שושלות.........מי הטובה ביותר ?

OrEl74

Well-known member
מנהל
../images/Emo45.gif

אני לא אוהב את התאוריות האלה כי פשוט אי אפשר למדוד את זה בטח לא בטווח שנים כל כך גדול. יותר מזה, לדעתי אי אפשר גם למדוד שושלות מתקופות סמוכות דוגמאת הלייקרס של שנות ה-80 והבולס של שנות ה-90. אפשר להגיד שהלייקרס היו אחרי שיאם (מה שכנראה נכון) אבל בשורה התחתונה אי אפשר לדעת איך הבולס היו מתפקדים מול הלייקרס בדיוק כמו שאי אפשר לדעת איך הלייקרס של שאק וקובי היתה מתמודדת עם הבולס של ג'ורדן ופיפן (פיל היה מפצל את עצמו לשניים
). כל שושלת כבודה במקומה מונח וכנראה שלעולם לא נדע מי הטובה יותר (ברור שהבולס!!!
)
 

מנחם לס

New member
ברור שאי אפשר, אבל הסלטיקס!

ברור שאי אפשר להשוות שושלות, קבוצות, או שחקנים. בכל זה יש מין אלמנט של משחק. אבל זה גם מראה במידת מה את אהדתך לקבוצה או שחקן. אי אפשר לדעת כיצד היה מסתדר פלה היום בכדורגל המודרני. אבל דבר אחד אפשר לומר, ונוכל לומר גם עוד מאתיים שנה: מייקל איז נומרו אונו בכל תקופה, בכל מצב, בכל קבוצה! הייתי "מת" לראות אותו משחק נגד קלייד פרזייר, אוסקאר רוברטסון, או ג'ון הבליצ'ק. הוא היה מסיים יותר טוב מהם, זה ברור, אבל מעניין כמה היו יכולים לעצרו. לדעתי, נגדם הוא היה צריך להוציא נשמתו!
 
שוב, זה הורג אותי

איך אפשר להגיד שאף פעם לא יהיה מישהו גדול ממייקל? זה נכון שאף פעם לא יהיה מישהו כמו מייקל, כי כל אחד הוא מיוחד והכל. ונכון שאיכשהו בשנות ה-90 למרות שהיו כמה אירועי ספורט גדולים, לא היה אף ספורטאי שהתבלט ממנו בכל העולם מה שהפך אותו לעוד יותר גדול, וזה נכון שהוא השחקן הגדול ביותר עד כה. אבל הוא בנאדם, ולא ברור לי למה לא יכול להיות שחקן גדול ממנו. אם יבוא שחקן שבמשך 15 עונות יקלע מעל 32 נק' למשחק, ימסור מעל 8, יקטוף מעל 9, יחטוף מעל 3 למשחק, יזכה 8 פעמים בMVP, 9 פעמים באליפות ועוד כל מיניMVP של האולסטאר ותחרות ההטבעות ויצרוב בזכרונות שלנו עוד כמה רגעים בלתי נשכחיים, הוא כנראה יהיה גדול ממייקל. מייקל לא עשה שומדבר שאי-אפשר לעקוף. הוא פשוט עשה דברים שמאוד מאוד מאוד מאוד קשה לעקוף. בלתי אפשרי? לך תדע, סה"כ כל הסיפור הזה של ספורט מסחרי ותחרותי הוא עניין די מודרני וחדש, ולך תדע כמה שנים זה יתפוס. מעניין באמת אם אשכרה עוד יהיה כדורסל בעוד 200 שנה ואיך הכדורסל של היום יראה להם. זה מוזר, בסה"כ מצב שאנחנו לא מכירים (בשבילנו מוזיקה/קולנוע/ספורט מלפני 30 שנה זה עתיק).
 

מנחם לס

New member
MY DEAR FRIEND WINSTON!

אני מאחל לעצמי (ואפילו לך שאתה בוודאי איזה 45 שנה צעיר ממני!) שאלוהים ישאיר נשימה בפי עד שיבוא מייקל אחר! אני אתך. אבל תחשוב אם אני טועה: אף פעם לא היה שום שחקן בשום ספורט מקצועני, ששלט במשחק שלו כמו הבנזונה הזה מייקל!
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
הדוקטור כתה מה שאני חושב שהוא כתב?

