שירשור מאר
י הרשמי נפתח כאן

שירשור מאר../images/Emo131.gifי הרשמי נפתח כאן../images/Emo70.gif

חברים יקרים, בימים הכה קשים שעוברים על כולנו, מה שעומד לקרות מחר הוא בגדר נס. לנו, שגרים במרכז ועוקבים אחרי המסכים והמקלטים בלי הרף, מתים לשמוע איזה משהו טוב בין כל הטירוף אך לשוא, למעשה אין ממש לאן לברוח. כל האירועים הגדולים שתוכננו להתקיים בקיץ הזה, כמעט כולם בוטלו(או כמו שקוראים לזה "נדחו" אבל מי בכלל יודע כמה זמן עומדת להיות המלחמה המקוללת הזאת? אפילו לא עשו לה אות...), בטלויזיה משדרים רק דבר אחד, ובצדק, מי חושב בכלל על משהו אחר? ובין כל הזוועה שמתרחשת בנקודה הקטנה על המפה שנקראת ישראל, יש נקודת אור שאנו מציינים כאן ברוב כבוד כי היא קשורה ישירות לנושא הפורום שלנו-הופעה מלאה של דייויד זיגי "ג'וניור" מארלי עם להקה וצוות ענק שמגיעים מאמריקה הרחוקה, כנגד כל הסיכויים וביודעין על כל הסיכונים. הרכב נוסף שחייבים לציין לשבח שהגיע הוא הסאונד המופלא משווייץ דאבוורסייב הזכורים היטב מהקלאש הבינלאומי הראשון(והאחרון עד כה) שהתקיים בישראל, אבל אין ספק שגולת הכותרת כאן היא הגעתו של זיגי מארלי לארץ, וכולם יודעים זאת. אכן אבן דרך לקהילת הרגאיי הישראלית שתיזכר עוד שנים רבות, ולא רק בתוכה כי אם בהגדרה הכי כללית שיש למושג "מוזיקה" בישראל!!! שאלתי את ראס קונגו אייל 12טרייבס לפני פחות מחודש על אכזיב. "הולך להיות קרנבל! משהו שעוד לא היה בארץ!" קרנבל. תיכננתי לקחת את הרגילה שלי ולנסוע לטיול בצפון ששיאו יהיה בפסטיבל אכזיב 2006, אבל עם כל ידיעה בחדשות החל מלפני שבועיים וקצת הבנתי שזה פשוט לא יקרה. אז אם כן מחר יהיה לנו אי"ה קצת לאן לברוח, רק לכמה שעות, מכל הטירוף שהולך אצלנו למקום יפהפה ומרשים במיוחד באוויר הפתוח, באחת הערים היפות והמטופחות בארץ, ולהיווכח לנגד עיננו באירוע מטורף, אבל מהסוג הטוב. הם כבר כולם כאן בארץ, נחתו ממש היום, ואני רוצה לפתוח כאן שירשור רשמי לכבוד שושלת מארלי המפוארת ובראשה זיגי מארלי, בנו הבכור של רוברט נסטה מארלי, האיש והאגדה שבלעדיו כנראה שאף אחד מאיתנו לא היה יודע מה זה רגאיי ולא היה הפורום הזה.
 
אז קודם כל, קצת על צאצאי מארלי...

מפרי עטו של גיל ראסטה בונשטיין: "הרבה שואלים אותי אם לורין היל מגיעה עם זיגי ובכלל יש קצת בלבול בנוגע לידיו של בוב . אז ...... לבוב 12 ילדים עם מספר נשים . לפי סדר שנת לידתם : שרון נולדה ב-1964 לריטה ( אשתו של בוב ) לפני שנישאה לבוב . בוב אימץ את שרון שבשנים האחרונות מנהלת את עזבונו של בוב וגם מעונות יום לילדים של הגטו בג'מייקה . סדלה ( נולדה ב-1967 ) ומנהלת רשת אופנה בשם Catch A Fire , זיגי ( 1968 ) ו-סטיב (1972 ) נולדו לבוב וריטה . שרון , סדלה ,זיגי וסטיב הם חברי ההרכב המצליח ה- Melody Makers . רובי ( 1972 ) אימו היא פט וויליאמס מג'מייקה . הוא מעצב גרפי. רוהן ( 1972 ) אימו היא ג'נט הנט מג'מייקה .רוהן עבר לגור עם ריטה מארלי וילדיה כבר בגיל 4 .הוא היה לשחקן כדורגל מאוד מצליח בארה"ב ונשוי ללורין היל . קרין ( 1973 ) לג'נט בוואן מג'מייקה סטפני ( 1974 ) נולדה לריטה וגבר אחר , ואומצה על ידי בוב . ג'וליאן (1975 ) ללוסי פאונדר מאיי ברבדוס . הוא גדל בלונדון וכיום זמר שהוציא כמה אלבומים . קימני ( 1976 ) לאניטה בלנביס שהיתה אלופת ג'מייקה והאיים הקאריביים בטניס שולחן . גם הוא הוציא כבר אלבומים ומופיע . דמיאן ( 1978 ) לסינדי ברקספיר שנבחרה למלכת היופי של ג'מייקה ובאותה שנה למלכת היופי העולמית . דמיאן הוא כיום כוכב עולה בזכות 2 פרסי גראמי ולהיטים גדולים ( Welcome to Jamrock… ) מקדה ( 1981 ) לאיבט קרישטון מג'מייקה ." מימין, קימני מארלי, אחד מ12 ילדיו החוקיים, זמר מוכשר מאוד שהוציא כבר מספר אלבומים. בביקור שלי בג'מייקה ראיתי סרט אהבה בו השתתף, סתם רציתי לציין >>>
 
