שבוע פסח - כמות איחורים היסטרית ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
שאלה קשה..אבל אפשר לעשות תרגיל קטן..
אם ניקח את הלו"ז בין ההגנה לסבידור והיפך לדוגמא בשעה 7 ההגנה>סבידור 7:00 7:06 7:07 7:10 7:17 7:21 7:27 7:39 7:44 7:48 8:00 עם תיאום זמנים לדעתי אפשר להכניס עוד רכבת בין 7:27 ל7:39 וגם בין 7:48 ל 8:00 בצד השני 7:02 7:09 7:14 7:20 7:26 7:34 7:41 7:48 7:54 7:54 8:02 נראה יותר מסודר אבל עם קצת דחיסה אולי אפשר להכניס גם עוד 2.. יכול להיות שזה בלתי אפשרי(אני לא מכיר מקרה כזה בדיזל אז אני לא יכול להשוות..) אבל הטענה שלי היא לא שאפשר יותר במצב הנתון אלא שבמערכת מחושלמת ניתן להעביר הרבה יותר רכבות, חוץ מכל היתרונות האחרים.
תיאורטית יכולות להיות 20 רכבות בשעה...
אבל ככל שהמערכת יותר צפופה קשה יותר להתגבר על תקלות ואיחורים...
 
שאלה קשה..אבל אפשר לעשות תרגיל קטן..
אם ניקח את הלו"ז בין ההגנה לסבידור והיפך לדוגמא בשעה 7 ההגנה>סבידור 7:00 7:06 7:07 7:10 7:17 7:21 7:27 7:39 7:44 7:48 8:00 עם תיאום זמנים לדעתי אפשר להכניס עוד רכבת בין 7:27 ל7:39 וגם בין 7:48 ל 8:00 בצד השני 7:02 7:09 7:14 7:20 7:26 7:34 7:41 7:48 7:54 7:54 8:02 נראה יותר מסודר אבל עם קצת דחיסה אולי אפשר להכניס גם עוד 2.. יכול להיות שזה בלתי אפשרי(אני לא מכיר מקרה כזה בדיזל אז אני לא יכול להשוות..) אבל הטענה שלי היא לא שאפשר יותר במצב הנתון אלא שבמערכת מחושלמת ניתן להעביר הרבה יותר רכבות, חוץ מכל היתרונות האחרים.
קח בחשבון שהרכבות מ/ל כפר סבא עושות שימוש
במסילה השלישית בשתי הכיונים, כך שיש להתחשב בכך שיש למסילה השלישית קיבולת מוגבלת יותר, מכיוון שהיא דו סיטרית..
 

אורי404

New member
קח בחשבון שהרכבות מ/ל כפר סבא עושות שימוש
במסילה השלישית בשתי הכיונים, כך שיש להתחשב בכך שיש למסילה השלישית קיבולת מוגבלת יותר, מכיוון שהיא דו סיטרית..
אבל (וכתבתי את זה לא פעם ולא פעמים) לו הייתה
מסתיימת הכפלת קו כפר סבא, לרבות המסילה הרביעית בין תחנות האוניברסיטה למרכז, השימוש במסילה השלישית היה פחות מוגבל וגם הייתה יותר גמישות במסילת איילון.
 

Rubim88

New member
כמה רכבות, להערכתך, ניתן להעביר על 3 המסילות
שבאילון? לי נראה (לא בדקתי) שהפוטנציאל לא מנוצל עד תומו וכי מחסור בציוד נייד, ואולי גם בעיות כ"א, הוא זה שמונע את הגדלת כמות הרכבות באילון. האם יש ממש בהנחתי?
ובקשר לחלק השני..
אין לי שמץ, אני לא מתמצא בכמויות הציוד התפוס\פנוי בכל זמן..
 

בועז ל

New member
ובקשר לחלק השני..
אין לי שמץ, אני לא מתמצא בכמויות הציוד התפוס\פנוי בכל זמן..
 
