שאלה על מ"ט (לא לסקול)

לא ענית על השאלה.

זה שקיימים אנשים שונים עם דיעות שונות ושהם משוכנעים שהם צוקים זאת עובדה. אבל איך שתי עובדות שסותרות זו את זו יכולות להתקיים על אותה מציאות? שוב: לא קיומן של הדיעות או האנשים האוחזים בהן אלא אמיתותן.
 

smile2life

New member
הצדר הוא יחסי

פרש את המשפט הנ"ל איך שתפרש ותבין את כוונתי
 
"צדק"! נכון?

כי הניחוש שלי היה סדר, אבל זה לא הסתדר בכלל... ובכן, צדק אינו יחסי. אם אני טוען שעכשיו יום ואתה טוען שעכשיו לילה (לא מקצה השני של העולם ולא על כוכב אחר) אז לפחות מאיתנו טועה. תראה, לפי התיאוריה שלך, גם הטענה שלי, שהצדק אינו יחסי, גם היא נכונה. אלא שאז אתה טועה! זה סותר. לא מסתדר ביחד. ושוב: יכול להיות שנראה, נדמה, מזווית אישית, יחסית, פנימית, שזה כך, אבל במישור המציאות, לא במישור הפנימי, המחשבתי, אלא במישור המציאות - שתי עובדות סותרות לא יכולות להתקיים על אותה המציאות.
 
למה ביד אחת?

אני מקליד בשתיהן ועדיין יש לי שגיאות של מהירות. אם הייתי מקליד ביד אחת המצב היה יותר גרוע.
 

smile2life

New member
לא ככולנו בורכנו בשתי ידיים

פועלות.... לומדים לחיות עם זה
 
אמת??

ברור הוא שלכל אחד יש את האמת שלו וערכים עליו גדל או צדק שעליו נלחם. יכול להיות שמ"ט היא האמת אם מתרגלים אותה יום-יום. בשנים האחרונות התוודאתי לדברים רבים, כמו גם מפגשים עם אנשים רבים. אוכל לומר שלא כולם חייבים במדיטציה בכדי לחיות בשלום עם עצמם, כי עובדה היא שיש אנשים שחיים את חייהם במלואם. אני מרגיש שאני מפספס משהו, אז אני גם פתוח לדברים, והשאיפה ה להגיע לשלוות נפש ועשיה של דברים ללא פשרות וללא מחשבות. שוב אומר שכבר ניסיתי הרבה דברים וגם שילמתי להמון קורסים. כולנו צריכים להתפרנס ולחיות, אבל כמו שבהקתה עומר אמר קודם- אם המטרה היא להגיע שלום עולמי בפנים ובכלל- לא כדאי ללמד את זה בפחות כסף? האם צריך מקדשים בשביל כך? האם בכלל נכון לומר שהמ"ט שייכת לחברה אליטיסטית, שיש לה את הסכום? בעבר טעיתי שאמרתי שבשבילי שטיפת כלים היא מדיטציה, אבל נכון הוא שבעשיה זו אני יכול לנקות את הראש כמעט כמו בזמן מדיטציה.. חוץ מזה נראה לי שלאנשי המ"ט יש הרבה מה ללמוד על יחסים בינאישיים.מלבד זה- אם כ"כ הרבה אנשים בארץ כבר למדו את סוג המדיטציה הזה, אז למה המצב כל-כך רע? האם אתם יכולים להשפיע לטובה?
 
שוב:

הכוונה היא לא בשוני בין דיעות קיימות. השוני קיים. עובדה. העניין הוא בנכונותן. גם לא עניין של טעם. טעם שונה וצורך סובייקטיבי, שונה, הוא לא סתירה. הכוונה היא לעובדות, על מישור המציאות, שסותרות זו את זו ולא יכולות להיות קיימות על אותה המציאות. למשל: אם אני אומר שהעולם מרובע ואתה אומר שהוא עגול יש כאן סתירה. שתי עובדות שפשוט לא יכולות להיות קיימות על אותה מציאות. לפחות אחד מאיתנו טועה. שוב: זה לא אומר שהדיעות שלנו לא קיימות ושאנו לא מאמינים בהן. השאלה היא באשר לנכונותן של הדיעות ולא בקשר לקיומן. אם אתה אוהב תפוח ואני אגס זה באמת עניין סובייקטיבי. אין כאן סתירה. אבל אם אתה טוגן שהעולם עגול ואני שהוא מרובע, או לחליפין, כמו במקרה הזה, אני טוען שאירגון מסויים פועל מתוך כוונה לעשות כסף ואחר טוען שלא כך אלא האירגון פועל למען מתן עזרה אוטנטי לאנשים, אין במקרה זה אמת סומייקטיבית. שוב: זה לא קשור לשאלה הסובייקטיבית האם מדיטציה טרנסנדנטאלית עוזרת וטובה לי אישית. השאלה היא באמת האובייקטיבית באשר לכוונותיו של האירגון.
 
כנראה- כסף עוזר לרוח

רב האנשים בעולם חושקים בכסף, ואם לא כמטרה אף כאמצעי..וגם לזה אין גבול. האם קראת לפני כחודש את המאמר של שדרן הרדיו של גל"צ על התעסקותו במדיטציה בסן-פרנסיסקו במהלך שנים? הארגון עושה כסף וכנראה גם מי שלומד את זה עושה כסף. אבל העיקר זה התרגול כמו בכל ענין.
 
האומנם?

