שאלות..

ibag

New member
לפעמים

צריך לעשות כמה צעדים אחורה,כדי להתקדם קדימה.
 
יש לי שאלות

את אומרת שהם בסך הכל רוצים מידע ורוצים להגדיל מודעות. ושהם לא חיים מהרגשות שלנו. אני שואלת מה ליצור מפותח מאיתנו לרצות מבני אנוש? יש לו אינטרקציה אתנו. הרי כאשר הם מבחינים בחולשות ונקודות תורפה ומנצלים את זה לטובתם [כך כתבת] מה בעצם קורה כאן? יש להם צורך/רצון לנצל את זה לטובתם כי זה מעניק להם משהו. יצור מפותח בן אלפי שנים לא ירצה משהו סתם, יש לו צורך/רצון. משהו בחולשות ובנקודות תורפה שלנו, "מעניק" להם מודעות ומידע, הם ניזונים מזה. החולשות שלנו ונקודות התורפה שלנו, זה לא גם רגשות? כאשר אני אומרת ניזון הכוונה כמו בני אדם, ניזונים כדי לשרוד, וניזונים כדי להתפתח. האם הם לא ניזונים גם כן, א' כדי לשרוד ב' כדי להתפתח? את מצליחה להבין אותי?
האם לדעתך אין בכלל יצורים לא אורגניים, "שחיים/ניזונים" כפי אני רואה זאת? שורה תחתונה גם מרגשות? אני מדגישה שאני לא חושבת שחייהם תלויים ברגשות שלנו או שהמידע שהם רוצים מאיתנו בה רק דרך רגשות. מה זה לדעתך המידע שהם רוצים?
 

אשכר

New member
מה יצור מפותח מאיתנו רוצה מבני אנוש

מה שכולם רוצים: מודעות ואנרגיה, רצוי ממוקדת. מה תינוק רוצה מאדם מבוגר? מה אדם מבוגר רוצה מתינוק? איזה עניין אדם מוצא בקשר עם כלב או חתול, או תוכי? שמתם לב שכלבים וחתולים ותינוקות ניזונים מרגשות של בני אדם? שמתם לב איך בני אדם ניזונים מרגשות של בני אדם אחרים?
 

ibag

New member
ניחושים

יש כמה סוגים של ייצורים לא אורגניים, כתבתי רק על אחד הסוגים. אני לא מסכימה שהם יותר מפותחים מאיתנו ואני לא חושבת שאורך חייהם נותן להם יתרון מסויים. הם צורת חיים אחרת עם תכונות אחרות ויחודיות אחרת, שלא ניתן להבינם דרך השווה לצורת התנהגות והתייחסות האנושית. חולשות ונקודות תורפה הם לא בהכרח רגשות. התייחסות לפגמים שלנו כנטל ולא כפוטנציאל להתפתחות, יוצר חולשה בעיני אך זה לא רגש. הנטייה להאמין לכל מה שמוכרים לנו ולא להטיל ספק בבכל דבר זה נקודת תורפה, אך לא רגש. יש ייצור לא אורגני הנקרא טורף, בן לוויה קבוע של רוב בני האדם שאפשר להגיד שניזון מהרגשות/חולשות/נקודות תורפה שלנו. אל תקחי את זה אישית, הוא רק מגשים את יעודו, כך הוא שורד.
 
ניחושים או לא...

אהבתי את שאמרת על נקודות התורפה. ולא לא אקח אישית לא אורגני שמגשים את ייעודו, יש מספיק הולכים על שניים אורגניים שמזיקים יותר. מתי שהוא תצטרכי לעשות משהו "רחב" יותר עם המידעים שברשותך, להרבה יש מידעים אבל לא מוצאת שיש להם כשרון להעביר אותם, לך יש. [לא מגדירה לך את הצרכים שלך אבל תחשבי על זה, או שאת כבר מעבירה?]
 

ibag

New member
מתי שהוא אני אצטרך../images/Emo13.gif

אין לי מספיק ידע כרגע, להערכתי ייקח עוד כמה שנים עד שאשלים את הלימודי. גם לי יש תחושה שאצטרך ללמד מתי שהוא, לאחרונה התחושה מתחדדת, כנראה בגלל השלמה כלשהיא. זה משהו שמחכה לי בפינה, לא מלהיב אתי במיוחד, האחריות העצומה שבללמד מפחידה אתי לא מעט. תודה על מה שכתבת, זה באמת מחזק אותי. "ולא לא אקח אישית לא אורגני שמגשים את ייעודו, יש מספיק הולכים על שניים אורגניים שמזיקים יותר." מסכימה איתך. לא משנה אם זה ייצור אורגני או לא אורגני, אם זה שטיפת כלים או הכנת עבודת הדוקטורת אותו המגן (הלך רוח אחד שהוא שילוב של ארבע: פחד, כבוד, ביטחון עצמי, מודעות מלאה) יכול לשמש אותנו תמיד.
 
מחשבות.....

