שבוע פסח - כמות איחורים היסטרית ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
איזוטריים

למה נראה לך שלחבר את כרמיאל ושאר הצפון הרחוק לקו רכבת שיקרב אותם למרכז הארץ, זה איזוטרי?
זה לא איזוטרי, אבל בעדיפות נמוכה יותר
מפרויקטים אחרים. סיום ההכפלה של הקו לבאר שבע, הקו המהיר לירושלים, הקו המערבי לאשדוד, המסילה הרביעית באיילון - כל אלה צריכים להיות בעדיפות גבוהה יותר מפיתוח הקוים בפריפריה...
 

raminec

New member
זה לא איזוטרי, אבל בעדיפות נמוכה יותר
מפרויקטים אחרים. סיום ההכפלה של הקו לבאר שבע, הקו המהיר לירושלים, הקו המערבי לאשדוד, המסילה הרביעית באיילון - כל אלה צריכים להיות בעדיפות גבוהה יותר מפיתוח הקוים בפריפריה...
לא נעים לי לאכזב את חובבי הרכבת פה בפורום
אבל העדיפות להקמה של מסילות רכבת למרחקים ארוכים שמחברות יישובים קטנים עד זעירים היא נמוכה מאוד מאוד. הייתי מכפיל את המסילה לבית שמש, מוסיף עוד שתי מסילות בקו החוף, מסיים את קו רעננה, המסילה המזרחית, פרוייקט החשמול שנמרח כבר שנים רבות ועוד כמה תוכניות לא רעות בכלל שמשורטטות על מפת א"י במשרדו של סמנ"ל תשתיות ר"י. ואם כבר סיימנו את כל הפרוייקטים הנפלאים הללו, אז הייתי מעביר את התקציבים להקמת רקלות בגוש דן וי-ם הרבה הרבה שנים לפני שהייתי שוקל להקים קו לאילת שגם אותו הייתי מקים הרבה שנים לפני קו לק"ש, ואת הקו לאריאל אפילו לא הייתי שוקל להקים בחלומות ההזויים ביותר שהיו לי אי פעם...
 

alantan

New member
לא נעים לי לאכזב את חובבי הרכבת פה בפורום
אבל העדיפות להקמה של מסילות רכבת למרחקים ארוכים שמחברות יישובים קטנים עד זעירים היא נמוכה מאוד מאוד. הייתי מכפיל את המסילה לבית שמש, מוסיף עוד שתי מסילות בקו החוף, מסיים את קו רעננה, המסילה המזרחית, פרוייקט החשמול שנמרח כבר שנים רבות ועוד כמה תוכניות לא רעות בכלל שמשורטטות על מפת א"י במשרדו של סמנ"ל תשתיות ר"י. ואם כבר סיימנו את כל הפרוייקטים הנפלאים הללו, אז הייתי מעביר את התקציבים להקמת רקלות בגוש דן וי-ם הרבה הרבה שנים לפני שהייתי שוקל להקים קו לאילת שגם אותו הייתי מקים הרבה שנים לפני קו לק"ש, ואת הקו לאריאל אפילו לא הייתי שוקל להקים בחלומות ההזויים ביותר שהיו לי אי פעם...
 

