שאלות בפרשת השבוע (אבל לא רק...)

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא צריכה להוכיח דבר, הוכחות למכביר יש בעולם המתמטיקה

אתה מוזמן ללמוד תורת הקבוצות או לשוחח עם מתמטיקאי בנושא. לי אין שום הנחה, יש לי היכרות עם התחום כי למדתי תורת הקבוצות (בעבר הרחוק, ודאי לא ברמה שתאפשר לי להורות אותה הלאה). אתה זה שיוצא מהנחה שגויה וחובת ההוכחה עליך; ניסו להסביר ולהדגים לך מדוע טעות בידיך ואתה מתעקש, למה עוד אתה מצפה? אם התשובות שקיבלת כאן לא שכנעו אותך, טוב ויפה; אנחנו לא מתמטיקאים, דבר עם איש מקצוע.
 
לדעתי המילה כל יכולה לתפקד

גם ללא כימות כמו מספרים.
&nbsp
המילה כל ככמת מוצמדת למספר סופי למשל:
&nbsp
בכיתה יש 20 תלמידים (הלוואי עלינו). כל התלמידים יצאו לטיול.
 

Assiduous

New member
לטעמי כשאתה אומר "כל" אתה מגביל, גם אם אתה לא מודיע

לאיזה מידות כוונתך.
אגב, כל התלמידים יצאו לטיול הוא משפט רב משמעי.
האם כל התלמידים בעולם? האם כל התלמידים בישראל? כל התלמידים בעיר מסוימת? כל התלמידים בבית ספר מסויים? כל התלמידים בכיתה מסוימת? וכך הלאה.
&nbsp
בכל אופן אתה יוצר הגבלה ומסגרת כי כשאתה אומר כשכל התלמידים מהכיתה שלך נסעו לטיול, מתוך הנחה שקיימים 20 תלמידים בכיתתך אתה בעצם החלטת לכמת אותם באופן לא ספציפי. כלומר, כולם נסעו, יש כאן מספר כלשהו ולא משנה מה הוא כרגע, העיקר שכולו כאן. אבל אם אתה תהיה אחראי על הטיול אתה 'תגדיל ראש' וגם תברר מהו הכמָת הזה.
 
כמו שהשיב מיצפטל

לא נובע מכך שיש התחלה וסוף.
ולשאלתך, זו המשמעות הפשוטה של המילה - כלומר "לכל הזמן" או "עד סוף הזמן" (וגם אפשרות זו לא אומרת שיש לזמן נקודת סוף מוגדרת. הסוף יכול להיות רחוק עד אין סוף) או לפחות "לזמן רב מאוד".
נ"ב ויש לדון ב"וחי לעולם" או ב"ועבדו לעולם" ובפסוקים נוספים ואין כאן מקום להאריך.
 

Assiduous

New member
ראה התייחסותי לדברי מיצפטל

המילה "כל" מכמתת, ומשכך היא מגבילה. ולהגבלה (מלשון גבול) יש תחילה וסוף.
 
הנצח נתפס בשפות השמיות

כדורות ההמשך.
&nbsp
עולם ככל הנראה עול+ם סיומת תה"פ. עול זה ילד, בערבית השורש מציין פרנסה/ משפחה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה