שלום הייתי רוצה להעלות נושא לפורום

מי זאת בלה?

"בלה בלה בלה. אתה חוזר על הטיעונים שלך שרוסקו" ----- אכן, לאורך כל הדיון אתה מרסק את טיעוני ע"י טענת "בלה בלה בלה" וחזרה על טיעוניך אתה ולמרות שנענו בטוב טעם. "שעון אינו כמו בע"ח" ----- כבר נענית ואסביר שוב. הרי לך קל וחומר - אם בננות שהן קצת מתוקות נאכלות אז אבטיח שהוא יותר מתוק קל וחומר שהוא נאכל. זהו קל וחומר. תוכל להפריך אותו למשל ע"י טענה שלאבטיח יש קליפה קשה להסרה ולכן אינו נאכל. כך מפריכים קל וחומר. לא תוכל להפריכו בטענה "אבטיח אינו כמו בננה". זו טענה ריקה. וכך לעניינינו, אם על שעון שהוא מעט מתוחכם אנו מסיקים שנוצר בתכנון תבוני אז קל וחומר שעלינו להסיק זאת לגבי מנגנוני החיים. תוכל להפריך זאת ע"י טענה ששעונים אינם משתכפלים ומשתנים ואילו בע"ח כן. וזאת רק אם אכן יש בכוחה של השתכפלות + השתנות רנדומלית + ברירה טבעית ליצור מנכנונים מעוצבים אלפי מונים משעון. לא תוכל להפריך את הקל וחומר בטענה "שעון אינו כמו בע"ח". וגם לא תוכל להפריכו בשום טענה כל עוד אינך מסכים לעצם הקל וחומר. ועצם אי הסכמתך לקל וחומר ברור זה הוא רק מפני שהתשובה כבר מסומנת אצלך מראש, אינך דן עליה בכלל, אתה בונה את מסקנותיך סביבה ואת החורים אתה מכסה בבלה בלה בלה. "יוצר ידוע אינו כמו יוצר מומצא" ------ כבר נענית. אין כאן שום יוצר מומצא. יש יוצר ידוע - בני אנוש שבונים שעונים ויש יוצר מוסק בקל וחומר. ותשובתך? בלה בלה בלה. "לעין החולייתנים..." ------ כבר נענית כפל כפליים. א. גם שעון שיש בו גלגל שיניים שמחובר באופן שגוי, לא תעלה על דעתך משום זה שהוא נוצר ללא תכנון תבוני. ב. עניין השגיאה אינו רלוונטי לדיונינו אלא לדיון תאולוגי האם הבורא הוא מושלם והאם בריאתו מושלמת. ג. שום עדשה או התקן אופטי שהומצא ע"י בן אנוש אינו מגיע לאלפית מתחכומי ויכולות העין. הסברא שאם תאי הפיגמנטים היו מופנים כלפי האור היה זה סידור יותר טוב היא רק סברא בעלמא, אין חכמתך מקיפה את כל מה שיש בעין ואינך יודע אם לא דוקא כך הוא הסידור המושלם יותר. מקסימום תהיה לך קושיה וכשיש קושיה במדע אז כדבריך "מבררים" המשך לברר ואולי תבין מדוע העין מסודרת כך. לא משום קושיה עלובה זו זורקים את כל הקל וחומר ואת כל הדעת לפח. "ונראית כמו עבודה של טלאי על טלאי" ---------- קצת דוקינס מ"השען העיוור" בהוצאת דביר: עמוד 9 - "מורכבותם של אורגניזמים חיים עולה בקנה אחד עם היעילות האלגנטית של עיצובם הנראה. אם יש מישהו שאינו חושב כי מידה זו של עיצוב מורכב אומרת דורשני אני מרים ידיים" ----- אבל לך זה נראה כטלאים. עמוד 20 - "אבל דבר אחד לא אעשה: אין בדעתי לזלזל בנפלאות ה"שעונים" החיים שהעניקו השראה כה מרובה לפיילי... במה שנוגע לתחושת היראה נוכח ה"שעונים" החיים איני נופל משום אדם אחר" ------ אבל