שלומית מוקיעה מתוכה סרבניות המצפון

כמה טיפש אפשר להיות?

פטור מטעמי מצפון, דת, חוסר יכולת לשייף ציפורניים באוהל צבאי הוא מעוגן בחוק, שכן אם לא היה כך הפטור לא היה ניתן. מי שיושב בכלא הוא, מן הסתם, זה שלא קיבל את הפטור...
 

ריהa

New member
ילדה בת 19 (לפי הכתוב בכרטיס)

מנהלת פורום הורים למחוננים-(ילדים חנונים) לי זה מסביר הכל
 

Mיקי_

New member
איזה שטויות אתה מקשקש אני אביא לך

את לשון החוק אם צריך... א1 תקנות שירות ביטחון לפניכם תקנות שירות בטחון (פטור נשים משירות בטחון מטעמים שבמצפון או שבהווי משפחתי דתי), התשל"ח-1978. תקנות אלה מסדירות את הליכי קבלת הפטור משירות צבאי על-ידי נשים לפי סעיף 39ג' (בנוסח קודם של החוק מספרו של הסעיף היה 30ג') לחוק שירות ביטחון. בסוף קובץ התקנות מופיעה דוגמה לתצהיר שיש להגיש לפי תקנות אלה. בתוקף סמכותי לפי סעיפים 30 ו-45 לחוק שירות בטחון, התשי"ט-1959 [נוסח משולב] (להלן - החוק), אני מתקין תקנות אלה: מינוי ועדות פטור וועדות ערר 1. (א) שר הבטחון ימנה ועדת פטור שתהיה רשות לענין סעיף 30(ג) לחוק, וכן ועדת ערר. (ב) מינוי ועדת פטור או ועדת ערר יכול שיהיה לכל הארץ או לאזור מסוים. מספר החברים בועדת הפטור ובועדת הערר 2. (א) ועדת פטור או ועדת ערר תהיה של שלושה או חמישה חברים ובכללם יושב ראש הועדה. (ב) רוב חברי ועדת הפטור או ועדת הערר יהווה מנין חוקי לכל דבר שהועדה מוסמכת לעשותו לפי תקנות אלה, ובלבד שלדיון באותו דבר הזמין יושב ראש הועדה את כל חבריה. (ג) ועדת הפטור או ועדת הערר תחליט פה אחד או ברוב קולות; היו קולות חברי הועדה הנוכחים בדיון שקולים - תכריע דעת היושב-ראש. פרסום ברשומות 3. הודעה על מינוי ועדת פטור וועדת ערר, מענה ואזורה תפורסם ברשומות. בקשה לפטור 4. המבקשת להוכיח כי טעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים אותה מלשרת בשירות בטחון (להלן - המבקשת) תגיש בקשה בכתב לועדת הפטור שמקום מגוריה הקבוע של המבקשת הוא באזורה, או למי שהסמיכה אותה ועדת פטור לקבלת בקשות; לבקשה יצורף תצהיר של המבקשת בהתאם לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971, לפי הטופס שבתוספת; הבקשה תפרט שמותיהם של שני עדים לפחות, שיש בידם לתמוך בהצהרת המבקשת, כולה או מקצתה, בציון מעניהם של העדים ומשלחי ידם (להלן - הבקשה). מועד הגשת הבקשה 5. (א) הבקשה תוגש לא יאוחר מהיום שנקבע להתייצבות ראשונה של המבקשת כיוצא צבא בהתאם לסעיפים 3, 3א, 4, 7, 8 או 9 לחוק. (ב) הבקשה יכול שתוגש בטרם היות האשה יוצאת צבא, אולם תידון בועדת הפטור משהיתה ליוצאת צבא. (ג) (1) פוקד רשאי לקבל את הבקשה במועד מאוחר מהמועד האמור בתקנת משנה (א), אם ראה לעשות כן מטעמים מיוחדים; (2) החליט פוקד לקבל את הבקשה כאמור, יעבירנה לועדת הפטור. (ד) הוגשה בקשה לפטור, לא תיקרא המבקשת לבדיקות האמורות בסעיפים 3א ו-7א לחוק, אלא אם נדחתה הבקשה בכל ההליכים לפי תקנות אלה. ראיות העדים 6. (א) מצאה ועדת הפטור, לאחר עיון בבקשה, כי אין להסתפק בתצהיר, תבקש הועדה תחילה ראיות ביחס לאמור בתצהיר המבקשת מכל אחד מן העדים ששמותיהם פורטו בבקשה, באחת הדרכים האלה: (1) קבלת תצהיר מאת העד בהתאם לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971; (2) הזמנת העד להעיד בפני ועדת הפטור. (ב) ההודעה על הגשת התצהיר או הזמנתו להעיד לפני ועדת הפטור, תיחתם בידי יושב ראש ועדת הפטור או אחד מחבריה. טענות המבקשת 7. קבעה ועדת הפטור, לאחר שנהגה לפי תקנה 6, כי לא הוכח לה שטעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים את המבקשת מלשרת בשירות בטחון, תשלח לה הודעה בכתב כי ניתנת לה אפשרות לעיין