שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
יש פה הרבה נושאים מקצועיים מהתחום שלי

תעלות תקשורת
עוד חלק מהעבודות שמבצעות ע"י קבלן המערכות, "אלקטרה".
יש פה הרבה נושאים מקצועיים מהתחום שלי
שמעניינים אותי, בועז. ברמה המקצועית.
הלוואי ויכולתי לקחת בכך חלק...
 

בועז ל

New member
אני בטוח שישמחו לארח אותך בתחנה.

יש פה הרבה נושאים מקצועיים מהתחום שלי
שמעניינים אותי, בועז. ברמה המקצועית.
הלוואי ויכולתי לקחת בכך חלק...
אני בטוח שישמחו לארח אותך בתחנה.
דבר אתי כשתרצה להגיע.
 

בועז ל

New member
לקראת ביצוע ריצוף

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
לקראת ביצוע ריצוף
שימו לב לתמונה הראשונה בה מופיע אייל. מאחורי מחסום העץ שבקצה האולם מצוי פיר 23. בתוך הפיר שקוטרו 7 מ' ואשר נכרה בעבודת נמלים מלמעלה כלפי מטה, מצויה תהום בעומק 20 מ' עד לקרקעיתו של מבנה 17 האופקי. מיד נציץ מטה לתוך הפיר.



 

בועז ל

New member
צלילה אל הרציף - פירים 23 ו-18/4

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
צלילה אל הרציף - פירים 23 ו-18/4
מבט מתוך מבנה המערכות לעומקו של פיר 23. לאחר צלילה בת 20 מ' אל מפלס הקרקע של פיר 17 האופקי, מחכה לנו צלילה אנכית נוספת בת 18 מ' עד לנקודת השבירה של פיר 18/4. בנקודת השבירה הפיר האנכי מתעקל לזווית 45 מעלות וחודר אך הרציף הדרומי כאשר נקודתו הנמוכה ביותר נמצאת בגובה 10 מ' מעל מפלס הקרקע של אולם הרציף הדרומי.

וכעת לבשורה: בתמונה נראה פיר 18/4 הדרומי כשהוא עדיין נמצא בשלבי הכרייה האנכית שלו על סף תחילת הכרייה הזוויתית. ובכן, השבוע נודע לי כי "חופרי השרון" ביצעו פריצה של הפיר מהרציף אל הקטע האנכי של 18/4 ויצרו בכך רצף אוויר מתקרתו של פיר 23 ועד לרציף הדרומי. הירידה האנכית בגובה מתקרתו של פיר 23 ועד למפלס הקרקע של הרציף מסתכמת ב-53 מ', כגובהו של מגדל צנוע בן 17 קומות בקירוב.

 

בועז ל

New member
הפרארי של "חופרי השרון".

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
הפרארי של "חופרי השרון".
יש רק דרך אחת להיכנס אל מבנה 17 האופקי. דרך זו כוללת ירידת לונה פארק בסל העובדים דרך פיר הגישה 23א'. משמעות הדבר היא שסחבקכם שוב נאלץ לטפס חזרה 6 קומות מעצבנות אל מפלס הרחוב. בחצר האתר נתקלתי בגאדג'ט דנדש-דנדש שהגיע באותו היום ממש.
מדובר במכונת קידוח זעירה וקומפאקטית של חב' מאריני האיטלקית. קודם לרכישתה, נאלצה "חופרי השרון" לבצע את הפיצוצים בפיר 18/4 באמצעות פטישי אוויר שהכינו קדחים בעומק מ' בודד בלבד עבור הטמנת חומרי הנפץ. גודלה הקומפקטי של גב' מאריני מאפשר לה להשתחל לפיר 18 שקוטרו 5.7 מ' ולקדוח חורים בעומק 3.6 מ'. ב"חופרי השרון" עשו חישוב כלכלי ומצאו כי רכישתה של המכונה כדאית כלכלית ועדיפה על פני המשך העבודה עם פטישי האוויר.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
נראה צעצוע הייטקי ושביר למדי...

הפרארי של "חופרי השרון".
יש רק דרך אחת להיכנס אל מבנה 17 האופקי. דרך זו כוללת ירידת לונה פארק בסל העובדים דרך פיר הגישה 23א'. משמעות הדבר היא שסחבקכם שוב נאלץ לטפס חזרה 6 קומות מעצבנות אל מפלס הרחוב. בחצר האתר נתקלתי בגאדג'ט דנדש-דנדש שהגיע באותו היום ממש.
מדובר במכונת קידוח זעירה וקומפאקטית של חב' מאריני האיטלקית. קודם לרכישתה, נאלצה "חופרי השרון" לבצע את הפיצוצים בפיר 18/4 באמצעות פטישי אוויר שהכינו קדחים בעומק מ' בודד בלבד עבור הטמנת חומרי הנפץ. גודלה הקומפקטי של גב' מאריני מאפשר לה להשתחל לפיר 18 שקוטרו 5.7 מ' ולקדוח חורים בעומק 3.6 מ'. ב"חופרי השרון" עשו חישוב כלכלי ומצאו כי רכישתה של המכונה כדאית כלכלית ועדיפה על פני המשך העבודה עם פטישי האוויר.
נראה צעצוע הייטקי ושביר למדי...
 