מה זה משנה אם יש מסילות נוספות במקום אחר?
ככה זה נראה בשטוטגרט, מערכת במבנה כוכב. בין הקווים השחורים - 6 קווים בתדירות של רבע שעה בשעת השיא(רכבת כל 2.5 דקות) עוברים על 2 מסילות בלבד ובדרך יש 4 תחנות.
אתה גר בשטוטגרט
לפי גוגל ארת' יש שם הרבה
יותר משתי מסילות.לא רק בסמוך לתחנה הראשית (בה יש יותר רציפים מבכל תחנות ת"א גם יחד) אלא גם בהמשך לאחר שמתפצלים מהמסילה הראשית שלוחות שונות. אומנם הגרמנים הוכיחו לנו כבר לפני 65 שנים ויותר את יעילותם בתפעול רכבות, אבל גם להם אין סיכוי להעביר כל כך הרבה רכבות בלי שהדבר יפגע בדיוק.
 

Rubim88

New member
אתה גר בשטוטגרט
לפי גוגל ארת' יש שם הרבה
יותר משתי מסילות.לא רק בסמוך לתחנה הראשית (בה יש יותר רציפים מבכל תחנות ת"א גם יחד) אלא גם בהמשך לאחר שמתפצלים מהמסילה הראשית שלוחות שונות. אומנם הגרמנים הוכיחו לנו כבר לפני 65 שנים ויותר את יעילותם בתפעול רכבות, אבל גם להם אין סיכוי להעביר כל כך הרבה רכבות בלי שהדבר יפגע בדיוק.

לא התכוונתי לתחנה הזו, זו תחנה של רכבות בינעירוניות ומהירות. מתחת לאדמה יש עוד 2 תחנות במפלסים שונים, תחנת רק"ל( בכחול) ותחנה של רכבת פרברית( בירוק.) אני התכוונתי למנהרה שמשמשת את הרכבת הפרברית החוצה את העיר בעלת 2 מסילות בלבד כשכל קו עובר בה.(התמונה למטה) בקשר לדיוק, הבאתי בהודעה את הנתונים לגבי האיחורים..נתונים כמו מחלום רטוב של רכבת ישראל
 

amit1270

New member
אתה גר בשטוטגרט
לפי גוגל ארת' יש שם הרבה
יותר משתי מסילות.לא רק בסמוך לתחנה הראשית (בה יש יותר רציפים מבכל תחנות ת"א גם יחד) אלא גם בהמשך לאחר שמתפצלים מהמסילה הראשית שלוחות שונות. אומנם הגרמנים הוכיחו לנו כבר לפני 65 שנים ויותר את יעילותם בתפעול רכבות, אבל גם להם אין סיכוי להעביר כל כך הרבה רכבות בלי שהדבר יפגע בדיוק.
כנראה שלא היית ביפן...
 

luckydude

Active member
תוכל גם תוכל, וכבר רשמתי את זה פה..
כיום עוברות על 3 מסילות האיילון כ12 רכבות בשעת שיא לכיוון צפון ו10 לדרום.(בדקתי באתר) כשבערים מסוימות בגרמניה(מינכן, שטוטגרט, פרנקפורט) מעבירים על 2 מסילות(!) בשעת השיא : מינכן 17 רכבות לכל כיוון, שטוטגרט 24 רכבות לכיוון , פרנקפורט 13 רכבות לכיוון. ואם תחשוב שזה יוצר בעיות דיוק.., מתוך נתונים של חברת הרכבות בשטוטגרט> Pünktlichkeit in der HVZ*(דיוק בשעות השיא) weniger als 3 Min. verspätet 88,2% (פחות מ3 דקות איחור) weniger als 6 Min. verspätet 97,7% (פחות מ6 דקות איחור) הנתונים מתייחסים ל2004 (http://www.bahn.de/s_stuttgart/view/mdb/s_stuttgart/unternehmen/MDB33479-unternehmensbrosch_re.pdf ) המסקנה: לוחות זמנים מתואמים וחישמול המסילות.
חשמול המסילות שם מאפשר תאוצה גבוהה משמעותית
במרחקים הקטנים בין תחנה לתחנה. אני חושב שעם סיום מסילת השרון יהיה אפשר להעביר חלק מהרכבות בקו המזרחי ולהקל קצת על מסילת האיילון. כבר הצעתי פה פעם קו כזה: חיפה-חדרה-נתניה-רעננה-כפר סבא-ראה"ע-(אלעד או אירפורט סיטי)-לוד-קרית גת-באר שבע. עם בניית צלע משולשת אפשר יהיה עם להגיע למודיעין במקום ללוד. כשיגמרו את הקו לאשדוד דרך רשל"צ מערב זה יוריד קצת מהעומס של ההגנה-גנות.
 