כפי שציינתי כבר בעבר, לאורך כל הדורות כל המורים בשושלות המוסמכות לא לקחו כל תשלום על הוראותיהם והתקיימו אך ורק מתרומות. במרכזים של התנועה הבינ"ל לתודעת קרישנה, לדוגמא, לעולם לא לוקחים כסף על שיעורי מדיטציה ומתקיימים רק על תרומות ומכירת ספרים. המרכזים מקיימים את עצמם, ממשיכים לקיים תוכניות וגם נשאר תקציב לתוכנית של חלוקת אוכל לנזקקים ברחובות הערים.
 

hary_i

New member
לא לקחת כסף?

נכון בהודו מקובל שלא לקחת כסף עבור הלימוד. אבל איך מתבצע שם הלימוד? לא כמו כאן, שם אתה הולך לאשרם של המורה ויושב איתו, מכין לו את האוכל, משרת אותו וכד'. אז בעצם אתה מתחייב להרבה על מנת ללמוד. גם כאן בארץ בקרוב ניתן יהיה ללמוד מדיטציה טרנסנדנטלית בחינם כן חינם! אבל... מי שלומד יצטרך: 1. לתרגל פעמיים ביום בקבוצה 2. לגור במקום מסויים 3. לעבוד בעבודה מסויימת אז זה כמו שיש בהודו. אתה צריך רק לשמוח שמהרישי מוכן לתת את הידע הנעלה מכל אך ורק תמורת תשלום פעוט ולא תמורת מגורים באשרם וויתור על אורח החיים שלך.
 
זה לא נכון.

לא, לא רק בהודו הדבר אפשרי. גם במערב, כפי שציינתי, קיימים מרכזים שפועלים בצורה כזו. זאת עובדה.
 

hary_i

New member
נכון, לא רק בהודו

גם אני ציינתי שבקרוב תוכל ללמוד מדיטציה טרנסנדנטלית בחינם! אני אישית מעדיף לשלם ולא להתחייב לגור במקום מסויים, לתרגל בזמן של כולם, לעבוד במקום מסויים וכד'. אני מעדיף לשלם ולקבל טכניקה שלא תדרוש ממני שינוי באורך החיים. שוב ושוב אנחנו רואים שהדבר היחיד שיש לכם נגד המ"ט הוא התשלום. אז בוא נניח שאני מוכן לסבסד לכם את הקורס ואז הוא יהיה זול, זול מאד, אפילו חינם, האם אתם באים ללמוד? אני מניח שהתשובה היא לא. בעבר אמר דני גליקר שהוא מוכן לשלם את מחיר הקורס לאחד מקוראי הפורום והוא בסוף לא לקח את ההצעה הזו. אז מה זה מראה? שהכסף זו לא הבעיה. אז למה אתם חוזרים שוב ושוב לעניין הכסף? לא רוצים ללמוד מ"ט אל תלמדו, אף אחד לא מכריח אתכם. לא רוצים לקבל את כל מה שמ"ט נותנת, אל תקחו אף אחד לא מכריח אתכם. אבל אל תפריעו לאותם אילו שכן רוצים! לשמחתינו רבים, רבים מאד הם הרוצים ללמוד מ"ט אני רואה את כמות העבודה שיש לידידי דני גליקר. לאחרונה הוא סיפר לי שהוא לימד אישה אחת שהתנסתה במספר רב של מדיטציות. בטופס המשוב אחרי המדיטציה הראשונה שלה היא כתבה: "כך צריכה להיות מדיטציה, מעולם לא חוויתי דבר כזה" אני לא בטוח אם אילו בדיוק המילים שלה אבל זה מה שהוא סיפר לי.
 
אין בעיה.

ביום שאכן הם יתנו שיעורים בחינם וביום שהם לא יהיו סודיים כל כך לגבי הטכניקה ויפרסמו אותה בספרים ובאינטרנט אז נדבר.
 

hary_i

New member
סודיים?

האם גם על הידיעון של האוניברסיטה שאינו אומר מה בדיוק לומדים בקורס אתה אומר שהוא סודי? האם גם על מורה לנהיגה שלא מלמד אותך דרך האינטרנט אתה אומר שהוא סודי? המדיטציה הטרנסנדנטלית היא טכניקה עדינה מאד אי אפשר ללמד אותה דרך האינטרנט. למה אתה אומר שהם סודיים לגבי הטכניקה? הם פשוט אומרים שצריך ללמוד אותה אצל מורה מוסמך.
 
לימוד תיאורטי

נכון, הידיעון של האוניברסיטה לא מראה לפרטים כל מה שתלמד שם, אבל יש ספרים אקדמאים שכן מראים זאת. נכון שקשה וכמעט בלתי אפשרי ללמוד הכל דרך הספרים אבל כל הידע נמצא שם. נכון, מורה לנהיגה לא מלמד אותך דרך האינטרנט, אבל כל החוקים שהוא מלמד וכל המידע העיוני שהוא מלמד אותך קיים בספרים ותיאורטית אפשר ללמוד אותו כך, אם כי לא מומלץ. אם אתה ממליץ על פניה למורה שיעזור לך בתרגול, זה דבר אחד. אבל למה בשום ספר בהוצאת הממסד של המדיטציה הטרנסנדנטאלית לא כתובה הטכניקה? למה יש לכל אורכם רק הפניות לקורסים? מה המקסימום שיכול לקרות? שאני אנסה לבד ויראה שזה לא מצליח? נשמע חשוד.
 

hary_i

New member
מה יקרה

גם במדיטציה טרנסנדנטלית כל הידע נמצא בספרים, הוא מצוי בוודות. אבל מאד מאד קשה ללמוד משם. אז זה בדיוק אותו דבר.
 
זה לא נכון.

א- את הפער בין הוודות למדיטציה טרנסנדנטאלית כבר הראתי על ידי ציטוטים מהוודות. ב- הוודות הם לא ספרים שנכתבו על ידי אנשי המדיטציה הטרנסנדנטאלית.
 
למעלה