים הללו. אני כן יודעת שבעיניים שלי (כבת אדם)הם רוצחים(גם אם קבלו גושפנקא לרצח מהרמבם.). ובאופן כללי אתה טוען שהאל שופט לפי מנהג הדור.... כלומר,הוא עושה איפה ואיפה בין רוצחי ילדות תמימות בנות 3.
 

masorti

New member
לחלוטין לא רלוונטי מה הם בעיניים שלך...

הם אמורים להיות פטורים מעונש אם פעלו בתום לב ובצורה סבירה במסגרת סמכותם. האל לא עושה איפה ואיפה בין "רוצחי" ילדות תמימות. הוא פשוט מעניק חסינות לשופטי בית הדין כדי לאפשר למערכת המשפטית לתפקד. נ.ב. אם את יודעת הרבה פחות ממני מה האל יחליט לגבי הרוצחים, איך זה שאת יודעת מצוין שהאל ירחם עלייך ויפטור אותך מעונש על חטאייך? הרי לפי הלוגיקה שלך ייתכן שלמרות שבעינייך את זכאית לרחמים וחטאך קטן הרי שבעיני האל חטאייך עצומים וראוי שתיענשי בעינויים נוראיים. לי נראה שהקריטריון שלך לגבי הידע על האל ולגבי דרך שיפוטו היא "הוא ישפוט בדרך שנוחה לי".
 

טלי1960

New member
שים לב,

אני טענתי שאני בספק שהאל אכן שופט. לגבי הפרסים שאקבל או העונשים...בולשיט!. אינני מאמינה בזה לרגע. ההתיחסות שלי היתה לביטוי "אל רחום וחנון".אם אתה מאמין באל שכזה,הרי הוא לא יעניש חילוניים...חחח.
 

masorti

New member
בקיצור, יש לך אל ששופט בדרך שנוחה לך.

היות ולא הגיוני שאל יוריד אוסף חוקים (התורה) ולא יאכוף אותם, הרי מכאן נובע שכר ועונש. אם אינך מאמינה בענישה, ברור שאינך מאמינה לרגע באמיתות חוקי התורה. אבל זה בסדר. הרי מלכתחילה ידעתי שזו דעתך, ושהכפירה "רק בהלכה" היא בולשיט.
 

טלי1960

New member
לא יודעת אם אתה מעוניין בדעתי האישית,

אבל אתה חוזר ושואל ולכן אומר לך, אני לא מאמינה שהתורה הוכתבה למשה על ידי האל. אני מאמינה שכתבו אותה בני אדם (בדיוק כפי שכתבו את שאר התנך). אני מאמינה שמשה היה אדם מבריק ועלה על כמה עקרונות מדהימים יחסית לתקופה והביא אותם בשם האלוהים כדי שיקבלו תוקף משמעותי. אינני כופרת בתנך,לדעתי רוב הדברים שכתובים בו הם הסטוריה ,אגדות עם ודעת חכמים. בהחלט יכול להיות שרוב הדברים בתנך אכן התרחשו במציאות ויכול להיות שהם סיפורים שהועברו מאב לבן כשהבסיס העובדתי שובש . יתכן ואתה מאמין באדם,באישה שעשויה מצלע,בתפוח פלאים ובנחש שיכול לדבר, אבל שים לב עד כמה הסיפור נשמע כאגדת ילדים מקסימה עם המון השפעה של אגדות עם דומות מהסביבה ומדתות אחרות. עם יד על הלב, כמה ברצינות אתה מתייחס לסיפור הזה? הרעיון הגדול והחידוש העצום שהיהדות הביאה זה אוסף חוקים סוציאליים יחד עם אמונה מרוכזת באל אחד, אך שים לב איך מתואר האל הזה, הוא מפחיד,עצבני,קנאי,נקמן וילדותי. את האל הזה בני ישראל לא רצו וסרבו ללכת בדרכיו. כבר שוחחנו על כך שהרמב"ם הוא זה שהביא מהפך אדיר באמונה המונוטאיסטית ושידרג לאל את התדמית התנכית. אין לי שום בעיה עם התנך והסיפורים בו. הבעיה שלי היא עם ההלכה היהודית. ההלכה לא מאפשרת עדכון (היא מאפשרת אך ורק החמרה) ובכך שמה לעצמה גול עצמי. היא הופכת את מאמיניה לרמאים,הזקוקים להמציא הסדרים עוקפי-הלכה. היא אוחזת את מאמיניה בטרוף של איסורים והחמרות ,כשהרשימה הולכת ומתארכת מידי יום. היא נוטלת ממאמיניה את הזכות לחשוב,את הזכות לנהל חייהם לפי הבנתם,את הזכות לקבל החלטות. היא בונה רובוטים שאחידים במראה,בלבוש ובחובת הציות. המאמינים חיים במשטר דיכוי. לי זה נשמע נורא כי אני נגד דיכוי על כל סוגיו.
 

