שאלה על מ"ט (לא לסקול)

hary_i

New member
לא, זה לא נכון

המדיטציה הטרנסנדנטלית אינה טכניקת הרפייה. אם מישהו רוצה אך ורק הרפייה, אני לא ממליץ על מדיטציה טרנסנדנטלית. ללמוד מדיטציה טרנסנדנטלית אך ורק לצורך הרפייה זה כמו להשתמש בבולדוזר במקום בו צריך עת חפירה, יקר מדי ולא מוצדק! מדיטציה טרנסנדנטלית היא טכניקה לשימוש במלוא הפוטנציאל האישי! כאשר מוסרים ידע, זכותו של מוסר הידע לבקש כסף עבורו, בשום מקום לא כתוב שידע חייב להנתן בחינם! הידע של המדיטציה ניתן ע"י האגודה הבינלאומית למדיטציה, לאגודה הזו יש מטרה אחת בלבד והיא לא ללמד מדיטציה! המטרה היא למגר את הסבל על פני האדמה. הטכנולוגיה קיימת אבל היא יקרה, מה לעשות. היא אמנם זולה הרבה יותר מאשר יום אחד בתקציב הבטחון של ארה"ב אבל האגודה היא לא ממשלת ארה"ב ולא ממשלת ישראל. האגודה עכשיו בונה את הקבוצות הגדולות בהודו, ארה"ב ועוד מדינות בעולם כולל ישראל. ידע הוא ידע ואין הבחנה בין ידע רוחני ללא רוחני. בשום מקום בוודות למיטב ידיעתי לא כתוב שאסור לקחת כסף. הוודות מדברות על עולם אידאלי בו כל ילד בגיל 18 מגיע לתודעת אחדות. הוודות מציינות את התהליכים אותם הילד צריך לעבור. הוודות לא אומרות כיצד הוא ילמד והאם זה יעלה כסף או לא. אם מישהו צריך להתקיים מתרומות בלבד, הוא לא יתקיים לאורך זמן. שים לב האגודה הבינלאומית למדיטציה קיימת כבר למעלה מ 50 שנה במערב ורק גדלה משנה לשנה. לא מדובר כאן על עוד מישהו שחושב שהוא יודע את הוודות. מהרישי בין אם אתה רוצה את זה או לא נחשב בעני כולם למדען הדגול של הוודות, מה שהוא אומר על הוודות אני מקבל כאורים ותומים. מהרישי מהש יוגי לא נבדל מהוודות, הוא חלק משלשלת המורים היחידה ששמרה על הוודות. יש הרבה הרבה שושלות אחרות שפרשו את הוודות בצורות אחרות לחלוטין. אתה רשאי לקבל את דרכו של מהרישי או לא לקבל אותה. אני מקבל אותה ללא עוררין ולמה אני מקבל אותה ולא דרך אחרת למרות שדרכים אחרות יותר זולות? כי מהרישי הוכיח וממשיך להוכיח כל דבר ומעולם לא אמר כך אני יודע וזו הדרך הנכונה. מהרישי מעודד חקירה מהרישי מעודד אימות הדברים בצורה מדעית. אז לסיכום אם אינך רוצה ללמוד מדיטציה טרנסנדנטלית אל תלך ללמוד! אבל אל תפריע לאנשים אחרים שרוצים להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהם ללמוד את הטכניקה שהביאה ומביאה אושר אינסופי למליוני אנשים בעולם.
 
