שיטות ממשל.

Gilliana

New member
כן? טוב, אז...

נראה אותך, או כל אחד אחר לצורך העניין, משנה את הטבע האנושי - אולי תרפיית גנים תעזור, אבל גם זה רק עוד כמה מאות שנים, לפחות.
 

Gilliana

New member
לא יקירי, אתה הוא זה שטועה - ובגדול

כל פיפס שבך, כולל איך תגיב למקרא ההודעה הזו - מקודד בתוכנה שממנה אתה עשוי, קרי הגנים שלך. אין שום תכונה, ולו הזערורית ביותר, שאינה נקבעת ע"י הגנטיקה, כולל כמובן אינסטינקטים - הכל מכל וכל, ללא שום יוצא מן הכלל. וזה כבר מזמן הוכח מדעית.
 

Gilliana

New member
גם פסיכולוגיה וסוציולוגיה...

מושפעות קודם כל מגנטיקה. שני אחים שגדלו באותו בית, לאותם הורים, למדו באותו בי"ס והסתובבו באותה חברה - האם הם יהיו אנשים זהים מבחינת אפיים ונטיותיהם? בודאי שלא. אפילו לא אחים תאומים (למרות שבמקרה של תאומים, הדמיון האישיותי בין השניים יהיה גדול בהרבה מאשר בין אחים שאינם תאומים, ושוב - בגלל הגנטיקה). פסיכולוגיה וסוציולוגיה הם מדעים הבאים לבחון ולהסביר תכונות גנטיות של האנושות, הם לא משהו נפרד.
 

RichardSmith

New member
המממ

אתה יכול לקחת כדוגמה את שילטון מואדיב בספר "חולית" מאת פרנק הרברט ז"ל. לו עוד היתה יכולת ראית העתיד... השליט וממש לא משנה באיזו שיטה, עובד/שולט (או משחק) עם נתונים חלקיים במצב הטוב או אפסיים במצב הרע. אי אפשר לדעת בדיוק מה יקרה, אי אפשר לדעת איזו דרך טובה יותר. מה שטוב בדמו' היא מערכת הבלמים. השחיתות לא יותר נמוכה, בדרך כלל... אומנם יש את מבקר המדינה והתקשורת, למשל. גם המשטרה והפרקליטות משתדלים לעזור. מצב של מדינה ליברלית, שתספק כמעט רק הגנה מפני גורמי פנים וחוץ זה המצב האידיאלי. כמה שפחות מיסים, ככל שמשאירים את הכסף בכיס האזרח, יוטב לכולם.
 
השאלה היא

מהיכן נובעת האדישות הזאת, אני לא יודעת לגבי אחוז המצביעים אבל נראה לי שנסחפת מעט. לאנשים כן איכפת וצריך להזכיר להם שאיכפת להם לפעמים, שמעת למשל על הבחירות בירושלים? חשבתי שנסיים עם עוד חרדי בראש וירושלים תלך לעזאזל אבל לאור פעילותו הערה של ברקת , לאור המחשבה שזה המאבק על פניה העתידיים של ירושלים , ולאור (וזה חלק חשוב) המחשבה שמי שמצביע באמת יכול לשנות האדישות נעלמה לה לפתע ואכן חל שינוי. עכשיו אולי במקום לוותר כל כך מהר על שיטה שהוכיחה את יעילותה במדינות רבות אחרות אפשר כמובן לחשוב על דרכים לפתור את הבעיות הנוכחיות כמו אדישות, שחיתות בדרגים הגבוהים ובורות (שכמובן שוב , אתה תחליט מהי הבורות לדעתך). בנוסף אמרתי כבר, יש פה פתרונות מאוד רומנטיים לפעמים, אבל למשל מדינה ליברלית שדואגת רק לביטחון הפנים שלה לא לוקחת בחשבון את האיום מבחוץ. אני בטוחה שחשבת על זה , תוכל להסביר לי איך אפשר להתגבר על האיום מבחוץ בהתעלמות חיננית ממנו?. וכמובן תסביר לי אם לדעתך צריך לבטל מערכות שלמות כגון דת וכו' איך מתגברים על רחשי הלב של הרוב.. ובבקשה אל תזלזל בו. כוחו במקומו מונח. אלה
 

RichardSmith

New member
לדעתי

"מהיכן נובעת האדישות הזאת, אני לא יודעת לגבי אחוז המצביעים אבל נראה לי שנסחפת מעט. לאנשים כן איכפת וצריך להזכיר להם שאיכפת להם לפעמים, שמעת למשל על הבחירות בירושלים? חשבתי שנסיים עם עוד חרדי בראש וירושלים תלך לעזאזל אבל לאור פעילותו הערה של ברקת , לאור המחשבה שזה המאבק על פניה העתידיים של ירושלים , ולאור (וזה חלק חשוב) המחשבה שמי שמצביע באמת יכול לשנות האדישות נעלמה לה לפתע ואכן חל שינוי." באמת הציבור החילוני בא להצביע? לאור מספר האנשים שהצביעו: לברקת הצביעו 117,000 אבל למפלגות חילוניות הצביעו בערך 108,000. כאשר הצביעו למפלגות חילוניות 117,000 והורדתי את האנשים שלא הצביעו לפרוש או ברקת. כלומר, חסידי גור הם בערך 9,000 אנשים. בהתחשב בעובדה שיש בערך 700,000 יהודים בירושלים...
 