בפרוטוקול הדיון ולבוא ולהשמיע את טענותיה לפני הועדה, אם תרצה בכך. ראיות אחרות 8. ועדת הפטור רשאית לקבל כל ראיה שיכולה, לדעתה, לאשר או לסתור ראיה שהובאה לפניה מטעם המבקשת. רישום פרוטוקול בועדת הפטור 9. יושב ראש ועדת הפטור או חבר מחבריה שהיושב ראש מינהו לכך, ירשום פרוטוקול שישקף את דברי העדים ואת דברי המבקשת לפני הועדה; הפרוטוקול ייחתם בידי כל חברי הועדה שנכחו בדיון. הוכחת הטעמים לועדת הפטור 10. קבעה ועדת הפטור כי המבקשת הוכיחה שטעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים את המבקשת מלשרת בשירות בטחון, תינתן למבקשת תעודה חתומה בידי יושב ראש ועדת הפטור המעידה כי המבקשת זכאית לפטור. אי הוכחת הטעמים לועדת הפטור 11. (א) החליטה ועדת הפטור כי המבקשת לא הוכיחה כי טעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים את המבקשת מלשרת בשירות בטחון, תנמק הועדה בכתב את ההחלטה. (ב) יושב ראש ועדת הפטור יודיע בכתב את ההחלטה וההנמקה למבקשת ולפוקד, וכן יודיע למבקשת על זכותה לעיין בפרוטוקול הדיון בועדה, להעתיקו ולהגיש ערר כאמור בתקנה 12. ערר 12. מבקשת הרואה עצמה נפגעת על ידי החלטתה של ועדת הפטור רשאית, תוך 30 יום מהיום שההחלטה הגיעה לידיה, לערור עליה בפני ועדת ערר (להלן - העוררת). הגשת הערר 13. הערר יוגש בכתב לועדת הערר שמקום מגוריה של העוררת הוא באזורה, או למי שהסמיכה אותה ועדה לקבלת ערר. אי תחולת סדרי הדין ודיני ראיה 14. (א) ועדת ערר לא תהיה קשורה בסדרי דין ובדיני ראיה אלא תפעל בדרך שתיראה לה מועילה ביותר לבירור השאלות העומדות להחלטתה, לרבות הזמנת העוררת והעדים שהעידו בפני ועדת הפטור או הגישו תצהירים. (ב) הוראות תקנה 9 בדבר רישום הפרוטוקול של ועדת פטור, יחולו על ועדת ערר. הוכחת הטעמים בועדת הערר 15. קבעה ועדת הערר כי העוררת הוכיחה שטעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים את העוררת מלשרת בשירות בטחון, תינתן לעוררת תעודה חתומה בידי יושב ראש ועדת הערר המעידה כי העוררת זכאית לפטור. אי הוכחת הטעמים בועדת הערר 16. (א) קבעה ועדת הערר כי העוררת לא הוכיחה בטעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים את העוררת מלשרת בשירות בטחון, תנמק הועדה בכתב את החלטתה. (ב) יושב ראש ועדת הערר יודיע בכתב את ההחלטה וההנמקה לעוררת ולפוקד. הוראת מעבר 17. הוגשה בקשה לפטור מחובת שירות בטחון לפני יום תחילתו של חוק שירות בטחון (תיקון מס' 13), התשל"ח-1978, רשאית המבקשת להגיש בקשה לפטור לפי סעיף 30(ג) לחוק תוך התקופות שנקבעו בתקנות אלה או תוך 60 יום מיום שהמבקשת קיבלה מפוקד הודעה על זכותה להגיש בקשה לפטור כאמור, הכל לפי המועד המאוחר יותר. ביטול 18. תקנות שירות בטחון (פטור), התשי"ב-1952 - בטלות. השם 19. לתקנות אלה ייקרא "תקנות שירות בטחון (פטור נשים משירות בטחון מטעמים שבמצפון או שבהווי משפחתי דתי), התשל"ח-1978". תוספת (תקנה 4) תצהיר אני החתומה מטה שם מלא ת"ז מען לאחר שהוזהרתי כי עלי להצהיר את האמת, וכי אהיה צפויה לענשים הקבועים בחוק אם לא אעשה כן, מצהירה בזה לאמור: טעמים שבמצפון/טעמים שבהווי משפחתי דתי* מונעים אותי מלשרת בשירות בטחון. אני מצהירה כי זהו שמי, זהו מעני וכל האמור בתצהירי זה אמת. [חתימת המצהירה ותאריך] [שם מלא, ת"ז, ומען של המצהירה] הופיעה ביום בפני מוכרת לי אישית/הזדהתה בפני*, ולאחר שהזהרתיה כי עליה לומר את האמת, וכי תהיה צפויה לענשים הקבועים בחוק אם לא תעשה כן, הצהירה את האמור לעיל וחתמה עליו בפני לאחר שהוסבר לה תוכנו. [שם מלא, וחתימה של עושה התצהיר ותאריך] * נא למחוק את המיותר כ"ט באב התשל"ח (1 בספטמבר 1978) עזר ויצמן שר הבטחון
 

