שלום לכם בריטופילים למיניהם

yo t a m

New member
../images/Emo6.gif

כנראה שאתה לא בקי בענייני ספרי היסטוריה של כיתה ט', וכנראה שלא הבנת את ההערה האחרונה שלי- לא *כל* מה שאני אומר מראה שאני מבלבל בכמה מאות שנים. כאשר אמרתי שהם לא נאלצו לעבוד בילדותם, הראיתי כיצד העובדה שהם במעמד בינוני נתנה להם יתרון כלשהו על פני מעמד עני יותר. ובכל אופן, הנושא המרכזי (לפי מיטב הבנתי) הוא לא המצע הסוציו-אקונומי של ג'ון ווינסטון לנון ופול ג'יימס מקרטני, כך ש... הממ.
 

stevie1

New member
צוחק מי שצוחק אחרון

אולי כשתגדל לא רק תבין אלא גם תפתח חוש הומור והבנת אירוניה בלי שישימו ליד כל מילה אייקון של תפוז עם לשון בחוץ
 

yo t a m

New member
אולי

כמובן שבשביל פיתוח חוש הומור ואירוניה יש גם להכיל מעט מוח בתוך הגוש העגלגל הזה, חוץ מלגדול, כך שסיכויי נמוכים, הלא כך? :)
 

karpada1

New member
ג'נסיס

כל חברי הלהקה למדו ברויאל אקדמי אוף מיוזיק המפואר. פול מקרטני למד מוזיקה קלאסית ברמה כלשהי(לא גבוהה). בשנות השבעים היו שלל הרכבים בריטים שהתבססו על "קלאסיקאלי טריינד מיוזישנס"-המפורסמים בהם:ELP,YES,GENTLE GIANT,SOFT MACHINE RENAISSANCE והרשימה עוד ארוכה. מעבר לכך יש לזכור שבניגוד לתפיסה החקוקה במוחם של הדיוטות ,בריטניה היוותה מוקד מוזיקלי ראשון במעלה כבר מהמאה ה17 לגדולי המוזיקאים המערביים ואימצה רבים מהם(הנדל,באך ג'וניור,מנדלסון) ואף סיפקה מוזיקאים גאוניים כמו הנרי פרסל ,בנג'מין בריטן,ראלף ווהן וויליאמס,גוסטב הולסט ואחרים. מסורת מעין זו- כמובן שלא התקיימה בארה"ב שעדיין היתה שרוייה בפרובינציאליות הנחשקת שלה-יכולה בהחלט להיות חלק אינטגרלי בתיאור התופעה בה דן הת'רד הנ"ל. הערה קוסמטית-מזה ת'רדים רבים מעירים לך על הסגנון הבוטה והמתלהם שאימצת(נענע)-אם כבר העלית את נושא התיאוריה המוטעית הרי שאחת המפורסמות שבתיאוריות אלו היא התיאוריה של "הצועק צודק". ראי זאת כהערה אינפורמטיבית ולא כהזמנה לדו קרב.
 

stevie1

New member
דרך אגב

חבל שבמקום לנסות לחנך אותי אתה לא מתקן את אלו שטועים בגדול (כמו להגיד שילדים הועבדו בשנות הארבעים שמה לעשות, טעויות כאלה קשה לתקן בלי לצחוק אפילו קצת) ועוד בנושא שטרחת לתקן אותי עליו - מוזיקה קלאסית, למרות שלא אלו היו טענות הכותב השני אם תקרא את דבריו שוב. אם תקרא את דברי שנית תראה שכתבתי ש"*רוב* הלהקות, כיום ובעבר, למדו לנגן על גיטרה מצ'וקמקת בחדר שינה. מעטי מעטים למדו מוזיקה באופן האקדמאי (בעצם אני יכולה לחשוב רק על אחד - DAMON GOUGH שלמד באוני' בלידס)...". אז יש עוד מסתבר, מודה ומתוודה שהלהקות שהזכרת הן רחוקות להיות הטעם המוזיקלי שלי. אני לא חושבת שמספר מועט של להקות שוליות הוא הוכחה ש*רוב* הלהקות הבריטיות מכילות נגנים שלמדו מוזיקה ברמה אקדמאית.
 

