שלום חברים!זקוקה לעזרה!

RainBird

New member
אני מכיר המון קבליסטים צעירים כשרים למהדרין. הנושא של גיל 40 ירד מהפרק בזרמים מסויימים. אף אחד לא בא אל מדונה ומתלונן. ואיזו מין שאלה זאת "מה יש לך כוחות מאגיים?" אני עוסק במאגיה- כן.
 
"כשרים למהדרין"?

לא הייתי אומרת,יש לזה הגבלה והגדרה. מבחינת היהדות זה מגיל 40 ומי שלמד את כל הש"ס ובקשר לכוחות-זה היה מילתא דבדיחותא כי הגבת מהר אחרי שכתבתי את ההודעה...
 

RainBird

New member
יהודי אחד לא מדבר בשם כל היהדות. הדעות חלוקות ויש קבליסטים מתחת לגיל 40 היום, זו עובדה. את יכולה לבדוק. אז כן, התפיסה המסורתית יותר אומרת שזה לא הדבר הנכון, אבל מה לעשות שגישות מודרניות יותר גברו עליה? וכמובן שלא טרחת לענות בצורה קוהרנטית על שאר הדברים שאמרתי.
 

RainBird

New member
וזה עושה את הדרך שלו יותר או פחות לגיטימית? אני חושב שלא. על כל דרך ואמונה ניתן ליצור ביקורת.
 
לא.

"הסכנה במוח פתוח מדי, הוא שהשכל יפול החוצה". לרב(?) "ד"ר" ברג יש גישה לכסף, לא ליהדות.
 

RainBird

New member
אבל הנקודה שלי זה שאם מישהו עושה משהו בשם האמונה ולא מתוך כוונה לפגוע בצורה ישירה באחרים האמונה שלו לגיטימית.
 
לא.

זה לא עושה את האמונה שלו לגטימית. זה רק עושה את האמונה שלו לכזו שאין מה לפנות לגביה לבית משפט. זה לא אומר שאני צריך להכיר באמונה שלו כ"לגיטימית" לשום צורך שהוא. אבל זה כבר דיון אחר. כמו שכתבת, אתה אפילו לא יודע מיהו, אז הדיון הזה הוא דיון סרק.
 

gwizard

New member
את לא מחדשת שום דבר

הרשי לי להסביר לך משהו: א. אני לא יהודי ב. לא אכפת לי מהיהדות ג. אני לא חושב שלהיות יהודי יותר טוב ד. אני לא אוהב אנשים שמקווים כי נולדתי יהודי (מה שאגב נכון) שורה תחתונה - תנ"ך זה סיפור יפה לפני שינה שיש בו מעט ממה שבאמת קרה. חרדים הם הטומאה של העם היהודי וצריך לגרשם לאירן.
 

אורי רז

New member
שאלה מסקרנות

"היהדות כן מאמינה במאגיה/כוחות טומאה וכד'. זה אפילו מופיע בתנ"ך כשאברהם אבינו גרש את הגר הוא נתן לה ולבני השפחות מתנה- כוחות טומאה שאיתם הם יכולים להשתמש." איפה זה כתוב בתנ"ך ? איזה שפחות היו לאברהם חוץ מהגר ? לא במשנה, לא בתלמוד, לא ברש"י, לא ברמב"ם, ולא באבן-עזרא: איפה זה כתוב בתנ"ך ? "עוד מובא שהם הלכו והתישבו ב"קדם" שבימנו זה המזרח הרחוק והודו." בתנ"ך כתוב ש"קדם" זה המזרח הרחוק והודו, או שזאת פרשנות ? [אני קראתי בבראשית כא', ובפסוק יד' נכתב "וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיִּקַּח-לֶחֶם וְחֵמַת מַיִם וַיִּתֵּן אֶל-הָגָר שָׂם עַל-שִׁכְמָהּ, וְאֶת-הַיֶּלֶד--וַיְשַׁלְּחֶהָ; וַתֵּלֶךְ וַתֵּתַע, בְּמִדְבַּר בְּאֵר שָׁבַע." - לא הודו ולא תאילנד, אלא בנגב.]
 
הנה המקור...