ריהa

New member
את כל זה קראתי כמוך

ונתתי פרשנות לחוק (שבג"ץ עדיין לא נתן פסיקה חד משמעית בנושא) וההוכחה היא- איך מביאים עדים להעיד שאת פציפסטית?????-מה הם מעידים בדיוק?????מי שפצפיסט יש לו נזם בטבור??? בקשה לפטור 4. המבקשת להוכיח כי טעמים שבמצפון או טעמים שבהווי משפחתי דתי מונעים אותה מלשרת בשירות בטחון (להלן - המבקשת) תגיש בקשה בכתב לועדת הפטור שמקום מגוריה הקבוע של המבקשת הוא באזורה, או למי שהסמיכה אותה ועדת פטור לקבלת בקשות; לבקשה יצורף תצהיר של המבקשת בהתאם לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971, לפי הטופס שבתוספת; הבקשה תפרט שמותיהם של שני עדים לפחות, שיש בידם לתמוך בהצהרת המבקשת, כולה או מקצתה, בציון מעניהם של העדים ומשלחי ידם
 

אimר

New member
מה?!!!!!!!

באותה מידה אפשר לשאול איך הועדה קובעת אם אדם הוא סרבן מצפון. באמת איך? אם עדים לא יכולים להעיד על כך, כיצד הועדה מקבלת מידע בעניין ומחליטה? מרביצים לפונה ורואים אם היא מחזירה מכות? היי, מצאתי קריטריון לעבודת הועדה. בגץ לא חייב לתת פסיקה תקדימית בקשר לחוק כדי שחוק יהיה בתוקף. חוק הוא בתוקף מרגע שנחקק, בגץ לעיתים מתערב בעקבות עתירות ומשנה את תוקף החוק אבל החוק לא זקוק לאישור של בגץ, הוא שריר וקיים גם בלי עתירה שנוגעת אליו לבגץ. בנושא שלפנינו דווקא יש עתירה לבגץ שהבהירה את תוקף החוק, במקרה של בגץ שיין בגץ קבע ש"טעמים שבמצפון יכול שישמשו כאחד הנימוקים המאפשרים לגורמים המוסמכים להתחשב בהם לפטור מחובת השירות הצבאי. מחויבי גיוס בעלי השקפה פציפיסטית ביקשו וקיבלו שחרור באופן אינדיוידואלי, לאחר פניה אישית לשר הביטחון". כלומר בגץ אישר בפסק דין שטעמים שבמצפון הם סיבה לגיטימית לפטור. כשנכנסתי לראות את בגץ שיין ראיתי גם את "אמנת טהרן" שלך ואת המשפט בו אתה נאחז של "אין בינתיים שום פסיקה חיובית מפורשת של רשויות המשפט בישראל שתחייב את הצבא לפטור מישהו מטעמי מצפון". ואחרי זה אתה אומר שאני מצטט סלקטיבית? לגבי הפסיקה החיובית כבר עניתי, ולגבי אמנת טהרן, מ68 דרך אגב, ועדיין לפני משמרות המהפכה דרך אגב, יש שם