yo t a m

New member
@)*$)*@$&$&$

המ. אוקיי, שמע(י) יקירי(תי?). מעולם לא אמרתי שילדים הועבדו בשנות ה-40. כאשר אמרת שאני חושב ככה, אמרתי שאני לא חושב ככה. אמרת שוב שאני חושב ככה, ושוב אמרתי שאני לא חושב ככה, ואז אמרת שאני לא מבין בדיחות אירוניות >_< בכל אופן, מוזיקת העם ברחבי בריטניה אכן קדמה למוזיקה הקלסית, אפילו אם נלך על פי הקרפדה. המאה ה-17 באה מאות שנים אחרי תחילת מוזיקת העם :) חוץ מזה, עדיין, עם כל זאת שלבריטניה הייתה אולי מסורת מוזיקה קלסית טובה משל אמריקה (ולא ש*זה* נראה קשה במיוחד >_<), לא הייתה לה מסורת מפותחת כמו של גרמניה וארצות אירופאיות אחרות שהיוו מרכז למוזיקאים קלסיים. כאשר השוויתי אותה במוזיקה הקלסית השוויתי אותה לארצות אירופה ולא לאמריקה. ו-אני חייב לסקול אותך על האמירה שג'נסיס ויס הן להקות שוליות :) *סוקל* וגם מעולם לא כתבתי ש"רוב הלהקות הבריטיות מכילות נגנים שלמדו מוזיקה ברמה אקדמאית". אמרתי שזה יכול להיות גורם שגרם לחלק מהלהקות להתפתח יותר :) ועכשיו, אחרי שהבהרתי את דבריי מחדש לאחר שהם סולפו בברוטליות- אלך לי בשלווה אל מותי.
 

Raul Duke

New member
קרפדה 1 לשעבר

חוץ מזה, עדיין, עם כל זאת שלבריטניה הייתה אולי מסורת מוזיקה קלסית טובה משל אמריקה (ולא ש*זה* נראה קשה במיוחד >_<), לא הייתה לה מסורת מפותחת כמו של גרמניה וארצות אירופאיות אחרות שהיוו מרכז למוזיקאים קלסיים. לא מדוייק. באנגליה הייתה מסורת מוזיקלית מהמרשימות באירופה-אמנם לא כפי שהייתה בגרמניה/אוסטריה אך עומדת כשווה מול צרפת ,איטליה,רוסיה וכו'. הנרי פרסל נחשב לגדול המלחינים בטרם באך,אלגר הוא מלחין מהמעלה הגבוהה ביותר,בריטן הוא ממבשרי המוזיקה הקלאסית של המאה ה-20. מעבר לכך-מסורת מוזיקלית אינה מתבטאת אך ורק במלחינים מקומיים אלא גם בפופולריות וכר גידול מוזיקלי.בתחום זה אנגליה הצטיינה עוד יותר והיוותה סצנה מוזיקלית המושכת את גדולי המוזיקאים להשתכן ולהתפתח בה. (הנדל למשל ,התפרסם באנגליה ואף בילה בה את מרבית חייו)
 

yo t a m

New member
הממ...

ובכן, לפי הידוע לי מרכז המוזיקה הקלאסית היה בווינה, ולא באנגליה, אבל אשמח אם תעמיד אותי על טעות כלשהי.
 

karpada1

New member
אין טעות

מרכז המוזיקה הקלאסית אכן היה בווינה כפי שציינת(ראה הודעתי הקודמת) אך פרט לסצנה האוסטרו/גרמנית שהיוותה את לב המוזיקה המערבית, ההתרחשויות המוזיקליות החשובות ביותר קרו באנגליה ובצרפת.(ואיטליה בתקופה הבארוקית והפרי-בארוקית).
 