אתה אינך ירא לנוכח הטלאים. ובהמשך שם - "אמרתי שאינני יכול להעלות על דעתי כיצד היה אדם יכול לנקוט השקפה אתאיסטית לפני 1859, השנה שפרסם דרווין את מוצא המינים" ----- אבל לגביך משמע שגם ללא תאוריית האבולוציה, אין קל וחומר, בע"ח הם לא שעון ובכלל הם רק ערימות טלאים. עמוד 30 - "את עצם גודלה של המורכבות הביולוגית ואת היופי והאלגנטיות של העיצוב הביולוגי" ----- איזה עיצוב? סתם טלאים מורכבים. 31 על העין - הרובד של תאי הגנגנליונים המהווה "ממשק אלקטרוני" בין תאי האור לתאי המוח... המילה "ממשק" אינה מתארת אותם כראוי למעלתם. "מחשב עזר" יכול להיות שם הוגן יותר." 34 - "אולם קשה מאוד להתגבר על הרושם למראה תוצאותיה החיות של הברירה הטבעית, כי שען אומן הוא שעיצב אותה" ונחזור אליך - "התשובה המדעית היא "מבררים" ------ זה גם מה שאני אמרתי. לכשתתפקח ותראה את העיצוב שבמנגנוני החיים ותבין את הקל וחומר, לא תזרוק כך את כל תבונתך מפני קושיה שיש לך על מבנה העין אלא תברר. " "...וזה שהקוד הגנטי והשפה הגנטית הם אחידים בכל האורגניזמים, אינו מורה על מוצא משותף אלא על יוצר משותף." עלוב. אין מה להגיד" ---------- אכן אין לך מה להגיד ונשארת עלוב. לטעון שהקוד הגנטי האחיד מעיד על מוצא משותף זה בדיוק כמו לטעון שזה שכל השעונים בנויים מגלגלי שיניים מעיד על כך שכל השעונים מוצאם משעון אחד. ממש כך. מה יש לך לענות? בלה בלה בלה. "אתה ממציא מורכבות בלתי פריקה. זה לא הולך ככה. לגן יש תוצא פנוטיפי וזה הנברר" ------- לא המצאתי ואתה מתעלם מהעובדות. ביצורים הרב תאיים אין לשום גן לכשעצמו שום תוצא פנוטיפי מבלי שיחודשו למענו מנגנוני בקרה ודיפרנציציה ספציפיים. "האבולוציה כלה לאחר 40 מחזורי שכפול." בהחלט. במוח שלך זה כך. במציאות זה אחרת. אתה מדקלם את זה ואת כל מה שהגבתי עליו כבר, אבל אתה בסך הכל אומר שזה נכון." ---------- בדיוק הפוך. אני איני "אומר" אלא אני מנמק את דברי. מי שרק "אומר" מבינינו ומתעלם מהנימוקים הוא אתה. אומר דוקינס בעמוד 156 - "אנו רשאים להתיר מידה מסוימת של מזל בהסברינו אבל לא יותר מדי" וגם אתה כנראה מודע לזאת ומשום כך קבעת (או בכל אופן כך הבנתי מדבריך ושאלתיך כבר 5 פעמים אם כך קבעת ואתה מסרב לענות) שכל מידת המזל הנדרשת היא רק עד לקבלת המולקולה המשתכפלת הראשונה. משנוצרה המשתכפלת הראשונה אין צורך יותר במזל. אז לא אני קבעתי ואמרתי אלא אתה באמונתך קבעת שאם יש משתכפלת אז ההמשך מוכרח היה לבוא. האמנם? האם חשבת על בעיית כלות חומרי הגלם? האם אתה בטוח שזמן מחצית החיים של הקשר מהפוספודיאסטרי הוא כל כך קצר ושהשרשרות מתפרקות לגורמיהן מספיר מהר כדי לספק חומרי גלם בהתמדה במשך מליוני שהות האבולוציה המולקולרית? "יש מבין, או שאני צריך למצוא מילים יותר קצרות בשבילך? " ------ מה יותר קצר מבלה בלה בלה?
 