קראתי נכון את המשפט האחרון?
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
מה אתה עושה לי ככה?!?!

הוא קרא למייק בנזונה?! ב'ונה דוקטור, ת'רוצה להסתבך איתי? תתנצל!
 
אבל זה כל הכיף

אני מסכים שבטווחים של 30-40 שנה זה כבר נעשה לא רלוונטי, כי בסה"כ הכדורסל כן מתקדם אם מסתכלים על זה ברזולוציה נמוכה. לדעתי תשים את מכבי ת"א של 2004 ב-NBA של שנות ה-60 והם לוקחים. ועדין, אני חושב שאפשר למדוד כמה כל אחד היה גדול ביחס לתקופה שלו, ויש כמה ששיחקו לפני 20 שנה והיו בין הטובים גם היום - מג'יק, לארי, ג'ורדן וגם כוכבים קצת יותר קטנים כמו אלאג'וואן וכו'. בכל מקרה, הנקודה היא שזה כל הכיף. אנחנו גברים ויש לנו פטיש לרשימות ולדירוגים. זה מה שעושים פה 90% מהזמן אם לא שמת לב, במיוחד באוף סיזן - מי השחקן הבינלאומי הטוב ביותר בכל הזמנים, מי ה-SG הגדול בכל הזמנים וכו'. נותן הזדמנות נחמדה להתרפק על נוסטלגיה שלפעמים נראה לי שזה שלושה רבעים מההנאה בספורט. ובמקרה הנוכחי - לא נראה לי שמישהו יכול על השושלת של הבולס. וברור שאי אפשר באמת לדעת מה היה. אבל גם אי אפשר לדעת מה היה קורה אם מימאי של 2006 היתה משחקת נגד הבולס של 96', ועדין נראה לי שאפשר די בבירור להגיד שהשנייה היתה קבוצה קצת יותר גדולה לא?
 
והנה שאלה עוד יותר מטומטמת -

את מי הייתם מעדיפים בקבוצה שלכם, שרצה לעונה אחת בלבד - ליסה לסלי (מהWNBA), שון דניאל או מייקל ג'ורדן בגילו הנוכחי?
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
ווליט צ'מברליין

אפילו אותו אני מעדיף על השניים האחרים.
 

ikrmr

New member
על תוצאות מוגזם לדבר בביטחון -

בס"ד על ניצחון בסדרה אפשר.
 

Oxycodone

New member
אני חושב

שבסדרה ששיקגו ניצחו את הפיסטונס של שנות ה90 השופטים די עזרו למייקל , ואני לא חושב שבסדרה חוזרת בטוח שהם היו מנצחים אותם. אני מסכים עם ההרכבים שציין הדוקטור , וגם אני חושב שיש מצב שדטרויט של 2004 של הוולאסים היו יכולים לנצח, ואולי גם בוסטון של השנה
 

עומר ד

New member
אתה צוחק ? היה 4-0 סוויפפפפ!!! לבולס על דטרוי

ט. על איזו עזרה מהשופטים אתה מדבר? והפיסטונס של 2004 לא היו, וייד אל דו ריספקט, טובים יותר מהפיסטונס של 89-90. לא הגנתית, וודאי שלא התקפית!
 

עומר ד

New member
אגב

(כל מי שתוהה מהיכן צצתי, אז אני בפורום זה ובשכנו 159 כבר כ7 שנים, אבל רק עתה התפנה ממש זמן, והיות וצפויה לי חצי שנה של ישיבה בבית ולמידה לבחינות גמר- משמע הרבה זמן אינטרנט בין לבין, וזה נופל בתזמון מצויין עם הצטרפותו של הד"ר/פרופ' לפורום נ.ב (אגב מל בארה"ב, קוראים לך ד"ר גם אם אתה פרופ', האין זה כך? - או שרק בבתי חולים? בארץ אם תקרא למנהל מחלקה ד"ר שהוא פרופ', הוא לא יעיף מבט נוסף לעברך -לרוב. בארה"ב כשקראתי לרופאים בכירים "פרופ' " , סטודגנטים שם מיד תיקנו אותי - it's doctor here ! "..)).. מוזר! עומר
 