עוד איזה 5 אמנות בינלאומיות ויש גם איזכור של הכרה בחופש מצפון במגילת העצמאות, אבל את זה כנראה פיספסת כי זה החלק שאתה לא יכול לפתל כביכול לטובתך. האמנה בטהרן היא אמנה בינלאומית של האום, אני לא מבין איזה פסול אתה יכול למצוא בה רק בגלל שהישיבות שבהן היא נוסחה נערכו בטהרן, כאילו שאמנת טהרן זה אמנה ששלושה פרסים, קנאים מוסלמים כמובן כי כל הפרסים הם כאלה, מנסחים וזהו. מצד אחד די ברור שאין לך מושג ירוק, מצד שני זה קצת משעשע לעבור שוב על כל מיני דברים כמו בגץ שיין. אם להמשיך לחפור, כי זה כיף, המשפט "למרות כל אלה, אף אחד מסרבני המצפון הגברים או מסרבניות המצפון שהצהירו על סירובן לאחר שגויסו לצבא, שהיו בתולדות מדינת ישראל לא קיבל עד כה פטור משירות צבאי שניתן במפורש מטעמי מצפון. הפטורים שניתנו עד כה היו רק מטעמי "אי-כושר" (כלומר פרופיל 21), "אי-התאמה", ובמקרים נדירים, פשוט "כחוק"" בא להצביע על הבעיתיות של עבודת ועדות המצפון שמשחררות מטעמי מצפון אבל לא כותבות זאת בתעודה, יעני משחקים בקקא. לי בתעודה רשמו למשל תום שרות, כאילו פתאום סתם ככה מהשמיים נגמר השרות הצבאי שלי ולהופעה שלי בועדת המצפון לא היתה נגיעה בדבר. תשים לב גם, מר תשומת-לב-לפרטים, שהמשפט הזה מתייחס רק למי שפנה לועדה אחרי הגיוס, לבנות שפונות לועדה לפני הגיוס רשום בתעודה שהשחרור מטעמי מצפון ולאחרונה גם כמה בנים "זכו" לציון של המילה הנכספת בתעודה שלהם.
 

ריהa

New member
תענה לעניין

(אתה לא חייב תמיד לכתוב מגילות) איך עדים מעידים שאני פציפיסט??????פציפיזם זה אמונה ואם אני מאמין במשהו או לא שום עד לא יכול להעיד על זה-בניגוד לעדות האם אשה פלמונית דתיה=מקיימת מצוות או לא שעל זה שייך להעיד בקשר לבג"ץ -עניתי לך למעלה יש את רוח החוק וזה וודאי לא כמו שאתה מנסה לפרשן אותו אמנת טהרן-עניתי גם בקשר ל"יעני משחקים בקקא"-מסכים איתך הם משחקים בקקא. ולעצם העניין זה שהם נותנים פטור ומתעקשים לא לכתוב מטעמי מצפון זה לא כמו שאתה מפרש אלא כי בהחלט קשה להוציא מהחוק פטור לסרבניות מצפון ולא בגלל טעמים אחרים
 

אimר

New member
קצרנות (מסתבר שלא)