המלכודת

בעבר כבר הראתי לך על ידי ציטוטים מהוודות עצמן את הפער בין הפילוסופיה שאתה מתאר לוודות. עדיין לא ברור לי כיצד מישהו שאומר דברים שבוודות כתוב שחור על גבי לבן שהם לא נכונים יכול להיות "מדען דגול של הוודות". זה כלל לא חשוב מה רבים חושבים עליו. רבים גם חושבים שהפילוסופיה של שנקרה מייצגת את הוודות. הם כלל לא יודעים שיש פערים עצומים בין האדוויתה של שנקרה לבין הוודות. כך גם לגבי סהי באבא. פופולאריות עצומה, עצומה כמו הפער בין הוראותיו לוודות. זה לא קשה בעידננו לעבוד על ההמון הניבער ואם אנשים בהודו, שהוודות הם חלק ממסורת בית אבא עבורם, נופלים במלכודת, קל וחומר לגבי אנשי המערב. הוודות לא עוסקות רק בהתפתחות רוחנית. למעשה רק חלק קטן מהוודות עוסקות בתחום זה. הוודות הם כתבי מדע שעוסקים בכל נושא שיכול להיות, הן חומרי והן רוחני. העובדה היא שהוודות מורות חלוקה ברורה בחברה האנושית: ברהמנה, קשתריה, וישיה ושודרה. הברהמנה הם אנו העוסקים בהוראת ידע רוחני ולכם אסור לקבל כל שכר על כך ועליהם להתקיים על תרומות וולנטריות בלבד. כל מי שמכיר ולו את הבסיס של הוודות יודע זאת. בקיצור: לפני שאתה מקבל ללא עוררין ידע שנותן לך אדם מסויים, מוטב שתבדוק עצמך את המקורות ותראה אם הוא דובר אמת. אל תקשיב להמון הנבער שמריע לו. ברובם המוחלט של המקרים דווקא הילד הקטן שצועק "המלך הוא עירום" הוא הצודק.
 

hary_i

New member
ומניין לנו שההמון הנבער

אינם אלא אותם אילו שלהם אתה מקשיב? הסברתי כבר בעבר מדוע אני מקשיב למהרישי. מהרישי כל דבר שהוא מביא הוא מסביר את ההגיון בו. מהרישי כל דבר שהוא מביא הוא מוכיח בצורה מדעית. מהרישי אינו אומר דברים שבוודות כתוב שחור על גבי לבן שאינם נכונים אם לדעתך מהרישי אומר משהו הפוך ממה שכתוב בוודות, אולי אתה אינך מבין מה שכתוב שם? הרי היה כאן דיון על נושא המילה סמיאמה בסנסקריט, אולי בצורה דומה אתה אינך מבין? נכון, הוודות אינן עוסקות בהתפתחות רוחנית בלבד, הוודות הן תיאור של כל הידע עלי אדמות. וחשוב חשוב מאד לזכור את הפסוק: "רישו אקשרה פרמה ויומן יסמין דוו אדהיווישווה נישהדו יסטנה וודה קים רישו קרישייטה יה איטד וידו טה אימה סמסטה" הפסוק הזה אומר שכל הוודות נמצאות בטרנסנדנטלית מי שאין לו את הקשר עם הטרנסנדנטלית הוודות לא יכולות לעשות לו כלום ומי שיש לו, יש לו הכל. זה הפסוק הכי חשוב בוודות כי הוא מסביר שבעצם לימוד אינטלקטואלי בלבד (כמו שאתה עושה) הוא חסר טעם בלי הטרנסנדנטלי.
 
איך אנו יודעים באמת?

אולי מהעובדה שציטטתי ציטוטים מהוודות שמראים על תפיסה מסויימת הקיימת בוודות השונה מזו שלך? אם אתה טוען שהוודות הן ההמון הנבער תודה בזאת. אבל בינתיים אתה טוען שהפילוסופיה שאתה ציינת מייצגת את הוודות. נכון, לימוד אינטלקטואלי בלבד אינו מספיק. מעולם לא טענתי שזה התרגול העיקרי שלי. ומה התרגול המעשי? על פי הוודות החוויה הטרנסנדנטלית מתקיימת בחידוש מערכת היחסים שלנו עם העליון כאישיות פרסונאלית. ואיך זה יכול להתקיים עבור מי שאינו מכיר בעליון כפרסונלי? כמו כן יש לציין עובדות מסויימות שציינת לגבי דברים שכביכול אמרתי בזמן שלא אמרתי אותם באמת, על כך ניתן לקרוא בעמוד הקודם של הפורום. הדברים נובעים מקריאה שטחית של הכתוב. מבחינתי יש קשר בין הדברים.
 

hary_i

New member
תפיסה שונה?

