שיקוע הרכבת בחיפה

Subi777

New member
טכנית אפשר הכל.

זו לא שאלה של האם אפשר, זה שאלה של כמה זה עולה.
&nbsp
אם רכבת יכולה לטפס לירושליים, היא יכולה לטפס גם את הכרמל. ועובדה, בירושליים מצאו פתרון ובמקום שהרכבת תטפס בנו תחנה בעומק ההר והנוסעים יורדים לתחנה במעליות וכו'. אפשר היה ליישם את אותו הרעיון גם כאן.
&nbsp
אני חושב שפתרון רכבתי בצורה הזאת כאשר רכבת קלה\טראם נוסעת בציר ההגנה ומספקת מענה לאיזור בת גלים והעיר התחתית היה עדיף שבעתיים על כל רעיון אחר.
&nbsp
יכול להיות שיש ברעיון כזה בעיה בהיבט של מטענים ורכבות משא - לא ירדתי לעומקו של עניין בהיבט הזה אך אני בטוח שגם לזה אפשר למצוא פתרון. האם באירופה רכבות מטען לא נוסעות במנהרות ארוכות?
&nbsp
אגב, גם עבור הדיפו בחיפה לא בטוח שהיה צריך לנתק אותו מהרשת, פשוט במקום לנסוע בקו ישר מחוף הכרמל אל הדיפו, הרכבות היו נוסעות דרך המנהרה יוצאות בצומת הקריות ואז מצטלבות למסילה שתוביל אותם לדיפו, זה גם היה נותן מענה למסילה שמחוברת למגמורות דגון.
 

ש מים

New member
בין היתר כי צרכני הרכבת הכבדים נמצאים בעיר

בעיקר באזור קרית הממשלה.
וזו אחת הסיבות למשל שיש לחץ כבד להקים את תחנת חיפה-מזרח/בית-המכס.
 
למעלה