Raul Duke

New member
קרפדה1 לשעבר

להקות שוליות? חוששני שאת "WAY OFF". ELP,YES,GENESIS,פינק פלוייד(ריצ'ארד רייט),קינג קרימזון(מייק גיילס,דיוויד קרוס,איאן מקדונלד,ביל ברופורד),רוברט וייאט,קית' טיפט,פוליס(סטיוארט קופלנד) ואלו רק דוגמאות להרכבים שמכרו עשרות מיליוני אלבומים ונחשבים ליוצרים מוניומנטליים. ישנן עוד להקות רבות(מוכרות פחות אך מפורסמות בתחומן)המבוססות גם הן על נגנים מוכשרים קלאסית.
 

stevie1

New member
לא חולקת שזה קיים

למרות שקודם לא הזכרת את פינק פלויד וקינג כרימזון אלא להקות כמו רנייסנס שהן כן שוליות. הנקודה היא שהטענה הראשונה, בהודעה המקורית עליה חלקתי, מבחינה סטיסטית לא תופסת. הכותב טען במילים אחרות שיש יותר מוזיקאים בריטים כי רוב הלהקות ממעמד בינוני שלמדו לימודים אקדמאים (למרות שתיאוריה כזאת כבר שלושים שנה לפחות לא רלוונטית). שאלתי אותו מה הקשר והוא לא ענה. אני כתבתי של*רוב* המוזיקאים אין השכלה מוזיקלית קלאסית (שגם על זה אפשר להתווכח..מה היא השכלה קלאסית? רמה 5 בפסנתר?). לא אמרתי ש*אין* מוזיקאים עם השכלה קלאסית.
 

Nimst

New member
יש דרך לנסח דברים

גם אם אתה לא מסכים איתה ויש לך מה לתקן ולהוסיף - אפשר לעשות את זה בצורה אחרת. מומלץ, למען האמת.
 

