שינויים בכמה קווים לציבור החרדי

מנכל אחד

Well-known member
נכון לא קשור לרכבת, זה פתרון למי שלא רוצה רכבת. 848, 940/960 947 נותנים קישור ליעדים מרכזיים הרבה יותר משכונה ספציפית בבני ברק
848 הוא קו סופ''ש כי ככה בחרו לעשות אותו, שום דבר לא מונע להפוך אותו לקו יומי ועם תדירות מתוגברת. 947 ו 970 עושים מסלול מאוד דומה עד פתח תקווה, אפש לחשוב על סוג של מסלול משולב של השניים.
זה לא קישור לשכונה ספציפית בבני ברק, אלא לצירים ראשיים בעיר
אני לא מכיר 848 אבל הוא נראה כמו קו חיילים
קו חיילים פירושו - במקום שהמדינה תממן הסעה לפי מספר הנוסעים החזוי, היא מממנת קו סדיר שעלות ההפעלה היא כפולה, והוא לא מותאם לצרכי הנוסעים בקו
 

DanBus43Maalit72

Active member
אם הם לא רוצים לנסוע ברכבת אז יכולים לנוסע בקווי אוטובוס מקבילים שכבר קיימים, נתתי דוגמה בפוסט הקודם
קו כמו 978 ניתן להחליף ב 848 מתוגבר, קו 960 או 940 נותן מענה במקום 972, 970 כמעט מקביל ל 947 ועוד הרבה דוגמאות....
בעד.
את קווי הדלת מדלת של המגזר החרדי צריך לבטל כמעט את כולם. זו פירצה אדירה ובזבוז אדיר של תשומות.

צריך מערכת תחב"צ אחידה לכולם.
 

מנכל אחד

Well-known member
בעד.
את קווי הדלת מדלת של המגזר החרדי צריך לבטל כמעט את כולם. זו פירצה אדירה ובזבוז אדיר של תשומות.

צריך מערכת תחב"צ אחידה לכולם.
כלומר, אתה רואה שבציבור החרדי משתמשים יותר בתחבורה הציבורית לעומת הכללית, אז הפתרון שלך הוא בא נבטל את הסיבה שמתמרצת נוסעים לנסוע בקווים, כדי שכל הקווים יהפכו לדלילים

אכן פתרון מעניין, בטוח שהוא יפתור את רוב הבעיה של השארת נוסעים בתחנות.
אולי גם יאפשר למדינה להשקיע פחות על הענף, ולחסוך בסובסידיה
ובודאי שזה יפתור את מצוקת הנהגים, מתוך הנחה שיש כזאת.
 

DanBus43Maalit72

Active member
כלומר, אתה רואה שבציבור החרדי משתמשים יותר בתחבורה הציבורית לעומת הכללית, אז הפתרון שלך הוא בא נבטל את הסיבה שמתמרצת נוסעים לנסוע בקווים, כדי שכל הקווים יהפכו לדלילים

אכן פתרון מעניין, בטוח שהוא יפתור את רוב הבעיה של השארת נוסעים בתחנות.
אולי גם יאפשר למדינה להשקיע פחות על הענף, ולחסוך בסובסידיה
ובודאי שזה יפתור את מצוקת הנהגים, מתוך הנחה שיש כזאת.
מצוקת הנהגים כמובן שלא תיפטר כיוון שצריך תוספת נהגים גם התחבורה הציבורית הכללית. בעד העברת התשומות לתחבורה הציבורית הכללית ככה שזה יטיב עם כלל המגזרים.
 

Ccyclist

Well-known member
החשבון שלך נכון רק באופן תאורטי, ורק באופן חלקי.
ב28 רכבות יכולים לנסוע נוסעים כמו ב1120 אוטובוסים (לא כולל כמובן הקישוריות), אבל לא כל הנוסעים שנוסעים ב1120 אוטובוסים יסכימו לעבור לרכבת.

הכי נוח 14,000 מוניות, אולי 12,000 מוניות אם חלקן מוניות גדולות כי מדובר במשפחות של מעל 4 נפשות. במונית הרי נוסעים ממש מהמוצא ליעד בפרטיות (אלא אם חולקים מונית) ואין סכנה שהמטען יתערבב עם מטען של נוסעים אחרים (אך לעיתים הנהג משאיר תיקים משלו בבגאז'.

הבעיה שאי אפשר לעשות את זה במימון ציבורי במחירים מסובסדים.

זו הסיבה שכאשר מערכת התח"צ הארצית צריכה לשרת את כולם - הנוחות האישית של הנוסעים חייבת להיות משנית ליעילות המערכתית וליכולתה לשרת את כלל הציבור.

לפני כמה שנים כאשר נפתח הקו לכרמיאל - עודגו את הציבור החרדי להשתמש בו כדי להגיע לארועי מירון. תיגברו את הקו משמעותית והזינו אליו נוסעים חרדים מדרום וממרכז, והעבירו את מערך האוטובוסים בצפון להסיע מתחנת כרמיאל למירון במקום שיחצו את כל הארץ. יעילות זו לא מילה גסה והיא צריכה לשרת את כל הציבורים כולל הציבור החרדי.
 
החשבון שלך נכון רק באופן תאורטי, ורק באופן חלקי.
ב28 רכבות יכולים לנסוע נוסעים כמו ב1120 אוטובוסים (לא כולל כמובן הקישוריות), אבל לא כל הנוסעים שנוסעים ב1120 אוטובוסים יסכימו לעבור לרכבת.
חלק יעדיפו רכב פרטי על החלפות. אולם, בהינתן יותר נסיעות אל הרכבת (או ת.מ) וממנה ימצאו מספיק נוסעים אחרים, שתיפתח להם לראשונה יכולת להגיע למחוז חפצם בתחבורה ציבורית בזמן סביר. אלה יהיו גם מהמגזר החרדי. לא כולם נוסעים תמיד דווקא לאותם יעדי "דלת לדלת".
ייתכן שאינך מאמין שאם יבטלו שרות כלשהו בישראל, ישפרו אחר במקומו. בצדק.
 

מנכל אחד

Well-known member
חלק יעדיפו רכב פרטי על החלפות. אולם, בהינתן יותר נסיעות אל הרכבת (או ת.מ) וממנה ימצאו מספיק נוסעים אחרים, שתיפתח להם לראשונה יכולת להגיע למחוז חפצם בתחבורה ציבורית בזמן סביר. אלה יהיו גם מהמגזר החרדי. לא כולם נוסעים תמיד דווקא לאותם יעדי "דלת לדלת".
ייתכן שאינך מאמין שאם יבטלו שרות כלשהו בישראל, ישפרו אחר במקומו. בצדק.
כמו שכתבתי כבר מקודם, המניעה לתגבור הרכבת נובעת מכך שהרכבת אינה מעוניינת בכך מסיבותיה הפנימיות
הרכבת פועלת כחברה עצמאית, ומשרד התחבורה איננו מסבסד אותה יותר במידה והיא תחליט למשל להפעיל רכבות לילה למשל.
נקבע עבורה רק שירות מינימלי, ולא מקסימלי.

וזה לא יהפוך את הרכבת למהירה יותר, והדרך ברכבת עם הצורך בהחלפות ועצירה באין ספור תחנות כנראה לעולם תהיה ארוכה יותר מכל אמצעי אחר.
 
למעלה