סדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..