sarah

New member
אמנם אמנם אמנם

"לאנגלים יותר קר אז הם יושבים בבית יותר ומקשיבים למוסיקה": זאת הבדיחה הכי טובה ששמעתי בשבוע האחרון...דבר ראשון , בחורף ברוב ארה"ב קר ואפילו יותר מבריטניה...חלקים גדולים מארה"ב הם הררים , ולכן בחורף יורד שם שלג בכמויות גדולות , ואף יותר מבריטניה שהיא מדינה מישורית ברובה (בעיקר בדרום שם נמצאת לונדון)... חוץ מזה מי קבע שדווקא כשקר ועצוב כותבים שירים?! יש כאלה כשהם רואים שמש הם הופכים לשמחים , דבר שעשוי להוביל אותם לכתיבת שיר שמח...שירים לא חייבים להיות תמיד עצובים... יכול להיות, אבל כמה שאני יודעת ומבינה 1)בריטניה יותר צפונית מארה"ב ולכן הגיוני שהיא יותר קרה 2)בהחלט יש חלקים בארה"ב שהם מאוד קרים (אלסקה...), וגם חלקים נורא נורא חמים (קלפורניה שיש בה מלא אנשים ד"א) אבל אני מתארת לעצמי שבסה"כ האמריקאים גרים במקומות פחות קרירים (צריך לזכור שהכי הרבה אמריקאים מרוכזים במישור החוף המערבי ובחוץ המזרחי החמים) מסקנה- בגלל זה אני משארת שאנגליה יותר קרירה,כמובן יכול להיות שאני טועה
צריך למצוא לזה הוכחות אמיתיות... התכוונתי לא לזה שהם עצובים דווקא אלא לזה שלהיות תקוע בפנים מן הסתם גורם להרבה יותר התעסקויות ממוסיקה. גם זאת הייתה בדיחה מעולה...איזה בדיוק מסורת יש לבריטים במוזיקה שאין לאמריקאים?! הבריטים הם אלה שלמדו מהאמריקאים! הרוק אנד רול נולד בארה"ב , והבריטים הביאו אותו לארצם! הבלוז נולד בארה"ב , דבר שהוביל להתפתחות הבלוז החשמלי , דבר שהביא לנו את הגיטרה החשמלית...השורשים של להקות הבלוז רוק הבריטיות היו בארה"ב (ת ואמנים כמו לד זפלין , אריק קלפטון , ג'ף בק וכו'...) מדוע לאמריקאים יש פחות מסורת? מאחר שהם התיישבו בארצם הרבה אחרי שבריטים התחילו להיות בריטים...כאילו...הבריטים ישבו המון שנים בארץ אנגליה וככה פיתחו מסורת, לעומת זאת האמריקאים הגיעו לא מזמן לאמריקה והם התחילו פחות או יותר להתחיל לפתח תרבות יותר חדשה (עם שרידים של התרבות האנגלית, אבל מה שנשמר זה רק מה שזוכרים, בעיקרון ו...ו...הראייה שלי נהיית קצת מטושטשת ונגמר לי הכוח להסביר את עצמי אני זה אני מקווה שהסיבה להשערה הזאת נשמעת אינטילגנטית מספיק) ולכן...הייתה להם גם תרבות/מסורת מוסיקה פחות וותיקה באופן כללי. השורשים של המוסיקה היו בארה"ב, אבל לנו מסתבר שהאנגלים הסכילו יותר לפתח אותה. "הסעיף הקודם הביא אותי לרעיון שיכול אולי להסביר למה המסורת של מוסיקה אפילו פחות קיימת (אולי) באמריקה-כי נראה לי שכל מי שבא לאמריקה בהתחלה לא היו רובם ממעמד גבוה במיוחד ככה שנראה לי שהיה להם פחות גישה למוסיקה וחינוך כזה לעומת האנגלים שם": זה פשוט שטויות!!! אהה,
אני אשמח תסביר לי למה התכוונת. "אנגליה הרבה יותר צפופה מארה"ב (נראה לי...) ככה שיותר קל למצוא יותר מוסיקאים טובים שרוצים לשתף פעולה אחד עם השני": אנגליה אולי יותר צפופה מארה"ב , אבל אל תשכחי שבארה"ב יש ערים רבות שמאוכלסות ביותר ממיליון תושבים , ובבריטניה רק בלונדון ובברמינגגהם יש יותר ממיליון תושבים...אז תאמיני לי שבעיר שמאוכלסת ביותר ממיליון תושבים יהיה הרבה מאוד מוזיקאים ולכן יהיה להם יותק קל למצוא אחד את השני , וכן גם בפרברי העיר... צודק, זה באמת היה טיפשי מצידי