אורי404

New member
לא נעים לי לאכזב את חובבי הרכבת פה בפורום
אבל העדיפות להקמה של מסילות רכבת למרחקים ארוכים שמחברות יישובים קטנים עד זעירים היא נמוכה מאוד מאוד. הייתי מכפיל את המסילה לבית שמש, מוסיף עוד שתי מסילות בקו החוף, מסיים את קו רעננה, המסילה המזרחית, פרוייקט החשמול שנמרח כבר שנים רבות ועוד כמה תוכניות לא רעות בכלל שמשורטטות על מפת א"י במשרדו של סמנ"ל תשתיות ר"י. ואם כבר סיימנו את כל הפרוייקטים הנפלאים הללו, אז הייתי מעביר את התקציבים להקמת רקלות בגוש דן וי-ם הרבה הרבה שנים לפני שהייתי שוקל להקים קו לאילת שגם אותו הייתי מקים הרבה שנים לפני קו לק"ש, ואת הקו לאריאל אפילו לא הייתי שוקל להקים בחלומות ההזויים ביותר שהיו לי אי פעם...
יש לי שאלה על קווי רכבת:
אם כבר הוזכרו תכניות, שמשורטטות על מפת א"י במשרדים שונים בר"י, אז שאלות על קווים ותחנות הבאים: 1. בעבר כתבו על שלוחת רכבת לתוך נתניה - מהו התוואי של שלוחה זו והיכן התחנות של שלוחה זו? 2. קו רכבת לאשקלון; א) האם קיימת בתכנון שלוחה לתוך העיר? אם כן מהו התוואי והתחנות? ב) האם מתוכננת תחנה נוספת במסילה הקיימת, כמו למשל תחנה באזור צומת אשקלון? שאלה המופנה לרמי - איזה תכניות לא רעות, לדעתך קיימות אצל רכבת ישראל?
 

easylivin

New member
לא נעים לי לאכזב את חובבי הרכבת פה בפורום
אבל העדיפות להקמה של מסילות רכבת למרחקים ארוכים שמחברות יישובים קטנים עד זעירים היא נמוכה מאוד מאוד. הייתי מכפיל את המסילה לבית שמש, מוסיף עוד שתי מסילות בקו החוף, מסיים את קו רעננה, המסילה המזרחית, פרוייקט החשמול שנמרח כבר שנים רבות ועוד כמה תוכניות לא רעות בכלל שמשורטטות על מפת א"י במשרדו של סמנ"ל תשתיות ר"י. ואם כבר סיימנו את כל הפרוייקטים הנפלאים הללו, אז הייתי מעביר את התקציבים להקמת רקלות בגוש דן וי-ם הרבה הרבה שנים לפני שהייתי שוקל להקים קו לאילת שגם אותו הייתי מקים הרבה שנים לפני קו לק"ש, ואת הקו לאריאל אפילו לא הייתי שוקל להקים בחלומות ההזויים ביותר שהיו לי אי פעם...
מסכים איתך רמי, חוץ מעניין הרק"ל:
לדעתי אסור לקשור את בין פיתוח ר"י לרק"ל ומערכות תח"צ עירוניות למיניהן. שני הדברים האלה חייבים להתפתח במקביל ומהר, ולא מעניין אותי (כן, כן) מאיפה ייקחו את הכסף - רק לא מתכניות הפיתוח של הרכבת, וגם לא מהקווים בפריפריה, כי עד שבכלל יתחילו לבנות אותם, ערי המרכז כבר צריכות להיות מרושתות ברק"ל ו-BRT.
 

easylivin

New member
3 פרויקטים חשובים!
מסכים עם דעתך, אך כנראה שחברי הכנסת לא כ"כ אכפת מהאזרח הקטן שצריך לנסוע בתח"צ הרי הם נוסעים בהונדה וולבו חדישות ואף מסוקים!!! שר התשתיות החדש חייב לקדם כבר בקדנציה הזו של הממשלה 3 פרויקטים רכבתיים חשובים לדעתי: 1: הקו לאילת - כאשר יהיו תחנות עצירה מרכזיות בלבד על מנת לקצר את משך הנסיעה, תחנות בעבדת וביטבתה בלבד 2: הקמת קו לקרית שמונה דרך בית שאן וטבריה - חובה חובה!! לחבר את הצפון הרחוק עם המרכז וקו ת"א-טבריה-ק"ש יהיה מאוד יעיל 3: קו רכבת לאריאל דרך פ"ת,ראש העין וישובי השומרון - לא נראה לי שהאזורים האלה יוחזרו לפלסטינים ב100 שנה הקרובות ולכן חובה לפתח קו רכבת פרברי מאריאל עד ת"א!!
סדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..
 
סדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..
יש באתר של הרכבת
כאן אמנם לא מושלם אבל לפי הנתונים שם זה יוצא 44000000 ליטר לשנה.
 

Rubim88

New member
סדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..
ואין שום סיבה
שפרוייקט החשמול לא יהיה במקביל להכפלת\שדרוג קווים, חסכון נטו.
 

