שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
כתוב שם "בטון"

פרופיל המנהרה
מבט מתוך מנהרת המילוט אל מנהרת הקו. תמונה זו מספקת הזדמנות להציץ מבחוץ על הפרופיל המעוגל של המנהרה הראשית שכרתה ה-TBM.
כתוב שם "בטון"
כאילו שלא ידענו...

&nbsp
אני מניח שהקווים מסמנים את חיתוך הפתח בבטון.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כל כך נדיר לראות את הצד החיצוני...

פרופיל המנהרה
מבט מתוך מנהרת המילוט אל מנהרת הקו. תמונה זו מספקת הזדמנות להציץ מבחוץ על הפרופיל המעוגל של המנהרה הראשית שכרתה ה-TBM.
כל כך נדיר לראות את הצד החיצוני...
 

בועז ל

New member
NATM

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
NATM
המסע הארוך במנהרה מס' 3 נמשך ונמשך. 11.6 ק"מ הם אורך מרשים למנהרה גם בסדר גודל אירופאי. כ-850 מ' לפני סיום המנהרה אנו נפגשים ב-Chamber- אותו אולם כרייה רחב ששימש לפירוק מכונת ה-TBM. לאולם אין כעת זכר. כבודות הדיפון והאיטום סוגרות על מתחם שריכז סביבו לא מעט עניין הנדסי. בקרוב גם מה שנראה כעת ייעלם ולא יישאר שום זכר ל-Chamber. שלוש תמונות.





 

GLSRA

Active member
אם עצרו את ה TBM במרחק 850 מטר לפני קצה המנהרה, איך חפרו.

NATM
המסע הארוך במנהרה מס' 3 נמשך ונמשך. 11.6 ק"מ הם אורך מרשים למנהרה גם בסדר גודל אירופאי. כ-850 מ' לפני סיום המנהרה אנו נפגשים ב-Chamber- אותו אולם כרייה רחב ששימש לפירוק מכונת ה-TBM. לאולם אין כעת זכר. כבודות הדיפון והאיטום סוגרות על מתחם שריכז סביבו לא מעט עניין הנדסי. בקרוב גם מה שנראה כעת ייעלם ולא יישאר שום זכר ל-Chamber. שלוש תמונות.
אם עצרו את ה TBM במרחק 850 מטר לפני קצה המנהרה, איך חפרו.
את יתרת 850 המטר האחרונים ?
 

luckydude

Active member
בשיטה הקונבנציונלית של פיצוץ וחפירה.

אם עצרו את ה TBM במרחק 850 מטר לפני קצה המנהרה, איך חפרו.
את יתרת 850 המטר האחרונים ?
בשיטה הקונבנציונלית של פיצוץ וחפירה.
שיב לב לפרופיל המנהרה ששונה בקטע שנחפר בשיטת NATM לעומת הTBM.
 

בועז ל

New member
מנהרה 3, פורטל מזרחי.

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
מנהרה 3, פורטל מזרחי.
פורטל זה אינו שונה מקודמו וגם בו נותרו עבודות השלמה קטנות על קטעי ה-cut&cover.
850 מ' מכאן הופסקה הכרייה הקונבנציונאלית והמתינה ב-Chamber לבואה של מכונת הכרייה. (3 תמונות).





 

GLSRA

Active member
למה הבעצם המכונה לא עשתה את כל העבודה ?

מנהרה 3, פורטל מזרחי.
פורטל זה אינו שונה מקודמו וגם בו נותרו עבודות השלמה קטנות על קטעי ה-cut&cover.
850 מ' מכאן הופסקה הכרייה הקונבנציונאלית והמתינה ב-Chamber לבואה של מכונת הכרייה. (3 תמונות).
למה הבעצם המכונה לא עשתה את כל העבודה ?
למה צריך לשלב שתי טכניקות כרייה באותה מנהרה ?
ברור שיש סיבה, אבל אני סקרן לדעת, נראה טריוויאלי שהמכונה תפרוץ את כל הדרך
 

אלכסיי03

New member
פשוט רצו לחסוך קצת זמן

למה הבעצם המכונה לא עשתה את כל העבודה ?
למה צריך לשלב שתי טכניקות כרייה באותה מנהרה ?
ברור שיש סיבה, אבל אני סקרן לדעת, נראה טריוויאלי שהמכונה תפרוץ את כל הדרך
פשוט רצו לחסוך קצת זמן
אז התחילו לכרות את המנהרה משני הצדדים בו זמנית בכוונה להיפגש בנקודה מסויימת באמצע. תחילה רצו לעבור בכריה ממזרח למערב בשיטה הקונבנציונלית קצת פחות מ-2 קילומטר ועוד 9+ קילומטרים באמצעות ה-TBM ממערב למזרח. אבל מהר מאוד התברר כי ה-TBM מקדים את לוחות הזמנים ואין כל טעם לכרות חלק מהמנהרה בשיטת NATM היקרה יותר. אז עצרו את הכריה ממזרח ב-850 מטרים. זהו כל הסיפור.
 

