מענה
א. לא אמרתי שלייבוביץ טעה. זו הייתה שאלתי מדעיקרא, כלומר שאם הוא אמר את הדברים הרי שיש בהם טעות. ייתכן שהוא כלל לא אמר אותם. אני נוטה להאמין שהוא לא היה אומר דבר כזה, וזאת דווקא מפני שלייבוביץ מוחזק בעיני כאיש אמת אחראי.
ב. אני לא מכיר הלכה שמקורה בזהר אלא הלכות שמקורן בזהר. כל הפוסע בשבילי הבית יוסף מועד, מדי צעדו בו, מאבני נגף זוהרות. אביא לך כמה דוגמאות לכך.
ג. זה שמרן מכריע כדעת הפוסקים כנגד הזוהר היא הנותנת. שהרי דבר אחד זה לומר "אין לדבר זכר" ודבר אחר זה לומר שהדבר מוזכר אך נדחה מטעמים כאלו או אחרים.
שו"ע או"ח, תפילין לא, ס"ב, על פי זוהר חדש, הכרעת הש"ע על פי דבריו בב"י סימן לא:
ועכשיו נהגו כל בני ספרד שלא להניחם בחול המועד, ושמעתי שמקודם היו מניחים אותם בחול המועד כדברי הרא"ש ואח"כ מצאו שכתב רבי שמעון בר יוחי במאמר אחד שאסור להניחם בחול המועד ועל כן נמנעו מלהניחם בחול המועד, וכן כתב מורי דודי הה"ר יצחק קארו ז"ל בתשובה. והמאמר ההוא איתיה במדרש הנעלם לשיר השירים (זוהר חדש דפוס מונקאטש שה"ש ח.) על פסוק (שיר השירים א ג) לריח שמניך טובים וזה לשונו "רב המנונא סבא...ובגיני כך אסיר לעמא קדישא לדחיה חותמא דמלכא עילאה דשרא עלן בגין דיוקנא דאנן עבדין האי במועד ובחולו של מועד וכל שכן בשבת דכולא שרא עלן". ומאחר שבתלמודא דידן לא נתבאר דין זה בפירוש מי יערב לבו לגשת לעבור בקום עשה על דברי רבי שמעון בן יוחי המפליג כל כך באיסור הנחתן
[מיהו ראה בדברי עטרת התורה והדרה הגר"א דסבירא ליה דזהו פשטיה דתלמודא דידן. חיי אדם יד סימן טז].
ועוד:
וכתב הרשב"א בתורת הבית (קצר ב"ג ש"ד פו.) שהטעם שמותר לאכול בשר אחר גבינה מיד הוא מפני שהגבינה רכה היא ואינה מתעכבת בין השינים, וכן כתבו הגהות מיימוניות. ויש מחמירין על עצמם שלא לאכול בשר אחר גבינה בסעודה אחת מפני שכתוב בספר הזוהר פרשת משפטים (קכה.) וז"ל "אשכחן דכל מאן דאכיל האי מיכלא כחדא או בשעתא חדא או בסעודתא חדא ארבעין יומין אתחזיא גדיא מקלסא בקלפוי לגבי אינון דלעילא וסייעתא מסאבא מתקרבין בהדיה וגרים לאתערא דינין בעלמא דינין דלא קדישין ואי אוליד בר באינון יומין אוזפין ליה נשמתא מסטרא אחרא דלא איהי קדישא" עכ"ל. וכבר כתב המרדכי (חולין סי' תרפ"ז) שמהר"מ (תשובות דפוס פראג סי' תרט"ו) היה נוהג שלא לאכול בשר בהמה וחיה אחר גבינה לפי שפעם אחת מסעודה לסעודה מצא גבינה בין שיניו גזר להחמיר על עצמו, ואין זה כחולק על התלמוד ולא כמוסיף שהוא גורע, דהא חזינא פרק כל הבשר אנא להא מילתא כחלא בר חמרא וכו'. וכל חד מצי לאחמורי אנפשיה לעשות משמרת, ובעוף, אני מיקל כיון דגבינה ועוף נאכלין באפיקורן ע"כ. והא ודאי שהוא ז"ל לא ראה ספר הזוהר ואפילו הכי היה מחמיר על עצמו משום מעשה שהיה ואף על פי שהיה מיקל בעוף היינו לפי שלא ראה ספר הזוהר אבל אנו שזכינו לראותו טוב ונכון להחמיר אפילו בבשר עוף [אורח חיים סימן קע"ג]".