שאלתי באמת, איך פציפיסט מעיד שהוא פציפיסט? על סמך מה הועדה מחליטה? השאלות שלך לגבי איך עדים מעידים תקפות באותה מידה לשאר התהליך. גם לא הבנתי למה הבאת את הנקודה הזו. אם אתה מחפש תשובה קונקרטית לאיך עובד העסק של הועדה ובעיקר העדים, אז העדים משמשים רק כעדות תומכת לעדות של הפונה, הם מגבים את העדות שלו לגבי אורח חייו ותהליך התגבשות התפיסה המצפונית שלו. בדרך כלל השאלות הם בשני הכיוונים הללו, מהן הדעות של אותו אדם שנוגעות לנושא וכיצד מתבטאת אמונתו באורח חייו. זה לא משהו קונקרטי שאפשר להגיד כן או לא בבירור, מה לעשות. (וואו, אני ממהר, זה לא אמור לצאת מגילה. ככה אני כותב כנראה). אם אני מבין עכשיו, בעניין רוח החוק, אתה טוען שרצו לשחרר רק דתיות והשאר נתקע סתם. אבל מה שאתה מדבר עליו זה לא רוח החוק, זה רוח המחוקק. יכול להיות שהמחוקק לא רצה לפטור סרבניות מצפון, וזה רוח המחוקק, אבל בחוק כתוב בפירוש שנשים זכאיות לפטור מטעמי מצפון, זה יותר מרוח החוק, זה כתוב שחור על גבי גליון. בית משפט נדרש לרוח החוק כשיש עמימות או ספק לגבי כוונת המחוקק, כאן, גם אם המחוקק לא רצה, הוא קבע את הסעיף בבירור כך שאין כלל שאלה של רוח החוק. אגב, אני די בטוח שהמחוקק רצה לשחרר בנות מטעמי מצפון, בנות הרי לא נחשבות באמת לשירות צבאי וככה אפשר לזכות בקרדיט שכאילו החוק מתקדם ומכיר במצפון, זה הרבה יותר רוח המחוקק ממה שאתה מדבר עליו. לא ענית כלום לגבי אמנת טהרן, אמרת רק שאני לא מדבר לעניין אז גם אתה לא. אולי תגיד שוב מה רצית להגיד לגביה, והפעם גם תתייחס לשאר המסמך, לשאר האמנות והפסיקות? את המשפט האחרון שלך לא הבנתי, אם הבנתי נראה לי שאנחנו מסכימים, שהצבא משחק בקקא ומתעקש על שטויות כמו מה כתוב בתעודת שחרור כי אפילו בזה הוא לא רוצה לוותר. אני לא טוען שהצבא שש לשחרר סרבניות מצפון, אבל כן יש פה מורכבות, כי זה נוח להם להראות כאילו הם נאורים מצד אחד ומצד שני למרר את החיים של נשים שהם מחשיבים כאויבות.
 

ריהa

New member
רוח החוק

מה שאני טוען שהקטע של העדים מעיד על רוח החוק שמדובר לגבי בנות דתיות בלבד שרק לגביהם יש את הקטע של העדות-לגבי סרבני מצפוןאין כזו מציאות של עדות רוח החוק או החוק-מה עדיף? בקום המדינה שעדיין הסתמכו על החוק הבריטי היה חוק שאסור להבריח סחורות לארץ דרך הים או האויר (דרך היבשה לא היה מוזכר כי......בריטניה זה אי) ולמרות הכל בית המשפט העניש על הברחות דרך היבשה- החוק הוא לא תורה מסיני ולפעמים רוחו יותר חשובה ממנו בקשר לאמנת טהרן נרחיב פעם אחרת-אני גם ממהר
 

Mיקי_

New member
כן יש עדות

אתה מביא איתך לוועדה שני עדים שיכולים להעיד על אורח החיים שלך כפציפיסט, ואשר בקיעים באמונותייך המוסריות הפרטיות (ואני חוזרת למען הסר ספר אמונות מוסריות לא דתיות!) ויכולים להעיד עליהן.
 

ריהa

New member
עדות למה?

על גודל הפירסינג בטבור? או אולי העדים חייבים להיות קוראי מחשבות...... בחייאת תעשי טובה
 

Mיקי_

New member
בחייאת תעשה טובה אתה

כבר אמרתי לך על מה, על האמונה האידיאולוגית שלנו, על הדרכים בה היא מתבטאת באורח חיינו, הפעילות שאנו פועלים למענה ולמען קידומה, ואיך מתבטא הקושי שלנו לשרת בצבא לפי איך שהם מכירים אותנו. קראת את המכתב שלי? על מה שכתוב בתוכנו הם מעידים כתמיכה בנימוקי. אתה מיתמם בכוח, וזה קצת לעשות מעצמך צחוק...
 