שמע משהו מעניין מאוד שגיליתי

כמובן אני מסכימה עם הנתונים הצביעו 21% מבעלי זכות הבחירה , שזה אחוז זעום אך משום מה יש לי הרגשה שהוא מהווה עליה מבורכת להצבעות בשנים קודמות, במידה ואמצא נתונים אעדכן אותך. הדבר המעניין הוא שאחוז ההצבעה ביישובים ערביים הגיע עד 75%! היית מאמין? אולי אלה אנשים שמבינים שכל קול שלהם יכול להטות את הכף, יש לי השערה שהפינוק וזכויות היתר להם זוכים אנשים שבטוחים בעליונותם (קרי במקרה זה היהודים) הוא שמחליש את כוח התגובה שלהם במשחק הדמוקרטי, בוודאי כך קרה גם עם המנהיג החרדי. מה דעתך? אפשרי?.. ואם בכפרים ערביים מגיעים לכאלה תוצאות למה שתושבים מן המניין לא יוכלו להגיע לתוצאות שכאלה? .. או לפחות להעלות ולו במעט את האחוז. שוב השאלה שנשאלת היא מדוע התרדמה הזאת .. ואל תגיד לי שלאנשים לא איכפת הנתונים בכפרים ערביים מראים אחרת. אלה
 

RichardSmith

New member
הם לא אנשים.

סתם, סתם... כך גם אצל החרדים. ומה קורה אצל מצביעי ברקת בפוטנציה? זה שהוא נבחר, לא אומר שיהיה הרבה שינוי מהתקופה של לפוליאנסקי או שינוי אם פורוש היה נבחר... הרי רוב המועצה הם לא חילונים... לא בקיא בעד כמה המועצה משפיעה על מצב העניינים. מה שבטוח, תשלומי הארנונה יחסית נמוכים וההוצאות גבוהות מדי...
 
חיחי ..

ראיתי שכתבת שאתה מעדיף כמה שפחות מיסים , אתה יכול להסביר קצת על זה? מה לגבי יוזמות ממשלתיות, שהרי רוב גדול ממה שמתבצע בארץ מוקם בזכות המיסים האלה או נדבנים עלומי שם עם רגש סנטימנלי ליהדות.. בכל מקרה, במידה והמיסים נמוכים מאוד ואני לא אומרת שאני תומכת במיסים או מסתייגת מהם, איך לדעתך ניתן לממש השקעות ארוכות טווח של הממשלה? במסגרת הדמוקרטיה כמובן (דמוקרטית שכמוני, טפו עלי.. ) אלה
 

RichardSmith

New member
המממ

יש להפריד בין נדבנים לבין פעילות ממשלתית. זה שהממשלה מממנת את מערכת החינוך, לא בהכרח עושה את זה טוב או יעיל. ישנם מקרים בהם השקעה ממשלתית היא הכרחית, למשל בהקמה ותשלום על תאורת רחוב. בעיקר הייתי רוצה לראות את הבריאות והחינוך מחוץ לידה של הממשלה. אפשר לממן כיתה של 30 ילדים, עם שכר מורה של 50 שח לשעה, 160 שעות חודשיות ב-300 שח למשפחה. המחיר כולל גם שכר מזכירויות וכדומה. כרגע כל משפחה משלמת הרבה יותר... קשה להעריך כמה כל משפחה משלמת בממוצע, אבל לא אתפלא אם זה בערך 1,000 שח.
 

Blutige Erde

New member
היי, מגניב לפורום.

הוא לא מת לגמרי. והוא בעמוד ראשי.
 

victoria777

New member
לדמוקרטיה יש את הכשלונות שלה

אבל זאת ממשל יחסית עדיפה.תמיד יהיה מישו או משהו שיפר את האיזון אבל זה כלום לעומת הסיכון הטמון בריכוז יותר מידי כוח בידי בן אדם אחד.
 

Sun Hello

New member
איך אתה יודע שדמוקרטיה היא שיטה מטופשת ומיותר

ת? למה, אתה חושב שאתה חי בדמוקרטיה? המציאות שבה אתה חי, לפחות אם אתה חי בחברה בה אני חיה, היא לא דמוקרטית. דמוקרטיה פירושה שלטון העם. העם לא אחראי על קבלת ההחלטות. מה שקורה במצב הנוכחי הוא שהעם בוחר שליטים, אנשים שיפעלו לטובת אלו שמימנו להם את קמפיין הבחירות, שנותנים להם כספים בדרכים כאלו ואחרות. אם השליטים לא יפעלו לטובת עשירים, אלו שיש להם הכי הרבה כח בחברה - כי אמצעי התקשורת בידיהם, הם יכולים לקנות כל כך הרבה שירותים אחרים שיועילו להם להדיח את מי שלא פועל לטובתם - העשירים יגרמו לכך שהם יתחלפו. כשאנחנו נותנים את הכח שלנו לאנשים שיעשו את הבחירות עבורנו, כלומר ישלטו בחיים שלנו - הם ישתמשו בכח הזה לתועלת שלהם-הם, ולא לתועלתנו.
 
למעלה