שלום לכולם

z non

New member
מה הקשר בין אריות לעריות

מלבד הרצון שלך להתפלסף על החלפת א ב-ע
 

אלישיר

New member
על המילה שליחות שמעת???

בעזי"ת תעקבי קצת אחרי אופי הדברים שאני כותב, ותנסי להבין את המכנה המשותף ,את הרצון שבסיס הכתיבה שלי. איזה נסיון קשה? מי שמרגיש שיש לו כאן נסיון, שיברח לפני שיאבד שני עולמות. אם הייתי מרגיש שאני צריך להתמודד בנסיון, הייתי בורח מהנט כמו אש. אולי זה כי אני חוזר בתשובה (ומאידך, בן של רב), שאין לי כל כך הרגשת קושי להתרחק מטעויות, ברחמיו הגדולים של אבא בשמים (בלעדי חסדיו הייתי יו"ר מועדון השיש). ועדיין תפילה בפי "ואל תביאני לידי נסיון"!
 

א77

New member
רציתי לשאול עם יד על הלב

אנחנו לא שמים יד על הלב. אנחנו לא נשבעים. אם איאלץ להתיצב בפני בית המשפט ולמסור עדות 'עם יד על הלב' ולפתוח במילים 'בהן צדק' כמתחייב מהחוק, הרי שאומר ובכל אופן אכוין לומר 'באין צדק'. ואף אחד לא יעיר לי. אבל הבה נניח שמישהו מכאן נכנס פעם או פעמיים לאתרים שכיוונת. הרי יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום, ואילו אין הקב"ה עוזרו לא יכול לו, כפי שלמדנו מחז"ל. איני חושב שכדי לחטוא צריך להכנס לאינטרנט. כשם שאיני חושב שאם הנך לא חרדי ולא דתי והנך נכנס בזדון לאתרים מסוג שהזכרת, אינך חוטא. חובותיי = חובותיך. אין לך שום פטור והקלה בתרי"ג המצוות. וממילא זה שאני דתי או חרדי לא עושה לי החמרה יותר משלך. אנחנו משתדלים לשמור על עצמנו. ואני מקווה שכ"א כאן משתדל מאד. וכל מי שמצליח יותר, גדול שכרו.
 

nachumadler

New member
לא הבנתי

מדוע אסור עלי כחילוני לבקר באתרים שאסור לחרדים, הרי אני לא חרדי.
 

לביא4

New member
עם יד על הלב -

מותר לך וגם צריך לבקר באתר חרדי, וגם לנו מותר לבקר באתרים אחרים חילונים אבל לא אתרים לא צנועים, ולאתרים כאלו גם לחילונים לא רצוי להגיע, יש לרובם ככולם של החרדים אחריות אישית ושליטה עצמית כדי לא להגיע לאיפוא שלא צריך. לצערינו הרב, אנחנו היום רואים לאיפוא המתירנות בבתי הספר הביאה את הדור הצעיר, הנושא הזה של המוסר האישי אמור להיות לא רק באינטרנט אלא ברחוב הפתוח, ובשאר תחומי החיים האחרים.
 

א77

New member
לא זה שאני חרדי אוסר עלי

אני חרדי לכל מה שהתורה מצווה עלי. אותה תורה מצווה על כל יהודי באשר הוא את אותן הציוויים. החרדי לא נכנס כי אין לו ויזה. החילוני נכנס אף ללא ויזה... אם כי ללא הכללה. הציווי הכתוב בספר החוקים של כל היהודים [לאו דווקא של החרדים] הינו בספר במדבר פרק טו פסוק לט ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם
 
מה קשור חילוני לעניין?

הוא, מבחינתו, לא חיב בזה! הוא לא מאמין שזה מה שהוא צריך לעשות, אז למה שיעשה זאת? ואנחנו בדיוק להפך!
 

א77

New member
מבחינתי? או מבחינתו?

מגיע אדם חילוני ושואל איך? איך החרדים מסתדרים עם האינטרנט? הרי לחרדים אסור... לחילוניים מותר הכל. כך מבחינתו. ושהוא יכתוב מה שהוא רוצה מבחינתו, ובאותה מידה אכתוב אני מה שנראה לי מבחינתי, מבחינת היותי חרדי, ויותר נכון מבחינת היותי יהודי.
 

לביא4

New member
לא נכון!