GLSRA

Active member
תודה על ההסבר, בכל זאת מוזר

פשוט רצו לחסוך קצת זמן
אז התחילו לכרות את המנהרה משני הצדדים בו זמנית בכוונה להיפגש בנקודה מסויימת באמצע. תחילה רצו לעבור בכריה ממזרח למערב בשיטה הקונבנציונלית קצת פחות מ-2 קילומטר ועוד 9+ קילומטרים באמצעות ה-TBM ממערב למזרח. אבל מהר מאוד התברר כי ה-TBM מקדים את לוחות הזמנים ואין כל טעם לכרות חלק מהמנהרה בשיטת NATM היקרה יותר. אז עצרו את הכריה ממזרח ב-850 מטרים. זהו כל הסיפור.
תודה על ההסבר, בכל זאת מוזר
אם יש כבר מכונה במעמקי האדמה, האם זה לא האמצעי הזול ביותר והמהיר ביותר שנמצא.
אני מבין שיקר להביא מכונה שכזו, ויקר להרכיב ולהפעיל אותה. אבל היה לי נדמה שכאשר היא פועלת היא הדבר הזול ביותר שיש.
ממילא, החפירה לא היתה צוואר הבקבוק של לוחות הזמנים, גשר 10, ממילא יסתיים אחרי שכל התשתית תהיה מוכנה.
בסוף כל הפרוייקט יעמוד ויחכה לקטרים שעדיין לא הוזמנו !!!
 

אלכסיי03

New member
אכן היה חשש כי כריית המנהרה 3 תגיע למסלול הקריטי של הפרוייקט

תודה על ההסבר, בכל זאת מוזר
אם יש כבר מכונה במעמקי האדמה, האם זה לא האמצעי הזול ביותר והמהיר ביותר שנמצא.
אני מבין שיקר להביא מכונה שכזו, ויקר להרכיב ולהפעיל אותה. אבל היה לי נדמה שכאשר היא פועלת היא הדבר הזול ביותר שיש.
ממילא, החפירה לא היתה צוואר הבקבוק של לוחות הזמנים, גשר 10, ממילא יסתיים אחרי שכל התשתית תהיה מוכנה.
בסוף כל הפרוייקט יעמוד ויחכה לקטרים שעדיין לא הוזמנו !!!
אכן היה חשש כי כריית המנהרה 3 תגיע למסלול הקריטי של הפרוייקט
ולכן היו מוכנים להשקיע יותר כסף על מנת לעמוד בזמנים המתוכננים. כי הרי בלי קשר לכמה ה-TBM מהיר, כריית 9 קילומטרים תמיד תיקח פחות זמן מאשר כריית 11. אבל עם הזמן התברר כי המנהרה לא מהווה צוואר בקבוק ולכן הכריה הקונבנציונלית נעצרה.
 

GLSRA

Active member
אין ספק שזה נכון אבל...

אכן היה חשש כי כריית המנהרה 3 תגיע למסלול הקריטי של הפרוייקט
ולכן היו מוכנים להשקיע יותר כסף על מנת לעמוד בזמנים המתוכננים. כי הרי בלי קשר לכמה ה-TBM מהיר, כריית 9 קילומטרים תמיד תיקח פחות זמן מאשר כריית 11. אבל עם הזמן התברר כי המנהרה לא מהווה צוואר בקבוק ולכן הכריה הקונבנציונלית נעצרה.
אין ספק שזה נכון אבל...

אני מבין לגמרי.
מה שמוזר, אולי אפילו מצחיק, זה המחשבה שצוואר הבקבוק יכול בכלל היה להיות כריית המנהרה. אם באמת דאגו ללוחות הזמנים היו צריכים להתחיל לבנות את גשר 10 שנה יותר מוקדם ובעיקר לצאת לרכש הציוד הנע לכל המאוחר בתחילת 2015. כרגע ברור שהציוד יגיע באיחור של שנה
 

amit1270

New member
אתה שוכח שכשתכננו את הקו לא היה בארץ ניסיון עם מכונות כרייה

אין ספק שזה נכון אבל...