אורי404

New member
חשמול המסילות שם מאפשר תאוצה גבוהה משמעותית
במרחקים הקטנים בין תחנה לתחנה. אני חושב שעם סיום מסילת השרון יהיה אפשר להעביר חלק מהרכבות בקו המזרחי ולהקל קצת על מסילת האיילון. כבר הצעתי פה פעם קו כזה: חיפה-חדרה-נתניה-רעננה-כפר סבא-ראה"ע-(אלעד או אירפורט סיטי)-לוד-קרית גת-באר שבע. עם בניית צלע משולשת אפשר יהיה עם להגיע למודיעין במקום ללוד. כשיגמרו את הקו לאשדוד דרך רשל"צ מערב זה יוריד קצת מהעומס של ההגנה-גנות.
נראה, שהחשמול הוא עובדה, שזה יהיה בסוף
ההתרשמות היא שבגלל פוליטיקה שונה, פרוייקט החשמול החשוב מתעכב.
 

easylivin

New member
לא רק. אני מעריך שהחשמול, בהשוואה להשקעה
בתשתיות וברכש נייד, לא נתפש ע"י מקבלי ההחלטות (בצדק או שלא), כפתרון לגאות במספר הנוסעים.
אם כך, חבל שהם לא מבינים שרכש ציוד נייד
טוב יותר, תלוי בחישמול הקווים. הרי חייבים לקבל החלטה לגבי החישמול לפני שיוצאים לרכש המוני של ציוד נייד, ועכשיו (או לפני כמה שנים...) זה בדיוק הזמן המתאים, לפני שקונים רכבות חדשות לקו לראשל"צ מערב. דוגמה נוספת: כידוע, נכון להיום אין אפשרות להוסיף קרונות לרכבות הדו-קומתיות, למרות כל הדיבורים על כך בתקשורת. חישמול הוא הפתרון המושלם לבעיה, כזה שיאפשר לרכוש קטרים חזקים יותר אך קלים יותר ובעלי תאוצה ובלימה משופרת. כך אפשר להגדיל את הקיבולת של כל רכבת, וגם להשיג את השיפור המיוחל בתדירות ובמהירות הממוצעת - הכל בעת ובעונה אחת. את היתרונות הנוספים של החישמול כבר הזכרתי. כך שאם השקעה בחישמול אכן לא נתפשת אצל מקבלי ההחלטות כפתרון, אז סחלו לי - מקבלי ההחלטות האלה צריכים להיות מפוטרים ויפה שעה אחת קודם, כדי שאנשים אחרים ומקצועיים יותר יקבלו כאן החלטות במקומם.
 

בועז ל

New member
אם כך, חבל שהם לא מבינים שרכש ציוד נייד
טוב יותר, תלוי בחישמול הקווים. הרי חייבים לקבל החלטה לגבי החישמול לפני שיוצאים לרכש המוני של ציוד נייד, ועכשיו (או לפני כמה שנים...) זה בדיוק הזמן המתאים, לפני שקונים רכבות חדשות לקו לראשל"צ מערב. דוגמה נוספת: כידוע, נכון להיום אין אפשרות להוסיף קרונות לרכבות הדו-קומתיות, למרות כל הדיבורים על כך בתקשורת. חישמול הוא הפתרון המושלם לבעיה, כזה שיאפשר לרכוש קטרים חזקים יותר אך קלים יותר ובעלי תאוצה ובלימה משופרת. כך אפשר להגדיל את הקיבולת של כל רכבת, וגם להשיג את השיפור המיוחל בתדירות ובמהירות הממוצעת - הכל בעת ובעונה אחת. את היתרונות הנוספים של החישמול כבר הזכרתי. כך שאם השקעה בחישמול אכן לא נתפשת אצל מקבלי ההחלטות כפתרון, אז סחלו לי - מקבלי ההחלטות האלה צריכים להיות מפוטרים ויפה שעה אחת קודם, כדי שאנשים אחרים ומקצועיים יותר יקבלו כאן החלטות במקומם.
העניין הוא שחשמול מצריך גם השקעה בתשתיות
וזו, כידוע, גוזלת זמן רב (כמו כל ביצוע תשתיות בארצנו) וכסף. לעומתו, רכש נייד רגיל מצריך רק רכש, ומהווה פתרון מהיר יותר. כנראה שבנסיבות הנוכחיות, בהן האוצר יושב על הברז, זהו הפתרון הנוח לכולם. האם הדבר מקצועי? גם אני לא בטוח.
 