בועז ל

New member
הכנות לירידה למבנה 17

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
הכנות לירידה למבנה 17
צמוד לפיר הגישה 23א' הוצב מנוף של "מנופי אבי". מנוף זה הוא מאמצעי העזר העסוקים ביותר בביצוע החליל. הוא מטפל בהורדה שוטפת של העובדים אל מבנה 17 והוצאתם חזרה. עפר, כלי עבודה, כלים הנדסיים - כולם נכנסים ויוצאים באמצעותו.

 

בועז ל

New member
פיר הגישה 23א'

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
פיר הגישה 23א'
הפיר, שדרכו עוברות כל פעולות הביצוע של החליל, אינו חלק מהחליל. הפיר יושאר בתפקידו כל עוד נדרשת כניסת עובדים וציוד לחליל. כשייסתיים צורך זה יסתיים גם תפקידו של הפיר והוא ייאטם.

 

בועז ל

New member
מלמטה למעלה - מבט מקרקעית פיר 17 האופקי אל פתח פיר 23א'

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
מלמטה למעלה - מבט מקרקעית פיר 17 האופקי אל פתח פיר 23א'
זרוע המנוף תמיד בסביבה מעל.

 

בועז ל

New member
חוויה מוכרת

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
חוויה מוכרת
הירידה בסל אל תחתית הפיר.





 

בועז ל

New member
בקרקעית מבנה 17

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
בקרקעית מבנה 17
כאמור, מבנה 17 הנו המבנה האופקי בקומפלקס החליל. גובהו קצת מעל שבעה מטרים. בקצהו הדרומי, בפתח שמעליו נמצא פיר 23, מוגבה המבנה ע"מ לאפשר קליטת כמות אוויר גדולה יותר המגיעה מכל פירי 18 ועושה דרכה החוצה.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני מניח שהקורה בתקרה

בקרקעית מבנה 17
כאמור, מבנה 17 הנו המבנה האופקי בקומפלקס החליל. גובהו קצת מעל שבעה מטרים. בקצהו הדרומי, בפתח שמעליו נמצא פיר 23, מוגבה המבנה ע"מ לאפשר קליטת כמות אוויר גדולה יותר המגיעה מכל פירי 18 ועושה דרכה החוצה.
אני מניח שהקורה בתקרה
תשמש להחזקת המפוחים?
 

בועז ל

New member
מגרש כדורגל במבנה 17

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
מגרש כדורגל במבנה 17
אורכו של מבנה 17 מסתכם ב-90 מ', כאורכו של מגרש כדורגל. כשלוקחים בחשבון שתפקידו של החליל מסתכם בסה"כ ביניקת האוויר שמגיע מתחנת האומה, מקבלים מושג מסוים על עוצמתו של המבנה.
בתמונה שכיוונה לעבר הרציף הצפוני - המנצח על התזמורת של חברת הבת "לינום", אמיר כהן מ"אלקטרה תשתיות חופרי השרון".

 

easylivin

New member
תאורה מוצלחת ביותר - תמונה ראויה לכל מגזין!

מגרש כדורגל במבנה 17
אורכו של מבנה 17 מסתכם ב-90 מ', כאורכו של מגרש כדורגל. כשלוקחים בחשבון שתפקידו של החליל מסתכם בסה"כ ביניקת האוויר שמגיע מתחנת האומה, מקבלים מושג מסוים על עוצמתו של המבנה.
בתמונה שכיוונה לעבר הרציף הצפוני - המנצח על התזמורת של חברת הבת "לינום", אמיר כהן מ"אלקטרה תשתיות חופרי השרון".
תאורה מוצלחת ביותר - תמונה ראויה לכל מגזין!
ולכן הצעתי: לוותר על התאריך הכתום והגדול בפינה... למרות שיהיו כאלה שיתנגדו. עדיף לדעתי פשוט לציין את תאריך הצילום בהודעה.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, אריק!

תאורה מוצלחת ביותר - תמונה ראויה לכל מגזין!
ולכן הצעתי: לוותר על התאריך הכתום והגדול בפינה... למרות שיהיו כאלה שיתנגדו. עדיף לדעתי פשוט לציין את תאריך הצילום בהודעה.
תודה רבה, אריק!
שמע: מסתובבים בפורום כמה צלמים פנטסטיים (אתה אחד מביניהם), שסחבק אבק לעדשתם.

מעולם לא ייחסתי, וכנראה גם לא אייחס, איזושהי חשיבות לצילומיי מעבר לערכם התיעודי. לכן, קצת קשה לי לוותר על התאריך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה