סוכריה חמצמצה
Active member
דווקא הגיוני, שאם קו מתנהג ללא החלפות, כמו ההסעות הידועות לשמצה למקומות עבודה מסוימים, הוא יטייל לאסוף נוסעים מכמה שיותר שכונות וישובים כמו אותן הסעות. זה או סיבובים במספר ערים, או להחליף אוטובוסים בנקודה מרכזית כלשהי, או לנצל ככל האפשר את הרכבת.המצב הוא כזה:
יש נוסעים גם מצפת וגם מנוף הגליל שמעוניינים להגיע לאשדוד או מודיעין עילית ולחזור לאחר מספר שעות.
במצב הנוכחי הם צריכים להטלטל מספר שעות (ולעיתים עם ילדים קטנים) דרך בני ברק ולעבור בכל פקקי גוש דן.
הפתרון העקום שביצעו כאן הוא הטייה של קו מספר מועט של ק"מ כדי שיעבור בצמוד לביקושים באחד הצדדים במקרה של 985 הוא עובר כעת גם בקצה נוף הגליל ובמקרה של 942 הוא עובר בקצה של חריש, ובמקרה של 996,997,999 ו982 הוא יעבור בצומת שילת.
לא מדובר בקומבינה, אלא בניסיון עקום לפתור מצוקה ולרצות את כולם.
פתרון עקום, שמתחיל בראש עקום שרצה להוזיל תעריפים וקרא למהלך שלו דרך ושווה, שנראה משמעותו שכולם יהנו מאותה הרמה של תח"צ כלומר רמה נמוכה וחוסר משאבים לפיתוח רשת הקווים, וממשיך ביורשת עם ראש עקום לא פחות שהכריזה שהיא מפחית עוד את המחיר ומכנה את המהלך בשם צדק תחבורתי, שכנראה מטרתו היא לעשות צדק ואם השירות הוא גרוע ולא ניתן לפתחו אזי יש לשלם עליו פחות.
ושני הגאונות שיצרו את הרפורמות לא קשורות למפלגות חרדיות.
גם כלשר התחבורה יש עניין בתחבורה, המשאבים הם סופיים.
לגבי הילדים. אם הילדים קטנים וקשה לעבור איתם מאוטובוס לאוטובוס, איך הם מתאפקים 4 שעות נסיעה ? יש הפסקות? והאם אלה לא מצריכות עליה וירידה מהאוטובוס?