במדינה מתוקנת, מתמרצים דווקא את הציבור המבוסס בתחבורה ציבורית טובה, כי לולא זה הוא ירד לכביש ברכב פרטי. החרדים בכל מצב יסעו ברובם בתחבורה הציבורית (כי זה המגזר העני ביותר בישראל), ואין צורך להסיעם עד לבית ללא החלפה, שירדו במסוף העירוני ויחליפו לקו פנימי. זה שהאוטובוסים העירוניים החרדיים מפוצצים, זה ״תודות״ לכך שהחרדים מולידים כמה שיותר בלי לחשוב קדימה, וזה בעיה שלהם. הקו מפוצץ, אז שיהיה עוד יותר מפוצץ, זה שלהם.מסכים שאחת הסיבות של הציבור החרדי נוסע בתח"צ כי הקווים מתוכננים בצורה יותר טובה.
ההיגיון ברוב העולם (חוץ הקומוניסטים ברוסיה) זה שיש משהו טוב במקום אחד ואין במקומות אחרים, זה לא אומר שצריך להרוס את הטוב כדי שלכולם יהיה אותו הדבר.
הטענה שהציבור הכללי משלם את עיקר המיסים למדינה, יתכן שהיא נכונה, ולא פחות יתכן שהיא לא נכונה (כי שוק הוא מכלול, ולא מודדים לפי הפרט, לפי ההיגיון הזה רפואה הוא אחד המקצועות הכי מיותרים, כי הוא מאריך את תוחלת החיים של חולים וזקנים שבין כה וכה לא עובדים).
והתאוריה הכלכליות כיום גורסת ששימוש בתחבורה ציבורית חוסך השקעה בתשתיות, כלומר עצם זה שהציבור החרדי נוסע בתחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים, מפחית את העלות המתלווה לנסיעה ברכב פרטי, כך שזאת סיבה נוספת לזה שאין קשר למי משלם עיקר המיסים (וגם אין קשר למי נהנה מעיקר השירותים).
בחלוקת משאבים 'הוגנת' יש לבחון את חלוקת התקציבים ולא רק מי משלם, על פי רוב המשתמשים בתח"צ (גם בציבור הכללי, וגם אצל אנשים שפעם היו חלק מהציבור החרדי וכיום הם מרגישים שהם לא) הם מהרמות הנמוכות יותר, כלומר כאלה שלפי ההיגיון שלך חיים על חשבון השכבות החזקות יותר.
כמובן, שנושא אינו קשור כלל לתחבורה ציבורית, רק שזה עדיין לא מצדיק שתכתוב שטויות בלי לבדוק עובדות
ניכר שאתה (בגלל חיבתך לציבור החרדי) מתעלם ממחקרים שנעשו בנושא המיסים בישראל, מחקרים עדכניים מנובמבר 2024, הן של צה״ל והן של פורום קהלת (המצטרפים למחקרים של גופים שונים בשנים עברו) שהראו באופן גורף שחרדי ממוצע מקבל 10,000 שח מהמדינה יותר מהחילוני הממוצע (כי החילוני מוציא יותר ממה שמכניס 4000 שח, והחרדי מקבל יותר ממה שמוציא 6000 שח, כלומר- 10,000 יותר מחילוני).
לא אומר שצריך להפסיק חלילה תחבורה ציבורית חרדית עניפה, אך אסור שזה יהיה יותר מהמקובל בציבור הכללי, ורק למסוף העירוני ולא מדלת לדלת (מלבד בקווים מסויימים שיש הצדקה בשירות מדלת לדלת).
במצב הנוכחי של המדינה, ככל שנמשיך לתקצב שירות חרדי נוסף על חשבון תחבורה כללית- כך החורבן הכלכלי של המדינה יתקרב יותר מהר.