"במדינה ענקית קשה פחות להצליח": גם כן שטויות...תחשבי על זה שללהקה מסויימת בבריטניה , יש מספר מסויים של מעריצים , ולאותה להקה היה יכול להיות לה פי 4 (זה בערך היחס בין התושבים של שתי המדינות) יותר מעריצים בארה"ב מאשר היה לה בבריטניה , אילו הייתה פועלת בארה"ב... נכון נכון נכון אבל זה לא משפיע עלינו: כשהתכוונתי סיכוי גדול להצליח התכוונתי סיכוי גדול להצלחה ביחס לאוכלוסיה, כאילו כמה אחוזים מהאוכלוסיה מחבבים אותך--> מאחר שאנחנו שומעים רק על הלהקות הכי מצליחות בארה"ב ובריטניה ובארה"ב יש פחות סיכויים ללהקה מהסוג שאנחנו מחבבים להצליח אז מבחינתינו ללהקות מארה"ב יש סיכוי פחות טוב להצליח- אצלנו. חוץ מזה , שמעת על התופעה British Invasion?! אם לא שמעת על כך , אז זה היה גל של להקות בריטיות שממש "פלשו" לארה"ב באמצע שנות השישים , ועשו שם הצלחה אדירה...ולמה את חושבת שהם רצו להצליח שם?!...כי זאת מדינה ענקית , והיה להם הרבה ויותר סיכוי להצליח שם מאשר מבריטניה (לפחות מבחינת מכירות תקליטים)...ועובדה שהם הצליחו... עד היום להקות בריטיות רבות רוצות להצליח בארה"ב... בקיצור...תחשבי טוב על מה שאמרת... היה להן קל להצליח כי הן כבר היו נורא מצליחות בבריטניה והיה להם "גב" שזה בכלל לא דומה ללהקה שמתחילה מכלום, כמובן שקל להם יותר להצליח. מעבר לזה אין לנו מוסג כמה אחוז מהלהקות הבריטיות שניסו להצליח שם הצליחו. ומבחינת מכירת תקליטים ומספר אנשים אתה צודק, אבל זה לא חשוב ולא רלוונטי בכלל...בטח שרוצים להצליח בארה"ב, מוכרים יותר תקליטים והכל אבל זה רק |אחרי| שמצליחים לחדור למיינסטרים. ואלה שלא- אולי מוכרות הרבה תקליטים אבל לא מספיק כדי להגיע לתודעתנו. לילה טוב
שרה "לאמריקאים יש פחות מסורת ולכן גם כן פחות מסורת של מוסיקה": גם זאת הייתה בדיחה מעולה...איזה בדיוק מסורת יש לבריטים במוזיקה שאין לאמריקאים?! הבריטים הם אלה שלמדו מהאמריקאים! הרוק אנד רול נולד בארה"ב , והבריטים הביאו אותו לארצם! הבלוז נולד בארה"ב , דבר שהוביל להתפתחות הבלוז החשמלי , דבר שהביא לנו את הגיטרה החשמלית...השורשים של להקות הבלוז רוק הבריטיות היו בארה"ב (להקות ואמנים כמו לד זפלין , אריק קלפטון , ג'ף בק וכו'...) "הסעיף הקודם הביא אותי לרעיון שיכול אולי להסביר למה המסורת של מוסיקה אפילו פחות קיימת (אולי) באמריקה-כי נראה לי שכל מי שבא לאמריקה בהתחלה לא היו רובם ממעמד גבוה במיוחד ככה שנראה לי שהיה להם פחות גישה למוסיקה וחינוך כזה לעומת האנגלים שם": זה פשוט שטויות!!! "אנגליה הרבה יותר צפופה מארה"ב (נראה לי...) ככה שיותר קל למצוא יותר מוסיקאים טובים שרוצים לשתף פעולה אחד עם השני": אנגליה אולי יותר צפופה מארה"ב , אבל אל תשכחי שבארה"ב יש ערים רבות שמאוכלסות ביותר ממיליון תושבים , ובבריטניה רק בלונדון ובברמינגגהם יש יותר ממיליון תושבים...אז תאמיני לי שבעיר שמאוכלסת ביותר ממיליון תושבים יהיה הרבה מאוד מוזיקאים ולכן יהיה להם יותק קל למצוא אחד את השני , וכן גם בפרברי העיר... "במדינה ענקית קשה פחות להצליח": גם כן שטויות...תחשבי על זה שללהקה מסויימת בבריטניה , יש מספר מסויים של מעריצים , ולאותה להקה היה יכול להיות לה פי 4 (זה בערך היחס בין התושבים של שתי המדינות) יותר מעריצים בארה"ב מאשר היה לה בבריטניה , אילו הייתה פועלת בארה"ב... חוץ מזה , שמעת על התופעה British Invasion?! אם לא שמעת על כך , אז זה היה גל של להקות בריטיות שממש "פלשו" לארה"ב באמצע שנות השישים , ועשו שם הצלחה אדירה...ולמה את חושבת שהם רצו להצליח שם?!...כי זאת מדינה ענקית , והיה להם הרבה ויותר סיכוי להצליח שם מאשר מבריטניה (לפחות מבחינת מכירות תקליטים)...ועובדה שהם הצליחו... עד היום להקות בריטיות רבות רוצות להצליח בארה"ב... בקיצור...תחשבי טוב על מה שאמרת...
 

