ראשית - האם הצטוט הזה לקוח מפרשת 'ואתחנן' ?
דייק בדבריך !
שנית - הציטטה שהבאת היא הנותנת. השאלה הרטורית שציטטת מישעיהו איננה קובעת שאין לה' המקראי דמות אלא שאין מי שדומה לו ואין דמות שנוכל לערוך לו. ישעיהו עצמו מעיד "וָאֶרְאֶה אֶת-אֲדֹנָי יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא; וְשׁוּלָיו, מְלֵאִים אֶת-הַהֵיכָל", אז מה הוא ראה - את אריסטו ? את הרמב"ם ? את ליבוביץ ? את ריקי ? הרי מה שציטטת מופיע מיד אחרי הכתוב "כָּל הַגּוֹיִם כְּאַיִן נֶגְדּוֹ מֵאֶפֶס וָתֹהוּ נֶחְשְׁבוּ לו" כלומר יש כאן בטוי לאקסלוסיביות של אל זה.
שלישית - כפי שכל ילד יודע המקרא מלא בתאורי דמותו של האל, יש לו פנים ויש לו אחוריים ויש לו עיניים וזרוע ויש לו כף ואם נקבל את פרשנותו של ר' עקיבא לשה"ש הרי שיש לו גם תלתלים על ראשו. ואם תאמר ותתחכם ותתפתל כדרכם של פילוסופים נבוכים ואפולוגטיים שאלה דמויים ומשלים ומטאפורות או אנלוגיות או מטונימיות ומה לא .... אביא בפניך הוכחה נצחת :
" וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ ... " ובמקום אחר אומר ה' למשה " וַהֲסִרֹתִי אֶת כַּפִּי וְרָאִיתָ אֶת אֲחֹרָי וּפָנַי לֹא יֵרָאוּ."
יש לה' דמות במקרא.
אז אנא ממך !
דייק בדבריך !
שנית - הציטטה שהבאת היא הנותנת. השאלה הרטורית שציטטת מישעיהו איננה קובעת שאין לה' המקראי דמות אלא שאין מי שדומה לו ואין דמות שנוכל לערוך לו. ישעיהו עצמו מעיד "וָאֶרְאֶה אֶת-אֲדֹנָי יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא; וְשׁוּלָיו, מְלֵאִים אֶת-הַהֵיכָל", אז מה הוא ראה - את אריסטו ? את הרמב"ם ? את ליבוביץ ? את ריקי ? הרי מה שציטטת מופיע מיד אחרי הכתוב "כָּל הַגּוֹיִם כְּאַיִן נֶגְדּוֹ מֵאֶפֶס וָתֹהוּ נֶחְשְׁבוּ לו" כלומר יש כאן בטוי לאקסלוסיביות של אל זה.
שלישית - כפי שכל ילד יודע המקרא מלא בתאורי דמותו של האל, יש לו פנים ויש לו אחוריים ויש לו עיניים וזרוע ויש לו כף ואם נקבל את פרשנותו של ר' עקיבא לשה"ש הרי שיש לו גם תלתלים על ראשו. ואם תאמר ותתחכם ותתפתל כדרכם של פילוסופים נבוכים ואפולוגטיים שאלה דמויים ומשלים ומטאפורות או אנלוגיות או מטונימיות ומה לא .... אביא בפניך הוכחה נצחת :
" וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ ... " ובמקום אחר אומר ה' למשה " וַהֲסִרֹתִי אֶת כַּפִּי וְרָאִיתָ אֶת אֲחֹרָי וּפָנַי לֹא יֵרָאוּ."
יש לה' דמות במקרא.
אז אנא ממך !