טכנית אפשר הכל.
זו לא שאלה של האם אפשר, זה שאלה של כמה זה עולה.
 
אם רכבת יכולה לטפס לירושליים, היא יכולה לטפס גם את הכרמל. ועובדה, בירושליים מצאו פתרון ובמקום שהרכבת תטפס בנו תחנה בעומק ההר והנוסעים יורדים לתחנה במעליות וכו'. אפשר היה ליישם את אותו הרעיון גם כאן.
 
אני חושב שפתרון רכבתי בצורה הזאת כאשר רכבת קלה\טראם נוסעת בציר ההגנה ומספקת מענה לאיזור בת גלים והעיר התחתית היה עדיף שבעתיים על כל רעיון אחר.
 
יכול להיות שיש ברעיון כזה בעיה בהיבט של מטענים ורכבות משא - לא ירדתי לעומקו של עניין בהיבט הזה אך אני בטוח שגם לזה אפשר למצוא פתרון. האם באירופה רכבות מטען לא נוסעות במנהרות ארוכות?
 
אגב, גם עבור הדיפו בחיפה לא בטוח שהיה צריך לנתק אותו מהרשת, פשוט במקום לנסוע בקו ישר מחוף הכרמל אל הדיפו, הרכבות היו נוסעות דרך המנהרה יוצאות בצומת הקריות ואז מצטלבות למסילה שתוביל אותם לדיפו, זה גם היה נותן מענה למסילה שמחוברת למגמורות דגון.
זו לא שאלה של האם אפשר, זה שאלה של כמה זה עולה.
 
אם רכבת יכולה לטפס לירושליים, היא יכולה לטפס גם את הכרמל. ועובדה, בירושליים מצאו פתרון ובמקום שהרכבת תטפס בנו תחנה בעומק ההר והנוסעים יורדים לתחנה במעליות וכו'. אפשר היה ליישם את אותו הרעיון גם כאן.
 
אני חושב שפתרון רכבתי בצורה הזאת כאשר רכבת קלה\טראם נוסעת בציר ההגנה ומספקת מענה לאיזור בת גלים והעיר התחתית היה עדיף שבעתיים על כל רעיון אחר.
 
יכול להיות שיש ברעיון כזה בעיה בהיבט של מטענים ורכבות משא - לא ירדתי לעומקו של עניין בהיבט הזה אך אני בטוח שגם לזה אפשר למצוא פתרון. האם באירופה רכבות מטען לא נוסעות במנהרות ארוכות?
 
אגב, גם עבור הדיפו בחיפה לא בטוח שהיה צריך לנתק אותו מהרשת, פשוט במקום לנסוע בקו ישר מחוף הכרמל אל הדיפו, הרכבות היו נוסעות דרך המנהרה יוצאות בצומת הקריות ואז מצטלבות למסילה שתוביל אותם לדיפו, זה גם היה נותן מענה למסילה שמחוברת למגמורות דגון.