כשאת אומרת שאין מספיק ידע, זה שהמידע שיש ברשותך לא מתגלם עדיין לידע בתוכך/לשימושך לשביעות רצונך? פרפקציוניסטית אה
? כאשר מידע מעובד נכון אז הוא הופך לידע, ידע זה משהו "שימושי". [כך אני רואה זאת]. אני אשתף אותך המחשבות שעוברות לי כרגע יש פעמים שאנשים למדו אומנות כדי להיות אומנים בעצמם, ועד שהם יהיו כאלו [אם בכלל] אין מניעה שיעבירו את אשר למדו לפעמים עצם העברת המידע שברשותך, מפנה עבורך אנרגיה נוספת שאיתה אפשר להתקדם. מישהו שאל פעם את המורה שלו, כמה זמן ייקח לי לפתוח קליניקה משל עצמי? המורה שאל אותו כמה אתה חושב? הוא ענה שנה לפחות, הוא שאל תלמיד אחר, וכמה לך? הוא ענה חודש חודשיים. המורה ענה, אז לך יקח שנה לפחות, ולך חודש חודשיים.
זה היה בשביל המשפט שלך " להערכתי ייקח עוד כמה שנים.." התחושה מתחדדת לך לא כי זה מחכה בפינה, זה כבר מולך!! אני לעיתים רואה זאת כאילו היקום מאיץ באנשים לתת את מה שיש להם כדי "לפנות מקום" ביקום, ללומדים שייתפתחו למלמדים שייתפתחו אינטרס משותף לכולם, עד שהמורה האולטמטיבי לאדם יהיה הוא בעצמו. 80% מהפחד שלך מהאחריות ללמד, רק מראה על עוצמה שיש לך כבוד אליה, 20% מהפחד יעבור כשתתחילי. לא יודעת למה, אבל אני מדמיינת דמות גדולה שעוטפת אותך ועל בית החזה אני רואה את המילה גבריאל.
 

ibag

New member
מחשבות אחרות...

יש משפט אחד שהוא מאוד יפה בעיני, עם השאר אני לא מסכימה וגם עם הרוח הכללי של דבריך לא. כנראה ההגדרה שלנו מה זה ללמד שונה לא מעט. כאשר מטמיעים מידע הוא יכול להפוך לידע. זה לא מספיק.צריך לארגן את הידע, לסווג אותם, לשים כל פיסת ידע במקום הראוי לו ביחס לידע אחר. צריך לדעת מה אפשר להעביר למילים ומה לא. ידע יש לי המון. האירגון שלו יפנה מקום, יפנה הרבה אנרגיה. אפשר בהחלט לעשות את זה תוך כדי הדרכה, זה יכול אולי לזרז לי את העניניים, מצד שני זה יכול מאוד להזיק למודרכים. אסי דיין אמר שהיום כל מי שחוזר מהודו אחרי חודשיים נהיה גורו ומפליץ רוחניות.(לא מדוייק, משהו בסיגנון) אני אוסיף ואומר שהיום כל מי שלומד שנים מעטות מתיימר לדעת איך לגרום לאדם אחר לשנות את חייו מקצה לקצה. איך לשנות את המציאות שלו. איך להגשים כל מטרה בה הוא רק ירצה. בעיני כל ההצהרות הללו שגויים ושיקריים מיסודם. ללמד בעיני זה לעזור לאדם לגלות את הפוטנציאל האמיתי שלו, לעשות שינויים לא לפי הרצונות השכלתנים שלו אלא לפי מה שהוא צריך באמת. איך אדם שנשלט על ידי השכל ומשתמש בחלק כל כך קטן מהפוטנציאל שלו יכול לדעת מה האדם השני צריך באמת? איך אדם שקורא לדמות מזוייפת אחת "אני", יכול לראות את השלם המורכב של האחר? אז לא, זה לא עניין של פרפקציוניסטם, אני בהחלט סבורה שאין לי מספיק ידע לעשות את הדברים כפי שנראים לי נכונים היום. את המשפט הזה אהבתי: "אני לעיתים רואה זאת כאילו היקום מאיץ באנשים לתת את מה שיש להם כדי "לפנות מקום" ביקום, ללומדים שייתפתחו למלמדים שייתפתחו אינטרס משותף לכולם, עד שהמורה האולטמטיבי לאדם יהיה הוא בעצמו." אני אוסיף: היקום מאיץ, כשהאדם מוכן. ואם הוא כבר מוכן, אז כנראה שיבין את הסימן, והלחץ שיווצר עם כל סוג של התנגדות הוא כל כך עצום, שעדיף לוותר על ההתנגדות ולעשות את המוטל. במילים אחרות: כשנגיע לגשר, נעבור אותו.
 