OzzzzzY

New member
...

יכול להיות, אבל כמה שאני יודעת ומבינה 1)בריטניה יותר צפונית מארה"ב ולכן הגיוני שהיא יותר קרה 2)בהחלט יש חלקים בארה"ב שהם מאוד קרים (אלסקה...), וגם חלקים נורא נורא חמים (קלפורניה שיש בה מלא אנשים ד"א) אבל אני מתארת לעצמי שבסה"כ האמריקאים גרים במקומות פחות קרירים (צריך לזכור שהכי הרבה אמריקאים מרוכזים במישור החוף המערבי ובחוץ המזרחי החמים) מסקנה- בגלל זה אני משארת שאנגליה יותר קרירה,כמובן יכול להיות שאני טועה צריך למצוא לזה הוכחות אמיתיות... התכוונתי לא לזה שהם עצובים דווקא אלא לזה שלהיות תקוע בפנים מן הסתם גורם להרבה יותר התעסקויות ממוסיקה. בריטניה אולי צפונית יותר מארה"ב , אבל אין זה אומר שהיא קרה יותר...אם ניקח לדוגמא את הרי ההימליה שהם דרומיים ביחס לארה"ב ובריטניה , דווקא שם יותר קר , וזה מוכיח שהמיקום של המדינה על הגלובוס הוא לא הגורם היחידי שמשפיע על המזג אוויר , אלא גם הגבוה , וארה"ב גבוהה יותר...וגם בחלקים המישוריים בארה"ב בחורף יש מזג אוויר קר לפחות כמו בחלקים המישורייים שבבריטניה. "החוף המזרחי החמים"...ניו-יורק נמצאת בחוף המזרחי "החמים" , והטמפ' הממוצעת שם בחורף היא מתחת לאפס , אז על איזה חמימות את מתכוונת?!...אני מניח שלחמימות בקיץ , אבל קיץ היא רק עונה אחת מתוך ארבע , וגם בשאר ימות השנה לא ממש חם שם , כמו שאת מתארת... בדרום ארה"ב באמת חם ברוב השנה(טקסס , אריזונה , ניו-מקסיקו , לואיזיאנה וכו'...) , אבל זה לא הופך את כל ארה"ב למדינה חמה...זה רק חלקים מסויימים... האמריקאים מפוזרים בכל הארץ שלהם , והם לא בחרו להתיישב דווקא איפה שפחות קר , הם התיישבו קודם כל במזרח (כי הם הגיעו מאירופה דרך האוקינוס האטלנטי לארה"ב) , ועם השנים הם התפזרו גם לכיוון המערב שהיה פחות מיושב. מדוע לאמריקאים יש פחות מסורת? מאחר שהם התיישבו בארצם הרבה אחרי שבריטים התחילו להיות בריטים...כאילו...הבריטים ישבו המון שנים בארץ אנגליה וככה פיתחו מסורת, לעומת זאת האמריקאים הגיעו לא מזמן לאמריקה והם התחילו פחות או יותר להתחיל לפתח תרבות יותר חדשה (עם שרידים של התרבות האנגלית, אבל מה שנשמר זה רק מה שזוכרים, בעיקרון ו...ו...הראייה שלי נהיית קצת מטושטשת ונגמר לי הכוח להסביר את עצמי אני זה אני מקווה שהסיבה להשערה הזאת נשמעת אינטילגנטית מספיק) ולכן...הייתה להם גם תרבות/מסורת מוסיקה פחות וותיקה באופן כללי. השורשים של המוסיקה היו בארה"ב, אבל לנו מסתבר שהאנגלים הסכילו יותר לפתח אותה. ארה"ב קיימת כבר יותר 200 שנה (אני חושב...) , אז תאמיני לי ש200 שנה זה מספיק זמן כדי לטפח מסורת. ונכון , לבריטים יש יותר מסורת , אבל אנחנו מדברים על המוזיקה המודרנית שהתחילה בערך באמצע המאה ה20 , ולכן אין לבריטים ייתרון מסויים בגלל שהם יותר מסורתיים , כי שתי המדינות היו כבר קיימות מספיק זמן...