SilentMike

New member
זה מה שיש לך? אבטיחים ובננות?

באמת עצוב. כן יופי, בננות ואבטיחים. זה בדיוק אותו הדבר נכון? אם שעון אינו כמו בע"ח היתה כל הטענה אז אולי זה היה נכון, אבל זו היתה תזכורת לכך שיש הבדל מהותי. משהו שהעלתי כמה פעמים ואתה מתעלם ממנו. כן, שעונים אינם משתכפלים, וכן אנחנו כבר יודעים שאנשים קיימים ומעצבים שעונים, וכן, בבדיקה מדוקדקת ה-"מורכבות" של שעון היא אחרת מהמורכבות של בע"ח. קל וחומר? תלוי למי. "וזאת רק אם אכן יש בכוחה של השתכפלות + השתנות רנדומלית + ברירה טבעית ליצור מנכנונים מעוצבים אלפי מונים משעון" החלף "מעוצבים" ב-"מורכבים" והתשובה היא כן. ברירה טבעית יכולה ליצור מנגנונים מורכבים יותר משעונים, בהינתן מספיק זמן. שים לב: יוצר ידוע עדיין אינו כמו יוצר מומצא. אם אני אמצא שעון, או משהו שנראה כמו שעון על הירח או אפילו על מאדים, אני אאלץ להניח שהיה שם אדם או יוצר דומה והשאיר אותו שם. אבל בע"ח אינו כמו שום מכונה אנושית. המבנה שלו אחר לחלוטין מהמכונות שאנחנו בונים, הוא יוצר עותקים של עצמו, הוא שורד בפני עצמו ולא נראה אף יוצר באופק חייו. כדי להסביר אותו, או את ראשון אבותיו לפחות, הבריאתנים צריכים להניח יוצר שלא רק שמעולם לא נצפה, אלא הוא שונה בתכלית מהאדם כי הוא יוצר דברים שונים לחלוטין, וכשנתקלים בראיות לכך שלמעשה השען של המגוון החי הוא עיוור, אז זה "נסתרות דרכי המעצב". "הסברא שאם תאי הפיגמנטים היו מופנים כלפי האור היה זה סידור יותר טוב היא רק סברא בעלמא, אין חכמתך מקיפה את כל מה שיש בעין ואינך יודע אם לא דוקא כך הוא הסידור המושלם יותר." הסברה אינה איזה ניחוש כי אם ענין של פיסיקה פשוטה. אם התאים היו מחווטים "ישר" לא היה עיוות ולא היתה נקודה עיוורת שהמוח נאלץ לחפות עליה. אם אתה צריך דוגמא אז אצל הדיונונים למשל יש עין דומה בעיקרון פעולתה לעין שלנו אבל היא מחווטת ישר. ואין נקודה עיוורת. כשיש קושיה במדע מבררים, כשיש ראיה לאבולוציה אז הבריאתנים פשוט זורקים "נפלאות דרכי המעצב", משום שהבריאתנות היא תנועה דתית. דוקינס. יאללה. קודם כל יש את כל הציטוטים של "כמה זה מורכב". בכל ספר אבולוציה יש כאלה, ובריאתנים תמיד אוהבים להביא אותם. הם אכן מורכבים, אבל "מורכבות אינה עיצוב" (מוכר לך?). מי שבא מראש בחשיבה סיבתית של מתכנן יאמר שעין היא בשביל לראות, ומאחר שכך בוודאי עוצבה בשביל לראות. אבל זה כשל מחשבתי, ומי שלא בא עם הדעה הקדומה הזו אולי יאמר משהו אחר. הענין בתורת האבולוציה הוא ש-"טלאי על טלאי" אכן יכול, בעזרת ברירה טבעית, ליצר מורכבות מופלאה. נעזוב את תיאורי המורכבות המופלאה בצד ונתיחס לעיקר בענין דוקינס. התפיסה האתאיסטית לפני ואחרי דרווין: עמוד 20: "לפני דארווין היה אתאיסט יכול לומר, בעקבות יוּם: "אין לי הסבר