והזוכה שלי ב'טקס פרס הקבלן המצטיין' הבלתי רשמי הוא...
הם... האחים יואל וגילי עזריה. "יואל וגילי עזריה" הם המבצעים של הקטע המרכזי בפרויקט כביש 1. באחרונה החלו לטפל גם ב'חישוף' המדרון הצפוני של עליית הקסטל מכיוון מערב. קצב העבודה פשוט מעורר הערכה והתפעלות. לי, אגב, יש בסיס להשוואה: כביש 38 בו מבוצעות כעת בדיוק אותן עבודות ע"י "עינב החץ". אמרתי "בסיס להשוואה"? אז אין מה להשוות; כביש 1 הוא ספירה אחרת.
ובכלל, בכל הקשור לעבודות העפר בכביש 1 קיימת תחושה אמיתית של פרויקט לאומי. כמות אדירה של כלים הנדסיים עוסקת בהכשרת הקטע המערבי. תוואי שער הגיא המפותל הולך ומתיישר. הרים נעקרים ממקומם ומתפוררים לעפר מצעים. במרחק קצר צפונה מתנהל מגה הפרויקט של הרכבת, A1. ירושלים זוכה לטיפול רחב בעורקי תשתיות התחבורה שלה. טיפול, בהיקף שלא נראה כאן מאז ימי הורדוס...
והזוכה שלי ב'טקס פרס הקבלן המצטיין' הבלתי רשמי הוא...שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?
לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
הם... האחים יואל וגילי עזריה. "יואל וגילי עזריה" הם המבצעים של הקטע המרכזי בפרויקט כביש 1. באחרונה החלו לטפל גם ב'חישוף' המדרון הצפוני של עליית הקסטל מכיוון מערב. קצב העבודה פשוט מעורר הערכה והתפעלות. לי, אגב, יש בסיס להשוואה: כביש 38 בו מבוצעות כעת בדיוק אותן עבודות ע"י "עינב החץ". אמרתי "בסיס להשוואה"? אז אין מה להשוות; כביש 1 הוא ספירה אחרת.
ובכלל, בכל הקשור לעבודות העפר בכביש 1 קיימת תחושה אמיתית של פרויקט לאומי. כמות אדירה של כלים הנדסיים עוסקת בהכשרת הקטע המערבי. תוואי שער הגיא המפותל הולך ומתיישר. הרים נעקרים ממקומם ומתפוררים לעפר מצעים. במרחק קצר צפונה מתנהל מגה הפרויקט של הרכבת, A1. ירושלים זוכה לטיפול רחב בעורקי תשתיות התחבורה שלה. טיפול, בהיקף שלא נראה כאן מאז ימי הורדוס...