ועובדה גם שהאמריקאים שהם פחות "מסורתיים" התחילו את המוזיקה המודרנית בג'אז בבלוז , ולאחר מכן גם גם ברוק אנד רול... במוזיקה הקלאסית , יכול להיות שיש לבריטים יתרון (אבל אנחנו מדברים על המוזיקה המודרנית)... "הסעיף הקודם הביא אותי לרעיון שיכול אולי להסביר למה המסורת של מוסיקה אפילו פחות קיימת (אולי) באמריקה-כי נראה לי שכל מי שבא לאמריקה בהתחלה לא היו רובם ממעמד גבוה במיוחד ככה שנראה לי שהיה להם פחות גישה למוסיקה וחינוך כזה לעומת האנגלים שם": זה פשוט שטויות!!! אהה, אני אשמח תסביר לי למה התכוונת... כדי ליצור מוזיקה לא צריך להיות במעמד מסויים , כל אחד יכול ליצור מוזיקה כרצונו , ולא המעמד יעצור אותו... ולפי ההסבר שלך לאנשי המעמד הגבוה יש יותר גישה למוזיקה , ולכן רוב המוזיקאים באים המעמד הגבוה , אז תתפלאי אבל רוב המוזיקאים ברוק היו במעמד הנמוך והבינוני , וזאת עובדה! נכון נכון נכון אבל זה לא משפיע עלינו: כשהתכוונתי סיכוי גדול להצליח התכוונתי סיכוי גדול להצלחה ביחס לאוכלוסיה, כאילו כמה אחוזים מהאוכלוסיה מחבבים אותך--> מאחר שאנחנו שומעים רק על הלהקות הכי מצליחות בארה"ב ובריטניה ובארה"ב יש פחות סיכויים ללהקה מהסוג שאנחנו מחבבים להצליח אז מבחינתינו ללהקות מארה"ב יש סיכוי פחות טוב להצליח- אצלנו. שמעי , להקות לא עושות את המדדים המטופשים האלה (כמה אחוז מהאוכלוסיה אוהבים אותנו) , אין צורך לעשות את זה , ואף אחד באמת לא עושה את זה...זה מיותר! להקות מוכרות את האלבומים שלהן גם בארה"ב , והן עושות שם גם סיבובי הופעות , והמדד היחיד אצל רוב הלהקות הוא נפח הכיס...אם להקה באה לארה"ב והיא שמה לב לעובדה שהיא הרוויחה יותר כסף מאשר היא הרוויחה בבריטניה אז היא תמשיך לפעול בארה"ב לתקופות נוספת... והמדד אצל להקות שכסף בשבילהן הוא לא הכל , הוא אך ורק הלב! ... היה להן קל להצליח כי הן כבר היו נורא מצליחות בבריטניה והיה להם "גב" שזה בכלל לא דומה ללהקה שמתחילה מכלום, כמובן שקל להם יותר להצליח. מעבר לזה אין לנו מוסג כמה אחוז מהלהקות הבריטיות שניסו להצליח שם הצליחו. ומבחינת מכירת תקליטים ומספר אנשים אתה צודק, אבל זה לא חשוב ולא רלוונטי בכלל על איזה "גב" את מדברת?!....לא היה ללהקות הללו שום "גב" , כי הטעם של הקהל האמריקאי הוא שונה מאשר של הבריטים , וכן המנטאליות שלהם , ולכן ל"גב" הזה לא היה שום משמעות...לכן אני חושב שדווקא היה להם קשה יותר להצליח (לפחות בהתחלה לפני שהעניין הפך לתופעה של ממש) ועוד משהו לסיום: אתם בטח בטוחים שאני מעדיף רוק אמריקאי על פני רוק בריטי , אבל זה לא נכון , אין לי העדפה למדינה מסויימת , אני פשוט מכיר את הרוק האמריקאי מספיק טוב , כדי להעריך אותו כראוי... אתם לעומת זאת מזלזלים בו , וזה בא מתוך חוסר הכרות עם הרוק האמריקאי (ואני מדבר על רוק של שנות ה60 וה70)... שמעתם פעם על להקות כמו:Allman Brothers Band , The Band , Creedence Clearwater Revival , Crosby, Stills, Nash , Frank Zappa , Greatful Dead , Jefferson Airplane , Jim Croce , Kansas , Love , Lynyrd Skynyrd , Neil Young...וכו'...(חלק מהלהקות והאמנים הללו הם קנדיים , אבל הם נחשבים לאמריקים מבחינה מנטאלית, כפי שלהקות איריות נחשבות לבריטיות) אני די בטוח שאת רוב הלהקות והאמנים הללו , אתם לא מכירים , ואת המעט שאתם מכירים אתם לא מכירים מספיק טוב (כמה שירים בודדים זה לא נקרא להכיר) , ולכן מה שאני מציע זה שתצטרפו לפורום הכי טוב בתפוז , אגדות רוק , תיכנסו למאמרים של הפורום ותעיינו בהם קצת(אל תדאגו , רוב המאמרים הם על להקות בריטיות
...) , ותחשבו בפעם הבאה לפני שאתם מזלזלים במשהו שאתם בקושי מכירים...
 

