שושלות.........מי הטובה ביותר ?

ikrmr

New member
יכול להיות שזה הבדל בין פקולטות

בס"ד ממה שאני מכיר במדעי הרוח והיהדות נעשים פרופסור אחרי שמקבלים תואר ד"ר, ובעקבות כך וכך מחקרים חשובים שמפרסמים מקבלים פרופסורה.
 

מנחם לס

New member
האם ההבדל בין "תואר" לדרגה מקצועית

האם ההבדל בין "תואר" ל-"דרגה מקצועית" לא ברור לך? ניסיתי כמיטב יכולתי להסביר. זה לא הבדל בין פקולטות. זה הבדל תואר לדרגה מקצועית. לא אחזור על זה יותר! אם אתה לא מבין - אתה לא מבין, וזהו.
 

ikrmr

New member
אני דווקא הבנתי שכתבתי שפרופסורה -

בס"ד אני כתבתי שפרופסורה בתחומים שאני מכיר מקבלים בעקבות כך וכך מחקרים חשובים שעושים, ולא לימודים של קורסים עם מבחנים ועבודות כמו בתארים ראשון עד שלישי (=דוקטור). כך שהבנתי שפרופסורה זו רמה מקצועית ולא תואר לימודי. מה שאני כתבתי שזה שממה שידוע לי מתחום מדעי הרוח והיהדות, לא מגיעים לדרגה המקצועית של פרופסור לפני שמגיעים לתואר הלימודי של דוקטור. אחרי שמשלימים את תואר הדוקטור/התואר השלישי, מי שממשיך בתחום המחקר, אז לאחר כמות מסוימת של מחקרים בעלי חשיבות, מקבלים דרגה של פרופסור. זה כמובן לא חייב להיות אותו מספר מחקרים אצל כל אחד, שזה תלוי ברמת החשיבות של המחקר/המחקרים. בכל מקרה, בעלי הסמכות להעניק יושבים ומחליטים האם המחקרים של מועמד ראויים לזכותו בפרופסורה. בכל מקרה, הנקודה העיקרית בדברי היא שממקרים שאני מכיר במדעי היהדות והרוח, קבלת דרגת פרופסור הייתה רק לאחר תואר דוקטורט וביצוע מחקרים. לא שמעתי על מקרים אחרים במדעי הרוח והיהדות. כמובן שיש רבים בתחומים אלו שאיני יודע את מסלולם, אך אני מדבר על מה שהכרתי ושמעתי.
 

מנחם לס

New member
ישנם המון פרופסורים ללא דוקטורט

וזאת הנקודה: דוקטורט הוא התואר האחרון שאפשר להגיע אליו. "פרופסורה" היא דרגה מקצועית שבית חולים, ישיבה בצפת, או אוניברסיטה בבאר שבע, יכולה להעניק לך כמין "אישור" על מחקר, חידושים, וכו'. כבר כתבתי שחיים ווייצמן, הנשיא הראשון שלנו, היה "פרופסור" ללא דוקטורט!
 

ikrmr

New member
השאלה אם דבריך כוללים פרופ' בארץ -

בס"ד מהמקרים הלא רבים שהיכרתי, דרגת הפרופסורה באה לאחר תואר דוקטורט ומחקרים נוספים.
 

Oxycodone

New member
לא אמרתי את זה

הפיסטונס של 89-90 היו מאוד חזקים ועדיפים על 2004-2005, למרות שהיה מעניין לראות אותם ראש בראש. אני חושב שבסדרה חוזרת או במספר סדרות הפיסטונס של 89-90 היו גוברים על הבולס. וגם אני לא חושב שהבולס היו מנצחים בקלות את הפיסטונס של 2004-2005 בשיא שלהם.
 

עומר ד

New member
בבקשה ממך תראה קצת כדורסל מתחילת שנות

התשעכים- סוף השמונים ובמיוחד מהסדרת גמר מזרח של 91.. הבולס דרסו והשפילו את הפיסטונס עם כל הגדולים שלהם. אחרי סוויפ בסדרה שהפגישה את 2 הכוחות האלו יש לך עוד ספק איזו קבוצה היתה הגדולה מביניהן ? כאן זו לא שאלה תאורטית אלא סדרה שהייתה באמת! וכמובן ם בשנים שאחכ עד הפיסטונס נעלמו לאיטם אל הדממה..
 

Oxycodone

New member
לא יצא לי לצפות בסדרה הזו,

את הסדרה הזו שהם הפסידו ארבע אפס לא יצא לי לראות. כנראה שלמייקל הספיקו השנים כרוקי והוא התחיל להתפרע. קראתי גם דברים שדניס רודמן אמר. בשלב מסויים הפסיק להיות לו טוב בדטרויט והוא רצה לעבור קבוצה, או לעזוב בכלל את ליגת האן בי איי , וגם כל הקבוצה התפרקה לאט לאט. צריך באמת לבדוק מה היה ההבדל בשנת 91 שגרם לפיסטונס להתפרק אחרי שני עונות מצויינות.
 

T Tonel

New member
הבולס

יתכן מאד שאני מבין פחות מרב המתדיינים פה. אם זה בגלל שאני רואה פחות NBA מהרב פה (אני מאמין) וכנראה מבין פחות בכדורסל. אבל לא ראיתי אף קבוצה שהיתה טובה ומרשימה יותר מהבולס עם ה', סליחה עם ג'ורדן בשנות ה-90. היא גם הקבוצה שהכי נהנתי לראות.
 

ikrmr

New member
הסיבה העיקרית היא ההשפעה של ג'ורדן

בס"ד השחקן האיכותי השני אחרי ג'ורדן היה פיפן שהיה בהחלט מצוין, ובנוסף היו את קוקוץ' ורודמן (וגם הם לא בכל האליפויות) וגארדים עם קליעה מצוינת, אך לא שחקנים ברמה גבוהה. בשחקני הפנים (השחקנים שעמדתם הטבעית היא 4 ושחקני הציר), למעט הוראס גראנט שהיה רק בחלק מהאליפויות, היו להם רק שחקנים בינוניים ומטה. כמכלול שחקנים היה להם את אחת הקבוצות החלשות בין האלופות. לקבוצות הגדולות של הבוסטון והלייקרס, לניקס בשנות ה-70 ולפילדפיה בעונת השיא של 67 היו שחקנים מצוינים בכל עמדה חוץ משניים-שלושה כוכבי על, וספסל רחב יותר, אך כשיש לך את ג'ורדן, מספיק שחקן מצוין אחד נוסף ושניים טובים+ וגארדים שיודעים לקלוע, כדי לקחת אליפויות. אני בהחלט חושב שהקבוצה הטובה ביותר של הבולס הייתה יכולה להתמודד עם הקבוצות הנ"ל והיה להם סיכוי לנצח, ומנחם לס עצמו במאמרו "אין קבוצה טובה מאוד בנבא" נתן לקבוצה זו את ציון 9, ואף קבוצה שהוא מנה שם במאמר שהמנויות כאן הן רק חלק מהן, לא קיבלה יותר, וחלק קיבלו פחות.
 
למעלה