בראשית פרשת חיי שרה פרק כה פסוק ו "ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות וישלחם מעל יצחק בנו...קדמה אל ארץ קדם" רש"י במקום: "הפילגשים חסר כתיב, שלא היתה אלא פילגש אחת היא קטורה. מתנות-פרשו רבותינו שם טומאה מסר להם .שפתי חכמים:דכבר נתן כל אשר לו ליצחק." צודק אורי, הטעיתי בכיוון אל המקור.זה המקור המדויק. קדם -זה המזרח. מפרשים אחרים אומרים זאת. אין לי תנ"ך מקראות גדולות כך שאני לא יכולה למצוא. ולגבי מי שבקש פרוש לדבר הזה "מיהו יהודי" -יהדות זה תורה גדולה.לא דבר שלומדים על רגל אחת. תחקור ברשת תחפש בעצמך, מה פרוש הדבר הזה "יהודי". ותודה למי שאמר לי את העניין של הנמלים, כן,לבדיקה הזו התכוונתי. תודה!
 

אורי רז

New member
לדעתי הבנתך את הנושא לקויה

בראשית פרשת חיי שרה פרק כה פסוק ו: "ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות וישלחם מעל יצחק בנו...קדמה אל ארץ קדם" רש"י במקום: "הפילגשים חסר כתיב, שלא היתה אלא פילגש אחת היא קטורה." א. שימי לב לפסוק א': "וַיֹּסֶף אַבְרָהָם וַיִּקַּח אִשָּׁה, וּשְׁמָהּ קְטוּרָה." - אישה, ולאו דווקא פילגש, אבל זה פחות חשוב. ב. זה פירוש רש"י, ולא תנ"ך. "מתנות-פרשו רבותינו שם טומאה מסר להם .שפתי חכמים:דכבר נתן כל אשר לו ליצחק." בדיוק - הרבנים פירשו שנתן להם שם טומאה, אבל כל מה שנאמר בתנ"ך הוא "מתנות" ללא פירוט. "קדם -זה המזרח. מפרשים אחרים אומרים זאת." נכון - קדם זה המזרח, אבל לא בהכרח המזרח הרחוק והודו.
 

nepthys

New member
לא הבנתי אתכם בכלל

הרי אם היא מפרשת את המילה "טומאה" כאילו המתנה שהן קיבלו זה ידע בכישוף, היא בעצם אומרת שכישוף הוא טומאה... ולמיטב ידיעתי טומאה זה מילה למשהו שהוא שלילי ומנוגד לדת.. אז למה מזה היא מבינה שכשפים הם משהו ששייך ליהדות? הרי ההפך, כאן, אם מישהו פירש את המילה טומאה ככישוף, סימן שזה דבר לא טוב בעיני היהדות.. ושיהודים שעוסקים בכישוף עוסקים בדברים טמאים..
 
"שם טומאה", לא "טומאה".

במאגיה היהודית, אחת מדרכי העבודה היא עם "שמות". כך למשל, שמות האלוהים (כגון שם מ"ב אותיות, ע"ב שמות וכן הלאה). כך שניתן להגיד שהשם של "מכשף" ביהדותהוא "בעל שם" (יש ביוגרפיה מעניינת שנקראת מ"בעל שד לבעל שם", על דוקטור שמואל פאלק, יהודי אנגלי). האמונה היא שדרך שמות שונים, ניתן להפיק תוצאות שונות. במקרה זה, "שם טומאה" משמש למאגיה אשר היהדות רואה בה כשלילית - יש שמות "טובים" ויש שמות "טמאים".
 

nepthys

New member
לא רק ביהודית..

גם למצרים סיפורים מיתולוגיים מעניינים על כך שהכוח המאגי של האלים טמון בשם ה"אמיתי" שלהם, ולמצוא את השם פירושו לגעת בכוח של האל (יש סיפור כזה על איזיס שגונבת את שמו של רה).. אני חושבת שזהו חלק מהבסיס לכשפים ההרמטים, ולמילות התמוהות שמאחוריהם. לגבי מה שאמרת על היהדות, זה רק מחזק את מה שאמרתי, לא? כלומר, שכישוף, לפחות כאן, מוצג כדבר שלילי? ואם כן, אז למה בעיניה הפסוק הזה אומר שהכישוף הוא חלק מקובל מהיהדות?
 
למעלה