אני מבין לגמרי.
מה שמוזר, אולי אפילו מצחיק, זה המחשבה שצוואר הבקבוק יכול בכלל היה להיות כריית המנהרה. אם באמת דאגו ללוחות הזמנים היו צריכים להתחיל לבנות את גשר 10 שנה יותר מוקדם ובעיקר לצאת לרכש הציוד הנע לכל המאוחר בתחילת 2015. כרגע ברור שהציוד יגיע באיחור של שנה
אתה שוכח שכשתכננו את הקו לא היה בארץ ניסיון עם מכונות כרייה
בדיעבד הרבה החלטות נראות מצחיקות. אבל זאת חוכמה קטנה.
 

GLSRA

Active member
יכול להיות שבדיעבד זה נראה קל להגיד את זה

אתה שוכח שכשתכננו את הקו לא היה בארץ ניסיון עם מכונות כרייה
בדיעבד הרבה החלטות נראות מצחיקות. אבל זאת חוכמה קטנה.
יכול להיות שבדיעבד זה נראה קל להגיד את זה
אבל, בדברים האחרים כן היה ניסיון, אחרי הקמת גשר 6 יכלו להעריך כמה זמן נדרש להקמת גשר 10.
באותו אופן, כבר יודעים בארץ כמה זמן לוקח לצאת במכרז תשתיות בינלאומי, וכמה זמן לוקח להחליט.
ולראייה, אנחנו בפיגור גדול בנושא ההצטיידות של הציוד הנע, וגם ההיערכות בהקמת תשתית החשמל ל- A1 מה להדאיג.
חייבים להתחיל לעבוד, כי בפריסת קוי הזנה עיליים יש בהחלט חוסר ניסיון.
 

amit1270

New member
גם גשר 10 ייחודי ויש בו אלמנטים שלא נבנו קודם בארץ

יכול להיות שבדיעבד זה נראה קל להגיד את זה
אבל, בדברים האחרים כן היה ניסיון, אחרי הקמת גשר 6 יכלו להעריך כמה זמן נדרש להקמת גשר 10.
באותו אופן, כבר יודעים בארץ כמה זמן לוקח לצאת במכרז תשתיות בינלאומי, וכמה זמן לוקח להחליט.
ולראייה, אנחנו בפיגור גדול בנושא ההצטיידות של הציוד הנע, וגם ההיערכות בהקמת תשתית החשמל ל- A1 מה להדאיג.
חייבים להתחיל לעבוד, כי בפריסת קוי הזנה עיליים יש בהחלט חוסר ניסיון.
גם גשר 10 ייחודי ויש בו אלמנטים שלא נבנו קודם בארץ
ככל הידוע לי, גשר 6 נבנה בשיטה שונה ואי אפשר להשליך ממנו לגשר 10.
&nbsp
לגבי החשמול - אאל"ט הפרויקט הזה נתקל בקשיים מסוג אחר והוא לא חלק מפרויקט הסלילה. ברור שהיה צריך וכנראה גם היה אפשר לעשות דברים אחרת, אבל לא כל קושי אפשר לצפות. החשמול נתקל בהתנגדות לא ברורה דווקא מצד מי שהיו אמורים להיות הראשונים לתמוך בו, וזה גזל זמן יקר.
 

בועז ל

New member
נכון מאוד, דוק'. גשר 6 נבנה בשיטה שונה מזו של גשר 10.

גם גשר 10 ייחודי ויש בו אלמנטים שלא נבנו קודם בארץ
ככל הידוע לי, גשר 6 נבנה בשיטה שונה ואי אפשר להשליך ממנו לגשר 10.
&nbsp
לגבי החשמול - אאל"ט הפרויקט הזה נתקל בקשיים מסוג אחר והוא לא חלק מפרויקט הסלילה. ברור שהיה צריך וכנראה גם היה אפשר לעשות דברים אחרת, אבל לא כל קושי אפשר לצפות. החשמול נתקל בהתנגדות לא ברורה דווקא מצד מי שהיו אמורים להיות הראשונים לתמוך בו, וזה גזל זמן יקר.
נכון מאוד, דוק'. גשר 6 נבנה בשיטה שונה מזו של גשר 10.
פרט לכך, כדאי להזכיר שגם גשר 10 התברבר קצת עם ארגוני הסביבה עד ש-35 מלש"ח עשו את העבודה.
 

luckydude

Active member
ייתכן גם שהיה חישוב פוליטי.