אני לא טענתי דבר לגבי ההמון הנבער אילו מילים שלך. התרגול המעשי הוא אכן הטרנסנדנטלי. אבל זה לא קשור לחידוש מערכת יחסים עם עליון פרסונלי וכד'. עליון פרסונלי דומה מאד לאלוהים כמו שמלמדים ילדים בבית ספר. לי לא ידוע על עליון פרסונלי שהוודות מדברות עליו אבל בהחלט יכול להיות שאני לא מבין. אני לא מתיימר להיות מבין גדול בוודות. אין לי גם סיבה להבין את הוודות, יש לי את התרגול שלי שמסב לי אושר אינסופי יום יום. יש לי את התרגול שלי שמקדם אותי יום יום. אז בשביל מה אני צריך דיונים מפולפלים על האם כתוב כך או כתוב אחרת? אני נמצא בטרנסנדנטלי פעמיים ביום, זה כל מה שאני צריך. התחושה שלי ושוב זו רק תחושה שההבדל בינינו הוא שאתה לומד היטב ציטוטים מתורגמים של הוודות בעוד אני מתנסה בוודות. כן, אני יודע אתה תבוא ותטען שגם אתה מתנסה בוודות. אז לזה יש מבחן פשוט פשוט מאד וזה התעופה היוגית. בוודות כתוב ואני מניח שגם אתה מסכים עם זה שכאשר עושים סמיאמה על פסוק מסויים, הגוף מתרומם באויר. אז האם אצלך זה קורה? אצלי כן.
 
עליון פרסונאלי

על פי הוודות העליון הוא חד משמעית פרסונאלי. בנראדה פנצ'ראטרה נאמר: "הריבון הוא אישיות בעלת תכונות מושלמות" (קנדה 3, פרק 2, פס 34) בבהגווד-גיתה העליון מציין כי אלו שאינם יודעים אותו בשלמות חושבים כי הוא במקור מופשט ונטול אישיות ועטה דמות זו מאוחר יותר ומציין שלא כך הדבר. (פרק 7, פס 24) הוודות מציינות גם התגלות אימפרסונאלית של העליון, מעין אנרגיה השורה בכל, הקרוי ברהמן. הברהמן הינו מופשט ואימפרסונאלי אלא שהוודות מציינות כי אישיות אלוה העליון הוא המקור לברהמן וכי הברהמן הוא אך ורק "מעטה האנרגיה החיצונית" שלו (אישופנישד 15). חידוש היחסים המקוריים שלנו עם העליון קרוי בהקתי. עבור אלו החפצים בגאולה אימפרסונאלית הוודות ממליצות על תרגול אחר שיביא אותם להתמזגות בברהמן. תרגולים מאין אל הם היוגה המיסטית והטנטרה. אל אלו מתלווים תופעות כגון ריחוף הגוף באוויר וכו', תופעות מיסטיות שונות, כוחות מיסטיים שהמתרגל צובר כתוצר לוואי של התרגול. אלא שאין לזה קשר עם בהקתי. זהו תרגול שתכליתו התמזגות בברהמן. תופעות מיסטיות כגון ריחוף באוויר אינם קיימות אצל מי שמתרגל בהקתי. מי שטוען שהתמזגות בברהמן היא תכלית הנשמה וטוען שהעליון כאישיות אינו קיים, מתעלם מהציטוטים שהבאתי זה מכבר כמו מציטוטים רבים לאורך כל הוודות.
 