אורי404

New member
סדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..
לפי הפגישה של רמי ובועז עם סמנכ"ל תשתיות
יריב כ"ץ עם קו הרכבת לרעננה, אמורות להיות ארבע מסילות עד הרצליה ושלוש מסילות עד בית יהושע. על יתר הדברים מסכים.
 

easylivin

New member
לפי הפגישה של רמי ובועז עם סמנכ"ל תשתיות
יריב כ"ץ עם קו הרכבת לרעננה, אמורות להיות ארבע מסילות עד הרצליה ושלוש מסילות עד בית יהושע. על יתר הדברים מסכים.
יכול להיות שבאמת לא יהיה צורך להאריך
את המסילה השלישית עד בנימינה - במידה והמסילה המזרחית תיבנה במועד מתאים, כך שהיא תקל במידה מסויימת את העומס על קו החוף. בכל מקרה, לדעתי יאריכו אותה צפונה מבית יהושע לנתניה. גם בגלל ששלב א' של החישמול מתוכנן להיות עד נתניה (אאל"ט).
 

luckydude

Active member
לפי הפגישה של רמי ובועז עם סמנכ"ל תשתיות
יריב כ"ץ עם קו הרכבת לרעננה, אמורות להיות ארבע מסילות עד הרצליה ושלוש מסילות עד בית יהושע. על יתר הדברים מסכים.
המסילות להרצליה יוספו כחלק מפרוייקט מסילת
השרון.
 

אורי404

New member
המסילות להרצליה יוספו כחלק מפרוייקט מסילת
השרון.
לא מובן מדוע לא מתחילים בקו רכבת זה
לכל הפחות עבודות להוספת מסילות בקו החוף העמוס (וכמובן לצד זה השלמת הכפלות של פרוייקטים אחרים, באר שבע, נהריה וכפר סבא).
 

luckydude

Active member
לא מובן מדוע לא מתחילים בקו רכבת זה
לכל הפחות עבודות להוספת מסילות בקו החוף העמוס (וכמובן לצד זה השלמת הכפלות של פרוייקטים אחרים, באר שבע, נהריה וכפר סבא).
מדובר פה במכרז ענק של מיליארדי שקלים.
היה קשה מאוד לגייס את המימון לכך בתנאים של היום אבל לא מזמן מצאו סידור ועד ספטמבר יחתמו עליו. מקווה שעד סוף השנה נתחיל לראות עבודות בשטח. מיכוון שמדובר פה בפרוייקט עם אגרות צל ועוד שטיקים בסגנון פרוייקט 431 שמתמרצים בנייה מהירה אז יש סיכוי טוב שנראה תוצאות בשטח בקרוב.
 

אורי404

New member
מדובר פה במכרז ענק של מיליארדי שקלים.
היה קשה מאוד לגייס את המימון לכך בתנאים של היום אבל לא מזמן מצאו סידור ועד ספטמבר יחתמו עליו. מקווה שעד סוף השנה נתחיל לראות עבודות בשטח. מיכוון שמדובר פה בפרוייקט עם אגרות צל ועוד שטיקים בסגנון פרוייקט 431 שמתמרצים בנייה מהירה אז יש סיכוי טוב שנראה תוצאות בשטח בקרוב.
מבחינת תוצאות כביש, סיכוי שנראה
השאלה אם גם מבחינת קו לרעננה נראה תוצאות. נחיה ונראה. דרך אגב לא ממש מובן לי מדוע מתוכננות שתי תחנות רכבת בלבד ברעננה ולא תחנה נוספת במרכז רעננה ליד אזור מרכזי נוסף ברעננה, בין אם זה במחלף חן העתידי או אזור אחר. הקו הרי פרברי (בדומה לקו ראשון לציון מערב עם התחנות בחולון) ולדעתי ישהצדקה להקמת תחנת רכבת נוספת. כנראה רק בגלל שיקולי תקציב לא מתוכננת לעת-עתה תחנת רכבת נוספת.
 