מנחם לס

New member
ד"ר נגד "פרופסור"

שתי אפשרויות: או שבישראל זה אחרת, או שבישראל רוב ה-'עמך' לא מבין. "ד"ר" זה תואר אקדמאי. זה PH.D אני קבלתי דוקטורט בביומכניקה מפן-סטייט ב-1969 ואז קבלתי ג'וב באוניברסיטת אדלפיי כ-ASSISTANT PROFESSOR לביומכניקה. אחרי 9 שנים, ב-1978 (אולי 1979) אדלפי העניקה לי דרגה מקצועית של FULL PROFESSOR מה שאני מנסה לומר לך הוא שדוקטורט הוא תואר אקדמאי. התואר הגבוה ביותר שישנו. אבל "פרופסורה" היא סתם דרגה מקצועית. יש לי בן דוד בארץ, דני רייס, שהוא מנהל המחלקה לכירורגיה ברמב"ם. תוארו כמובן (כי ככה זה ברפואה) הוא M.D. אבל הוא נקרא "פרופסור רייס" כי הוא מלמד כירורגיה בבית הספר לרקפואה של אוניברסיטת חיפה. ומלבד זאת ישנם פרופסורים שאין להם דוקטורט. הם פרופסורים כי המוסד נתן להם דרגה מקצועית זאת. אני לא בטוח ב-100% אבל נידמה לי שחיים וויצמן היה "פרופסור" בלי שהיה לו דוקטורט. זה הולך ככה: אתה נישכר בתור "מדריך", אח"כ "עוזר פרופסור". אח"כ אתה עולה לדרגת "פרופסור משנה", ולבסוף אתה מקבל דרגה מקצועית של "FULL PROFESSOR". את הפרופסורה מעניקה לך ועדה באוניברסיטה שיש לה כמה קריקריונים: מחקר, הוראה, תרומה לעולם המדע, ותרומה לקהילה. אז במקרה שלי יש לי דוקטורט משנת 1969, ובאדלפיי קבלתי ג'וב כ-ASSISTANT PROFESSOR (יש שמתחילים אפילו נמוך מזה - INSTRUCTOR), ואחרי 5 שנים הועלתי לדרגת ASSOCIATE PROFESSOR, וב-1978 הועליתי ע"י וועדה באוניברסיטה לדרגת FULL PROFESSOR. אבל תמיד קראו לי 'דוק'. בארה"ב זאת קצת 'בושה' להיקרא 'פרופסור', כי רק כאלה שאין להם תואר PH.D (יש להם רק M.A או M.S) נקראים כך כי אין דרך אחרת לקרוא להם (אני מדבר על הפנייה של הסטודנטים אליך). אלי פנו "הי דוק", ואל חברי וורן אייכלברג שהיה לו רק M.S אבל באדלפיי הוא עלה עד דרגת פרופסור, פנו "היי פרופסור אייכלברג". אבל אהבתי גם כשפנו אלי כ-HI COACH LESS והרבה סטודנטים קראו לי "היי קוץ'" כי הייתי מאמן הכדורגל של האוניברסיטה מ-1969-1979, לקחנו את אליפות ה-NCAA ב-1974, ומקום שלישי בפיינל פור ב-1973 ו-1975. ואתם בוודאי כבר מכירים אותי מספיק לדעת שבזאת היתה גאוותי הגדולה, הרבה יותר מאשר המחקרים שעשיתי שהביאו אותי עד מעמד פרופסורה. כי בנשמה אני JOCK, ולא יעזור שום דבר! נ.ב: אתם יכולים לפנות אלי כפי שבא לכם. "מל" או "מנחם" גם מתקבל!
 

ikrmr

New member
האם אפשר לפנות אליך גם ב...

בס"ד האם אפשר לפנות אליך גם בצורות הפנייה "הפרופסור המדוקטר" או "הדוקטור המפרופסר"?
 
למעלה