דיסקוגרפיה לא מקיפה ../images/Emo220.gif

כי אי אפשר הכל, נשתדל כמה שיותר. נתחיל בדיסקוגרפיה של בוב מארלי: Catch A Fire, 1973 Burnin', 1974 Natty Dread, 1975 Live, 1975 Rastaman Vibration, 1976 Exodus, 1976 Babylon By Bus, 1978 Kaya, 1978 Survival, 1979 Uprising, 1980 הדגש|זיגי מארלי והרכבו, המלודי מייקרס, הלוא הם שרון , סדלה ,זיגי וסטיב: Play The Game Right, 1985 Hey World, 1986 Concious Party, 1988 Time Has Come, 1988 One Bright Day, 1989 Jahmaeyka, 1991 Joy and Blues, 1993 Free Like We Want To Be, 1997 Fallen Is Babylon, 1997 Spirit of Music, 1999 זיגי מארלי בקריירת סולו: Dragonfly, 2003 Love Is My Religion, 2006-ייצא בקרוב, סיבוב ההופעות הנוכחי שמסתיים למעשה מחר בישראל הינו לקראת האלבום החדש. דמיאן מארלי: Mr. Marley, 1997 Halfway Tree, 2003 Welcome To Jamrock, 2005 ג'וליאן מארלי: Lion In The Morning, 1997 קימני מארלי: Dear Dad, 1997 Kymani, 1997 Like Father Like Son, 1997 סטיב מארלי: got music? 2005 הדיסקוגרפיה כמובן חלקית, בעיקר משום שכל מי שציינתי הוציאו עשרות 7" ו10" ובכלל סינגלים שונים, ועם זאת-כל האלבומים שציינתי, כולל כולם-מצויינים ומציגים שושלת לתפארת של מוזיקה מגוונת עם השפעות שונות אך עם מסרים זהים, ובכולם ניתן להיווכח בהשראה העצומה שהשאיר בוב על כל ילדיו שבחרו ללכת בדרכו. משמאלנו, אלבום הבכורה היחיד בינתיים של סטיב מארלי, גם הוא מן המלודי מייקרס. סטיב עבד במשך שנים רבות כמפיק עצמאי ועשה הפקות בין השאר לאחיו דמיאן, ג'וליאן ואף לeve,erika badou!!! >>>
 

Carcass

New member
תוספת קטנה...

לג'וליאן מארלי יש עוד אלבום מלא אחד משנת 2003 שעונה לשם : A Time And Place
 
מילה על בוב ../images/Emo40.gif

מה עוד לא אמרו על בוב? האומן הכי גדול שאי פעם יצא מג'מייקה, נפטר בגיל 36 אך הותיר אחריו כמות מוזיקה שנדמה כאילו ממשיכה עד היום. רק בשנה החולפת השתחרר סינגל חדש שלא הושמע מעולם(Slogens), ויש עוד רבים כמותו שעוד תשמעו במשך השנים... נדמה לי שהוראס אנדי(ראיתם מה זה, אני לא כל יודע...) שר: "Bob Marley-he still lives on, his going in the flash, but his spirit lives on..." וזה כל כך נכון. אין יותר גדול ומדהים מבוב. אומנם היו ועדיין יש אומנים מדהימים בג'מייקה, בכמות אדירה, של יבשת! אך נראה כי לאיש מהם, גם אם יש לו היכולות הווקאליות והכישרון המופלא, אין את הכריזמה של בוב. בחרתי להעלות להורדה דווקא שיר ששר דניס בראון כמחווה לבוב, ובאופן סימלי מספר לכולנו כי לבוב תמיד יהיה מקום בליבה של ג'מייקה ובלב ליבו של ז'אנר הרגאיי. לחצו כאן להורדת השיר.
 