raminec

New member
לא מובן מדוע לא מתחילים בקו רכבת זה
לכל הפחות עבודות להוספת מסילות בקו החוף העמוס (וכמובן לצד זה השלמת הכפלות של פרוייקטים אחרים, באר שבע, נהריה וכפר סבא).
אני חושב שיש לי מושג למה
דובר בזמנו על צורך בהסטת המסילה באיזור של כפר שמריהו. אם המסילה צריכה לעבור שינוי מיקום הרי שאף אחד לא יתקצב בניה "זמנית" של שתי מסילות שכעבור מספר שנים יצטרכו להקים אותן מחדש. למרות שלבנות גשרים זמניים עשו גם עשו (ר"ע גשר הולץ).
 

אורי404

New member
אני חושב שיש לי מושג למה
דובר בזמנו על צורך בהסטת המסילה באיזור של כפר שמריהו. אם המסילה צריכה לעבור שינוי מיקום הרי שאף אחד לא יתקצב בניה "זמנית" של שתי מסילות שכעבור מספר שנים יצטרכו להקים אותן מחדש. למרות שלבנות גשרים זמניים עשו גם עשו (ר"ע גשר הולץ).
בקשר להסטת מסילה באזור כפר שמריהו
הכוונה היא המשך נתיבי איילון צפונה לאזור רשפון עם מסילות רכבת באמצע. על כן עולה הצורך בהסטת המסילות וכך יהיה ניתן להקים איילון דרום מהבריגדה היהודית (כעת יש איילון צפון עד הבריגדה היהודית). דרך אגב בשבוע שעבר חלפתי על גשר הולכי הרגל על תחנת הרצליה. הבחנתי בקטע החסר של נתיבי איילון. די מעניין אם זה העתקת המסילות תהיינה צפונית לתחנה או גם בקטע התחנה. אם זה יהיה כך, זה אומר העברת התחנה. לא ממש נראה הגיוני לנוכח העובדה, שתחנת הרצליה המחודשת נפתחה לפני מספר שנים בסך הכל ואני מקווה שסתם חלפה מחשבה לא נכונה.
 

raminec

New member
בקשר להסטת מסילה באזור כפר שמריהו
הכוונה היא המשך נתיבי איילון צפונה לאזור רשפון עם מסילות רכבת באמצע. על כן עולה הצורך בהסטת המסילות וכך יהיה ניתן להקים איילון דרום מהבריגדה היהודית (כעת יש איילון צפון עד הבריגדה היהודית). דרך אגב בשבוע שעבר חלפתי על גשר הולכי הרגל על תחנת הרצליה. הבחנתי בקטע החסר של נתיבי איילון. די מעניין אם זה העתקת המסילות תהיינה צפונית לתחנה או גם בקטע התחנה. אם זה יהיה כך, זה אומר העברת התחנה. לא ממש נראה הגיוני לנוכח העובדה, שתחנת הרצליה המחודשת נפתחה לפני מספר שנים בסך הכל ואני מקווה שסתם חלפה מחשבה לא נכונה.
אני חושב שיש התנגדויות של תושבי כפר שמריהו
שמן הסתם תתקבלנה (ר"ע מחלף משוקע בכ"ש וכן קשרי הון-שלטון בישראל) לתוואי החדש המוצע של המסילה. עקב כך מתעכבת סלילת הנתיב דרומה של איילון וכן הסטת המסילות של הרכבת לתוואי הסופי שלהן באיזור. לפחות יש שתי מסילות פעילות במקום, אז הנזק כרגע הוא מינורי יחסית.
 

alantan

New member
אני חושב שיש התנגדויות של תושבי כפר שמריהו
שמן הסתם תתקבלנה (ר"ע מחלף משוקע בכ"ש וכן קשרי הון-שלטון בישראל) לתוואי החדש המוצע של המסילה. עקב כך מתעכבת סלילת הנתיב דרומה של איילון וכן הסטת המסילות של הרכבת לתוואי הסופי שלהן באיזור. לפחות יש שתי מסילות פעילות במקום, אז הנזק כרגע הוא מינורי יחסית.
התנגדות להרחקת המסילות מהיישוב?!
למה זה נשמע מוכר מאיפשהו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה