להלן האבחנה:
מדריך החתנים הסביר לי כך: * יחסי האישות הם אקט רוחני לא פחות מאשר אקט גופני ולכן: - צריך לכסות את המימד הגופני ע"מ לחשוף את הרוחני - החיבור הוא העיקר והוא נעשה בשתי מישורים, הפיזי והרוחני - התעסקות במימד הפיזי / גשמי (התעסקות בגוף האישה) מנמיך את היחסים לרמה גופנית ופוגם בקדושה - * איבר המין הנשי הוא דבר טמא גם כשהאישה טהורה, והוא מקום זימה ולכן: - אסור לנשק שם - אסור להסתכל שם (כן גם במבט קידמי כשלא רואים את פתח הנרתיק) - מותר לגעת שם, אבל רצוי שלא ע"מ לא לפגום בטהרת המחשבה בעת התשמיש - צריך להיות חושך מוחלט בחדר (כזה שלא תזהה את צורת הגוף כלל) - צריך לשמש מתחת לשמיכה בנוסף לחושך - צריך לשמש ביראה ולא להקל ראש בצחקוקים שכן במעשה זה האדם זוכה להיות שותף של הקב"ה ולכן אסור לעשות זאת בקלות דעת - אסור לשמש בתנוחות שונות, אלא רק בתנוחה הרגילה (הוא למעלה, היא למטה) - האישה צריכה להוביל את האיבר ל"מקום" שלה. לגבר אסור "למצוא" אותו לבד. - חיבוק ונישוק רגילים הם מעשה ראוי, רצוי שלא "לינוק" (כהדגרתו) מאישתו. בדיעבד - זוהי מידת חסידות
מדריך החתנים הסביר לי כך: * יחסי האישות הם אקט רוחני לא פחות מאשר אקט גופני ולכן: - צריך לכסות את המימד הגופני ע"מ לחשוף את הרוחני - החיבור הוא העיקר והוא נעשה בשתי מישורים, הפיזי והרוחני - התעסקות במימד הפיזי / גשמי (התעסקות בגוף האישה) מנמיך את היחסים לרמה גופנית ופוגם בקדושה - * איבר המין הנשי הוא דבר טמא גם כשהאישה טהורה, והוא מקום זימה ולכן: - אסור לנשק שם - אסור להסתכל שם (כן גם במבט קידמי כשלא רואים את פתח הנרתיק) - מותר לגעת שם, אבל רצוי שלא ע"מ לא לפגום בטהרת המחשבה בעת התשמיש - צריך להיות חושך מוחלט בחדר (כזה שלא תזהה את צורת הגוף כלל) - צריך לשמש מתחת לשמיכה בנוסף לחושך - צריך לשמש ביראה ולא להקל ראש בצחקוקים שכן במעשה זה האדם זוכה להיות שותף של הקב"ה ולכן אסור לעשות זאת בקלות דעת - אסור לשמש בתנוחות שונות, אלא רק בתנוחה הרגילה (הוא למעלה, היא למטה) - האישה צריכה להוביל את האיבר ל"מקום" שלה. לגבר אסור "למצוא" אותו לבד. - חיבוק ונישוק רגילים הם מעשה ראוי, רצוי שלא "לינוק" (כהדגרתו) מאישתו. בדיעבד - זוהי מידת חסידות