שינויים בכמה קווים לציבור החרדי

המצב הוא כזה:
יש נוסעים גם מצפת וגם מנוף הגליל שמעוניינים להגיע לאשדוד או מודיעין עילית ולחזור לאחר מספר שעות.
במצב הנוכחי הם צריכים להטלטל מספר שעות (ולעיתים עם ילדים קטנים) דרך בני ברק ולעבור בכל פקקי גוש דן.
הפתרון העקום שביצעו כאן הוא הטייה של קו מספר מועט של ק"מ כדי שיעבור בצמוד לביקושים באחד הצדדים במקרה של 985 הוא עובר כעת גם בקצה נוף הגליל ובמקרה של 942 הוא עובר בקצה של חריש, ובמקרה של 996,997,999 ו982 הוא יעבור בצומת שילת.
לא מדובר בקומבינה, אלא בניסיון עקום לפתור מצוקה ולרצות את כולם.
פתרון עקום, שמתחיל בראש עקום שרצה להוזיל תעריפים וקרא למהלך שלו דרך ושווה, שנראה משמעותו שכולם יהנו מאותה הרמה של תח"צ כלומר רמה נמוכה וחוסר משאבים לפיתוח רשת הקווים, וממשיך ביורשת עם ראש עקום לא פחות שהכריזה שהיא מפחית עוד את המחיר ומכנה את המהלך בשם צדק תחבורתי, שכנראה מטרתו היא לעשות צדק ואם השירות הוא גרוע ולא ניתן לפתחו אזי יש לשלם עליו פחות.
ושני הגאונות שיצרו את הרפורמות לא קשורות למפלגות חרדיות.
דווקא הגיוני, שאם קו מתנהג ללא החלפות, כמו ההסעות הידועות לשמצה למקומות עבודה מסוימים, הוא יטייל לאסוף נוסעים מכמה שיותר שכונות וישובים כמו אותן הסעות. זה או סיבובים במספר ערים, או להחליף אוטובוסים בנקודה מרכזית כלשהי, או לנצל ככל האפשר את הרכבת.
גם כלשר התחבורה יש עניין בתחבורה, המשאבים הם סופיים.
לגבי הילדים. אם הילדים קטנים וקשה לעבור איתם מאוטובוס לאוטובוס, איך הם מתאפקים 4 שעות נסיעה ? יש הפסקות? והאם אלה לא מצריכות עליה וירידה מהאוטובוס?
 
פתרון עקום, שמתחיל בראש עקום שרצה להוזיל תעריפים וקרא למהלך שלו דרך ושווה, שנראה משמעותו שכולם יהנו מאותה הרמה של תח"צ כלומר רמה נמוכה וחוסר משאבים לפיתוח רשת הקווים, וממשיך ביורשת עם ראש עקום לא פחות שהכריזה שהיא מפחית עוד את המחיר ומכנה את המהלך בשם צדק תחבורתי, שכנראה מטרתו היא לעשות צדק ואם השירות הוא גרוע ולא ניתן לפתחו אזי יש לשלם עליו פחות.
ושני הגאונות שיצרו את הרפורמות לא קשורות למפלגות חרדיות.
אתה צודק בכך שהמחירים נמוכים מידי כך שלא ניתן לספק שירות טוב ב236 שקלים נסיעה חודשית בכל הארץ חוץ מל\מאילת
 

EHP12

Well-known member
כמו בכל איזור הצפון תגבור קווים לתחנת הרכבת הקרובה, כרמיאל\עכו\מרכזית המפרץ במקום הוספת קווים מסורבלים.
מי שיש לו זמן ופחות כסף שיסע דרך תל אביב או עפולה ליעד באוטובוס.
עדיין נשאר שירות מסורבל. ממשיכים להפעיל את 361 הארוך לצפת. במקום להפוך את 364 לקו הזנה
 
עדיין נשאר שירות מסורבל. ממשיכים להפעיל את 361 הארוך לצפת. במקום להפוך את 364 לקו הזנה
השירות שונה. 364 נותן שירות מצפת וכל הישובים בדרך לרכבת בכרמיאל ומותאם לשעות הרכבת. 361 נותן שירות על ציר צפת-חיפה. הקו היחיד לחיפה שנכנס לרמה ומג'דל כרום. הקו היחיד שמקשר בין צפת לעכו ולציר הקריות. בשעות היום בשני הקווים יש מספרי נוסעים יפים.
 

מנכל אחד

Well-known member
כמו בכל איזור הצפון תגבור קווים לתחנת הרכבת הקרובה, כרמיאל\עכו\מרכזית המפרץ במקום הוספת קווים מסורבלים.
מי שיש לו זמן ופחות כסף שיסע דרך תל אביב או עפולה ליעד באוטובוס.
הרכבת לא בהכרח יותר מהירה, וכאשר אתה עם מטען היא גם לפעמים פחות נוחה.
במצב הנוכחי, נראה שלרכבת לא משתלם כלכלית לתת שירות.

אפשר לשפר את השירות ואת המהירות
אבל הכנסות הנוסעים מהוות 6% מהכנסות הרכבת, כך שסביר שיותר משתלם לרכבת שלא יעלו בה נוסעים.
הגשתי בקשה לחופש המידע לקבל את הסכם הסובסידיה עם הרכבת, לעת עתה לא נענתי.
 
למעלה