../images/Emo91.gif

למי שעדיין אין, חייב לרכוש את הספר המעולה שכתבה אימו של בוב, אם כל השושלת המדהימה שצמחה כאן של מספר זמרים מוכשרים ומשפיעים על תרבות המוזיקה העולמית, סדלה מארלי בוקר. מלבד הסיפור המרתק סביב בוב שמגוללת סדלה בסיפרה, הספר מכיל נספח מפי גיל בונשטיין עם מידע מקיף על תרבות הרגאיי בארץ ובעולם. כולל סרטי קולנוע, דיסקוגרפיות, מאורעות שהתרחשו בג'מייקה במשך השנים ועוד ועוד ועוד........ ניתן לרכוש כאן.
 
and NOW-זיגי! ../images/Emo104.gif

אומנם כיוונו המוזיקלי של זיגי(שפונה יותר לכיוון הפופ-רוק ומכוון בעיקר אל הקהל האמריקאי) שונה במקצת מזה של אביו המנוח. אך עם זאת, השפעותיו של בוב ניכרות בצורה משמעותית בשיריו של זיגי, עוד בתקופת המלודי מייקרס ועל כן הוא מסתמן בעיניי כממשיך דרכו של בוב מארלי באופן הבולט ביותר מבין כל האחים! ישנה הפשטות והצניעות של בוב, מסרים לא מורכבים שכל אדם המבין אנגלית בסיסית יוכל להבין ולכן לשניהם הכרה עולמית כה נרחבת(שאר הבנים והבולט ביניהם הוא כמובן דמיאן שצמח בשנה האחרונה וייצב עצמו במעמד בינלאומי, כאשר הוא שר בפטואה ולשני האלבומים שלו שמות של עיר הבירה הג'מייקאית-האחד רחוב ראשי בקינגסטון והשני, ג'אמרוק, עם הקליפ שצולם עמוק בלב הגטו. שירי אהבה, לוא דווקא אהבה לאישה, כי אם בעיקר אהבה בין בני האדם, בין האדם לג'ה, שניהם לא מתביישים גם למחות היישר מליבם כנגד המשטרים, נגד באבילון. בחרתי בפינה הפעם לא להעלות שירים, כדי להשאיר את כולנו(כולל אותי) במתח לקראת מחר, אך בכל זאת, הנה קישור פעם נוספת לקליפ של סינגל הנושא מתוך אלבומו החדש, Love Is My Religion, אותו הוא מקדם בסיבוב ההופעות שלו באירופה שכאמור יסתיים מחר. משמאלכם פוסטר של הפסטיבל שהתקיים בשבוע שעבר, סאמר ג'אם בגרמניה, להופעתו של זיגי שם >>> רואים אותכם מחר אה?
 
חידון קליל וקצר

ככה בשביל הכיף מה רע?
מה שם הסינגל הראשון שהקליטו המלודי מייקרס+מה היה מיוחד במטרת שיחרורו
בן כמה היה זיגי בעת הקלטת הסינגל
באיזה סרט השתתף זיגי בשנה שעברה
איזה שיר הקליט זיגי לפס הקול של אותו סרט, ומי שר יחד עם זיגי
רמז:
אז מי יענה לנו פה?
לילה טוב, מקווה שהעשרתי אותכם ולו במעט. להתראות מחר, תצטיידו במגבות כמו שריאליטי המליץ. גיל.
 

REL YESAYA

New member
תקשיבו!!!חובה עליכם!!!

ראיתי את ההופעה שלו בגרמניה בשבוע שעבר!! הופעה מרגשת אז כל המתלבטים תתאפסו וקנו כרטיס...
 
תשובה נכונה בזוקה!

Shark Tale הוא הסרט המצחיק בו זיגי מדבב את המדוזה הג'מייקאית. מי יענה על שאר החידות?
 
החהחהחהחה

זיגי התחיל בגיל 11 או 12....לא זוכרת מאוד צעיר. כשאבא'לה עדיין היה בחיים. ד"א זו אפילו לא נטלי זו שירז. בוקר טוב
 
גם נכון!

והפיתרון לשאלה האחרונה הוא Children Playing In The Streets, זה שם הסינגל הראשון שהקליטו המלודי מייקרס. כל ההכנסות היו קודש לקרן הילדים של האו"ם לכבוד שנת הילד הבינלאומית.
 

RJT

New member
שאלה

אני תושב הצפון וכבר הזמנתי כרטיס. אני עדיין יכול לקבל הנחה? אם כן, איך אני מוכיח שאני תושב צפון?
 

RJT

New member
אני בן 13, אז אין לי תעודת זהות.

מה שכן, אני מביא תעודת זהות של אבא שלי, בשביל לקחת את הכרטיס, אפשר להשתמש בזה?
 
למעלה