לעיצוב הביולוגי המורכב. כל שאני יודע הוא שאלוהים איננו הסבר טוב, ולכן עלינו לחכות ולקוות שמישהו יעלה הסבר טוב יותר." אינני יכול להתגבר על הרגשתי שעמדה מעין זו, אף שיש לה בסיס הגיוני מוצק (הדגשה שלי) אין בה משום סיפוק רב, ולכן גם אם היה אפשר להמציא לאתאיזם בסיס הגיוני (ההדגשה) סביר לפני דארווין, היה זה דארווין שנתן לאתאיזם את הגשמתו האינטלקטואלית." כלומר דוקינס רואה את האבולוציה כנותנת "הגשמה אינטלקטואלית" לאתאיזם, משום שהוא כעוסק בתחום זה רואה את שאלת החיים ומורכבותם כ-"השאלה" בהא הידיעה. אבל הוא לא אומר את מה שטענת. כלל וכלל לא. אתה הבאת ציטוט של "אמרתי פעם בשיחה ש..." וחיזקת אותו בציטוטים הסטנדרטיים על מורכבותן המופלאה של המערכות החיות, למרות שאין בין הציטוטים האלה לנושא שלנו כל קשר. "לטעון שהקוד הגנטי האחיד מעיד על מוצא משותף זה בדיוק כמו לטעון שזה שכל השעונים בנויים מגלגלי שיניים מעיד על כך שכל השעונים מוצאם משעון אחד." אתה שען? מה יש לך משעונים? אם כבר אנחנו בדוקינס עוד ציטוט קטן אחד (מהזיכרון): "סימן ברור לשרלטנות. חיבה יתרה למטאפורות". אנלוגיות לא מוכיחות טיעון, הן עוזרות להסבירו. אתה מנסה לדחוף אנלוגיה לא תקפה (אנחנו כבר יודעים שלשעונים יש מעצב) במקום לבסס את הטיעון. אחידות הקוד הגנטי היא עוד סימן. אם זה היה הכל היו לך בוודאי טענות מוצדקות. אבל הקוד הגנטי אינו רק אחיד אלא מלמד על הגניאולוגיה ברמה היותר פרטנית, ומשתלב במארג של ראיות נוספות למוצא משותף. "לא המצאתי ואתה מתעלם מהעובדות. ביצורים הרב תאיים אין לשום גן לכשעצמו שום תוצא פנוטיפי מבלי שיחודשו למענו מנגנוני בקרה ודיפרנציציה ספציפיים." ושוב לא ביססת את זה. אתה אומר בעצם שלא רק דוקינס טועה, אלא כל הביולוגים בעולם שאומרים שלמוטציה יש תוצא פנוטיפי אין מושג על מה הם מדברים, או שיש והם משקרים, ורק אתה צודק וצריך להאמין לך כי אמרת. בשום שלב לא הוכחת את זה, וגם לא תוכל כי זה לא נכון. כל ביולוג אבולוציוני בעולם יאמר לך. למוטציה יש תוצא פנוטיפי ועל פיו היא נבררת. ושוב, גם לגבי המשכפלות זה אותו הדבר. אתה אומר שחומר הגלם יכלה אבל אין סיבה להניח שהוא יכלה משום שאין סיבה להניח שמולקולות אורגניות גדולות יחסית יחיו לנצח בסביבה רוויה בקרינה ומלאה במולקולות אורגניות פעילות אחרות. שוב, יונתני אמר וכולם צריכים לעבור לדום מתוח. אז אתה באמת חושב שכל מה שאתה אומר הופך לאמת מתוקף האמירה. למה שלא תגיד פשוט שלדעתך אתה המעצב ונסגור ענין?
 
ודרך אגב

בס"ד ברור שהאדם דומה לקוף כי ה' הפך קבוצה של אנשים (אני לא זוכר איפה זה בתנ"ך) לקופים, ובגללל זה כול הדימיון
 

AdonAsda

New member
זה לא רשום בתנ"ך כמו הרבה דברים

אחרים, זאת בכלל קשקשת של חז"ל או "חכמים" יהודים אחרים.
 
למעלה