ציוויי התורה מיועדים לכולם - כל יהודי באשר הוא מחוייב בקיום תורה ומצוות, זה שהוא חילוני לא אומר שהוא לא יהודי, וזה גם מה שהודגש - לא עושים מצוות אנשים מלומדה, ויותר מזה - חילוני לא אומר שמותר לו לעשות את כל מה שהוא כתב, ולבקר בכל המקומות שהוא חושב, המתירנות שהם אימצו מראה את התוצאות המצערות היום בחברה החילונית בכלל והצעירה בפרט!
 

nachumadler

New member
איני יודע מה זה לכולם

יש רבנים שאוסרים לחלוטין את הכניסה לאינטרנט, אז איך אתם כאן, הפירוש הוא שבחרתם רבנים על פי רצונותיכם שאינכם מסוגלים לשלוט בהם, אף אני אבחר לי איזה רב על פי טעמי שמתיר להכנס לאתרים פסולים, למה לא?
 

nachumadler

New member
נא להפנים

שאין לי מה להפנים. אשמח אם תחכים אותי מה הקשר בין שאלתי להודעת המנהל.
 
הפורום הוא פורום חברתי גרידא

שאלות שיש בהם משום התגרות לשמה אינן הולמות את הפורום.
 

א77

New member
הופה, רגע.

יש רבנים שאוסרים לחלוטין את הכניסה לאינטרנט כך כתבת. זה ממש לא נכון. ואיני יודע מנין לך זה. המחמיר ביותר מתיר במשרד ובעבודה, וכמובן יש מקלים ממנו. כתבת גם, או יותר נכון פירשת כרצונך לפרש: הפירוש הוא שבחרתם רבנים על פי רצונותיכם שאינכם מסוגלים לשלוט בהם. אז נכון, כל אחד מאיתנו כנראה מקיים את הנאמר במסכת אבות: ועשה לך רב. ובעצם אתה כותב: אבחר לי איזה רב על פי טעמי שמתיר להכנס לאתרים פסולים. איני חושב שיש כזה רב שיתיר לך. אבל כנראה כוונתך לעשות מה שעשו חלק גדול מגויי העולם שהליטו לשמור שבת... אבל ביום ראשון.
 

nachumadler

New member
הופה הופה

כאן נפלת, תתקשר לבד"צ ותבקש בפקס את מכתבם האוסר לחלוטין גלישה. זה נכון שישנם רבנים שהתירו בעבודה ובמשרד אבל רק בהתיעצות עם רב, קצת מוזר לי להאמין שכל אלו שכותבים פה בשעות הקטנות של הלילה עושים זאת רק בהתיעצות עם רב ולצורכי עבודה (אא"כ הם מתפרנסים מכתיבת הודעות בפורום זה). בורותך בענין 'עשה לך רב' מרקיעה שחקים, האם שמעת על היהדות המתקדמת, סך הכל זה שלב נוסף בהקלה בעניני הרבנות, לשיטתך מדוע שלא אבחר לי רב משם?, מי החליט עד איזה גבול רב יכול להתיר? כמו שהרב שלך התיר להכנס לאינטרנט לצרכי בילוי ולא הציב בפניך גבולות וגדרים בפני עריות כך הרב שלי יתיר לי להביט באתרים פסולים כל עוד שאיני עושה מעשה. חשוב על כך נחום
 
"כאן נפלת"

שיהיה ברור רבי נחום. אנחנו לא עומדים למבחן.כפי שכתבתי לך, הפורום נועד ונוצר כפורום חברתי ולא ל"מבחנים" וכולי..
 

א77

New member
אדון נחום תקום

אם אפול אקום לא יותר לאט ממך. הבד"צ וכל מערכת לא תתן לך 'היתר' לא לאינטרנט ולא לשחות אפילו לא בחוף נפרד. 'היתר' תמיד אינו גורף. אבל אל תבלבל לי במוח. אני נמצא בשטח, אני בין הפוסקים והרבנים. כתבת בהודעתך לא האחרונה, שהרבנים אוסרים כליל. אין זה נכון. יש צד היתר בתנאים מסויימים. ואין לי ענין לקום אם לא נפלתי. בורותי בענין עשה לך רב מרקיעה שחקים לדבריך, ואיני יודע מדוע. אכן עשה לך רב, או רעבעצין שהיתה בעבר כומר לאחר שעבר שינויי מין. תוכל לעשותו/ה רב עבורך, ולשמור שבת ביום שלישי גם. דברת על ענין כללי, מותר או אסור, וגלשת לפסים אישיים ופרטיים, תתחיל להיות כומר הוידוי של כל אחד ואחד מכאן. מי התיר לך? מי אמר לך? מה אתה עושה בשעה 24.00 בחצות וכו'. יש לי כומר וידוי אחר. אני בכל אופן כאן בהיתר גמור בשביל לענות כסיל כאוולתו, ואוליי יש הזדמנויות אף לענות את התשובה של הקהה... בהגדה של פסח.
 
למעלה