easylivin

New member
העניין הוא שחשמול מצריך גם השקעה בתשתיות
וזו, כידוע, גוזלת זמן רב (כמו כל ביצוע תשתיות בארצנו) וכסף. לעומתו, רכש נייד רגיל מצריך רק רכש, ומהווה פתרון מהיר יותר. כנראה שבנסיבות הנוכחיות, בהן האוצר יושב על הברז, זהו הפתרון הנוח לכולם. האם הדבר מקצועי? גם אני לא בטוח.
אכן פתרון נוח לפוליטיקאים...
אבל לא בטוח שהעמידה בקרונות נוחה גם לנוסעי רכבת ישראל. הבעיה שזה לא בדיוק פתרון "זול ומהיר", אלא שבמקרים רבים אין פתרון אחר מלבד החישמול. לפעמים פשוט לא קיימת שום אפשרות להגדיל את קיבולת הרכבות, את תדירותן ומהירותן, ללא חישמול. איפה שהאפשרות הזאת עדיין קיימת - גם שם היא כבר די מצומצמת. הרבה נאמר כאן על חוסר זמן מסילה פנוי, וזאת הרי תוצאה ישירה של אי-חישמול הקויים העמוסים. בטח ראית למעלה את הודעתו של Rubim88 על קיבולת הקווים באירופה וכמות הרכבות שאפשר להעביר בהם - נתונים שפשוט לא ניתן להשיג ללא חישמול. מה גם, שזאת עובדה שההשקעה בחישמול משתלמת גם מבחינה כספית בסופו של דבר. וכך יוצא שהשקעה משתלמת מאוד מכל הבחינות (גם ציבורית וגם פיננסית) - לא מיושמת בגלל... טמטום! יש לזה שם אחר?!..
 

אורי404

New member
אכן פתרון נוח לפוליטיקאים...
אבל לא בטוח שהעמידה בקרונות נוחה גם לנוסעי רכבת ישראל. הבעיה שזה לא בדיוק פתרון "זול ומהיר", אלא שבמקרים רבים אין פתרון אחר מלבד החישמול. לפעמים פשוט לא קיימת שום אפשרות להגדיל את קיבולת הרכבות, את תדירותן ומהירותן, ללא חישמול. איפה שהאפשרות הזאת עדיין קיימת - גם שם היא כבר די מצומצמת. הרבה נאמר כאן על חוסר זמן מסילה פנוי, וזאת הרי תוצאה ישירה של אי-חישמול הקויים העמוסים. בטח ראית למעלה את הודעתו של Rubim88 על קיבולת הקווים באירופה וכמות הרכבות שאפשר להעביר בהם - נתונים שפשוט לא ניתן להשיג ללא חישמול. מה גם, שזאת עובדה שההשקעה בחישמול משתלמת גם מבחינה כספית בסופו של דבר. וכך יוצא שהשקעה משתלמת מאוד מכל הבחינות (גם ציבורית וגם פיננסית) - לא מיושמת בגלל... טמטום! יש לזה שם אחר?!..
ההתרשמות שלי לשיקולים למה כן למה לא
למה לא? כנראה שיקולי תקציב לטווח הקצר ולא לטווח הארוך. גם קיימת סבירות גבוהה לתקלות ברכבות חשמליות. לפחות בתחילת הפעלת הקו. למה כן? גם עם הציוד הנייד הנוכחי, כולל רכבות קומתיים גרורות קטרי ה"בו-בו" יש תקלות, גם שנים לאחר רכישתן. שאר ההצדקות, אתה אריק כתבת ובכל מקרה גם הבכירים ב"רכבת ישראל" יודעים, שזוהי עובדה שיהיה בסופו ציוד נייד חשמלי, כולל מנכ"ל הרכבת. סיבה נוספת היא לשקט, כמו למשל אזור הקריות והגליל המערבי או בגוש דן הדרומי. עם ציוד נייד חשמלי לא היה פיח וגם שקט ולכן ניתן היה לוותר על קירות בטון, שאמורים להיות למיגון אקוסטי.
 