ריהa

New member
תשובה לא קיבלתי

איך מעידים על אמונה סיסמאות קיבלתי
 

Mיקי_

New member
ביקשתי מאחד העדים שהיו לי בוועדה

לבוא ולהסביר לך, אבל בקיצור אתה מתווכח באופן תאורטי, ומתעלם מכך שהוכחנו לך שיש חוק תקף ושריר... עכשיו זו סתם פרובוקציה ולכן, אני מבחינתי את עבודתי (עד שיבוא העד שלי לפחות) סיימתי...
 

ריהa

New member
הוכחנו?

שיהיה אני חושב שהבהרתי את עצמי היטיב ובזה גם אני סיימתי
 

ריהa

New member
החלטתי לעשות חיפוש בגוגל

ואני שמח שכיונתי לדעת גדולים ממך עוד סוגיה שעלתה בחקירה היא יכולתו של צעיר להוכיח את עובדת היותו פציפיסט. לצורך חיזוק טיעונו, ציטט עו"ד ספרד ממכתב של אלברט איינשטיין, שכתב כי הוא "פציפיסט מן הבטן", וכל מאמץ להוכיח זאת יהיה בבחינת רציונליזציה לאחר מעשה. (להזכירך-העו"ד הוא של בן ארצי) תאורטי? פרובקציה? הקוראים ישפטו
 

Mיקי_

New member
או שאתה לא יודע לקרוא או שאתה

מיתמם או שאתה עקשן סתם אבל סבבה אני אוסיף את מכתב הסירוב שלי כדי שתבין ותקבל דוגמא... (מצורף מסמך) יש וועדת מצפון, והיא וועדה שאני אישית עברתי ואני יכולה לתאר לך אותה בשמחה, לא מדברים שם על אורח חיים דתי כלל וכלל, כי אני הלכתי לוועדת מצפון, מדברים שם על טעמי מצפון שמונעים ממני להתגייס, משמע פציפיזם. יש לי גם תעודה שמעידה שאני פטורה מטעמי מצפון (ומטעמי מצפון בלבד) ככה שאתה פשוט מקשקש. ובכל אופן זהו חוק שתקף כבר הרבה שנים, לא עומד ולא עמד למולו כל בג"ץ.
 

אimר

New member
automatic gainsay

אולי פעם אחת תנסה להבין שמבינים את הראש שלך אבל לא מסכימים עם הדעות, ואישית הייתי מוסיף גם רתיעה ואולי אפילו משהו יותר חמור. כאילו שיש פה שלילה אוטומטית של כל מה שאתה אומר, פשוט מאוד סביר שכל מה שאתה אומר זה דברים שאני לא אסכים איתם. בעעע כבר אמרתי?
 

אimר

New member
זה לא הסיבה

עמותת שלומית מאשרת או דוחה ולעיתים מציבה תנאים לכל מוסד שמבקש להעסיק בת שירות לאומי, כך שהם אמורים לדעת מה הבנות עושות ויכולים בקלות למנוע מהן לשרת בארגונים שלא מקובלים על העמותה, עם הרבה פחות אפליה גלויה. העניין פה הוא שהם לא רוצים להתפס כמי שתומכים בסרבנות מצפון ולכן עלתה הסוגיה. הרמיזה שנזרקה על זה שהבנות הללו הן בעצם "אוהבות ערבים" זה כביכול כדי להכפיש אותן, זה לא הסיבה. וחוץ מזה בעעע על הדעות שלך.
 

ריהa

New member
בעעעעעעעעעע

זה תגובה חכמה של אנשים מאוד חכמים שאין להם מה לענות????!!!!!!!
 

אimר

New member
מוהההה

כן, התלהמות דורשת תגובה חכמה ועניינית. כשיהיה לך משהו ענייני לומר, שלא כרוך בהשתלחות, תגיב ואגיב. וחוץ מזה מה יש לך נגד בעעע?
 
למעלה