יהיה אשר יהיה

גם אחרי שאדם אוסף את כל המידע שהוא אסף התמיר אותו לידע עיבד בחזרה למידע נוסף, והוא יצליח לעביר אותו במישור השיכלי והפיזי, הוא יצטרך לתת אמון "ברוח" שתישלח אליו תלמידים שמבקשים את אשר יש לו לתת, תלמידים שאולי באו לשמוע שיעור אחד ולהמשיך ועוד וריאציות כידה הנדיבה של "הרוח". תחושת הביטחון בדרך ובהדרכה האישית של כל אדם, היא לעיתים תעשה את כל ההבדל, ותכניס דברים לפרופורציה [ וכמובן בלי להקל ראש בלימוד "הטכני" עצמו ]. צודקת, לא רק שעדיף לוותר על ההתנגדות, התיסכול וחוסר השקט כאשר לא מקשיבים ליקום המאיץ, עשויים להיות קשים ומרים. יהיה אשר יהיה , משהו שכבר כתבתי כאן, מוצאת שהוא מתאים לנושא. "עלה למעלה עלה כי כוח עוז לך יש לך כנפי רוח כנפי נשרים אבירים אל תכחש להם פן יכחשו לך דרוש אותם ויימצאו לך" ממשנתו של הרב קוק
 

ibag

New member
אצלי הסדר קצת שונה

הביטחון יבוא בעקבות ההבנה מה בכוחי ללמד.(הבנת הידע המשתנה) אם אני אצטרך ללמד סימן שיש אנשים שיצטרכו ללמוד ממני. אם יבחרו אחרת או שהם הולכים נגד עצמם או שאני לא עושה את המיטב. איזה ספר של הרב קוק היית מציע לי לקריאה?
 
==

לא קראתי את ספריו המשפט הזה הגיע אלי "במקרה". אני מעבירה אותו כאשר יש לי הרגשה שהוא מתאים.
 
מתי?

ללמוד זה להפוך מידע לידע... ללמד זה להפוך את הידע למידע... לא חייבת להיות זהות בין המידע שהתקבל למידע שאת מעבירה... ללמד (לאו דווקא אחרים) גם כשאת מלמדת את עצמך... את מקבלת מידע, הופכת אותו לידע... והופכת שוב למידע על מנת להבין אותו... ולהעביר אותו לאחרים
 
תוספת קטנה.... שאלה, למעשה

איך אפשר להבדיל בין: 1- אדם ש"מלמד"(מעביר) מידע שהוא קיבל בלי התהליך שהסברתי קודם 2- אדם שמלמד מתוך זה שהפך ידע שלו למידע ? ממי משניהם את היית רוצה ללמוד?
 

ibag

New member
שאלה טובה

האפשרות הראשונה (1) מתפצל לשתי אפשרויות: המקרה הראשון שאדם מעביר מידע מבלי שהתנסה במידע. קל מאוד לזהות "לימוד" כזה, הוא ריק מתוכן, אין התכוונות רק אוטומטיות, מכניזם,העתקה,אגו. התשובות לשאלות הנשאלות בקשר למידע יסתו מהנושא או לא יענו כלל. דוגמא לחוסר התנסות במידע זה לעשות את המעברים הקסומים בצורה מכנית, בלי התכוונות, בצורה שהוא לא מהולל שינוי או בצורה לא נכונה ומזיקה. המקרה השני שאדם התנסה במידע אך עדיין לא הבין את ההתנסות שלו. יש התכוונות, יש הבנה חלקית של ההתנסות המאפשר לשמור רמה אך לא להתקדם. במעברים קסומים אדם כזה יחוש איזה תנועות הוא צריך לעשות ולאיפה בערך לכוונן את עצמו, מבלי לדעת למה הוא עושה תנועות בצורה מסויימת ולא בצורה אחרת, למה תנועה בצורה מסויימת עושה שינוי ובצורה אחרת מזיקה. התשובות לשאלות הנשאלות יהיו מבולבלות לרוב כי האדם עצמו לא יודע למה צריך לעשות כך ולא אחרת, הוא רק יודע שזה מה שנכון מבלי לדעת למה זה נכון. האפשרות השנייה (2) הוא מקרה של אדם שניצח את אוייב הבהירות והפך אותו ל"בן ברית". הידע לא מספיק, כדי להעצים את הידע הוא צריך להבין אותו קודם. אם המידע מילולי, הוא יהיה ברור ומדוייק. אם המידע לא מילולי ההכוונה/לימוד יהיה ברורה ומדוייקת. במעברים קסומים אדם כזה עשה כל תנוע בכל הצורות האפשריות, אירגן אותם לפי היעילות שלהם ומתוך האירגון הבין את המהותם. ממי משניהם את היית רוצה ללמוד? תלוי. האפשרות ה(2) הוא תנאי הכרחי אך לא מספיק. ה"שאיפה שלי" הוא לבחור קודם כל מורה אחראי, שהעביר את הידע שלו למידע. בתחומים מסויימים זה מספיק. בתחומים אחרים הייתי מוסיף העדפה שלמורה יהיה יכולת להעביר שני סוגי מידע שונים בו בזמן, חלק לשכל וחלק לגוף.
 

ibag

New member
האם יש לך משהו

להוסיך לתשובה? או משהו שאתה רואה אחרת? או משהו שאתה לא מסכים?
 
למעלה