masorti

New member
סיכום קצר של דעתך...

התנ"ך כולל התורה הוא המצאה של בני אדם. המצוות כמובן הן המצאה של בני אדם כדי לשלוט במאמינים. מכאן שהאדם המציא את אלהים (ולא להיפך). יתכן תיאורטית שיש אל בנמצא בלי קשר להמצאה של משה, אבל הוא לחלוטין לא רלוונטי לבני האדם. מקסימום מדובר ביישות שמזמן יצאה לפנסיה בגלקסיה רחוקה. זו דעתך, והיא מוכרת לי היטב כהשקפה אופיינית לחילונים רדיקליים שהם אתיאיסטיים בהכרה. לא רק שזו השקפה שנועדה להצדיק אידיאולוגית את אורח החיים החילוני חסר המגבלות, אלא שהיא גם בזה לדתיים ומתנשאת מעליהם.
 

טלי1960

New member
סיכום שגוי ומעוות.

את התורה והתנך כתבו בני אדם.כן,זו דעתי. ההלכה נועדה לשלוט במאמינים.כן,גם זו דעתי. לגבי קיומו של האל ,אין לי מושג . אני גם לא מתימרת להיות בטוחה במשהו שלא ניתן להוכחה. אני לא מגדירה עצמי כרדיקאלית ורצוי מאד שלא לתייג בני אדם. אני לא זקוקה להצדקת דרכי. אני חיה על פי אמונתי ותחושת הבטן שלי.ביושר רב. אינני מנסה לרמות איש ולא להמציא לי דרכים-עוקפות-הלכה. אינני מתנשאת מעל אף אדם. אני אפילו מקנאה באלה בעלי האמונה ,הכל מוסבר ופשוט יותר. אין להם התלבטויות ואין להם את הצורך לקבל החלטות קשות.יש מי שמחליט עבורם. החילוניים אינם חיים בלי מגבלות,זו רק אשליה.אבל הם בהחלט אינם מוסיפים לעצמם מגבלות מיותרות.
 
גם לדעתי התנ"ך נכתב ע"י האדם

כמו הקוראן, הברית החדשה וכל כתבי המזרח. טלי ואני זכאים לדעתנו, אך דומה כי אתה כופר בזכותנו זו
 

masorti

New member
אני לא כופר בזכותכם...

אני רק לא מבין מה אתם מחפשים בפורום הזה. אני כן כופר בזכות מי שחושב כמוכם להתחזות לפוסק הלכות ולענות על שאלות הלכתיות שאנשים שואלים.
 

טלי1960

New member
מי התחפש לפוסק הלכה?

אני בכלל לא ידעתי שיש בפורום הזה פוסקי הלכה. מדוע אסור לי לענות על שאלות? תאמין לי שבקיאותי בהלכה אינה נופלת מכל משיב אחר.
 
למעלה