chataka

New member
היי עומר

אולי תרחיב קצת על מה זה בהקתי, מה התרגול וכו
 
היי

שלום. בהקתי הוא המטרה של כל הוודות: יחסים פרסונאליים עם העליון. הדבר כרוך בהבנת מקומנו בבריאה: אנו לא הגוף, אנו נשמה רוחנית. מאפיניה של הנשמה הם רוחניים: נצחיות, מודעות וחדווה (סת צ'ית אננדה). גם המאפיינים של העליון הם אלו אלא שהוא נבדל מהנשמות היחודיות בצורה כמותית (סת צ'ית אננדה וגרהא). הסיבה שהעליון יצר אותנו בצלמו, כלומר: ישויות פרסונאליות, היא כדי שיוכל לחוות יחסים. כלומר חווית יחסים עם העליון היא תכלית קיומנו ועל כן המצב העליון של שלמות. ביחסים אלו העליון, המחולל של כל הבריאה, הוא המרכז. העולם החומרי, בו אנו נמצאים כעת, עטוף בשלוחה של העליון הקרויה "מאיה", אשליה. היקומים החומריים, שהם אך אחוז קטן מכלל הבריאה, נועדו עבור נשמות שמסיבה זו או אחרת רצו לחוות את עצמם במרכז ולא את העליון במרכז. מצב שבו העליון במרכז קרוי רוחני בעוד מצב שבו העצמי במרכז קרוי חומרי. בעולם החומרי קיים מעטה המאיה על מנת לאפשר לנשמות בו את האשליה שהם במרכז. אך זאת לא מטרת קיומם ועל כן הם סובלות ממצוקות העולם החומרי. האנרגיה הרוחנית היא כאמור נצחיות, מודעות וחדווה. האנרגיה החומרית היא ההפך מזה. כלומר: זמנית, לא מודעת, ללא חדווה. חומר הוא מתכלה- אינו נצחי, לא מודע ואינו חווה יחסים- ללא חדווה. בעולם החומרי הנשמות נתונות לארבעה גורמים שאינם טבעיים להן: לידה, מוות, זקנה וחולי. במצבן המקורי הן אינן חוות אותם. מכיוון שזה אינו מצבן המקורי הן חוות סבל. על מנת להתעלות ממצב זה ולשוב למצבן המקורי על הנשמות לגלות מחדש את מערכת היחסים שלהן עם העליון- בהקתי. מערכת יחסים זאת מצויה בנו באופן טבעי ולכן עלינו רק לגלות אותה. זה נעשה על ידי הסרת מעטה האשליה, ההתקשרות החומרית, שמפריעה לנו לראות את מערכת היחסים הזאת. כל תהליך שנועד להסיר את מעטה המאיה ולהשיב אותנו למצבנו המקורי קרוי יוגה. ישנם סוגים שונים של יוגה המתאימים לאנשים שונים ולעידנים שונים. כמו למשל: תרגול שליטה בגוף (הטהא-יוגה/ אשטנגה-יוגה), לימוד עיוני (ג'ייאנה-יוגה), פעולה מתוך הקדשת פירות המעשים לעליון (קרמה-יוגה), הבחנה בין חומרי לרוחני (בודהי-יוגה) וכו'. כל התרגולים הללו עוזרים לנו להגיע לבהקתי. בעידן הנוכחי התרגול שעליו עלינו לשים דגש הוא מנטרה מדיטציה, כלומר: הגות בשמות הפרסונאליים של העליון ועל ידי כך גילוי מערכת היחסים עמו. זה התרגול העיקרי. יש גם ללמוד בצורה עיונית את הידע המדעי אודות העליון והיחסים שלנו עמו, לתרגל וויסות של התאווה החומרית, לקבל כל דבר שמתאים לנו לחיים רוחניים ולדחות כל דבר שמפריע וכן להתרועע עם מתרגלים אחרים ולדון איתם בנושאים רוחניים. כל אלו עוזרים לתרגול. אך התרגול העיקרי בעידן זה צריך להיות מנטרה מדיטציה.
 

hary_i

New member
דברים יפים כתבת

לפי הבנתי מנטרה מדיטציה אינה הגות של שמות פרסונליים של העליון. מנטרה היא מילה בה אנו משתמשים במדיטציה טרנסנדנטלית. המנטרה היא כלי הרכב שלנו להגיע למצב הטרנסנדנטלי שהוא המצב של סאט צ'יט אננדה - אושר עליון.
 