yo t a m

New member
לגבי עניין המסורת...

לבריטים אין ממש מסורת במוזיקה קלאסית (הנדל. אני לא מכיר עוד), אבל הם פיתחו מסורת של שירי עם, ש*כן* השפיעה על חלק מהמוזיקה גם של הרוקנרול. המ. ג'ת'רו טול? ובכל אופן, הערצה לרוק הבריטי לא אומרת שמזלזלים ברוק האמריקאי. זה אומר שמעדיפים את הרוק הבריטי. >_<
 

OzzzzzY

New member
...

לבריטים יש מסורת של שירי עם , ומצד שני לאמריקאים יש מסורת של שירי קאנטרי ובלוז... כל אחד והמסורת שלו...
 

Nimst

New member
אני דווקא

מכירה את רוב הלהקות שציינת, ובכל זאת מעדיפה את הרוק הבריטי. אף אחד לא זלזל, בסך הכל עלתה תמיהה (לגיטימית ומובנת) על כך שלהקות רבות וטובות צמחו דווקא מבריטניה, והתפרסמו בקנה מידה עולמי.
 

sarah

New member
אוקי

אני ממש לא מובנת נכון- נראה שלא הסברתי את עצמי (עדיין לא קראתי את התשובות שלך להשערות שלי כי זה מפחיד אותי:) ואני אגע בהן יותר מאוחר) אין לי הרבה ידע על מוסיקה אנגלית ועל אמריקאית וגם אין לי דיעה בעניין והדבר היחיד שאני שמה לב אליו בעניין הזה הוא שיש לי הרבה יותר דיסקים של להקות בריטיות, אולי יד הגורל. מה שניסיתי להציג בתשובות שלי ליותם הן השערות שהעלתי במקרה שאכן הוא צודק, והמוסיקה הבריטית יותר טובה/מצליחה/אהודה שרה
 
למעלה