אכן היה חשש כי כריית המנהרה 3 תגיע למסלול הקריטי של הפרוייקט
ולכן היו מוכנים להשקיע יותר כסף על מנת לעמוד בזמנים המתוכננים. כי הרי בלי קשר לכמה ה-TBM מהיר, כריית 9 קילומטרים תמיד תיקח פחות זמן מאשר כריית 11. אבל עם הזמן התברר כי המנהרה לא מהווה צוואר בקבוק ולכן הכריה הקונבנציונלית נעצרה.
ייתכן גם שהיה חישוב פוליטי.
ייתכן, וזו רק השערה, שבמקור רצו שלא להשתמש בTBM מעבר לקו הירוק בחלק המורכב ביותר בפרוייקט מיכיוון שתפעול הTBM דרש שיתוף פעולה של גורמים מחו״ל (במנהרה השנייה שהשתמשו בה בTBM היה קבלן רוסי, שלהם לא ממש אכפת מהדברים האלו).
 

בועז ל

New member
הפוליטיקה היחידה בעניין זה התנהלה בין "שפיר" לר"י.

ייתכן גם שהיה חישוב פוליטי.
ייתכן, וזו רק השערה, שבמקור רצו שלא להשתמש בTBM מעבר לקו הירוק בחלק המורכב ביותר בפרוייקט מיכיוון שתפעול הTBM דרש שיתוף פעולה של גורמים מחו״ל (במנהרה השנייה שהשתמשו בה בTBM היה קבלן רוסי, שלהם לא ממש אכפת מהדברים האלו).
הפוליטיקה היחידה בעניין זה התנהלה בין "שפיר" לר"י.
והמבין (אתה אחד מהמבינים) יבין.
 

בועז ל

New member
ב"שבתשתיות" הבא - סוגרים עניין.

שבתשתיות - A1, מכרז קטע ג'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שסקרנו את מכרז ההשלמות בקטע א' ודילגנו על קטע ב' שהושלם זה מכבר, הגיע תורו של קטע ג'. קטע ג', כידוע, הנו הקטע המרכזי בפרויקט ומבוצע ע"י "שפיר". הקטע מתחיל מיד לאחר גשר מס' 7 וכולל את מנהרה מס' 2, גשר 8 שמעל נחל יתלה ומנהרה מס' 3. מסירתו של קטע ג' אמורה להתבצע בשלבים ולהסתיים באוקטובר השנה. לא מן הנמנע, שנוכל לראות את קבלן המערכות נכנס לעבודה ע"פ סדר הקטעים המסורים. מרבית העבודה בקטע ג' מתבצעת על השלמת המנהרות המקשרות שבמנהרה מס' 3, אך על הדרך הארוכה-ארוכה של מנהרה זו נוכל להבחין גם בפעולות נוספות.
יוצאים לדרך עם שתי תמונות (אחת מהן ארכיונית) מהעיר של "שפיר" והר הגעש שהולך ונכחד בתחומה.
ב"שבתשתיות" הבא - סוגרים עניין.
ביציאה ממנהרה 3 הארוכה ממתינות לנו שתי תמונות אל גשר 9 האלגנטי של "חופרי השרון". כך נראה קטע ג' שמתכנס אל סיומו, אז זהו זה, ששת קוראיי היקרים: את גשר 10 כבר הצגנו. כל שנותר לנו כעת זה להעלות את מכמניה של מנהרה 4 המופלאה ואת סיומו של מבצע הדרגנועים בתחנת האומה. עד אז, אדיוס אמיגוס.



 
סיומו הסופי של מבצע הדרגנועים?

ב"שבתשתיות" הבא - סוגרים עניין.
ביציאה ממנהרה 3 הארוכה ממתינות לנו שתי תמונות אל גשר 9 האלגנטי של "חופרי השרון". כך נראה קטע ג' שמתכנס אל סיומו, אז זהו זה, ששת קוראיי היקרים: את גשר 10 כבר הצגנו. כל שנותר לנו כעת זה להעלות את מכמניה של מנהרה 4 המופלאה ואת סיומו של מבצע הדרגנועים בתחנת האומה. עד אז, אדיוס אמיגוס.
סיומו הסופי של מבצע הדרגנועים?
האם כל דרגנועי התחנה מלבד דרגנועי הפיר הוצבו במקומם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה