טוב, את בעיותיך ניתן לפתור.
1. חכמים לא אסרו בצורה מוחלטת דג עם גבינה, למיטב ידיעתי... מדובר במחלוקת אשכנזים-ספרדים, ואני, כאשכנזי, הולך כדעת הפוסקים האשכנזים שאין איסור בדג עם גבינה אלא בדג עם בשר. ודאי שהאשכנזים צריכים הכשר! 2. ניתן למצוא גם טריפות עם הכשר, וזה לא טענה. 3. אני מסכים שישנם איסורי שאינם איסור אלא סייג. הם עדיין איסורים - מרגע שנפסקו להלכה. זהו כוחם של חכמים. פה ושם יש גם דברים שנפסקו להלכה והם בגדר 'הכוונה', כמו שאמרת - אבל לא אני ולא אתה נקבע כאוות נפשנו מתי כל דבר, וישנו צורך לפחות להיות פוסק (ואולי גם אז אי אפשר לדחות פסק של השו"ע בגלל דעתנו!). 4. ההלכה נועדה לכולם - כמות שהיא. אנחנו לא משנים אותה כדי שתתאים לנו. חילונים לא "שומרים תורה בדרכם שלהם", אלא עוברים על התורה. גם על איסורי דרבנן. אדם רגיל לא יכול לפסוק לעצמו שדבר כלשהו הוא רק סייג ולא איסור (מה גם שסייג אסור באותה מידה, מרגע שנפסק להלכה), ולכן מותר לו לעבור עליו כדי שיהנה יותר ואשתו תסופק יותר. 5. ה"למשל" שלך הוא לא דוגמא בכלל. אתה מניח שמדובר בסייג ולא באיסור. תוכיח. אתה מניח שאין מקורות קצת יותר מורכבים בנושא, שמהם מוכח שבמקרה הצורך מותר לדחות סייג ספציפי זה. תוכיח. לעומת זאת, דבר שנפסק להלכה ואין עליו מחלוקת פוסקים לאחר מכן, מהווה הלכה ואין לזוז ממנה בגלל שנוח יותר. הש"ך פסק שבאיסור נגיעה רק "נגיעה של חיבה" אסורה. מדובר במחלוקת פוסקים, ולא נפסק כדעת הש"ך. האם יעלה על הדעת שיהיה ניתן לפסוק שנגיעה שאינה של חיבה מותרת, על סמך דעתו של הש"ך שלא נפסקה להלכה? למיטב ידיעתי הקצרה בדיני פסיקה, הפסיקה שאתה עושה לעצמך עוברת על איסורים. והעובדה שאף רב לא יתיר את מה שאמרת - מוכיחה את העניין, לדעתי.