מנטרה

מנטרה בה משתמשים כדי להגיע לבהקתי היא שמות פרסונאליים של העליון. מאחר והעליון בצורתו הפרסונאלית הוא בלתי מוגבל הוא יכול לשכון באופן פרסונאלי גם בשמו. בעבר הבאתי אוסף של ציטוטים מהוודות שמאשררים זאת. יש גם מנטרות שמשמשות כדי להתמזג עם ההיבט האימפרסונאלי של העליון, כמו אום, אלא שאלו לא יביאו אותך למצב של סת צ'ית אננדה - נצחיות, מודעות, חדווה. ההיבט האימפרסונאלי של העליון הוא רק היבט הסת, הנצחיות. הוא אינו מכיל בתוכו את הצ'ית והאננדה. לעומת זאת, הבהגוואן, ההיבט הפרסונאלי, מכיל את כל השלושה.
 
כאן היתה תגובה של הרי

כאן היתה תגובה של הרי שרציתי להגיב עליה. היום היא לא כאן. לא יודע למה. היא ניראתה לי לגיטימית. רציתי להגיב עליה וחבל.
 
יתכן ואני מתבלבל

יתכן והתגובה היתה במקום אחר. אני די בטוח שבאחד מהשרשורים האחרונים. אני מקווה שלא התבלבלתי.
 

hary_i

New member
גם לי נדמה

לא זוכר מה בדיוק כתבתי שם אבל כנראה שהיה כתוב שם שמ"ט היא דבר טוב וזה כידוע אסור להזכיר בפורום אז משטרת המחשבות (ג'ורג' אורוול 1984) ביקרה כאן ומחקה את ההודעה
 

REBURN

New member
תתפלאו -מאוד קל להאשים

אבל לא מחקתי מאוד נוח להאשים עד הרגע שבו משהוא יאשים אתכם ואז זה פחות נוח ואם הייתי מוחק הרי היתה סיבה טובה שעדיף שלא תתפארו בה והכותב היה מקבל אזהרה אישית לא מחמיאה
 
ובכן, כפי שאמרתי,

כפי שאמרתי, יתכן שאני טועה. יתכן והתבלבלתי עם שרשור אחר. יתכן שפשוט ממש ממש רציתי שהוא יגיב. מה עוד שהטענה שההודעות ימחקו על ידי "שונא של המ"ט" היא די מגוכחת לאור העובדה שדווקא השארתן תוציא את השם הרע.
 

smile2life

New member
שטויות מבחינת

מחינתו (ומבחינת אנשים נוספים) זו אמת צרופה. ועל אמיתות לא ניתן להתווכח
 
האומנם?

האומנם האמת היא דבר סובייקטיבי? איך שתי עובדות הסותרות זו את זו יכולות להתקיים על אותה מציאות? אפשר לטעון שאי אפשר לדעת מי צודק או שיש לכבד את דעתו של כל אחד, אבל לא ששתי דעות סותרות יכולות להיות נכונות בו זמנית.
 

smile2life

New member
בהקתה יקירי

אם נתמקד במדיטציה קח לדוגמא את האמת של הארי, איני חוחלק איתו את האמת שלו על מ"ט, כמעט בטוח שלא מחזיק באותן דעות והשקפות על החיים מבחינות שונות - אבל הנ"ל מגן על דרכו בהתלהבות יתרה - זו אמת סובייקטיבית אחת. ואילו אני מחזיק בדעות שונות לגמרי לגבי מע' נורמות וערכים חברתיים ז והאמת שלי טולכן אני מגן עליה כמו אריה וטכניקות מדיטציה. לא כל טכניקה שעובדת היא אמת בפני עצמה. ההרבה מלחמות החלו בכתרוץ של ריבים על אמת אבסולוטית, מלחמות ישראל השונות הן מלחמות תרבות וגיאוגרפיה. אני, בתור ציוני, מאמין שמקומנו כאן, ואילו הפלסטינאים מעוניינים בחבל ארץ זה ומתרצים זאטת, לעיתים, בציטוטים וסיבות דתיות. אני מאמין שהפתרון הצבאי בים שני העמים אינו פתרון ריאלי ולכן אני מצדד בפתרון מדיני, שמוציא את שני הצדדים מרוצים (שתי מדינות לשני עמים) זו האמת הסובייקטיבי שלי מול האמת הסובייקטיבית של אחרים. אני יכול לתת דוגמאות אין ספור אבל אעצור כאן כי ראשי סחרחר עליי.
 
למעלה