easylivin

New member
ההתרשמות שלי לשיקולים למה כן למה לא
למה לא? כנראה שיקולי תקציב לטווח הקצר ולא לטווח הארוך. גם קיימת סבירות גבוהה לתקלות ברכבות חשמליות. לפחות בתחילת הפעלת הקו. למה כן? גם עם הציוד הנייד הנוכחי, כולל רכבות קומתיים גרורות קטרי ה"בו-בו" יש תקלות, גם שנים לאחר רכישתן. שאר ההצדקות, אתה אריק כתבת ובכל מקרה גם הבכירים ב"רכבת ישראל" יודעים, שזוהי עובדה שיהיה בסופו ציוד נייד חשמלי, כולל מנכ"ל הרכבת. סיבה נוספת היא לשקט, כמו למשל אזור הקריות והגליל המערבי או בגוש דן הדרומי. עם ציוד נייד חשמלי לא היה פיח וגם שקט ולכן ניתן היה לוותר על קירות בטון, שאמורים להיות למיגון אקוסטי.
אתה צודק, ורק תיקון קטן ברשותך:
דווקא לנייד חשמלי יש מוניטין טוב יותר בעולם מבחינת אמינות, ובצדק (לא אכנס עכשיו לפרטים הטכניים, אולי בהזדמנות אחרת). כמובן שבכל מערכת חדשה עלולות לצוץ "מחלות ילדות" זמניות, אבל בטווח הארוך נקבל מערכת אמינה יותר - ולא נראה עוד הרבה מקרים של "קטר נתקע באמצע שומקום", כמו שקורה מדי פעם לקטרי הבו-בו הקיימים. כך שלדעתי אי אפשר לצרף את הסעיף הזה לרשימת ה"למה לא". לדעתי, השיקול המכריע אצל מקבלי ההחלטות במשרד האוצר היה כפי שכתבת - שיקול תקציבי קצר-טווח, וחבל מאוד שכך.
 

luckydude

Active member
אתה צודק, ורק תיקון קטן ברשותך:
דווקא לנייד חשמלי יש מוניטין טוב יותר בעולם מבחינת אמינות, ובצדק (לא אכנס עכשיו לפרטים הטכניים, אולי בהזדמנות אחרת). כמובן שבכל מערכת חדשה עלולות לצוץ "מחלות ילדות" זמניות, אבל בטווח הארוך נקבל מערכת אמינה יותר - ולא נראה עוד הרבה מקרים של "קטר נתקע באמצע שומקום", כמו שקורה מדי פעם לקטרי הבו-בו הקיימים. כך שלדעתי אי אפשר לצרף את הסעיף הזה לרשימת ה"למה לא". לדעתי, השיקול המכריע אצל מקבלי ההחלטות במשרד האוצר היה כפי שכתבת - שיקול תקציבי קצר-טווח, וחבל מאוד שכך.
נכון מאוד... הרבה פחות אפשרות לחלק הכי מסורבל
בקטר להתקלקל... מנוע הדיזל. לכן יותר אמין.
 

easylivin

New member
נכון מאוד... הרבה פחות אפשרות לחלק הכי מסורבל
בקטר להתקלקל... מנוע הדיזל. לכן יותר אמין.
אכן המנוע הוא הסיבה העיקרית.
הוא דורש תחזוקה קפדנית ולא חפיפניקית, אבל גם זה לא פותר אותנו מ-100% תקלות. מנועים חשמליים הם פשוט מציאה לעומת מנוע דיזל מהבחינה הזאת - במיוחד מנועים אסינכרוניים שהשימוש בהם נהיה נפוץ מיום ליום - אמינים בטירוף בגלל שאין בהם מברשות שנשחקות כל הזמן (אגב, בקטרים הקיימים של ר"י מותקנים עדיין מנועי זרם ישר ולא מנועים אסינכרוניים).
 

luckydude

Active member
אכן המנוע הוא הסיבה העיקרית.
הוא דורש תחזוקה קפדנית ולא חפיפניקית, אבל גם זה לא פותר אותנו מ-100% תקלות. מנועים חשמליים הם פשוט מציאה לעומת מנוע דיזל מהבחינה הזאת - במיוחד מנועים אסינכרוניים שהשימוש בהם נהיה נפוץ מיום ליום - אמינים בטירוף בגלל שאין בהם מברשות שנשחקות כל הזמן (אגב, בקטרים הקיימים של ר"י מותקנים עדיין מנועי זרם ישר ולא מנועים אסינכרוניים).
כן, זו תהיה שטות לרכוש קטרים חשמלים חדשים
שאינם AC. במיוחד שההזנה היא גם AC (אם כי תצרוך שנאים די גדולים אבל בלי חלקים זזים וזה מה שחשוב).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה