אכן, לא לגמרי ברור
כתוב במפורש אצל נח: "כָּל-רֶמֶשׂ אֲשֶׁר הוּא-חַי, לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה: כְּיֶרֶק עֵשֶׂב, נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כֹּל. ד אַךְ-בָּשָׂר, בְּנַפְשׁוֹ דָמוֹ לֹא תֹאכֵלוּ." (בראשית ט, 3-4). כתוב במפורש אצל אדם: "כט וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה. ל וּלְכָל-חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל-עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה, אֶת-כָּל-יֶרֶק עֵשֶׂב, לְאָכְלָה; וַיְהִי-כֵן" (בראשית א). מכאן אפשר להבין שאצל אדם מותר לו, ולשאר החיות לאכול רק צומח, ואילו אצל נוח יש היתר לאכול גם חיות. עצם העובדה שהאל טורח לומר לנוח שמותר לו לאכול בשר מרמזת לכך שיש צורך להתיר זאת, דהיינו שלפני כן היה אסור. בעיני, השאלה שלך מוזרה כיוון שברור שלפני המבול (ליתר דיוק עד אחרי המבול) הטבע המתואר בספר בראשית שונה מהטבע שלנו היום, הרי יש שם עץ דעת, עץ חיים, נחש שמדבר, תיבה שאדם אחד בונה אבל מכילה את כ-ל בעלי החיים שיש בעולם, ומבול שהורס עולם שלם, וזה הגיוני??. חוץ מזה הטיעון של B12 מוטעה בעיני (אני כן צמחונית, ודעתו של אלוהים לא קשורה לנושא) כיוון שיש לזה הרבה תחליפים. אם אלוהים היה רוצה, אם ללכת לפי קו המחשבה הזה, הוא היה עושה אותנו צמחונים מלידה, לא זקוקים לB12, או מסוגלים להפיק זאת מדברים אחרים. בקיצור זה טיעון די כושל, לדעתי. על האפשרות שהעולם שלפני המבול היה עולם אידילי שבו לא היה כל רצח, גם לא של בעלי חיים לשם אכילה, כבר דנו רבות. אהוב עלי במיוחד הפירוש של הרב קוק המובא בספרון הקטן שלו "חזון הצמחונות והשלום".